Poromagia

Kirjoittaja Aihe: SM-Warcraft: No Country for Fold, man *1st*  (Luettu 1862 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teroin

SM-Warcraft: No Country for Fold, man *1st*
« : 08.08.08 - klo 20:11 »
Kala anto mulle jo karma Plussan tästä raposta, eli tää on saletisti ihan vitun hyvä. Jos syystä tai toisesta tästä raposta ei tulekaan vitun hyvää, syytän tasapuolisesti Rampoa, Rikolan Markya ja teidän paskaa huumorintajua. Että suck on balls, boys vaan.

Joka vuosihan nää skabat tappavan varmasti pidetään ja aina pitää jostain keksiä dekki ja reenata draftiformaattia jos ei oo Mikko Nurmi. Bonussektori tuli tosta Eventiden julkasupäivästä. Prelikoissa oli siis normaalia enemmän panosta ku draftivehkeitä jahdattiin. Rampo pääs palkinnoille ja kuori boosterit ”ettette pääse pelaan paskaformaattia”. Voi hyvä isä mikä kyrpänaama, joku kaunis päivä mä pyyhin perseeni sun holoilla. Saatiin me kuitenki jotai pusseja kasaan, tarpeeks ettei kellään ois enempää kiinnostanukaa reenata. Reenidraftit oliki sit sitä vanhaa huttua, Eki harjaa ja muut saa pickata Altar Golemin tai Doomgapen.

Kakkoseen mä virittelin jonkun aikaa Uwbrgzxhj-Zur –läjää. Zur on ihan broken mut dekki oli sysipaska koska mä en osaa tehdä dekkejä. Mauttomat sadomasokistiset mws-tetsit mr. Ragulan kans sano että lark miljoona, Zur zero. Edes shufflerin avulla en pärjänny. Sit kilistiin kohti larkkia, ja sille tielle jäätiin. Larkkitetsit meni myös loistavasti, otin tasasen varmasti turpaan keijoilta ja joutsenläjältä. Neljänsadan iteraation jälkeen larkki oli paperilla kasassa, enää tarvi paanut. Onneks Flooded Grovet oli erikoistarjouksessa just kisojen alla eikä settiin palanu ku 72 euroa, koska Anssi myi viimisen asevelihintaan 25e. Yhtään ei vituttanu ku Santeri haki Grovet saitilta 11e pala.

Teemu kävi fetchaan mut jossain vaiheessa aivan tajuttoman aikasin perjantaiaamuna. En ollu saanu nukuttua ollenkaan nii samahan tuo oli lähteä ajoissa. Ajattelin Ämmälän olevan päissään ku pelikaani, olihan sentään stokkiviikonloppu. En mä kyllä oiskaan halunnu Dark Tranquillityä käydä kattoon, paljon kivempaa mennä autolla Rampon, Sampon ja homo-Teemun kans 28 asteen helteessä tummalla autolla Oulusta Hessulaan.

Jossain vaiheessa aika tarkkaan at 0600 hours alko aseöljy haisemaan niin että silmiä kirveli. Rampohan se  kolisteli portaikosta alas. Kaikki raput tottelee peltiä. Onneks Rampo myös osaa nää hommat, ja kuten jo muualla mainittuna, haki perskontista lavallisen hartsporttia kolmensadan metrin matkan jälkeen keskellä liikennevaloja. Ja ku kaljatölkistä kuuluu sihahdus, sit ollaan pojat reissussa. Kuunneltiin laadukasta musaa kuten Ramo-vitun-nesia, Jörsspringiä ja MisfiStsiä. Ja sit jotain paskaa jenkkipändiä jonka naislaulaja ei osaa laulaa. Megadeth tai jotai sinnepäi. Rampo rouskutti kaljatölkkejä ja Teemu ajo väärään suuntaan ympyröistä, risteyksistä ja liittymistä. Matkasta oli siis tulossa aivan ilmiselvä success.

Ämmälään palatakseni, näin jossain vaiheessa suuren revelaation qstockista. Kai se johtu helteestä, ajattelin Ämmälän poraavan saunakelissä nahkarotsi päällä naama monopunasena jossain Kotiteollisuuden keikalla. Näkeepä porukka taas vaihteeksi ku lapin mies joraa kunnon pastiskaasussa. Harmi Mikon poisjäännistä SM-reissulta oli kyl suuri, ikävä tuli ja porukalla tirautettiin pari kyyneltä Ämmälän muistolle. Kuka nyt juo pastista smökin pihalla, kuka polttaa valkoset raret ja juottaa porukalle erinomaista unicumia? Rampo söi yhden tölkin lisää ja se piristi mua vähän. Ehkä tää vielä tästä.

Pysähdyttiin jossain vaiheessa kaljanjuonnin lomassa syömään kotipizzaan. Kilahdin ”maailman parhaaseen pizzaan” eli Berlusconiin. Se makso vaan kympin ja täytelista näytti hyvältä. Mä oon sucker for shrooms ja kyl se savuporoki menee, punasipulista ny puhumattakaan. Sit se ei maistunu miltään. Ei yhtään-vitun-miltään. Autossa siis olvi auki ja paha mieli pois.  (Toim. huom. Mä EN sanonu sille ämmälle ”saa…mutta älä laita”, perkele)

Alettiin oleen jätkien kans pienessä ketterässä nousussa, ja päätettiin että Mono pitää saada messiin kisoihin. Rampo alotti rankan puhelinterrorin ja soitteli myös tampereen tursoille kännipuheluja. Tamperelaisen tuomarin tunnistaa siitä että se on riemuissaan ku Rampo soittaa ympäripäissään, koska mikään muu elävä ja ajatteleva olento tällä planeetalla ei jaksa kuunnella Rampoa viittä sekuntia pitempään. Tosin joissain piireissä tamperelaisia tuomareita ei pidetä ajattelevina olentoina. Shame on them.

Lopulta oltiin sit saitilla pienen Otaniemi-sightseeingin jälkeen. Rampo oli hyvässä kaasussa ja valmiina LCQ:hun. Tuumasin Jossulle enteilevästi harjaavani itteni Memphisiin. Siitä riemastuneena rakas DCI-vastaavamme varotti meitä tekemästä levottomuuksia kaljanjuonnin lomassa. Kiltistihän me aina ollaan. Otin vähän aikaa Schalinilta turpaan larkilla ja sit päästiinki seuraamaan suomen parhaan magic-pelaajan eli RAMPON LCQ-harjausta. Rampolla oli mehukas Assnmoor Koukkarin splashaava läjä joka oli ihan todella huono. Oli siis täysin tarpeellista psyykata vastustajat ihan paskaksi. ”Vittu sä oot huono pelaamaan”, ”pelasit tossa väärin, paistiseni” ja muut Rampon kommentit mursi vastustajan toisensa jälkeen ja lopulta mies kolisteli pihapöydän päälle kädet pystyssä maailmanvallotuksen merkiksi. Kansa palvoi kuningasta, ja kuningas nautti suosiostaan. ”Turpa kii pelle, mee vittuun siitä huutamasta.”

Perjantaina ei oikeastaan tapahtunu yhtään mitään tän jälkeen. Mä foldasin Solovieville jossain FNM-draftissa BR-mirrorissa kilometrin paremmalla dekillä ku ei oo näyttää maata, Rakkula harjas Malinia, Koomikko harjas kullia, Teemu foldas LCQ:n, Nute keijoili sisään, Matilainen droppas LCQ:sta 2-1 recordilla koska ”mä oon lomalla ja meen ryyppään”,  Rampolla meni joku roska kylkipeltien väliin ja öljyt puski pihalle, ja lopulta meidän turttikvartetti eli mä, Eki, Keskinkertainen ja Charsten meni kebabin kautta vetään unta naamaan. Aamulla oli ihan hirvee darra ja mun paita oli mystisesti hävinny yön aikana. Piti siis asentaa päälle swallow bitch swallow -taisteluasuste.

Saitilla oli taas kaikki tutut lärvit paikalla. Yhtä rumaa sakkia mtg-paistit on etelässäki. Rampoa rumempaa jätkää tosin en nähny. Eipä tossa aamulla sen kummempia ehtiny tekeen, edes syömään. Sit pitiki jo alkaa poraan. Mun dekkilistan löydätte vaikka boresta.


Round 1: Lauri Manninen – GR-Ramp

Rampilla on outteja tasan unanswered magukset. Lauri ei kai niitä pelannu.
1-0, 2-0


Round 2: Jaakko Wickstrand – Keijo

Nostan toisessa pelissä huonosti.
1-1, 2-2.


Round 3: Pauli Jantunen – BR-Tokens

PJ pelaa ekalla vuorolla Thoughtseizen, miettii jokusen minuutin, kirjottaa statsit mun korteista ylös ja valitsee väärän kortin. Vissin vähän vähemmälle jääny formaatin reenaaminen. Voitan ekan pelin hirveän hitsaamisen jälkeen. Toisen häviän triplamagukseen mulliganien jälkeen. Viimisen PJ turttaa mulle, thanks. Lopussa vasaroitu Gargadon ajaa päin kolmea seinää jotka mun GG syö lämät stäkis ja sit sutpois. Hauskin asia tässä matsissa oli se että PJ halus Pasin kattoon meidän peliä koska MÄ kuulemma pelaan hitaasti…just. Vittumaisinta oli se ettei ehtiny syömään ku lisävuorot kesti niin helevetin kauan.
2-1, 4-3.


Draft 1:
P1P1 Silkbind Faerie
P1P2 Silkbind Faerie
.
.
.
P3Px&y Ballynock Trapper

Deckbuilding oli hankalaa ku niin paljon hyvyyttä jäi sidelle.


Round 4: Jussi Timonen

Alotan matsin tyylikkäästi pelaamalla Unmaken Mozzien Heartmenderiin…paitsi että eipä ollukaan Unmake vaan Fire at Will. Yritän sit targetoida myös 2/1 lenturia joka ei edes aja. Silmät auki pärjää paremmin. Kerään kuitenki pään kasaan nopeasti koska käsi on FaW:n discardaamisen jälkeenki ihan särki kuten koko dekki ja voitan suht helposti Mozzien GW-Liegen yli. Toisessa pelissä molemmilla kusee manat, mä nostan sit viis lääniä Mozzien nollaa vastaan. Chainbreakerit näyttiki jo hetken aika vaarallisilta!
3-1, 6-3.


Round 5: Sampsa Leskinen

Mike kuiskas korvaan ja kerto että kannattaa pitää paska käsi koska siinä on ihan just peliin tuleva Windbrisk Raptor. Sampsan dekki on hidas kuten toivoinki ja pääsen hyvin mukaan. Raptor tulee tiskiin ja luulen Leskisen foldaavan mut sit tuleeki Gift of the Deity Wort-toksulle, yks lämä Raptoriin ja Firespout Conspirella, MEEEEEH! Voitan silti, hehensk. Toisen voitan koska dekki on ihan älytön.
4-1, 8-3.


Round 6: Timo Kellomäki

Manojen kans on vähän hankalaa ja Timo pääsee prässäämään pihveillä jotka on isompia ku mun jätteet. Sit saan kolme täpperiä linjoille ja voitan vuorolla 94 jossain 7 lifessä ku oon gainannu Blisseistä varmaan 75. Toisesta en muista sen kummempia, mutta jotain taisin täpätä.
5-1, 10-3.


Draftasin siis nutsit. Toisessa draftissa kilisen ku en pääse Monon alavirtaan vaan Inkinen tunkee väliin. Helpot monoweet, sir. Valkosta tuleeki vähän nihkeästi joten se plan menee foldiin. Draftaan jotain sinistä, jotain punasta ja jotain vihreetä. Toisessa pussissa Anssi vasemmalla cuttaa punasen helvettiin, otan jotain valkosta, vihreetä ja kai jopa mustaa. Koko drafti oli ihan auki. Kolmospussissa Inkinen passaa BW-avatarin ja mietin että mitähän vittua täällä tapahtuu. Pickaan sen pois ja sit pieniä vihreitä miehiä joista paskaläjä lopulta koostuu, hyvin ohuella valkosella splashilla ku pelattavat loppu kesken. Draftipool oli koko porukan mielestä tosi paskaa = hankalaa = skill intensive = bad news for me.


Round 7: Charsten

Pelaan pari nopeaa pientä miestä ja nostan sit satamiljoonaa ländiä. Charsten sano että dekki on ihan käsittämätöntä jörssiä ja siltä se kyl vähän näyttiki. Eipä sillä et mulla ois ollu sit jotai näyttää. Nallet ajaa Charstenin alas ja sit tulee stabilointi. Pakan päältä housut ja just tarpeeks sisään. Tokassa molemmat floodaa satanolla, Charsten saa ajettua jollain fearlaitteella lämät sisään ku ei oo housuja. :( Viimisen ajan kasalla nalleja ku Charstenin aavistuksen arveluttava manabase muistaakseni näytti vähä persettä.
6-1, 12-4.


Mehut oli hitusen vähissä illalla. Onneks smökissä ei ollu kuuma ku pihalla oli mukavan vilposaa. Ruokaaki taisin saada jossain vaiheessa Schalinin myslipatukan muodossa. Vai olikohan se vasta sunnuntaina…patukka kuitenki aina käy. Rampo oli sopivasti päissään. Rampon tokan draftin forcattu valkonen komppas ihan hyvin ekan draftin forcattua valkosta. Kyllä Teemu tietää miten pärjätään. Paitsi legacyssä, mut se onki formaattien Turku. Ainoa merkittävä asia legacyssa oli/on/tulee olemaan MJH:n uskomaton suoritus Stasiksella, koska ”mulle käy tasuri heti ku sulle käy”. Illalla smökin pihalla oli pari kaljua miestä melko lailla tuubassa.

Meidän porukka oli sen verran katki ettei jaksanu edes juoda kaljaa, ainakaan missään isommassa mittakaavassa. Ekillä ja Charstenilla oli myös hyvä meno päällä ekan päivän jälkeen, Koomikolla vähän nyki mut vittuako pelaa swansia. Käytiin samassa kebabmestassa ku edellisenä päivänä ja mentiin hotskulle. Charsten ruinas porukkaa kaljalle mut ei jaksettu koska ollaan velttoja paskoja. Sit sissi meniki yksin ottaan keittoa.

Aamulla oli paljon helpompi herätä ku ei dagen efter kolkutellu ja record näytti myös hyvältä. Ainoa varjopuoli oli draftidekki joka oli ihan vitun huono. Rampo lähes kilisi jatkamaan 4-3 –recordilla side-eventissä mut päätti sit kuitenki Teemun armottoman prässäämisen jälkeen pelata vintagea. Yks asia johti toiseen, jossain vaiheessa nähtiin käänne huonompaan ja lopulta kaikki meni katastrofaalisesti perseelleen.

Rampo teki virheen.
Ison virheen.

Ennen kisoja Oulun magic-mekassa eli Caiossa Rautiolandian oli pelaillu hirvittävää mahercomboa, mutta kukaan ei uskonu että Rampo, tuo täydellisyyden ruumiillistuma, pelais paskaa SM-skabojen vintagessa. Näin kuitenki kävi, liput laskettiin puolitankoon ja hiljaisia hetkiä pidettiin kymppiuutisia myöten. Raskaimmin tämän koki Rampon pitkäaikainen rakastettu, Pelti.

Pelti: ”Rampo, miksi minut hylkäsit? Onko sinulla toinen mies?”
Rampo: ”Pelti rakkaani, olet ainoani mutta Tendrils imee hyvin.”
Pelti: ”Etkö haluakaan enää jakaa aikaasi kanssani, täpätä shoppeja ja jarruttaa possuportaalilla?”
Rampo: ”Olen kyllästynyt jatkuvaan kitinääsi. Rasvaisit itseäsi useammin.”
Maher: ”Rampo, let’s go. Mul on vitu-siisti fiilis täst turnauksest jou.”
Rampo: ”Okei Bobo, teet sit illalla reacharoundin. Mulla on iso kulli ja nostan 80kg penkistä.”
Maher: ”Lol tod. Hei muuten, tiesiks et Teemu pelaa kalaa rofl. Pelti jää sä tänne ruostuu, me mennää Rampon gaa harjaa.”

Rampo ja Maher alotti turnauksen kahella byellä. Sit tuliki batangia 0-2, you are insufficient. Teemun paskaläjä meni myös ihan solmuun. Kala on jätettä.


Round 8: Jesse Karppinen

Saan hyvän käden ja pihvi ajaa Jessen yli ilman suurempaa vastarintaa. Toisessa pelissä Safehold Elite + housut + flood on liian raskas. Kolmannessa tulee, heh heh, Elite + housut vuorolla 3. Signaloin AEthertowia (jonka Jesse näki toisessa pelissä) pitämällä manoja auki pitääkseni Eliten pois redzonelta. Pian myös nostan sen towin mut viidettä manaa ei oo näyttää. Pelaan Wickerbough Elderin ja otan neljä päähän Elitestä. Karppinen pelaa gamebreaking Snakeformin ku mulla ei oo näyttää aktivointimanaa ja sit on hankalaa. Mulla on Deus hanskassa muttei manaa pelata sitä ja tow-manat pitää pitää kuitenki auki. Nylkytän withertontulla muutamaa sisään, mutta lopulta kaasu loppuu ja Jessen Stillmoon Cavalier vie pelin.
6-2, 13-6.


Round 9: Mono

Lukekaa boresta.
7-2, 15-7.


Round 10: Leskinen – Reveillark

Win and in. Sampsa tais ekassa kombottaa mut paskaks ja mä voitan toisen muistaakseni Trickbindilla. Deciderissa molemmat mulligoi viiteen, mulla on vehkeitä ja Sampsalla vaikeuksia. Pelaan ku pullopersesika enkä säkkää turhia Primal Commandin targetoimia maita GG:lle, mutta Sampsalla ei oo näyttää mitään ja voitan Ekin helpotukseksi.
8-2, 17-8.


Round 11 & 12: Mono ja Saimu ID:t, 8-2-2.

Käyn tasurirundien aikana vittuilemassa Rampolle ja Teemulle. En kuitenkaan voi lähteä syömään vieläkään ku Ekillä on ylivoimasen tiukat paikat. Sieltä vaan taas arkkipro tuli pystysuoraa vaseliinilla siveltyä ylämäkeä pitkin ylös ja voitti kaks kertaa keijut for the top8. Charsten jääty loppumetreillä GGkvistiä vastaan.

Topkasissa oli tarjolla pari keijua ja Pårvåå. Olin ihan tyytyväinen että Eki tuli vastaan, näin ainaki toinen pääsee worldseihin. Ois ollu pienoinen antikliimaksi ku molemmat ois foldannu quartereissa keijoille.


Quarterfinals: Erkki Siira – Reveillark

Ei hirveästi haitannu ettei dekkilistoja näytetty, jonkin verran molemmilla saatto olla inteliä toisen dekistä.
Ennen quarterien alkua jännitin ihan vitusti. Olin vieläki  täpinöissäni Ekin swissin viimisen kierroksen matsista ja kädet tärisi aivan raivolla. Jostain tuntemattomasta syystä kaikki lukot päässä aukes ku talsin stagelle ja pelifiilis oli katossa. En oikeen muista miten ekan pelin voitin, mutta voitin kuitenki. Toisessa Eki combotti mut pois. Vikassa Ekillä oli vähän hankalaa maiden kans ja pääsin edelle. Eki nosti paanua Fetchillä muttei näyttäny mitään hirveän hyvää. Mulla oli Body Double Larkkina tiskissä ja Gargadon postissa muttei ollu mitään järkeä combottaa päin Trickbindia. Lopulta pseudolark ajo loppuun asti ja kisapaikka oli plakkarissa.
9-2-2, 19-9.


Semifinals: Sami Tuomi – Reveillark

Hello ja mirroria vaihteeks. Saimun buildi oli tosin jonkin verran erilainen. Ekan voitan combolla, tokan Saimu aggro-Gargadonilla. Viimisessä mulligoin mutta nostan kohtalaisen hyvän käden joka menee rikki ku Saimu pelaa just ne kortit mitä haluan. Soweroin ensin seinän, ajan Larkilla pari kertaa, postitan Gargadonin, soweroin Larkin, veivaan napit pois pihvistä ja vastaanotan kättelyn.
10-2-2, 21-10.


Finals: Kalle Sundberg – GW-Nalle & Pihvi

Teemu tuumas semejä ennen että mun ja Tuomen semit on periaatteessa finaali ku toisessa parissa oli niitä hieman parempia matchupeja tarjolla. Eipä turtti kyl paskaa puhunu. Sundberg voitti dien mutta mulligoi viiteen. Pihistän oman käden: 3 oikeanmerkkistä maata, seinä, Firespout, Finks, Lark. ”No, kai tää käy”.
Tokassa mä sit meen viiteen. Otan riskin ja blokkaan seinällä vaikka oon vähillä manoilla. Olihan siel SUNlance. Jumahdan kolmeen manaan mut pari Finksiä ostaa aikaa. Saan lopulta combopiecet asennettua, täräytän Doublen tiskiin ja luulen voittavani mut Macabre nyt sattu olemaan vähän tympeä. Ratkasevassa Kalle ottaa riskin ja lähtee yhdellä läänillä ja parilla lantulla. Soweroin lantun eikä vastus nosta maata. Sit se viiminenki maa menee dekin päälle commandolla. Kello on kuitenki hidas ja Kalle pelaa lopulta kaikki neljä Finksiä jotka ostaa viikon aikaa. Ajan lentävillä nalleilla nimen pystiin jollain vuorolla äks.
11-2-2, 23-11.

Pari viime kuukautta tän pelin kans on ollu kyl melkosta nousukiitoa. En ois Oulun SM-karsintaan mennessä uskonu että tälle vuodelle tulee vielä käytyä kaks PT:tä suomenmestarina. Samat vanhat teesit pätee Berlin Tech Centeriin ku aina ennenki. Kahta en vaihda: Markku Rikola ja Magic Worksnot.

Yleensä paluumatkasta tulee myös kirjotettua juttua mutta en oikeasti muista siitä paljoakaan. Olin henkisesti ja fyysisesti aivan finaalissa. Mutta voihan vittu, kyllä kannatti!

Matsikuvauksia on taas liikaa ja suolaa liian vähän ja wahwahwah. Mut minkäs teet, tällä reissulla tuli pelattua aika helvetisti.


Trickbind:

+ Upea reissu, mainio menestys
+ Ekin ja Monon mielettömät kolmannet topkasit putkeen
+ Järkkäyspuoli toimi taas hienosti
+ Rampon perjantai
+ Rampon ja Teemun kaljat


Maher:

- Vitun helle
- Liiallinen väsymys joka johti liialliseen selvin päin heilumiseen
- Rampon sunnuntai



Kipu lähtee huutamalla, suola ei millään
Terska
23:35 <@Rancid-> lekahomo tarjoo muna pystyssä cursecalan foilista
23:35 < ilpo-> mulla on semmonen

23:10 <@teemuhy> surffaan muiden osaamisella

Poissa teemuhy

Vs: SM-Warcraft: No Country for Fold, man *1st*
« Vastaus #1 : 08.08.08 - klo 20:20 »
paska rapo. Miksi kirjoitit jostain t2-paskasta kun ois vaan voinu coveroida rampoa?
11:31:56<@Teroin> valkonen on parempi väri ku sinine

Poissa Teroin

Vs: SM-Warcraft: No Country for Fold, man *1st*
« Vastaus #2 : 08.08.08 - klo 20:21 »
 :'(
23:35 <@Rancid-> lekahomo tarjoo muna pystyssä cursecalan foilista
23:35 < ilpo-> mulla on semmonen

23:10 <@teemuhy> surffaan muiden osaamisella

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: SM-Warcraft: No Country for Fold, man *1st*
« Vastaus #3 : 11.08.08 - klo 15:18 »
Hyvä Tero! Hyvä raportti. Paljon head count?