Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Pro Tour Hall of Fame: class of 2009  (Luettu 5511 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malin

• L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Pro Tour Hall of Fame: class of 2009
« : 07.08.09 - klo 02:24 »
Perjantaina 7.8. julkistetaan vuoden 2009 Hall of Fameen pääsijät. Eli huomenna.

Ajattelinpa sen vuoksi kertoa vähän, keitä äänestin ja miksi. Ääniä ei julkaista, vain lopputulokset - mutta omat äänensä saa julkistaa.

Nämä kriteerit pitää täyttää että voi päästä äänestettäväksi Hall of Fameen:
1. The player must have 100 lifetime Pro Points
2. The player must have participated in his first Magic: the Gathering Pro Tour at least 10 seasons prior to the current voting year.
3. The player must not be currently suspended by the DCI.

Äänestää saavat Selection Committeen ja Players Commiteen jäsenet. Selection Committeeseen kuuluvat osa WotC:n henkilökunnasta, joitakin tuomareita, coverageihmisiä yms. jotka ovat tekemisissä PTn kanssa sekä Hall of Famen jäsenet. Players Committeeseen kuuluvat ne pelaajat, joilla on 100+ lifetime PT-pistettä, eivät ole sillä hetkellä suspendissa eivätkä kuulu Selection Committeeseen.

Ja tällaisia ohjeita annetaan äänestäjille:
You may vote for up to five candidates from the list. Voting shall be based upon the player's performances, playing ability, integrity, sportsmanship, and contributions
to the game in general.
You may not vote for yourself.

Ja muistan myös nähneeni jossakin pyynnön äänestää ikään kuin oma ääni olisi ainoa joka ratkaisi. Ettei siis jätettäisi jotakin "varmaa" pääsijää äänestämättä ja äänestettäisi viittä kaveria.

Lisätietoa säännöistä ja äänestäjistä löytyy WotC:n sivulta: http://www.wizards.com/Magic/Magazine/HallOfFame.aspx?x=mtgevent/hof/welcome

Meikäläisen äänet

Kolme henkilöä oli mulle selviä äänestettäviä:

Frank Karsten

Frank on piessyt pitkään siellä ja täällä, paras sijoitus on MM-kisojen finaalipaikka 2005. Tasaisen varma pelaaja joka taitaa olla useammin PTiden ja GPiden kärkipöydissä kuin jossain muualla. Myös coveragemiehenä toiminut ja kirjoitellut artikkeleita mtg.com:iin. Myöskin erittäin reilu ja mukava pelaaja.

Alex Shvartsman

21 GP top8:a. 21! Kerätty kiertelemällä Aasiassa ja Euroopassa aikana, jolloin jenkit ja eurooppalaiset eivät juuri matkustelleet ainakaan naapurimaata kauemmas GPn vuoksi. Tuolloin jenkkilän ja Keski-Euroopan ulkopuolella pelaajien taso oli varsin heikko ja monet näistä GP-sijoituksista onkin haalittu idän suunnalta. Varsinaista omistautumista pelille, ensimmäinen joka teki Magicista oikeasti elämäntavan. Nykyään pitää omaa korttikauppaa.

Bram Snepvangers

Pelannut 58:lla Pro Tourilla ja saanut tasaisen varmoja tuloksia. Ei aina huipputuloksia tai edes top24:ää mutta usein rahoilla. Tunnetaan kai myös nimellä "Grand Old Man" - mies on luonut Dutchien turnausskeneä, toiminut tuomarina ja järjestäjänä reilusti yli vuosikymmenen. Lienee myös antanut parille Lvl5 - tuomarille (tai nykyään Emeritus) myös kipinää tuomarointiin. Monipuolinen persoona pelaajana, tuomarina ja järjestäjänä. Myös erittäin reilu ja mukava henkilö - mieltää että jos olisi pelaajana epäluotettava niin ei voisi olla luotettava tuomarinakaan. On muuten Dutchien Titan - lautapelin mooooninkertainen mestari, ei ole varmaan hävinnyt peliäkään tän vuosituhannen puolella.

Sitten tulee mulle vaikeat äänestettävät. Hall of Famessa on musta liikaa väkeä jo nyt pelaajien saavutuksiin nähden eikä musta ole oikein äänestää viittä henkilöä vain siksi että voi. Tai äänestää kavereita.
Mietin pitkään jätänkö ääneni näihin kolmeen vai äänestänkö myös muita. Lopulta totesin että paikan taitavat ansaita myös....

Kamiel Cornelissen
Antoine Ruel

Totesin että joko äänestän molempia tai en kumpaakaan - saavutukset ovat niin samankaltaisia. Toisella 4 PT top8:a, toisella 5. Molemmilla PT - voitto. Kamiel pelasi pitkään ja parhaimmillaan (3 vuoden mediaani) sijoittui PTllä keskimäärin sijalle 29 (Antoinen vastaava 43). Antoine ohittaa Kamelin reilusti GP - committauksessa reissattuaan veljensä Olin kanssa siellä ja täällä, Kameli keskittyi enemmän PT-pieksuihin.
Totesin että noilla statseilla (yli 300 lifetime PT-pojoa, top8ja runsaasti yms) kuulunee pelin Hall of Fameen.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa duracel

Re: Pro Tour Hall of Fame: class of 2009
« Vastaus #1 : 07.08.09 - klo 14:05 »
Alkaa kyllä jo olla HoFissa tosiaan ne nimet, jotka mulle tulee mieleen, kun puhutaan jollain tavalla PT-legendoista. Hyvä lista sulla tuossa tosin on.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Korva

Vs: Pro Tour Hall of Fame: class of 2009
« Vastaus #2 : 07.08.09 - klo 16:04 »
Tuloksetkin saatavilla: http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtg/daily/twtw/50

Mielestäni täysin oikeat henkilöt HoFiin. Tosin itse en edes välttämättä olisi Kamielia äänestänyt, vaan äänestänyt tasan Karstenia ja Rueliä. Snepvangers ja Shvartsman eivät mielestäni Hall of Fameen kuuluisi, mutta ymmärrän kyllä perustelusi. Itse vain koen, että tuonne tungetaan ihan liikaa jengiä, ottaen huomioon miten nuori laji on.

----------------------------
Aarne Halén, jonkinmoinen pääjehu @ Poromagia
*** http://www.poromagia.com ***
(luen yv:t erittäin harvoin, maili toimii huomattavasti paremmin, etunimi.sukunimi[ät]poromagia.com)

Poissa jkk

• L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
« Vastaus #3 : 07.08.09 - klo 17:24 »
Minä äänestäisin kyllä Shvartsmania, on se silleen GP-reissauksen pioneeri kuitenkin.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa perkules

« Vastaus #4 : 09.08.09 - klo 16:21 »
Onko hall of famessa yhtäkään tyttöpelaajaa? jos ei niin eikö olisi hyvä äänestää tasa-arvon vuoksi yks sellanenki sinne.

Poissa Hopo

« Vastaus #5 : 09.08.09 - klo 16:39 »
Onko hall of famessa yhtäkään tyttöpelaajaa? jos ei niin eikö olisi hyvä äänestää tasa-arvon vuoksi yks sellanenki sinne.

Entä jos yhdelläkään mimmillä ei ole näyttöjensä puolesta mitään asiaa hall of fameen? Eli esim. jos ei ole koskaan mitään saavuttanut. Olisiko silti hyvä äänestää?
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa jkk

• L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
« Vastaus #6 : 09.08.09 - klo 17:59 »
Hall of Famen säännöt ovat aika selkeät. En ole varma täyttääkö yksikään naispuolinen pelaaja edes vähimmäisvaatimukset. Ja sukupuolen perusteella äänestäminen ei kyllä ole mitään tasa-arvoa.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
« Vastaus #7 : 09.08.09 - klo 20:34 »
"Ensimmäinen lasikaton rikkonut nainen, muiden pro-naisten esikuva" olisi ihan samanlainen peruste kuin vaikka "GP-matkailun uranuurtaja". Puhtaasti teoreettista tietysti, koska näyttäisi siltä, että paljon virtaa vettä pahaisessa Kuivasojassakin, ennen kuin naisia tulee olemaan ehdolla.

EDITAATIO: En tiedä, oliko Kivi-sedän viesti minulle tarkoitettu vai yleisesti muille, mutta juuri tuota yritin omassa vedenvirtaus-vertauksessanikin tavoitella. Ihan lähitulevaisuudessa ei ole nähtävissä, että jollain naisella olisi 100 pistettä. Syy on mm. pelin selkeä kohderyhmäisyys. Toisaalta yllättäviä asioita voi tapahtua yllättävistä syistä, joten liian kauas ei kannata yrittääkään ennustaa tulevaa. [Lisätty ti 11.08.09 klo 8.41 Ruotsin aikaa.]
« Viimeksi muokattu: 11.08.09 - klo 21:41 kirjoittanut Thaurwylth »

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
« Vastaus #8 : 11.08.09 - klo 07:17 »
"Ensimmäinen lasikaton rikkonut nainen, muiden pro-naisten esikuva" olisi ihan samanlainen peruste kuin vaikka "GP-matkailun uranuurtaja". Puhtaasti teoreettista tietysti, koska näyttäisi siltä, että paljon virtaa vettä pahaisessa Kuivasojassakin, ennen kuin naisia tulee olemaan ehdolla.

PT HoF säännöt ovat kyllä sen verran tiukat että seuraavaan kymmeneen vuoteen ei siellä tulla naisia näkemään, eikä välttämättä sen jälkeenkään. Uskokaa nyt, tämä on enimmäkseen hikisten nörttien peli. Siirtykää pokeripöytiin jos pitää naisia nähdä. Tai menkää ulos.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.