Idea oli siis minimoida uuden Suspend -mekaniikan tempohaitta, ja toimivimpien tällaisten korttien ympärille rakentui sitten täyssininen (semi-aggro)kontrollipakka. Formaatiksi valitsin Vintagen, kuten Casual-pakoissani lähes aina. Tästä saisi kyllä helposti uudempiin formaatteihin sopivan pakan, jos on kiinnostusta muokata.
Blue SuspensionLoitsut ( 18 )
4
Force Of Will4
Mana Drain4 Ancestral Vision (
Kuva)
3
Echoing Truth3
Perilous ResearchLumoukset (11)
3
Propaganda2 Paradox Haze (
Kuva)
2
Hatching Plans1
Arcane LaboratoryVehkeet (3)
3
Powder Keg2
Isochron Scepter1
Winter OrbMiehet ( 8 )
3 Errant Ephemeron (
Kuva)
3 Riftwing Cloudskate (
Kuva)
2 Deep-Sea Kraken * (Kuva epäselvä, ks. tiedot alla)
Mana (20)
19
Island1
Sol Ring--
*
Creature - Kraken 7UUU
Deep-Sea Kraken is unblockable.
Suspend 9 - 2U
Whenever an opponent plays a spell, if Deep-Sea Kraken is suspended, remove a time counter from it.
6/6
--
Paras tapa vähentää tempohaitan vaikutusta on ostamalla aikaa. Ja sehän onnistuu pidättelemällä vastustajaa kiellon ja poistamisen keinoin. Kröttöjä vastaan Propaganda, Powder Keg. Muita spellejä vastaan Counterspell, Force of Will, Mana Drain, Arcane Laboratory ja Echoing Truth.
Idea on se, että Arcane Laboratory hidastaa vastustajaa olennaisesti, mutta Suspend on ns. static ability, joka ei käytä stäckiä, eikä korttia pelata ennenkuin siitä on poistettu kaikki counterit - siispä Suspend -kortteja voi pelata mielin määrin Arcane Laboratoryn alla. Labra muodostuu luonnollisesti ongelmaksi siinä vaiheessa kun ne counterit ovat viimein poistuneet - tämän vuoksi pakassa on sekä bouncea (Echoing Truth, Riftwing Cloudskate [jos useampi Suspend vapautuu samalla vuorolla niin tämän voi stäkätä resolvaamaan ensimmäiseksi, ja palauttamaan labran käteen]) että poistoa (Perilous Research).
Perilous Research toimii lappumoottorina yhdessä Hatching Plansin kanssa, ja vapauttaa labran tarvittaessa. Siinä vaiheessa kun useampi Suspend on tulossa, labra on yleensä palvellut tehtävänsä. Toki sen voi pelata uudestaan mikäli sen nostaa vain käteen.
Lisänostona toimii Anssin pikkuveli, joka sopii pakan strategiaan hyvin. Paradox Haze ostaa aikaa leikkaamalla Suspend -odotusajan puoleen, ja tehostamalla Powder Kegin toimivuutta.
Labran alla bouncet ja counterit toimivat erinomaisesti ja ostavat helposti useita vuoroja joiden aikana halvalla pelatut lihat odottelevat ajokorttiaan. Mana Drain on mauton manakiihdytys, jonka avulla saadaan väritöntä manaa, jota voi hyödyntää lähes kaikissa pakan lapuissa.
Harkittuja kortteja, jotka eivät päässeet tai mahtuneet sisään:
Legacy's Allure - tehokas Hazen kanssa, mutta Propaganda ja Kegit riittävät
Counterspell - Mana Drain on parempi, perinteiselle ei yksinkertaisesti ole tilaa
Brainstorm - tilaongelma jälleen, sekä se, että labra vaikeuttaa tämän hyväksikäyttöä
Manan riittävyys vielä mietityttää - korttien karsiminen on hankalaa ja vastentahtoista, mutta pari lisäländiä ja mahdollisesti solikka voi tulla tarpeeseen.
Täytyypä kasata ja testata kunhan
Time Spiral -vehkeitä alkaa löytymään.
