MtgSuomi.fi

Muu MTG => Sääntöongelmat => Aiheen aloitti: FailSafe - 11.04.16 - klo 21:40

Otsikko: Humility ja Starfield of Nyx
Kirjoitti: FailSafe - 11.04.16 - klo 21:40
Lisää kysymyksiä judgejen lempiaiheesta!

Miten toimii pöydässä samanaikaiset humility ja starfield of nyx olettaen, että tähtikentän haltijalla on neljä muuta enchantmenttia. Pelijärjestyksellä lienee merkitystä?

Entä sillä, täydentyykö vaaditut viisi enchantmenttia heti tähtikenttää pelatessa vai ei jos humility on ensin pöydässä (humility pöydässä, starfield+kolme muuta samalla pelaajalla, kunnes tämä pelaa vielä yhden enchantmentin)?
Otsikko: Vs: Humility ja Starfield of Nyx
Kirjoitti: Harvestman - 11.04.16 - klo 22:17
Sillä, missä järjestyksessä Humility ja Starfield of Nyx tulevat peliin, toden totta on merkitystä. Humility vaikuttaa layereissä 6 (abilityt) ja 7b (p/t:n asettaminen lukuun N) ja Starfield of Nyx layereissä 4 (type) ja 7b. Jos 2 tai useampi asia yrittää vaikuttaa samassa layerissä, "voittaa" se, joka on tullut viimeisimpänä peliin. Tätä kutsutaan ns. Timestamp järjestykseksi.

Eli jos Starfield tulee peliin myöhemmin, syrjäyttää se Humilityn ja enchantmenttien p/t = niiden CMC. Jos taas Humility tulee myöhemmin tulee p/t:ksi 1/1.

Lainaus käyttäjältä: FailSafe
Entä sillä, täydentyykö vaaditut viisi enchantmenttia heti tähtikenttää pelatessa vai ei jos humility on ensin pöydässä (humility pöydässä, starfield+kolme muuta samalla pelaajalla, kunnes tämä pelaa vielä yhden enchantmentin)?

Tässä tilanteessa katsotaan edelleen, kummalla on myöhäisempi timestamp, Starfieldillä vai Humilityllä.

E: Ja koska bonusinfot ovat nykyään muotia, kerrottakoon vielä, että jos peliin tulee yhtäaikaa 2 tai useampaa permanenttiä, jotka yrittävät vaikuttaa samaan layeriin, täytyy aktiivisen pelaajan määrittää niiden timestamppien järjestys.
Otsikko: Vs: Humility ja Starfield of Nyx
Kirjoitti: kaMeli85 - 12.04.16 - klo 00:36
Aihetta sivuten, miten monta noita layereita ylipäänsä on ja monessako on vielä sub-layereitakin? Ja joo, en jaksanut googlettaa, joten linkkiäkin arvostan vastauksena. En toki linkkiä googlen hakukoneeseen...
Otsikko: Vs: Humility ja Starfield of Nyx
Kirjoitti: Gagis - 12.04.16 - klo 00:56
Aihetta sivuten, miten monta noita layereita ylipäänsä on ja monessako on vielä sub-layereitakin? Ja joo, en jaksanut googlettaa, joten linkkiäkin arvostan vastauksena. En toki linkkiä googlen hakukoneeseen...
Seitsemän kerrosta ja seiskassa viisi kerrosta lisää.

1. Kopiointi. Clone kopioi ominaisuutensa muualta, ennen kuin mitään muuta aletaan edes ajatella.
2. Hallinta. Hallinnan vaihdokset kuten Traitorous Blood tulee voimaan, ennen kuin ruvetaan laskemaan mitään muokkaavia kykyjä kuten yksipuolisia anthemeita. Tässä on vissi järki.
3. Teksti. Tekstiä muokkaavat kyvyt tulevat kolmannessa kerroksessa.
4. Tyyppi. Tässä kerroksessa vaihdetaan tyyppejä.
5. Väri. Samat sanat väreille.
6. Kyky. Vasta tässä vaiheessa aletaan katsoa, saako olento Lifelinkkiä lumouksesta tai kykyjä muilta Slivereilta ym.
7. Voima/Kestävyys. Täällä tapahtuu se kaikki jännä jonka kanssa pelaajat menee vuorovaikutuksien kanssa solmuun

7a. Ominaisuuksia asettavat kyvyt, kuten monien korttien voiman ja kestävyyden kohdalla olevat */*, jotka ovat aina voimassa
7b. Voiman ja kestävyyden asettaminen johonkin tiettyyn arvoon, tyyliin Turn to Frogin 1/1
7c. +X/+Y tyyppiset voimaa ja kestävyyttä muokkaavat kyvyt, kuten vaikka Rancor sen sammakon päällä, jonka jälkeen esimerkkiolento olisi sammakoitumisesta huolimatta 3/1
7d. Voimaa ja kestävyyttä muokkaavat merkit (counterit). Sovitaan, että esimerkkiolennolla on yksi +1/+1-merkki päällään, joten se on nyt 4/2
7e. Voiman ja kestävyyden vaihdokset, kuten Wandering Fumarole. Tää tosiaan tulee voimaan vasta sitten, kun kaikki muut vaikutukset on jo ynnäilty yhteen ja huomioitu, mikä on kovin oleellista eräissä comboissa, ja yrityksissä rikkoa fumarole alemmissa kerroksissa vaikuttavilla -X/-Y jekuilla. Esimerkkisammakko olisi About Facen uhriksi jäämisen jälkeen loppujenlopuksi 2/4, riippumatta siitä missä järjestyksessä Turn to Frog, Rancor, pelimerkki ja About Face on pelattu.
Otsikko: Vs: Humility ja Starfield of Nyx
Kirjoitti: heat - 22.04.16 - klo 14:29
Seitsemän kerrosta ja seiskassa viisi kerrosta lisää.

1. Kopiointi. Clone kopioi ominaisuutensa muualta, ennen kuin mitään muuta aletaan edes ajatella.
2. Hallinta. Hallinnan vaihdokset kuten Traitorous Blood tulee voimaan, ennen kuin ruvetaan laskemaan mitään muokkaavia kykyjä kuten yksipuolisia anthemeita. Tässä on vissi järki.
3. Teksti. Tekstiä muokkaavat kyvyt tulevat kolmannessa kerroksessa.
4. Tyyppi. Tässä kerroksessa vaihdetaan tyyppejä.
5. Väri. Samat sanat väreille.
6. Kyky. Vasta tässä vaiheessa aletaan katsoa, saako olento Lifelinkkiä lumouksesta tai kykyjä muilta Slivereilta ym.
7. Voima/Kestävyys. Täällä tapahtuu se kaikki jännä jonka kanssa pelaajat menee vuorovaikutuksien kanssa solmuun

7a. Ominaisuuksia asettavat kyvyt, kuten monien korttien voiman ja kestävyyden kohdalla olevat */*, jotka ovat aina voimassa
7b. Voiman ja kestävyyden asettaminen johonkin tiettyyn arvoon, tyyliin Turn to Frogin 1/1
7c. +X/+Y tyyppiset voimaa ja kestävyyttä muokkaavat kyvyt, kuten vaikka Rancor sen sammakon päällä, jonka jälkeen esimerkkiolento olisi sammakoitumisesta huolimatta 3/1
7d. Voimaa ja kestävyyttä muokkaavat merkit (counterit). Sovitaan, että esimerkkiolennolla on yksi +1/+1-merkki päällään, joten se on nyt 4/2
7e. Voiman ja kestävyyden vaihdokset, kuten Wandering Fumarole. Tää tosiaan tulee voimaan vasta sitten, kun kaikki muut vaikutukset on jo ynnäilty yhteen ja huomioitu, mikä on kovin oleellista eräissä comboissa, ja yrityksissä rikkoa fumarole alemmissa kerroksissa vaikuttavilla -X/-Y jekuilla. Esimerkkisammakko olisi About Facen uhriksi jäämisen jälkeen loppujenlopuksi 2/4, riippumatta siitä missä järjestyksessä Turn to Frog, Rancor, pelimerkki ja About Face on pelattu.

Tämä oli loistava kiteytys. Kiitos.