Kaikki reprintit 7th editionin kohdalla ja sen jälkeen - hyi. Geneeristä fantasiataidetta ja rumat reunat :)
Duress.
[spoiller]
(https://mtgsuomi.fi/keskustelu/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fstatic.starcitygames.com%2Fsales%2Fcardscans%2FMTG%2FUSG%2Fen%2Fnonfoil%2FDuress.jpg&hash=6810547c646110346c66fe29d13246c72f287a92) (https://mtgsuomi.fi/keskustelu/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fgatherer.wizards.com%2FHandlers%2FImage.ashx%3Fmultiverseid%3D14557%26amp%3Btype%3Dcard&hash=d2ed7783a31efb6b637a41a7baf5ea0c1206c1ff)
[/spoiler]
Kaikki reprintit 7th editionin kohdalla ja sen jälkeen - hyi. Geneeristä fantasiataidetta ja rumat reunat :)
Tokihan tiedämme, että alunperin pilalle mentiin jo sillä kertaa kun keksittiin laittaa valkoiset reunat kortteihin.
Meinasin linkkailla tähän vinon pinon antisuosikkejani tästä sarjasta, kuten Necropotence, Path to Exile, Knight of the Reliquary, jotakuinkin kaikki shokkidualit ja fetchlandit, Serum Visionsin FNM-holo... sitten totesin että en jaksa, pistän vaan yhden käänteisesimerkin:
(https://magiccards.info/scans/en/al/224.jpg)(https://magiccards.info/scans/en/ia/278.jpg)(https://magiccards.info/scans/en/cns/84.jpg)
Pointti on validi. Nielsenin ja Foglion stopeissa on kuitenkin molemmissa omaleimainen idea, joka tuottaa kortin kokoon painettuna tunnistettavan kuvan joka ei häiritse silmää. Näitä minimivaatimuksia ei ne mun shitlistaamat laput täytä likimainkaan.[Swords to Plowsharesin eri kuvat]
Mun mielestä tämä taas on erittäin hyvä esimerkki siitä, miten on menty alamäkeä. [...] Tuo uusi ei oikein ainakaan puhuttele mitenkään ja on paljon lähempänä sitä geneeristä fantasiatuubaa jota on maailma täynnä nykyään.
Disclaimer: Jeff A. Menges on alkuperäisistä MtG-taiteilijoista Drew Tuckerin ohella ehdottomia suosikkejani. Varsinkin Consecrate Land ja Master of the Hunt viehättävät silmää.
Tässä on kyllä väkevää todistusta. McNeill on Mengesin ohella ehdoton suosikki-Mtg-taiteilijani. Olen viime aikoina pohdiskellut, että kehtaisiko häneltä kysäistä bändin jossian vaiheessa tulevaisuutta tulevan debyyttilevyn kansitaidetta, mutta hieman nuo kyseenalaiset mielipiteet kyllä vaivaavat. Tosin huurun määrä on herran pääkopassa selkeästi suuri ja huurusektion ihmisillä usein on varsin vaihtoehtoisia mielenkiinnon kohteita ilman, että ne ovat varsinaisesti poliittisia mielipiteitä. Omasta kokoelmasta kummaltakin taiteilijalta puuttuu yksi kortti - Mengesiltä basaari ja McNeilliltä Invoke Prejudice. Miksi ihmeessä noidenkin pitää olla noin penteleen kalliita :DDisclaimer: Jeff A. Menges on alkuperäisistä MtG-taiteilijoista Drew Tuckerin ohella ehdottomia suosikkejani. Varsinkin Consecrate Land ja Master of the Hunt viehättävät silmää.
Tämä. Muistan 90-luvun alkupuolella kun kuvataiteilija-äitini tsiigaili, että onpa pojan korteissa meininkiä. Yksi omia lemppareitani old-skool taiteilijoista on sittemmin pahasti natsiutunut (miten niin sittemmin (http://static.tappedout.net/mtg-cards-2/legends/invoke-prejudice/2014-invoke-prejudice-cropped.jpg)) Harold McNeill. Tempestin Circle of Protectionit (tjeu. vaikkapa tuolta (http://gatherer.wizards.com/Pages/Search/Default.aspx?output=spoiler&method=visual&action=advanced&artist=%5b%22Harold+McNeill%22%5d)) ottaisin vaikka tauluina. Heh, nehän on muuten reprinttejä...
Jos nyt ei vanha Garruk Relentess ehkä olekaan ollut mikään ikoninen taideteos, on tuo uustaide purppuroine verisuonineen kyllä niin Three wolf moon -meiningin teinifantsua, että käy oitis masentamaan Wizardsin taideosaston puolesta.Jep, karmeaa on. Voi laittaa sit vaikkapa Wintersunin soimaan kun tuolla pelaa :D