Poromagia

Kirjoittaja Aihe: pari kysymystä planeswalkkereista  (Luettu 2849 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jupu_

pari kysymystä planeswalkkereista
« : 30.06.09 - klo 11:35 »
planes walkerhan on tavallaan pelaaja ja myös kortti joten

1 Jos minulla on kortti jolla voi tehdä lämää pelaajaan voiko sen tehdä planeswalkkeriin?
2 jos minulla on kortti jolla voi tuhota permanentin niin voiko sillä tuhota planeswalkerin?

Poissa Nastaboi

Vs: pari kysymystä planeswalkkereista
« Vastaus #1 : 30.06.09 - klo 11:45 »
1 Jos minulla on kortti jolla voi tehdä lämää pelaajaan voiko sen tehdä planeswalkkeriin?

Lainaus käyttäjältä: Comprehensive Rules
212.9g If noncombat damage would be dealt to a player by a source controlled by an opponent, that opponent may have that source deal that damage to a planeswalker the first player controls instead.

Eli tehdessäsi vahinkoa planeswalkerin kontrolloijaan, voit päättääkin ohjaavasi vahingot planeswalkeriin damagen resolvatessa.

Lainaus
2 jos minulla on kortti jolla voi tuhota permanentin niin voiko sillä tuhota planeswalkerin?

Totta kai.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa jatoen

Vs: pari kysymystä planeswalkkereista
« Vastaus #2 : 30.06.09 - klo 12:57 »
Omaan planeswalkkeriinhan ei voinut ohjata damgea itse, vai olenko väärässä??

Poissa duracel

Re: pari kysymystä planeswalkkereista
« Vastaus #3 : 30.06.09 - klo 13:20 »
Olet ihan oikeassa!!

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa sota-jumala

Vs: pari kysymystä planeswalkkereista
« Vastaus #4 : 20.08.09 - klo 11:21 »
eli jos vastustaja hyökkää minuun niin minäkö voin siirtää siitä tulevan damagen planeswalkeriini?

Poissa luma

Re: Vs: pari kysymystä planeswalkkereista
« Vastaus #5 : 20.08.09 - klo 11:28 »
eli jos vastustaja hyökkää minuun niin minäkö voin siirtää siitä tulevan damagen planeswalkeriini?

Et voi. Vahingon siirtäminen planeswalkeriin toimii ainoastaan siinä tapauksessa, että sinä teet noncombat damagea vastustajaasi (tai vastustajasi sinuun, mutta silloin vastustaja päättää siirtääkö vahingot vai ei). Combat damage menee aina sinne minne creaturet on määrätty hyökkäämään, eli jos haluaa lyödä planeswalkeria pelaajan sijaan, se on ilmoitettava siinä vaiheessa kuin creaturen määrää hyökkääjäksi.

Poissa Uthen

Vs: pari kysymystä planeswalkkereista
« Vastaus #6 : 20.08.09 - klo 12:26 »

Lainaus
Kirjoittanut:jatoen
Lainaus
Omaan planeswalkkeriinhan ei voinut ohjata damgea itse, vai olenko väärässä??

Lainaus
Kirjoittanut: duracel
Lainaus
Olet ihan oikeassa!!
~jari

jatoen kysyi varmaan combat damagesta mutta eikös siis voi ohjata vaikkapas Volcanic Falloutin tekemää lämää omaan planeswalkeriin ? Siis itse tietysti sen heittäneenä. Tässä nyt kysäsen ihan selvennyksen vuoksi.

Poissa luma

Re: Vs: pari kysymystä planeswalkkereista
« Vastaus #7 : 20.08.09 - klo 12:28 »
jatoen kysyi varmaan combat damagesta mutta eikös siis voi ohjata vaikkapas Volcanic Falloutin tekemää lämää omaan planeswalkeriin ? Siis itse tietysti sen heittäneenä. Tässä nyt kysäsen ihan selvennyksen vuoksi.

Ei voi. Vain vastustajien planeswalkereihin voi ohjata noncombat damagea.

Pahoittelut, nappasin vain suoraan Juhan aiemmin pasteaman säännön tarkistamatta onko se uusista vai vanhoista :/
« Viimeksi muokattu: 20.08.09 - klo 15:35 kirjoittanut luma »

Poissa duracel

Re: pari kysymystä planeswalkkereista
« Vastaus #8 : 20.08.09 - klo 15:04 »
Jospa pidettäisiin yllä tapaa, ettei pasteilla jotain muinaista säännöstöä, vaan nykyistä kamaa. (Mikä sviidun 212?)

Lainaus
306.8. If noncombat damage would be dealt to a player by a source controlled by an opponent, that opponent may have that source deal that damage to a planeswalker the first player controls instead. This is a redirection effect (see rule 613.9) and is subject to the normal rules for ordering replacement effects (see rule 615). The opponent chooses whether to redirect the damage as the redirection effect is applied.

~jari, sääntönatsi
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!