Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Tee-se-itse: Heittomerkki  (Luettu 2832 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hall0n

Tee-se-itse: Heittomerkki
« : 03.10.07 - klo 19:50 »
Tuossa kun selailin H/W-listoja, niin silmääni pisti joidenkin ihmisten kykenemättömyys heittomerkin oikeaan teko-tapaan. Tässä oppaassa esitetään seikkaperäisesti miten saat tehtyä oikeanlaisen merkin.

Vaihe 1: Etsi oikea nappi.
Tämä tuntuu olevan monella hakusessa sillä usein siihen heittomerkin kohdalle livahtaa vallan väärä symboli, useimmiten se on "Ž" tai joku sen johdannaisista. Tässä olisi hyvä kuva, jos et pysty itse oikeaa namiskaa näppiksestäsi paikantamaan:

(huomaa että oikea nappi on ympyröity)

Vaihe 2:Paina sitä nappia
Tämä on huomattavasti helpompi kuin ykkösvaihe, mutta jos et onnistu ykkösessä niin tuskin onnistut tässäkään.

Mitä hyötyä tästä kaikesta sitten on?
No tämä korjaa ainakin "rikkinäiset" card tagit, jos ei muuta. Lisäksi muut ihmiset eivät katso sinua (välttämättä) kieroon kun osaat tämän jipon.

Nyt luulisi kaikkien osaavan kirjoittaa Orim's Chant väärän OrimŽs Chantin sijasta (ei toimi jälkimmäisessa linkki!).

Poissa teemuhy

Vs: Tee-se-itse: Heittomerkki
« Vastaus #1 : 03.10.07 - klo 21:02 »
painoin ympyröidyistä napeista kahta, mutta tuloksena oli vain "šä" !!!! Mikä neuvoksi!! Osittain ympyröidyistä napeista toinen ei tehnyt mitään, ja toinen vain
pudottaa tekstin ale
mmas.
auta.
11:31:56<@Teroin> valkonen on parempi väri ku sinine

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Tee-se-itse: Heittomerkki
« Vastaus #2 : 03.10.07 - klo 21:12 »
Teemu, tunge se saksalainen näppäimistö ümlautteineen hanuriisi ja hommaa oikea skandinaavinen merkistö.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Tee-se-itse: Heittomerkki
« Vastaus #3 : 04.10.07 - klo 16:23 »
Teemu, tunge se saksalainen näppäimistö ümlautteineen hanuriisi ja hommaa oikea skandinaavinen merkistö.

Mielenkiintoinen yksityiskohta: Saksan kielessä sana "Umlaut" kirjoitetaan ilman yhtään umlautia.

Vastaavasti muinaisskandinaavisen ja islannissa yhä käytössä olevan edh-kirjaimen nimi lausutaan soinnittomasti "eth" - ikään kuin se kirjoitettaisiin edhin sijasta thorn-kirjaimella!

Heittomerkin sekoittaminen aksenttimerkkeihin on kyllä maailman rasittavin piirre. Joskus Lapin Kansan toimittajia oli kritisoitu aksenttimerkkien käytöstä heittomerkin sijaan, ja oppi oli mennyt turhankin hyvin perille: eräässä numerossa luki "Suvi Linde'n". Suo siellä, vetelä täällä.

-- Nute
Oulu

EDITAATIO: Whoa. Opin tekemään näppäimistöllä juuri aivan mahtavia asioita. Mm. lentämään. Tai ainakin: eð, lausutaan eþ. [Lisätty 17.10.07 klo 18.18.]
« Viimeksi muokattu: 17.10.07 - klo 18:18 kirjoittanut Thaurwylth »