Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Täppääminen  (Luettu 3943 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Demostruction-K

Täppääminen
« : 04.12.08 - klo 20:36 »
Kaveriporukalla tulee pelattua casualia suhteellisen useasti. Ristiriitoja sääntöjen tulkinnassa on tullu ratkottua sääntökirjan ja kompromissien avulla yleisesti. Tässä oilisi seuraavanlainen tapaus, johon tarvitsisin vahvistusta ja vakuutusta ystäville.

A käyttää Esper battlemagen abilityä antaakseen -1/-1 goldmeadow harrierille.
B käyttää harrierinsa abilityä stackiin täpätäkseen esper battlemagen.

Oma käsitykseni tästä on, että esper battlemage on jo täpissä, koska sen ability on jo maksettu stackiin ja pelaaja B ei voi estää tätä abilityä tapahtumasta täppäämällä battlemagea. Tämä on kaveripeleissä ollut mahdollista, koska en ole löytänyt artikkelia/sivua todisteeksi tälle väitteelle. Eli tässä vaiheessa tarvitsisi jonkun tukemaan tuota tulkintaa ja tuomaan näihin casual peleihin hieman oikeaoppista pelaamista.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Täppääminen
« Vastaus #1 : 04.12.08 - klo 20:42 »
Sinä olet oikeassa. Täppääminen on osa abilityn hintaa ja ability on jo stackissa. Samoin jos vastustajasi ensin käyttää harrierin abilityä ja yrittää täpätä maagisi, niin voit vastata siihen käyttämällä maagin abilityä.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Verfin

Vs: Täppääminen
« Vastaus #2 : 10.12.08 - klo 17:47 »
Tuossa Demostruction-K:n esimerkissä, tuliko battlemage täpättyä kahta kertaa. Eli triggeröityisikö kaikki "when creature becomes tapped" abilityt kun harrier täppää magen? Vai vaaditaanko täppäämiseen aina untäpätty monsu?

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Täppääminen
« Vastaus #3 : 10.12.08 - klo 17:51 »
Becomes tapped tarkoiottaa että jpkin menee untapista tappiin. Eli eivät triggeröidy siitä.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.