Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Punavalko Aggropakka  (Luettu 6668 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rok

Punavalko Aggropakka
« : 03.03.07 - klo 01:42 »
Tässäpä tämä. Punavalkoinen kaverin kanssa tehty aggropakka.

Landit: 20
Mountain x9
Plains x7
Boros Garrison x4

Cretut : 21
Boros Recruit x3
Frenzied Goblin x1
Goblin Cohort x3
Boros Guildmage x1
Boros Swiftblade x3
Hand of Honor x2
Veteran Armorer x3
Skyknight Legionnaire x3
Viashino Fangtail x2

Spellit : 14
Lightning Helix x4
Electrostatic Bolt x2
Fists of the Anvil x3
Rally the Righteous x2
Surge of Zeal x3

Jep jep, tykkään numerosta kolme, mistä arvasit.
Anyway, pakka on yksinkertainen. Mätetään pelin alkukierroksilla niin paljon pikkulihaa kentälle ja hyökätään ennekuin se ehtii aloittaa. Harjan kanssa, jos muuten ei auta. Kaikki pakan sisällöstä kaartuu 4 manan alle, joten manapula on epätodennäköinen häviämissyy. Ellei vastustaja käytä landinsyöjäpakkaa. Kun tää pakka aikoinaan tehtiin, se niittas mun kaikki muut pakat 10-0. Nykyään asiat eivät mene aivan niin... onneksi. Krhm. Pakka ei tosin sovellu varsinaisiin turnauksiin, koska Mirrodin on jo hyllytetty. Joten Electrot ja Fists of the Anvilit jouduttaisiin korvaamaan, ja pakkakin kärsisi siinä. Fists of the Anvil + Boros Swiftblade Tekevät tappavan combon. Side deckissä on lisäksi varalta muutama Ground Rift jos vastustaja pelaa samantyyppistä dekkiä puolustusasemissa.

Poissa mahonen

Vs: Punavalko Aggropakka
« Vastaus #1 : 03.03.07 - klo 01:53 »
En keksi miten tuolla pakalla voi voittaa 3.rundilla. Voisitkos valottaa vähäsen?

Poissa Teroin

« Vastaus #2 : 03.03.07 - klo 02:12 »
Voi sillä, kunhan vastustaja ottaa omatoimisesti jostain 6 päähän siihen mennessä.

Näille pakoille on muuten ihan kategoriatkin, ja tämä kuuluu casual-osastolle.
23:35 <@Rancid-> lekahomo tarjoo muna pystyssä cursecalan foilista
23:35 < ilpo-> mulla on semmonen

23:10 <@teemuhy> surffaan muiden osaamisella

Poissa vodel

« Vastaus #3 : 03.03.07 - klo 02:15 »
No nyt sitten on toinenkin pakkasi nähty ja voidaan todeta että porukkanne muiden pakkojen taso ei ole hirveän korkealla, jos tämä ja se vihreä pakka pieksevät 10-0 muita. 20 landin pelaaminen, joista 4 karoota aggrossa ei ole järkevää ja tupla cc miehien pelaaminen 20 landilla ilman kipuja/dualeita on huono veto.  Lisäksi suoranaista ihmetystä aiheuttaa Surge of Zealien pelaaminen pakassa. Milläköhän perusteella pakka kärsisi jos boltt ja fistit korvattaisiin paljon paremmilla t2 vehkeillä, kuten Seal of Fire ja Brute Force?

Nopeat elävät, kuolleet eivät.

Poissa mahonen

« Vastaus #4 : 03.03.07 - klo 02:35 »
Itseasiassa en keksi mitenkään 3 vuoron voittoa vaikka vastustja ottaisikin 6 lämää päähän siihen mennessä itseltään.

Ja todellakin. Ei tämän tason pakkaa voi hyväksi sanoa...Missä ovat t2 kovimmat poltot Charrit? Ja tuo Vodelin mainitsema landien surkeus kertoo jo aika paljon. Itse pelaan borossissani 18 landia (joka on aika vähän) niistä 4 on Sacred Founryjä 4 Battlefield Forgeja ja 3 Flagstoneseja. Mutta silti mana kusee pakassa välillä. Itselläsi 20 ländiä joista yksikään ei ole edes pain landi...
Lisäksi en voi käsitää joitain creature valintoja tässä pakassa. Miksi pakassa on Viashino Fangtailit? Ne ovat p*skoja varsinkin agrossa.Myös Veteran Armorerit ovat aika outo valinta.. Agro ei tarvitse äijjille kestävyyttä vaan poweria. Boros Guildmaget ovat myös aika arsesta..
Voisin väittää, että tämä(kin) pakka on aika heikko... :-\

Poissa Teroin

« Vastaus #5 : 03.03.07 - klo 02:40 »
Itseasiassa en keksi mitenkään 3 vuoron voittoa vaikka vastustja ottaisikin 6 lämää päähän siihen mennessä itseltään.

T1 Cohort
T2 Swiftblade, Cohortilla 2 naamaan
T3 Fists Swiftbladelle + joku 1cc äijä, Cohortista 2 ja Swiftbladesta 10 naamaan = 14.
23:35 <@Rancid-> lekahomo tarjoo muna pystyssä cursecalan foilista
23:35 < ilpo-> mulla on semmonen

23:10 <@teemuhy> surffaan muiden osaamisella

Poissa Rok

« Vastaus #6 : 03.03.07 - klo 13:30 »
En itsekkään ihan tarkalleen muista, miten se meni, mutta kaveri pelasi sinimustaa kamigawa-pakkaa... Ja joo, manapulaa tällä dekillä ei ole tullut vielä kertaakaan, ja jos pakka vaikuttaa oudolta, niin syyttäkää korttikokoelmaani, Mirrodinista vaan lähdetty liikenteeseen. Ja siitä eteenpäin. Pari vanhaa korttia on, mutta erittäin vähän. Ja charreja ei ole. Ja surge of zealit on hyviä, jos vaan osaa pelata ne oikeassa kohtaa. Pelaat RRR manalla 2 cohorttia + Surgen niin ei siitä ainakaan itse kärsi.
Tää pakka ei oo kussu kintuille vielä kertaakaan, uskokaa tai älkää.
Jaa juu, mana. Manan määrä ei ole kaikki kaikessa. Vaan miten sitä nostaa. Ja mulla nousee manaa ihan hyvin käteen, joten pidän melkein aina 18-25 landia pakoissa.

Poissa JunioRcmf

« Vastaus #7 : 03.03.07 - klo 14:06 »
ja jos pakka vaikuttaa oudolta, niin syyttäkää korttikokoelmaani, Mirrodinista vaan lähdetty liikenteeseen. Ja siitä eteenpäin.
Tuo on jo turhaa selittelyä. Itsekkin aloitin Mirrodinin aikaan (juuri ennen Darksteelin julkaisua) ja tässä omia deckkejäni:
Dralnu du Louvre -Standard
Glare of Subdual -Standard
Mono Green Aggro -Standard
MUC -Standard
Rw(b) Burn -Standard
Erayo Ninja -Extended
Red Deck Wins -Legacy
Boostereilla, vaihdoilla ja yksittäiskorteilla pääsee pitkälle. Itse tienaan 5€/kk ja joskus ylimääräistä ja olen nuo deckit saanut kasaan, eli ei se milloin olet aloittanut vaikuta pakkojesi laatuun.
« Viimeksi muokattu: 03.03.07 - klo 14:13 kirjoittanut JunioRcmf »

Poissa hall0n

« Vastaus #8 : 03.03.07 - klo 14:12 »
Mirrodinista vaan lähdetty liikenteeseen.

18. Pelannut MTG:tä siinä viitisen vuotta

Koskas se Mirrodin oikeen julkastiin? Itse aloitin kanssa niihin aikoihin ja mielestäni siitä on jotain ~3 vuotta, tiedä sitten, ei pysty olemaan varma. Ja on omakin kokoelma karttunut pääasiassa tämän foorumin kautta, se HW-lista on ihan hyvä veto tehdä ;)

Poissa mahonen

« Vastaus #9 : 03.03.07 - klo 14:14 »
Minä taas aloitin vasta Kamigawan aikana pelaamaan kunnolla. Taisin yhden tournamentin ostaa Mirrodinista. Ja silti minulla taitaa olla tuon pakan perusteella paljon laajempi korttikokoelma  ::)

Poissa Rok

« Vastaus #10 : 03.03.07 - klo 14:20 »
Kuh. Ite en tienannu rahaa sillon YHTÄÄN. Rahaa rupes tippumaan vasta kun muutin muualle opiskelemaan, ja opintotuet rupes pyörimään. Ja omassa kylässä ei löytyny aina ku vaa jotain sarjoja. Ekaks alku Mirrodinia, sen jälkeen tuli Alku kamigawa ja sen jälkeen alku Ravnica, ja alku Time Spiral. Mitään välisarjoja ei koskaan tullut. Lievästi vituttaa moinen. No mikään ihme kyllä, kun ei siinä kylässä pelannut MTG:tä kuin kolme jätkää, meikä laskettuan mukaan. Loput ryyppäs tai ajeli kevareilla ympäri mettiä.

Poissa JunioRcmf

« Vastaus #11 : 03.03.07 - klo 14:25 »
Mikkelin Suomalaisessa uusin setti tällä hetkellä on Guildpact.. Itse ostan nykyään mieluummin yksittäiskortteja, koska ne tulevat halvemmiksi ja muutenkin ostan korttini netistä, saa uudet kortit ajoissa julkaisun aikoihin.
Hyviä paikkoja ostaa kortteja:
www.puolenkuunpelit.com
www.fantasialinna.com
www.fantasiapelit.com
www.safehaven.fi
ja irtokortteja
vaihdetaan.kapsi.fi/forums/
www.kolumbus.fi/ilkka.ruokosenmaki
www.huuto.net
ja korttien vaihteluun
vaihdetaan.kapsi.fi/forums/

Poissa vodel

« Vastaus #12 : 03.03.07 - klo 14:31 »
Itsekin suosittelen tuota Ruokosenmäen sivustaoa (linkki tuolla yläkulmassa Magic Isle). Sieltä saa helposti ja suht edullisesti perus common/uncommon kamaa, Safesta, Fantsusta ja muista shopeista ei kannata ostaa muuta kuin boostereita, sillä irtolappujen hinnat ovat pilvissä. Koska mtg sisältää nykynnä toista kymmentä tuhatta lappua ei "oikoteiden" käyttäminen ole mitenkään "kunniatonta" vaan järkevä tapa hommata edes perus kortit pakkoihinsa. Sinunkin kohdalla kun asia on vielä niin että vain setin ensimmäinen osa on saatavilla kannattaa käydä ostoksilla sitten netissä.
Nopeat elävät, kuolleet eivät.

Poissa Rok

« Vastaus #13 : 04.03.07 - klo 18:48 »
Vou. Enpä tutakaan saittia tiennyt. Kiitoksia. Ehkä tämä tästä. Pahoittelen äksyilyäni. Taidanpa postata Snake-pakkanikin. Sekin on lievästi vielä työn alla.