Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Kysymyksiä vailla vastauksia.  (Luettu 3336 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa R/G friikki

Kysymyksiä vailla vastauksia.
« : 20.06.07 - klo 09:29 »
Tässä pari kysymystä, joiden vastaukset itse jo tiedän, mutta serkkuni väittää eritavalla. Kysymykset kuuluvat näin:

kysymys nro1: Jos kortin manacost on 1 ja pelaan sen kortin ja vastustajani counteroi sen kortilla nimeltä Spell Snare, niin onko tämä mahdollista? Spell Snaressahan lukee, että Counter target spell whit converted Manacost 2. Omasta mielestäni niin ei voi tehdä. Muutenhan siinä lukisi, että Counter target spell whit converted Manacost 2 or less. Serkkuni kuitenkin väittää, että termi "Converted Manacost" tarkoittaa niinsanotusti "ylintä" Manacostia, eli converted manacost 2- Counterspelleillä (kuten Spell Snarella) voi counteroida myös yhden manan kortteja.

Kysymys nro2: Tämä kysymys koskee Golgarin päämiestä/ Naista eli Savraa (Savra, Queen of the Golgari). Hänellä on ability, jossa lukee "whenever you Sacrifice a creature". Kysymys kuuluu: Jos sinulla ei ole yhtäkään hahmoa pöydässä, jonka ability alkaa sanoin "Sacrifice this creature" tai muuta, niin ethän sitten voi uhrata hahmoja Savran ympäriltä, tai Savraa itseään. Tässä kysymyksessä on sama juoni, kuin edellisessä kysymyksessä, eli serkkuni väittää, että voi uhrata, minä väitän, että ei voi. Asia kyllä on niin, että jos pöydässä on esim Shambling Shell; ja uhraat sen plus1/plus1 counteriksi, niin savran ability laukeaa.

Kysymys nro3: Instantit ja Sorceryt eivt ole permamentteja. Vai ovatko?

olisi viel' lis''kin kysymyksi', mutta n'pp'imist;lagaa, joten taidan kirjoittaa my;hemmin.

Poissa Kavu

Vs: Kysymyksiä vailla vastauksia.
« Vastaus #1 : 20.06.07 - klo 10:57 »
1:
Converted mana cost on tasan se kortin mana cost, eikä tarkoita mitään "ylintä" costia, ts. Spell Snare counteroi vain 2 manan spellejä

2:
Ei tarvitse olla mitään creaturea jolla kyseinen ability on, mutta Savra itse ei anna sinun mielivaltaisesti uhrailla miehiä. Sen sijaan jos joku pelaa esim. Innocent Bloodin (each player Sacrifices a creature), niin tuosta uhrauksesta Savra kyllä triggeröi.

3:
Eivät ole.
« Viimeksi muokattu: 20.06.07 - klo 13:26 kirjoittanut Kavu »