MtgSuomi.fi
Kortit ja pakat => Keittiönpöytäpakat => Aiheen aloitti: Spohjo - 20.07.06 - klo 17:14
-
Kaverini kanssa väänsimme hänelle kokoon tällaisen pakan, jolla hän saa kohdata minun R + W Wrathini (ja luultavasti voittaa...)
24 Lands
14 Forest
6 Plains
4 Selesnya Sanctuary
12 Creatures
3 Azusa, Lost but Seeking
3 Sakura-Tribe Elder
2 Vinelasher Kudzu
4 Sakura-Tribe Scout
10 Instants and/or Sorceries
4 Kodama's Reach
2 Natural Affinity
2 Storm Herd
2 Wrath of God
14 Enchantments and/or Artifacts
2 Doubling Season
4 Seed the Land
2 Lifegift
2 Glorious Anthem
4 Cloudstone Curio
Ideanahan siis on leikkiä Seed the Landin, Cloudstone Curion ja Azusan/S-T Scoutin kanssa. Lifegift turvaa tulevaisuuden myös melko hyvin.
Esimerkki:
Pöydässä on tämän pakan pelaajalla Azusa, S-T Scout, Curio, Lifegift ja Seed the Land (tai voi noita kortteja toki olla enemmänkin). Kädessä on ländi. Tämä kyseinen pelaaja saa joka vuoro 4 lifeä (per Lifegift) ja 4 tokenia (per Seed the Land).
Natural Affinity ja Glorious Anthem ovat myös toimineet melko pahan hakkaajan osassa tässä pakassa, yhdessä tai erikseen. Ja minä ainakin annan kaverilleni pointsit tuosta mahtavasta Storm Herd-ideasta, pakassahan kuitenkin on manaa ja life gainia.
-
Genjut ja se Budoka Gardener (tai sinne päin) ovat hyviä tässä.
-
Storm Herdit ja Anthemit ovat varmaan helpoiten karsittavissa.
-
Vinelasher Kudzu kasvaa isoksi lihaksi. Kokeile sitä.
-
Juniper Order Ranger saa suoraan 2/2 tokeneja ja kasvaa samalla itse.
-
Tekis mieli suositella:
Fastbond
Exploration
Horn Of Greed
Zuran Orb
Crucible Of Worlds
Harrow
Jos vaikka päätät, ettet rajoitu T2:seen.
Nature's Will vois olla ihan hauska myös. Ja sitten ois Living Plane / Nature's Revolt, jotka toimii Natural Affinityä paremmin jos on Crucible, jolla saa ländit helposti takaisin. Ja sitten WoG:lla saa vastustajan ländit hajalle ja omat tuotua takaisin.
-
Fastbond ei ole hyvä noiden muiden landidroppien lisääjien kanssa koska siitä ottaa turpaan vaikka laittaisi landin jollain muulla keinoin peliin.
Lifegiftit ottaisin suosiolla pois, ei niiden avulla peliä voiteta vaan korkeintaan pitkitetään.
Elderit kannattaa pitää neljässä.
Oletko testannut pakkaa? Pääseekö Storm Herdiä pelaamaan? Luulen että se on hieman liian hidas ollakseen käyttökelpoinen. Lisäksi se taitaa olla ainoa oikeastaan hyvä kortti Anthemien kanssa. Itse ottaisin Storm Herdit ja Anthemit pois ja antaisin tilaa paremmille korteille. Ihan "kiva" ideahan tuo sinänsä on mutta pakan toiminta kannattaa yleensä pitää mahdollisimman paljon yhteen tarkoitukseen suuntaavana ja tuo menee jonkin verran jo sivuraiteille. Suosittelen ainakin kokeilemaan, voihan ne kortit sinne laittaa takaisin jos ei takassa polta. :)
Pakassa on niin paljon potentiaalista manaa että ihmettelen kovasti mikset ole jo lisännyt Selesnya Guildmageja sinne kun niillä kuitenkin voitetaan pelejä. Jos manaa riittää Storm Herdiin niin että voittaisit seuraavalla vuorolla, Guildmage on jo voittanut sinulle pelin.
Suositus:
-2 Lifegift
-2 Storm Herd
-2 Glorious Anthem
+2 Vinelasher Kudzu
+1 Sakura-Tribe Elder
+3 Selesnya Guildmage
-
Fastbond ei ole hyvä noiden muiden landidroppien lisääjien kanssa koska siitä ottaa turpaan vaikka laittaisi landin jollain muulla keinoin peliin.
Ei pidä paikkansa. Fastbondista ottaa päähän, jos käyttää Azusan "play a land" -abilityä, mutta ei jos landi tulee peliin Saken, Scoutin tai Reachin avulla.
-
Ei pidä paikkansa. Fastbondista ottaa päähän, jos käyttää Azusan tai Scoutin "play a land" -abilityä, mutta ei jos landi tulee peliin Saken tai Reachin avulla.
Tuota itse asiassa tarkoitin mutta sanoin sen liian vähillä sanoilla..
-
Scoutin "play a land" -abilityä
Kyllähän tuokin näyttäisi olevan "put into play"-efekti, jolloin Fastbond ei siis lyö.
You may play two additional lands on each of your turns.
Whenever you play a land other than the first land of the turn, Fastbond deals 1 damage to you.
Ja kumpaas tässä taas tarkoitettiinkaan; Azusa, Lost but Seekingiä vai Sakura-Tribe Scouttia?
EDIT: Itse siis puhuin ainakin jälkimmäisestä...
Juu huomasin ja editoin jo viestiä, mutta ehdin jo poistamaankin sen. Scoutilla saa siis peliin, Azusan kautta ottaa päähän.
-
Eli kannattaa lukea kortit jos ei muista tarkkaan, hyvä minä. Viesti korjattu, eli Scoutista ei tule päähän.
-
Saahan tuosta combosta loputtomasti manaakin koska voit palauttaa täpätyn landin käteen ja laitat landin untäpissä peliin.
Ongelma on siinä että Fastbond on restrictoitu, jos vintagen banni/restrict-listoja meinaat noudattaa siis..
-
Voi sitä banni/restrict-listoja noudattaa vaikka kavereiden kanssa vain pelailisikin. Meillä ainakin noudatetaan sen takia ettei kukaan voisi tehdä "voittamatonta" pakkaa ja pilata näinollen peli-iloa sekä muilta että itseltään. Mutta tietenkin jos teidän casualpiireissä ei noita noudateta niin en minä ainakaan pakota. :)