Poromagia
SMF Vaihtopalautejärjestelmä - Detailed Feedback
Detailed Comment Vito otti minuun toukokuun 2013 alussa yhteyttä ehdottaen pientä vaihtoa Overgrown Tombistani. En enää löytänyt kyseistä korttia, mutta huomasin, että Vitoa kiinnostavat venäläiset kortit. Kaveriltani löytyi niitä valtava määrä, joten ehdotin niitä vaihdettavaksi. Vito oli hyvin innostunut venäläisistä korteista ja vaihto otti aivan uuden suunnan.

Aluksi piti selvitellä korttien eriarvostuksiamme, mutta pääsimme pian yhteisymmärrykseen. Sain alustavan listan venäläisistä korteista toukokuun puoleen väliin mennessä. Kerroin kortteja olevan vielä paljon lisää, jonka seurauksena Vito oli hyvin, hyvin innostunut. Vaihto valitettavasti venähti, koska yliopisto painoi päälle kesäloman alusta huolimatta ja lisäksi en saanut venäläisten korttien omistajalta loppuja kortteja ajoissa. Onneksi Vitoa eivät viivytykset haitanneet vaan hän pysyi iloisena koko ajan ja jäi odottamaan lopullisen listan valmistumista.

Elokuun alkupuolella loputkin venäläiset kortit saapuivat minulle. Varmistin Vitolta, oliko vaihto yhä voimassa ja hän vastasi innostuneen myöntävästi. Kortteja ja siten työtä oli niin paljon, että sain tehtyä lähes valmiin listan vasta syyskuun puoliväliin mennessä. Vaihto koki taas vastoinkäymisiä, kun syksyllä kiinnostukseni peliin katosi ja sain palautettua sen vasta marraskuuhun mennessä, jolloin vaihto sai jatkua.

Seuraava ongelma olikin se, etten löytänyt Vitolta tarpeeksi kortteja vastaamaan massiivista määrää venäläisiä kortteja, joita oli useita satoja. Kaiken tämän keskellä Vito katosi noin kuukaudeksi koulukiireiden takia ja palasi kuvioihin vasta joulukuun puolivälissä. Vito ehdotti hänelle menevien venäläiskorttien listan supistamista kun minä taas yritin saada kaikki kortit hänelle. Kaverini löysivät Viton listalta hieman kortteja, mutta suurin apu tuli venäläiskorttien omistajalta, jota kiinnostivat muutamat Viton foilit, joista arvokkain oli Sorin Markov. Vito ei olisi muuten suostunut vaihtamaan sitä, mutta hän oli valmis joustamaan saadakseen vaihdon suoritettua. Viton jousto ei jäänyt siihen vaan kun kiistely vaihdon tasoittamisesta vielä jatkui, hän tuli monta kertaa vastaa suostumalla moniin ehdottamiini korttilisäyksiin.

Tammi- ja helmikuun aikana vaihdon loppuun vienti sujui ripeästi Viton ilmoitettua lähtevänsä ulkomaanmatkalle maaliskuun alussa. Osa korteista ei kuntoselvitysten puolesta vaikuttanut minulle kelpaavilta ja lisäksi pari minulle tulevaa korttia oli kadonnut, mutta Vito lupasi korvata tämän minulle ”yllätyslapuilla”. Kaiken huipuksi Vito vielä suostui maksamaan postimaksuni hyvityksenä kaikesta näkemästäni vaivasta (kortteja oli kertynyt yli kilon verran).

Kortit pistettiin postiin helmikuun puolivälissä. Vito sai onnellisesti korttinsa, mutta minulle tullut kirje oli repeytynyt, mutta onneksi mitään ei ollut puuttunut. Vaikka osa korteista ei ollut minulle kelpaavassa kunnossa, oli Vito laittanut mukaan niin hyvää päälliskauppaa (mm. kasan perusmaita, tarvitsemiani vaihdon ulkopuolisia kortteja sekä Dark Ascension -korttilistan), etteivät huonokuntoisuudet haitanneet laisinkaan.

Lopputulos oli siis se, että vaihto kesti yhdeksän kuukautta, sisälsi satoja kortteja ja päättyi onnellisesti molempien osapuolten ollessa tyytyväisiä vaihtoon. Kyseessä oli elämäni suurin tekemäni vaihto. Vito sai yli kilon verran haluamiaan venäläisiä kortteja ja minä samanarvoisen kasan käyttökelpoista tavaraa. Koko vaihdon ajan Vito oli iloinen, kärsivällinen ja joustava. Minä kiitän.

Ps. Ja vielä pahoitteluni, että vaihtopalaute tuli puoli vuotta myöhässä.
Comment by: Dark Knight
Return to Trader Ratings
Powered by SMF Trader System