Holirei! Tässä viime aikoina oli muutamana päivänä vaihteeksi holiday, joten käytin tuon ajan pahaksi pelaamalla Joonaksen holoray-dekkiä vastaan vintaasia, jossa Holy Day loistaa poissaolollaan. Kaikkihan tuntevat ilpon, tuon 160-senttisen nuoren neitokaisen, joka on viime aikoina ruvennut ihan tosissaan kamppailemaan foorumin karmamiinustilaston kärkipaikasta. Ehkäpä se sieltä irtoaakin jo tänä yönä. Ainakin plani oli varsin selvä, Joonas tuskin koskaan.
Mutta joo, alkulöpinät sikseen ja väsätään tästä jonkinlainen paskaraportti viime ja tämän viikon testipeleistä. Kyseessä ei siis ole varsinainen turnausraportti, mutta pelataanhan testipeleissäkin maineesta ja kunniasta. Tässä raportissa keskitytään etupäässä Joonaksen suolaamiseen, mikä ei suinkaan tarkoita samaa kuin vittuileminen (eipä vissiin).
Mennäänpä ensimmäiseksi viime viikolla pelattuihin peleihin. Pelasin ilpo-smäshiä vastaan aluksi RG-Belskerillä, jossa oli häirintäkortteina Pyroblastit ja Magus of the Moonit. Näistä jälkimmäisellä on tiukassa paikassa tietty etu Blood Mooniin verrattuna (en nyt tarkoita Duress-immuniteettiä).
Voitan heti pari kolme peliä putkeen. Seuraavassakin minulla on ykkösvuoron voittokäsi, mutta Joonas aloittaa tiputtamalla Lotuksen ja kourallisen Mokseja. En vielä tuolloin pahemmin ollut moksiskaan, mutta sitten sieltä tulikin Bargain kuin varkain, hengitys lamaantui, sydän pysähtyi ja kuolin. Soittakaa ruumisauto.
Jo tässä vaiheessa minun olisi ties kuinka monennen kerran pitänyt haistaa vittu, mutta jatkoin sen sijaan pelaamista. Pelasin väärin. Ei ollut ensimmäinen kerta. Joonas hävisi. Ei ollut ensimmäinen kerta. Eikä viimeinen.
Pelasin edellisessä pelissä kuulemma kuin laihialaiset (terkkuja vaan sinnekin). No, kyykyttelin Joonasta seuraavaksi sitten halvoilla korteilla ampumalla Belskerillä satamiljoonaa päähän. Joonas totesi tyynesti vaan että joo, siihen häviää. Aijaa? Mieliku-vitu-skapteenisiko tämän sinulle kertoi? Vaiko mahdollisesti Nikke Knatterton?
Joonaksen esitykset Belskeriä vastaan olivat sen verran surkeita, että päätin testata seuraavaksi ilpo-smäshiä vastaan Longilla. Pelit menivät kutakuinkin niin, että tursuttelin minkä tursuttelin, mutta koko paska kaatui yhteen Forceen. Säälittävä esitys, kun mies sinnittelee peleissä mukana pelkällä tahdonvoimalla. Ja minä en toisaalta osaa pelata dekkiä, jossa ei ole äijiä. Sellaisella kun ei voi erityisen hyvin edes hämätä.
Melko nopeastihan tuo kävi ilmi, ettei Longilla ole juurikaan mahiksia ilpo-smäshiä vastaan satunnaisia ykkösvuoron combotappoja lukuun ottamatta. Pyysinpä siis vaihtelun vuoksi Joonasta kasaamaan jonkinlaisen stäksin. Jatkoin itse Longilla.
Tästä päästäänkin sitten tanperelaisten kimppuun. Pelasin Tinkerin ja hain pura
eiku
purkin. No Jarin kumminkin. Rikol
rikoin sen heti ja vehkeitä Olli nousussa. On se vaan niin helppoa tursutella, kun stäksissä ei ole Forcea. Tendrilssiä suuhun, mihinkäs muuhun. Mistä tulikin mieleeni, että otanpa tässä itsekin taas vaihteeksi yhden lonkeron.
Sitten tämän viikon peleihin. Eilisistä peleistä ei paljon kerrottavaa jäänyt. Pelasin Belskerillä Teroa ja PlanB:tä vastaan, joissa tulos oli varsin yksitoikkoinen: aloittaja voitti. Lisäksi pelattiin Joonaksen kanssa Kinnusen pakalla type kakkosta. Hävisin jotakuinkin 7-1. No vittu formaatista se oli kiinni eikä pelaajasta! Paska formaatti isolla paskalla ja se siitä.
Sitten tähän päivään (tai nyt jo eiliseen), josta tulikin kaiken kaikkiaan varsin suolapitoinen. Jo aamulla katkeilin Polarin Kostin Saproling-pakalle niin, että olin vähällä ajaa kolarin postinjakajan kanssa. Meinasipa käydä heiKosti.
Smäshimirroria luvassa, tosin minulla oli muutama paskakortti tyyliin Psychatog ja Cunning Wish. Pelit kuitenkin minulle 2-1. Ekassa pelissä pelaan Twisterin, josta Joonas saa aivan mauttoman käden. Fastbond, gushgushgushgush, Twister, gushgushgushgush, Y-Will, gushgushgushgush, Twister
no, eipä ole ETW:tä näyttää. Joonas pelasi puoli tuntia yhtä ja samaa vuoroa, tippui Fastbondin myötä yhteen ja hävisi omaan Mana Cryptaansa, kun ainoa bouncekin oli jo taidettu pitchata Forceen. Niin sitä pitää.
Kakkospelissäkin FNM:ssä paikalla olevat kävivät kukin vuorollaan ihailemassa Joonaksen kättä, että ethän sä tällä kädellä VOI hävitä!. Syötin Joonakselle sitten Time Walkkia ja Gushia ihan vaan hämäykseksi Forcattavaksi, pelasin Lotus-Willin, täytin käteni ja kävelin. Duressitkin olisi ollut kova sana pelata gravelta, mutta en saanut enää mustaa manaa mistään. Joonaskin yritti Williä hyvillä backupeilla, mutta minultahan eivät counterit loppuneet. Taisipa tässäkin pelissä käydä lopulta niin, että Joonas hävisi mehukkaasti omasta Cryptastaan SinkHoleiviin Lightning Boltteihin ilman, että sain itse aikaiseksi yhtään damagea. Ja kukas se taas sanoikaan, ettei vintaasissa muka pelata pultteja?
Kolmannen hävisin, kun Joonas tahtoi voimaa Y-Willistä, jonka tahdonvoimalla saikin resolvattua. Ancestral on muuten ihan paska kortti. Aina aloituskädessä, eikä koskaan voi pelata. Joonaksella on aina Mis-vitun-direction kädessä (toisessa on vielä cutline, hyi säätänä!). Sivuhuomautuksena mainittakoon vielä, että Black Lotus on Y-Willin kanssa parempi kuin Blacker Lotus.
Jep jep. Lähdenpä tästä jatkamaan illanviettoa. Huomenna on varmasti minunkin helvetin hauska lukea, että mitä kaikkea paskaa sitä yöllä tuli tänne kirjoiteltua.