Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Substance ja Banding  (Luettu 3582 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JunioRcmf

Substance ja Banding
« : 31.03.07 - klo 14:09 »
1. Huomasin tuossa Thawing Glaciersin uusinta wordingia katsoessa, että siellä esiintyy sana substance, josta olen kyllä joskus kuullut, mutta ei ole tietoa mitä se käytännössä tarkoittaa, voisiko joku selventää tätä asiaa minulle?

2. Miten banding toimii? Vaihdoin tuossa keräily wanttina itselleni Benalish Infantryn japanilaisen version ja gathereristä tarkistaessa tuli ilmi, että kyseisellä kortilla on banding eikä minulla ole tietoa miten kyseinen ability toimii joten ajattelin kysyä voisiko joku kertoa miten kyseinen ability toimii ja miten mahdollisesti trample ja flying vaikuttavat tässä (olen kuullut, että se tavallaan yhdistäisi olentojen ominaisuuksia eli saisivatko kumpikin otus flyingin/trample vain pysyykö se vain toisella)?

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Substance ja Banding
« Vastaus #1 : 31.03.07 - klo 14:41 »
Thawing Glaciers comes into play tapped.
1 Mana, Tap: Search your library for a basic land card, put that card into play tapped, then shuffle your library. Thawing Glaciers gains substance until end of turn. Return Thawing Glaciers to its owner's hand when it loses substance.

1. Substance ei tee mitään. Eikun oikeasti. Ei mitään.
Kun säännöt kokivat massiivisen uudistuksen 6th editionin myötä (1999) moni vanha kortti ei enää toiminut samoin kuin ennen tai samoin kuin voisi olettaa niiden toimivan kun vanhat at end of turn - triggerit menivätkin stäklkiin ja niiden jälkeen pystyikin tekemään asioita. Esimerkiksi Thawing Glaciers toimisi sillä wordingillä niin että voisi hakea landin sekä end of turn phasessa ETTÄ seuraavalla vuorolla ennen end of turnia eli sillä saisi haettua yhteensä kaksi landia. Kortin tekstistä ei voinut olettaa sen toimivan niin ja se saatiin toimimaan kuten sen oli tarkoitus Substancen avulla. Nythän kortti palautuu vuoron lopussa käteen.

2. Argh, Banding. Vain Snugu oppi Bandingin ennen tietoa summoning sickenssistä / hasten vaikutuksesta.
Yritän selittää tämän lyhyesti, ei ole Magicin helpoimpia abilityjä.

502.10h (osa) A player who controls a blocking creature with banding chooses how combat damage is assigned by creatures it blocks.
-Jos blokkaavalla ukolla on banding niin blokkaava pelaaja päättää miten sen blokkerin blokkaamat ukot jakavat vahingot

502.10b As a player declares attackers, he or she may declare that any number of those creatures with banding, and up to one of those creatures without banding, are all in a “band.”
-kun valitaan hyökkääjiä voi hyökkääjä laittaa yhteen "bandiin" niin monta banding-ukkoa kuin haluaa ja niiden lisäksi halutessaan yhden ukon ilman bandingia.  yksi ukko voi olla vain yhdessä bandissa kerrallaan
-tämä bandi blokataan kokonaisuutena tai jätetään blokkaamatta, siitä ei voi blokata yksittäistä ukkoa

502.10h A player who controls an attacking creature with banding chooses how combat damage is assigned by creatures blocking that creature.  If the creature had banding when it attacked or blocked but the ability was removed before the combat damage step, damage is assigned normally.
-bandaava hyökkääjä päättää miten blokkeri jakaa vahingot
-eli jos 1x Benalish Infantry ja 1x Bear Cub (2/2 vanilla) hyökkäävät bandissa ja ne blokataan yhdellä Grizzly Bearsilla (bears blokkaa silloin molemmat hyökkäävät ukot kerralla) hyökkääjä päättää miten vastustajan Nalle jakaa vahingot (usein molemmat vahingot Benalish Infantrylle jolloin hyökkääjältä ei kuole mitään). Tällöin vastustajan Nalle kuolee mutta vastustaja ei ota vahinkoa (molemmat olivat blokatu ja kummallakaan hyökkääjällä ei ollut tramplea)
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa hale

Vs: Substance ja Banding
« Vastaus #2 : 31.03.07 - klo 17:28 »
Lisäkysymys koskien bandingia:
Creatureiden typella ei ole väliä kun "muodostaa" bandin hyökätessä? Eli sama toisin: Kaksi tai useampi olento, joilla on eri type, voivat muodostaa yhdessa "bandin", kunhan vain yhdellä niistä on banding-ability?
http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=19028.0
______________________________________________________
Nainen on kuin hattara; päältä kaunis, sisältä tahmea.

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Substance ja Banding
« Vastaus #3 : 31.03.07 - klo 22:55 »
Kyllä, creature type ei vaikuta bandin muodostamiseen.

Bands with other [foo] on sitten eri ability kuin banding eikä yhtään bandingia yksinkertaisempi.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.