MtgSuomi.fi

Kortit ja pakat => Keittiönpöytäpakat => Aiheen aloitti: Kelf - 23.07.06 - klo 16:08

Otsikko: Sininen Morph-Wizard-pakkani
Kirjoitti: Kelf - 23.07.06 - klo 16:08
Tällaista olen noin viikon ajan proxyttänyt, peleissä olen todennut suht toimivaksi ja nyt varmaankin meinaan oikeat kortit ostaa tätä varten.

Ländit:

20 Island

Instantit:
4 Counterspell


Artifaktit:
1 Sol Ring

Sorceryt:
2 Traumatize
2 Impulse

Creaturet:
4 Crafty Pathmage
4 Scalpelexis
2 Voidmage Apprentice
4 Willbender
4 Raven Guild Master
2 Riptide Entrancer
4 Voidmage Prodigy
2 Information Dealer
1 Azami, Lady of Scrolls
4 Puppeteer

Eli tällaista tällä kertaa. Mitä pidätte? Jotain korjattavaa, paranneltavaa? Kommentoikaa ihmeessä! ;)

- Panu
Otsikko: Vs: Sininen Morph-Wizard-pakkani
Kirjoitti: Balthor - 23.07.06 - klo 16:15
Itse pelaisin tässä paria Jushi Apprenticea. Prodical Sorcererin tilalle löytyisi varmaan parempiakin wizardeja.
Mikä on Traumatizen tarkoitus tässä pakassa? Ixidor's Willit korvaisin Counterspelleillä.
Otsikko: Vs: Sininen Morph-Wizard-pakkani
Kirjoitti: Kelf - 23.07.06 - klo 16:30
1.Itse pelaisin tässä paria Jushi Apprenticea. Prodical Sorcererin tilalle löytyisi varmaan parempiakin wizardeja.

2.Mikä on Traumatizen tarkoitus tässä pakassa?

3.Ixidor's Willit korvaisin Counterspelleillä.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Hmm..Juuh, tuo sopii pakkani teemaan varsin mainiosti. Minä sortin luku olisi sopiva? Kaksi kappaletta? En mielelläni vaihtaisi prodigal sorcerereja pois. Ne kun tulevat pirun tyylikkäästä seiskaedikasta... Ja vaikka eivät mitään über-suorittajia olekaan, niin niiden avulla peli ei jää jumittamaan liian pahasti kun tekevät loppuvaiheissa 6-8 damagea aphetto alchemistien avulla vuorossa. Mutta mahdollisesti echo tracerit voisin poistaa jusseja varten, morphi ei nyt pääsääntöinen teema tässä pakassa kuitenkaan ole vaikka otsikko niin sanoo. : )

2. Erittäin kätevä kortti yhdistettynä inkvisitioon. Jos ei tule munkilla alkukädessä niin pistetään pakan päällimmäiseksi information dealereillä ja silloin lähtee 20 korttia vastapelaajan pakasta taivaan tuuliin. Sitten vaan inkvisitio kehiin ja täppäilemään velhoja. : )

3.Totta. Ixidor's will on kenties vähän huonompi verrattuna tavalliseen countterspelliin. Mitäkähän oikein ajattelin.. :S

Ixidor's willit counterspelleihin.
Kaksi Jushi Apprenticeä mukaan.
EDIT:  Prkln prodigal sorcererit kahteen Psychic tranceenm yhteen spelljackiin ja toinen traumatize mukaan.

Kiitoksia Balthor.

- Panu.
Otsikko: Vs: Sininen Morph-Wizard-pakkani
Kirjoitti: vodel - 24.07.06 - klo 10:25
Nameless onet mäkeen (ovat todella huonoja :P) ja tilalle 4 Voidmage Prodigyä.
Otsikko: Vs: Sininen Morph-Wizard-pakkani
Kirjoitti: Kelf - 24.07.06 - klo 10:32
Nameless onet mäkeen (ovat todella huonoja :P) ja tilalle 4 Voidmage Prodigyä.

Hei, nuohan saa kaiken lisäksi morpeheina. Näin siis teemme. ;D
Otsikko: Vs: Sininen Morph-Wizard-pakkani
Kirjoitti: vodel - 24.07.06 - klo 15:11
Willbender ja Raven Guild Master sopisivat myös tähän pakkaan.
Otsikko: Vs: Sininen Morph-Wizard-pakkani
Kirjoitti: Kelf - 24.07.06 - klo 17:05
Willbender ja Raven Guild Master sopisivat myös tähän pakkaan.

Raven guild mastereita en hinnan takia halua ottaa, traumatizet riittävät salpaamaan hengityksen hinnan näkyessä. Ja willbenderit. Willbenderit prkl! Löytyyhän noita kaapistakin 4 kappaletta. Aikaisemmin olen lukenut sen säännön niin, että sen spellin kohteen pitää olla creature ja näin olen jättänyt kokonaan huomiotta. Monta willbenderiä? Minkä tilalle?
Otsikko: Vs: Sininen Morph-Wizard-pakkani
Kirjoitti: vodel - 24.07.06 - klo 17:09
Itse tekisin seuraavat muutokset:

-2 Information Dealer
-2 Graceful Adept
-2 Aphetto Alchemist (Puppeteer parempi)


+2 Puppeteer
+4 Willbender
Otsikko: Vs: Sininen Morph-Wizard-pakkani
Kirjoitti: Kelf - 24.07.06 - klo 17:12
Graceful adeptit jätin vielä hetkeksi. Entäpä sitten kun arcanis+azami on pelissä ja ruvetaan nostamaan kortteja?  :)
Otsikko: Vs: Sininen Morph-Wizard-pakkani
Kirjoitti: Nastaboi - 24.07.06 - klo 17:25
Patron Wizard on broken. Ainut vain, että kasuuaalipyödässä saatetaan kieltäytyä pelaamasta sinua vastaan  :P. Psychic Trance on 4 manan Counterspell, halvempia ja parempia countereita löytyy kymmenittäin.
Otsikko: Vs: Sininen Morph-Wizard-pakkani
Kirjoitti: Kelf - 24.07.06 - klo 17:33
Patron Wizard on broken. Ainut vain, että kasuuaalipyödässä saatetaan kieltäytyä pelaamasta sinua vastaan  :P. Psychic Trance on 4 manan Counterspell, halvempia ja parempia countereita löytyy kymmenittäin.

Tuota minä pohdinkin kaverin kanssa ,mutta ota huomioon se, että se että se estää vastustajaa tekemästä yhtään mitään kokonaisen vuoron aikana. Jos taiot tuon vastustajan vuorolla ja seuraavaksi omalla vuorollasi archivisti vetäisee toisen psychic trancen pakasta niin vastustajan on melko turha yrittää saada mitään läpi kun taas itse saat aikaa etsiä lisää velhoja pakastasi.

PS. Patron wizardia en ota, tosin yhden ertain voisi ottaa, ihan vain kettuillakseen. : )
Otsikko: Vs: Sininen Morph-Wizard-pakkani
Kirjoitti: miinin - 24.07.06 - klo 18:28
se, että se että se estää vastustajaa tekemästä yhtään mitään kokonaisen vuoron aikana.

Tai sitten vastustaja vain käyttää sen kahden manan counterspellin/mana leakin/lapsen/drainin tms. Tuo on oikeasti avuton...
Otsikko: Vs: Sininen Morph-Wizard-pakkani
Kirjoitti: Kelf - 24.07.06 - klo 18:40
se, että se että se estää vastustajaa tekemästä yhtään mitään kokonaisen vuoron aikana.

Tai sitten vastustaja vain käyttää sen kahden manan counterspellin/mana leakin/lapsen/drainin tms. Tuo on oikeasti avuton...

Onhan siinä tuokin riski. Tosin pitää olla sininen pakka vastassa. Ja vastapelaajalla pitää olla countterspelli kädessä ja manaa sen käyttämiseen. Ja miksi minä en voisi countterspellata countterspellin countterspelliä jolloin ensimmäinen countterspellini toteutuisi? Nuo psychic trancet eivät lähde pakastani minnekään.
Otsikko: Vs: Sininen Morph-Wizard-pakkani
Kirjoitti: miinin - 24.07.06 - klo 19:22
countterspellata countterspellin countterspelliä jolloin ensimmäinen countterspellini toteutuisi? Nuo psychic trancet eivät lähde pakastani minnekään.

...ööö...koska nuo sinun Trancesi maksavat kahden counterspelli verran? Sillä manalla vastustaja pelaa jo pari kunnon countteria. Usko nyt, tuo on vain käsittämättömän huono lappu. Tosin kyllähän tuo casualissa menee, joskin senkin tilalle löytyisi hauskempia ja/tai parempia lappuja kasapäin.
Otsikko: Vs: Sininen Morph-Wizard-pakkani
Kirjoitti: Kelf - 24.07.06 - klo 19:53
countterspellata countterspellin countterspelliä jolloin ensimmäinen countterspellini toteutuisi? Nuo psychic trancet eivät lähde pakastani minnekään.

...ööö...koska nuo sinun Trancesi maksavat kahden counterspelli verran? Sillä manalla vastustaja pelaa jo pari kunnon countteria. Usko nyt, tuo on vain käsittämättömän huono lappu. Tosin kyllähän tuo casualissa menee, joskin senkin tilalle löytyisi hauskempia ja/tai parempia lappuja kasapäin.

No jotain tyylikästä kuitenkin noiden tilalle..Korttipinosta löytyi alphan spell blasteja, nuohan on kivoja.  :D

Edit: Tai no mitäs hittoa tässä rahan kanssa vängätää, viimeinen pakka tästä tulee ikinä joten tehdään kerralla kunnolla. 4 Raven guild masteria sekaan ja ne psychic trancet sinne mistä tulivatkin.  ;)

Pakkaa muokattu, miltäs nyt näyttää?
Otsikko: Vs: Sininen Morph-Wizard-pakkani
Kirjoitti: vodel - 24.07.06 - klo 21:55
Jos saat muutettua landit snowlandeiksi, niin puppeteerit voi korvata Rimewind Taskmage. Halvempi ja sillä voi täppiä myös landeja. mistä olet mahtanut katsella noita hintoja, sillä Raven Guild Master on n. 2e kortti. Jos haluat vielä vahvistaa pakan milling teemaa, niin 4 Brain Freeze olisi kova sana.
Otsikko: Vs: Sininen Morph-Wizard-pakkani
Kirjoitti: Kelf - 24.07.06 - klo 22:03
Jos saat muutettua landit snowlandeiksi, niin puppeteerit voi korvata Rimewind Taskmage. Halvempi ja sillä voi täppiä myös landeja. mistä olet mahtanut katsella noita hintoja, sillä Raven Guild Master on n. 2e kortti. Jos haluat vielä vahvistaa pakan milling teemaa, niin 4 Brain Freeze olisi kova sana.

Cardkingdomistahan minä olen ne katsonut, siellä näyttää $7,95. Mutta laitoin ne guildmasterit sinne jo. Brain freeze. Huhhuh, stormin kanssa aika kovis.  :)

Mutta minkä tilalle? Disrupting pitmagejen?

PS. Snowlandeja ei tule, coldsnap ei miellytä sillai coolisti.  ;)
Otsikko: Vs: Sininen Morph-Wizard-pakkani
Kirjoitti: cosminen - 25.07.06 - klo 00:27
Kokemuksesta (kaverin wizard pakkaa vastaan pelatessani), pakko todeta, että raven guild master on kyllä aika kökkö, jopa doublestrikellä, ellei sitten pakassa ole todella paljon muutakin millausta ja unblockable guildmasterille ja countteria kokoajan kädessä jolla suojella sitä.
Sen millailu on vaan niin helppo estää... Muutenkin millaamalla voittaminen on budget dekillä aika hankalaa... ainakin oman kokemuksen perusteella... (tai sitten nuo eivät vaan ole osanneet tehdä pakkoja), kai nuo brain freeze stormi hirmut jotka millaa alku kierroksilla on ainoat toimivat.
Koska, jos keskityt vain millaamiseen, toiselle jää kaikki aika pieksää sinua päähän, + häiritä millaamistasi, jos koitat häiritä toista/laittaa blokkereita, hidastuu millaamisesi... minusta se ei vaan ole hyvä budget tyyli.
Otsikko: Vs: Sininen Morph-Wizard-pakkani
Kirjoitti: miinin - 25.07.06 - klo 02:02
Jos millaus-teemaksi haluat vaihtaa ja casualissa pysyä, niin pistä ihmeessä creature bease uusiksi, esim. tälle mallille:

4x Raven Guild Master
4x Scalpelexis
2x Ambassador Laquatus

Teemaan sattuisi siis myös omien korttien nostelu, joten jatkoksi voisi laittaa esim:
4xOphidian
4xThieving Magpie

Tämän lisäksi ihan perinteiset Millstone ja Grindstone ovat poikaa ja niiden rinnalla voisi pelata esim. Standstilliä. Myös Traumatize sopii mukavasti teemaan, eikä korkeahko cc:kaan haittaa, kun kyseessä on casual. Halutessaan ja peliporukan salliessa voi pakassa pelata myös counttereita ja tämän lisäksi voisi pelailla bouncea, kuten vanhaa kunnon Boomerangia tai Echoing Truthia - erikoisempi ja casualimpi ratkaisu on toki pelata esim. Repulsea.

Menipä off topic:ksi O_o Pahoitteluni, innostuin vaan vuosien takaisesta millauspakastani, johon nämä nykysarjat olisivat tuoneet hauskoja leluja:)
Otsikko: Vs: Sininen Morph-Wizard-pakkani
Kirjoitti: Kelf - 25.07.06 - klo 12:35
Kokemuksesta (kaverin wizard pakkaa vastaan pelatessani), pakko todeta, että raven guild master on kyllä aika kökkö, jopa doublestrikellä, ellei sitten pakassa ole todella paljon muutakin millausta ja unblockable guildmasterille ja countteria kokoajan kädessä jolla suojella sitä.
Sen millailu on vaan niin helppo estää... Muutenkin millaamalla voittaminen on budget dekillä aika hankalaa... ainakin oman kokemuksen perusteella... (tai sitten nuo eivät vaan ole osanneet tehdä pakkoja), kai nuo brain freeze stormi hirmut jotka millaa alku kierroksilla on ainoat toimivat.
Koska, jos keskityt vain millaamiseen, toiselle jää kaikki aika pieksää sinua päähän, + häiritä millaamistasi, jos koitat häiritä toista/laittaa blokkereita, hidastuu millaamisesi... minusta se ei vaan ole hyvä budget tyyli.

Muokkasin pakkaani eilen illalla ottamalla peleissä hyödyttöminä olleet disruptive pitmaget pois, yhden willbenderin pois ja lisännyt mukaan neljännen raven guild masterin, supreme inquisitorin ja kolme crafty pathmagea. Pirun kauniisti se toimikin. Pakassa ei tarvinnut blokkijoita, riittää että alkupeleissä saa 2 puppeteeria joka hidastaa vastustajan hyökkäämistä aika ikävästi. Siitä sitten nostamalla tulee ixidor kentälle jolloin 3/3 morphit hidastavat vastustajan hyökkäilyä. Sitten vaan nauretaan kun on kolme pathmagea ja raven kiltamasteria pelissä ja heitetään vastustajan pakka hiiteen.

Anaztasia, wizard-teema toimii& enkä tee tästä ihan 100% millauspakkaa. Eiköhän tämä ole tässä. ;)

- Panu.
Otsikko: Vs: Sininen Morph-Wizard-pakkani
Kirjoitti: vodel - 25.07.06 - klo 13:25
Tekisin vielä suraavat muutokset landeihin:

+ 2 Lonely Sandbar

-1 Spellbook
-1 Spelljack

Eli näin pakassa olisi 22 landia (mikä on melko minimi jos pakassa pakassa on paljon yli 2cc kortteja).
Otsikko: Vs: Sininen Morph-Wizard-pakkani
Kirjoitti: Shmn - 25.07.06 - klo 14:57
Library of Leng > Spellbook , tai sitten ihan Graceful Adept vain

Joitain wizardeja, joita kannattaa harkita, ja joista osa saattaa olla mainittukin jo:

Ertai, Wizard Adept
Fatespinner
Patron Wizard
Rayne, Academy Chancellor
Temporal Adept
Barrin, Master Wizard

Ja kun sulla noita äijiä kuitenkin aika lailla on niin oletko harkinnut AEther Vialia?
Otsikko: Vs: Sininen Morph-Wizard-pakkani
Kirjoitti: Kelf - 25.07.06 - klo 22:49
Ja taas on muokattu pakkaa, vähän parempaan suuntaan (kai.  :D)

Vodel: Ainoa pulma pakassa oli juuri se että ländit eivät tulleet tarpeeksi monesti. Aloituskäsi oli viidesti peräkkäin pelkkiä creatureita. Spelljack ja tilalle loney sandbar? Tasapainoittaa tilannetta ihan mukavasti.

Shmn: Tässä uudessa pakassa en tarvitsekaan no maximum hand size kortteja, kun alkusuunnitelmasta on jätetty jushi apprenticet, arcanikset yms. pois. Archvisteillä ja azamilla kortin nostelu pysyy ihan hyvin päällä joten tähän en varmaan niitä graceful adepteja kaipaa. Ja noista ehdottamista velhoistasi:

Ertai: Tuollaisen hankin. Ehdottomasti. Kolmannen willbenderin tilalle.
Fatespinner: Kerro vähän tuolle taktiikkaa, nyt en ymmärrä mitä hyötyä tuostakin on.   :)
Patron wizard: Ei niitä velhoja jää ikinä untäpätyksi niin taidan jättää tuonkin väliin.
Rayne, Academy channellor: Lisää korttien nostelua! Kaipa noita voisi yhden sekoittaa pakkaan mukaan.
Barrin: Ei.

Tack.

- Panu.
Otsikko: Vs: Sininen Morph-Wizard-pakkani
Kirjoitti: vodel - 25.07.06 - klo 23:00
Fatespinner on siitä ikävä veikko, että vastustaja joutuu skippaamaan yhden phasen vuorollaan eli tämä hidastaa mukavasti tempoa.
Otsikko: Vs: Sininen Morph-Wizard-pakkani
Kirjoitti: Shmn - 25.07.06 - klo 23:23
Fatespinner: Kerro vähän tuolle taktiikkaa, nyt en ymmärrä mitä hyötyä tuostakin on.   :)

Vastustaja skippaa siis joko joka vuoroisen kortinnostonsa, hyökkäysmahdollisuutensa tai päävaiheet, jolloin voi pelata sorceryjä, ländejä, enchantmenttejä ja artifakteja.

Tässä Fatespinneriin liittyviä sääntöjä:

Lainaus
Fatespinner


* That opponent skips only the phases or steps that are chosen.

* If there are multiple phases with the same name in the turn, your opponent skips them all. This is true even if a new step or phase is added to the turn after the ability resolves.

* If more than one Fatespinner affects you at the start of your upkeep, you can choose the same step or phase for each one.
Otsikko: Vs: Sininen Morph-Wizard-pakkani
Kirjoitti: cosminen - 26.07.06 - klo 12:09
Kun kaverini pelasi tuota wizardi pakkaansa ja hommasi sinne fatespinnerit, niin ajattelin että se oli siinä, en voi enää pärjätä, mutta ei tuo kortti niin kova olekkaan kuin se paperilla näyttää, ainakaan minusta, kertokaa ihmeesä eriävät mielipiteet, koska
*Jossain vaiheessa ländiä vain on tarpeeksi ja sen voi aina skipata + voi sitä jotain kaverinkin vuorolla pelata/tehdä.
*Monella fatespinnerillä voi skipata saman phasen

Mutta en silti sano, etteikö 3 kiekan fatespinner sekoita pakkaa :) Käyvät vaan vähän liian nopeasti minusta turhiksi....
Otsikko: Vs: Sininen Morph-Wizard-pakkani
Kirjoitti: miinin - 26.07.06 - klo 14:00
Mutta en silti sano, etteikö 3 kiekan fatespinner sekoita pakkaa :)

Minä sanon, kun taas esim. ensimmäisen vuoron Soldier of Fortune voi hyvinkin sekoittaa pakkaa.
...Ja siinä tulikin sitten päivän puujalkakiintiö täyteen. Pahoitteluni.
Otsikko: Vs: Sininen Morph-Wizard-pakkani
Kirjoitti: Kelf - 26.07.06 - klo 17:28
Tänään tuli taas pelattua ja huomasin willbenderit erikoisen tehokkaiksi. "Hahaa, fireball 8 lämää! S'oot dead!" - "Sorry, käännetään willbender."
"Nostetaas tällä taialla kaksi korttia."- "lol, käännetääs nyt tämä toinen willbender ympäri. Kuka ne kortit nostikaan?"

....Ja kaiken huippu oli kun pääsin käännyttämään traumatizen toiseen suuntaan.  :D

Spelljackia en päässyt käyttämään missään vaiheessa kun sitä manaa tarvitsee muuhunkin. Vaihdan neljänteen 'benderiin.

Voidmage prodigyt olivat myös erittäin kovia. Ensin käännellään voidmage apprenticet ja willbenderit ympäri ja sen jälkeen ruvetaan listimään niitä.

@Anastazia: Kiitos vielä niistä Scalpelexeistä jotka vaihdoit mulle, olivat melko käteviä kun vastapelaaja heittää 12 korttia pakastaan pois vuorossa.  ;)

Muutoksia:

-Ixidor
-Spelljack
-2 Archivist

+Voidmage apprentice
+Crafty pathmage
+Voidmage prodigy
+Willbender

- Panu
Otsikko: Vs: Sininen Morph-Wizard-pakkani
Kirjoitti: miinin - 27.07.06 - klo 13:17
Juu, eipä kestä - ne eivät vaan oikeissa peleissä ole enää ollenkaan niin kovia;)

Mutta mutta, nuo Supreme Inquisitorit voisi ottaa pois, ne ovat kalliita ja niiden efektin käyttämiseen tarvitset paljon pakan muista resursseista. Vielä kun ilmeisesti vastassasi ei kuitenkaan komboja ole, niin niiden tehokin jää pieneksi - vaikka veisit aggrolta viisi kriittistä lihaa/boostia/polttoa pois, niin ei vielä kaada sitä. Mielummin itse pelaisin esim. Information Dealereita, jotka auttavat sinu löytämään ne tarvitsemasi laput ja jos kerran olet Inkvisiittoria päässyt käyttämään, niin myös ID:n tehon pitäisi olla melko miehekäs. Tämä olisi myös curven kannalta parempi ratkaisu, sillä kakkosvuoron dropit ovat pakassasi hyvin vähissä (Voidmage Apprentice ja Willbender joita et tahdo pelata kahdella ja Voidmage Prodigy, jonka voit käyttää myös Morphina), kun taas esim. kolmonen on aivan täynnä juuri Morphien vuoksi.

Suosittelisin myös jotain nostoa, jolla saat tarvitsemiasi kortteja käteen, esimerkiksi Impulse sattuisi kakkosvuorolle tai Brainstorm ensimmäiselle. Manaa tuntuu yhä olevan melko vähänlaisesti, itse nostaisin landimäärän ainakin 22:een, etenkin kun tahdot käytännössä joka vuorolla pelata landin, että saat vitosvuorolla Scalepelexiksen tai Rullaneidin ja kutosella pari morphia/morphi ja back up sen kääntämiselle/pari muuta 3cc wizuja.

Lonely Sandbar on vain yksinkertaisen huono tässä pakassa, landia on muutenkin vähänlaisesti, joten et tahdo cyclata niitä ellei mana todella floodaa, jolloin taas cyclaamisen sijaan suosittelisin scooppaamista. Myös väritöntä manaa voisi olla mukava saada, jotta morpien pelaaminen nopeutuu, esim. Sol Ring tulisi ensimmäisellä vuorolla ja nopeuttaisi Morpin peluun toiselle vuorolle...
Otsikko: Vs: Sininen Morph-Wizard-pakkani
Kirjoitti: Kelf - 27.07.06 - klo 23:24
Juu, eipä kestä - ne eivät vaan oikeissa peleissä ole enää ollenkaan niin kovia;)

Mutta mutta, nuo Supreme Inquisitorit voisi ottaa pois, ne ovat kalliita ja niiden efektin käyttämiseen tarvitset paljon pakan muista resursseista. Vielä kun ilmeisesti vastassasi ei kuitenkaan komboja ole, niin niiden tehokin jää pieneksi - vaikka veisit aggrolta viisi kriittistä lihaa/boostia/polttoa pois, niin ei vielä kaada sitä. Mielummin itse pelaisin esim. Information Dealereita, jotka auttavat sinu löytämään ne tarvitsemasi laput ja jos kerran olet Inkvisiittoria päässyt käyttämään, niin myös ID:n tehon pitäisi olla melko miehekäs. Tämä olisi myös curven kannalta parempi ratkaisu, sillä kakkosvuoron dropit ovat pakassasi hyvin vähissä (Voidmage Apprentice ja Willbender joita et tahdo pelata kahdella ja Voidmage Prodigy, jonka voit käyttää myös Morphina), kun taas esim. kolmonen on aivan täynnä juuri Morphien vuoksi.

Suosittelisin myös jotain nostoa, jolla saat tarvitsemiasi kortteja käteen, esimerkiksi Impulse sattuisi kakkosvuorolle tai Brainstorm ensimmäiselle. Manaa tuntuu yhä olevan melko vähänlaisesti, itse nostaisin landimäärän ainakin 22:een, etenkin kun tahdot käytännössä joka vuorolla pelata landin, että saat vitosvuorolla Scalepelexiksen tai Rullaneidin ja kutosella pari morphia/morphi ja back up sen kääntämiselle/pari muuta 3cc wizuja.

Lonely Sandbar on vain yksinkertaisen huono tässä pakassa, landia on muutenkin vähänlaisesti, joten et tahdo cyclata niitä ellei mana todella floodaa, jolloin taas cyclaamisen sijaan suosittelisin scooppaamista. Myös väritöntä manaa voisi olla mukava saada, jotta morpien pelaaminen nopeutuu, esim. Sol Ring tulisi ensimmäisellä vuorolla ja nopeuttaisi Morpin peluun toiselle vuorolle...

Hmm. Inkvisition teho on tosiaan ollut pienenlainen, pitäis tehdä muutakin kuin joutua täpätyksi niillä kiltamestareilla puppeteereilla yms.

Information dealerit on varmaankin ihan hyvä vaihtoehto, paljonko niitä? 4? Vai 2 ID:tä&2 Sol ringiä?

Manaa on tähän asti ollut ihan riittävästi, kun tulee ne 3 islandia alussa niin voit pelata turvallisin mielin niillä vaikka kuinka monta vuoroa. - Lonely sandbar oli taas mukana jostain hetken mielijohteesta ja sen voisi heittää menemään. Niitä nostokortteja voisi harkita: Serum visions olisi varmaan aika kätevä ekalla vuorolla, yhdellä manalla kortin nosto ja sitten saat vielä järjestellä pakkasi 2 päällimmäistä korttia? Kakkosvuorolle sitten impulseja tahi telling timeja. Mutta mitä pois? Jos inkvisition tilalle tulee ID:t ja sol ringit? Mistään ei oikein tahtoisi luopua.

- Panu.
Otsikko: Vs: Sininen Morph-Wizard-pakkani
Kirjoitti: miinin - 27.07.06 - klo 23:32
Sol Ring on restriktoitu, eli niitä ei saa pelata yhtä enempää. Jotain boucea voisit ehkä myös pelata, että wizusi saat mahdolliset lenturit pois Scalpelxiksen tieltä... Esim. Repulse on varsin naseva veto casualissa, vaikka sen cc sattuukin 3:een, niin sen pelaamisvuoro on todennäköisesti 6, jolloin saat myös toisen 3cc-spellin pelattua...