Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Foilit deckissä  (Luettu 4374 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ilm

Foilit deckissä
« : 21.07.08 - klo 13:21 »
Saanko deckchekin yhteydessä game lossin, jos esim. deckissäni on vain yksi foili? Tai jos esim. kaikki landini tai jotkin tietyt kortit ovat foileja?

Poissa jkk

• L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Foilit deckissä
« Vastaus #1 : 21.07.08 - klo 13:35 »
Riippuu siitä, pystyykö ne foilit erottamaan muista korteista. Eivät foilit sinänsä ole suoraan merkattuja. Yleensä ei tietenkään ole hyvä idea pelata pelkästään foillandeilla, jos pakassa ei ole muita foileja.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Vilhis

« Vastaus #2 : 21.07.08 - klo 13:46 »
Pystyykö foilit erottamaan jos ne ovat (Ultra Pro Deck Protector(R) SLEEVES) korttisuojissa?
Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa jkk

• Vaihtopalaute:
    ( | | )
« Vastaus #3 : 21.07.08 - klo 13:50 »
Ehkä.

Poissa Vilhis

« Vastaus #4 : 21.07.08 - klo 14:04 »
Asiaan: Jos SM-kisoissa pelaa yhtä foilattua korttia mikä on tuomio? En hae tällaista tietenkään tarkoituksella, mutta minulla on esim. Erästä korttia setillinen vain foileina. Ei kai se estä niiden pelaamista?  :-'
Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa duracel

Re: Foilit deckissä
« Vastaus #5 : 21.07.08 - klo 14:08 »
Minkä tahansa kortin voi pystyä erottamaan mistä tahansa suojista, joilla yleensä pystyy vielä pakkaa sekoittamaan. Foilit ovat perinteisesti saattaneet käyristyä jonkin verran, jolloin niiden paikan pakassa voi pystyä näkemään. Tavallisetkin kortit voivat olla samalla tavalla mutkalla, jolloin nekin muuttuvat merkityiksi. Foilaus itsessään ei tee kortista merkattua, kuten jo sanottiin.

"Minä en pysty niitä erottamaan" ei muuten ole selitys, jolla voi välttää merkityistä korteista mahdollisesti saatavia rangaistuksia.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa jkk

• Vaihtopalaute:
    ( | | )
« Vastaus #6 : 21.07.08 - klo 14:09 »
Sitä minä en voi sanoa näkemättä koko pakkaa.

Poissa mahonen

« Vastaus #7 : 21.07.08 - klo 14:13 »
Onkos teillä jotain erimerkkiä, jossa joku olisi saanut gamelossia tai vastaavaa rangaistusta siitä, että on pelannut foilia/foileja pakassa? Aattelin vaan, että aika harvinaista taitaa olla että siitä sais rangaistusta. Ettei nassikoitten tarvi turhaa jättää tulematta kisoihin jos omistavat yhden foilin pakassa.

Poissa duracel

Re: Foilit deckissä
« Vastaus #8 : 21.07.08 - klo 14:25 »
Uskokaa jo, pelkkä foilaus ei tee kortista merkattua. Foileja saa pelata. Ne voivat olla merkattuja, ja tällaisia tapauksia on kyllä ollut. Merkattuja kortteja on ollut muutenkin.

Suoraa vastausta tyyliin "kaikki foilit käyvät" ei tule, koska tuomareille pitää jättää mahdollisuus päättää kortin turnauskelpoisuus korttikohtaisesti.

~jari
« Viimeksi muokattu: 21.07.08 - klo 14:27 kirjoittanut duracel »
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa jkk

• Vaihtopalaute:
    ( | | )
« Vastaus #9 : 21.07.08 - klo 14:29 »
Ei nyt tule mieleen foilien takia annettua game lossia merkatuista korteista. Marked cards major on muutenkin suhteellisen harvinainen, ja yleensä niitä on annettu sleeve-ongelmista. Ei kannata olla liian huolissaan tästä foiliasiasta.

Mutta eipä sitä voi muistaa kaikkia 10 vuoden aikana jaettuja rangaistuksia, ja minähän olen vain yksi tuomari satojen joukossa.

Tämä postaus ei nyt kuitenkaan tarkoita sitä, että olen henkilkökohtaisesti vapauttanut kaikki sen lukeneet vastuusta omien pakkojensa suhteen. Nämä asiat katsotaan aina kortti/pakkakohtaisesti.