Koska yritän tässä samalla opetella kaikkia noita kolmea asiaa, niin yritän käydä asiat läpi mahdollisimman tarkasti. Minulla ja kaverillani sattui seuraavanlainen tilanne:
Alkoi combat phase. Valitsin hyökkääjäksi ainoastaan Doubtless Onen, jonka voima oli X (X>4) ja samalla paljon isompi kuin minulla olevien elämien määrä. Siirrymme puolustajien valintaan. Kaverini valitsi ainoaksi puolustajakseen Souls of the Faultlessin. Kaverini kysyi, että teenkö jotain "Declare blockers stepin" loppuun ennen "Combat damage steppiä", koska jos en tee, niin sitten vahingot lyödään eikä mitään voi enää tehdä. Minulla oli siis priority ja käytin sitä ottaakseni manaa ja käytin Soul Foundryäni ja pistin sitä kauttaa yhden Vile Deaconin peliin ja passasin priorityn. Kaveri passasi ja Vile Deaconin token tuli peliin. Priority oli siis taas minulla, mutta päätin olla tekemättä mitään ja passasin kaverille, joka ei myöskään tehnyt mitään, jolloin siirryimme seuraavaan vaiheeseen. Vahingot stackiin. Ei tässä vaiheessa vielä mitään. Priority kaverille, joka passasi. Kaverini kysyi, että resolvaako vahingot. Annoin resolvata, heitin priorityn hänelle ja hän teki samoin. Tähän väliin kysymys. Olisiko tuossa vaiheessa pitänyt viimeistään pelata kaikki vahinkoja preventoivat taiat, kuten Healing Salve ja Fog vai olisiko ne pitänyt pelata vielä aikaisemmin?
Nyt meillä oli ongelma. Clericci antaa minulle elämää ja walli saa minut menettämään elämää, johon kuolisin. Mietimme, että kumpi tapahtuisi ensin. Minä sanoin olevani aktiivinen pelaaja, joten minulle oli oikeus päättää, että missä järjestyksessä nuo kaksi abilityä menisivät stackiin. Tietysti olisin pistänyt ensin wallin abilityn stackiin ja sitten clericin, jolloin saisin ensin X elämää ja sitten menettäisin X elämää ja kaveri saisi X elämää, mutta en tällöin kuolisi. Kaveri myönsi minun olevan aktiviinen pelaaja, mutta se meinaisi hänen mukaan vain sitä, että kaikki minun ominaisuuteni menisivät ensin stackiin ja sitten vasta hänen, jolloin wallin ability resolvaisi ensin ja minä kuolisin. Mielestäni se ei mennyt noin, mutta en jaksanut valittaa asiasta ja hävisin wallin elämänmenetyksiin.
Haluan saada vastauksen siihen, että miten tuo tilanne olisi oikeasti mennyt. Olinko siis minä vai kaverini oikeassa? Lisäksi toivoisin vastaavan tuomarin katsovan, että toimimmeko tuon priorityn passailun kanssa oikein. Kiitän.