Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Mana burn?  (Luettu 4662 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Comnet

Mana burn?
« : 29.08.06 - klo 16:39 »
Pari mana burniin liittyvää kysymystä:

1. Kun aloittaa pelin ja pelaa ekan landin, tapahtuuko mana burn jo silloin jos ei käytä sitä?

2. Kun käyttää manaa niin eikös se pidä vain "täpätä" eikä laittaa graveyardiin, niin kuin kaverini väittää?

Poissa korpi

Vs: Mana burn?
« Vastaus #1 : 29.08.06 - klo 17:01 »
Mana burniksi kutsuttu lifen menetys tapahtuu vuoron osien ns. phasejen välillä silloin, kun sinulla on käyttämätöntä manaa mana poolissa. Et siis joudu ottamaan mana burnia pelaamistasi ländeistä, kun et vain täppää niitä ottaaksesi manaa pooliin. Landeista saa manaa täppäämällä, eikä niitä siis tarvitse laittaa gravelle. Aina oman vuorosi alussa ne untappaavat taas ja voit käyttää niitä uudelleen.

Poissa Comnet

« Vastaus #2 : 29.08.06 - klo 18:10 »
Jos oikein olen kässännyt, kun landeja pelaa, nee pitää laittaa tavallisesti pöydälle, ja kun niitä aikoo käyttää ne pitää täpätä ja siirtää sitten seuraavalla vuorolla "mana-pooliin"? Ja sit niitä voi käyttää? Vai miten on? Kertokaa minulle asian laita, pleaze!

Poissa korpi

« Vastaus #3 : 29.08.06 - klo 22:16 »
Kun pelaat landin, on se sen jälkeen valmiina tuottamaan sinulle manaa (olettaen että kyseessä on manaa tuottava landi), jota voit ottaa pooliin täppäämällä sen. Sinun ei tarvitse odottaa seuraavaan vuoroon. Manan saat käyttöösi siis heti landin täpättyäsi (ja se pitääkin käyttää tai tulee mana burnia).

Poissa Dark Knight

« Vastaus #4 : 30.08.06 - klo 11:39 »
Olen on saanut kolme manaa Sakura-Tribe Springcallerilla, kun vastustaja tappaa sen. Saanko kyseisen vaiheen loputtua kolme vahinkoa mana burnina?
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa Polari

« Vastaus #5 : 30.08.06 - klo 11:49 »
"At the beginning of your upkeep, add G to your mana pool. This mana doesn't cause mana burn. Until end of turn, this mana doesn't empty from your mana pool as phases end."

"This mana ..." kuuluu samaan Springcallerin abilityyn kuin "... add G to your mana pool." Se on siis manan ominaisuus samaan tapaan kuin esim. Snow tai Mishra's Workshop, ja toimii samalla tavalla riippumatta siitä mitä Springcallerille on tapahtunut. Eli et ota burnia.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa kolatatti

« Vastaus #6 : 30.08.06 - klo 14:03 »
Mitenkäs jos minulla on poolissa vaikkapa 20 manaa ja vastustaja pelaa Time Stopin? Jos kädestä ei löydy pelattavia instantteja niin otanko burnia?
EHLO you say? I'm interested...

Poissa Polari

« Vastaus #7 : 30.08.06 - klo 14:46 »
Kyllä otat.

Poissa Silens

« Vastaus #8 : 30.08.06 - klo 16:35 »
Mutta eikö sinulla ole Priority pelata spellejä?

Jos nyt tappaan landini laittaen X manaa pooliin, niin voiko vastustaja pelata Time Stopin siihen sitten?
Mielestäni ei, mutta tuosta äsköisestä viestistä nyt ei ottanu oikein selvää, niin päätin kysyä.

Poissa Polari

« Vastaus #9 : 30.08.06 - klo 17:35 »
Ei voi. Mana abilityt eivät käytä stackkia, eikä niihin voi vastata. Jos sinulla on priority saat täppäillä manojasi ihan miten haluat eikä vastustaja voi tehdä mitään ennen kuin pelaat jotain tai passaat. Time Stopilla saa vastustajan burnaamaan vain jos hän itse floattaa manaa jonkun pelauksen jälkeen - toimii esim. komboa vastaan vastauksena Early Harvestiin, mutta "normaaleilla" pakoilla näin ei tosiaan usein tehdä.