Itse äänestin 50 EUR. Tämä tosin johtuu siitä, että molemmat PTQ-paikkakunnat ovat sen verran kaukana Tampereelta, että matkat ja ruuat huomioiden on melko sama onko itse turnaus esim. 40 vai 50 euron hintainen. Mutta kuten muutkin ovat huomauttaneet, tärkeintä on saada voittajalle riittävät rahat, että jokainen turnaukseen osallistuja voittaessaan lähtisi matkalle. Kaikki eivät halua/pysty osallistua ns. halvalle jenkkireissulle (maksaen "vain" vaikkapa 400 euroa normaalisti 1000 euron reissusta), joten lienee melko kriittistä, että voittaja saa ainakin lentolippujen verran rahaa, ja mielellään vähän majoituskustannuksiakin.
Tässä tuleekin optimointiongelma vastaan, eli kerrottaessa turnausmaksu ja osallistujamäärä keskenään pitäisi saada mahdollisimaan suuri tulos, eikä tätä tulosta luonnollisesti voida loputtomiin suurentaa pelkkää turnausmaksua korottamalla. Näin jälkikäteen ajateltuna 50 euroa saattaa jo karsia osallistujia sen verran, että suurinta mahdollista matkarahaa ei sillä enää saavuteta.
Boosteri- ja muut palkinnot voi mielestäni unohtaa PTQ:ista. Ei siinä paljon pussit lämmitä kun jonkun top8:n aikaisen matsin häviää, ja silloin jos koko turnauksen voittaa niin haluaisi mielellään koko potin itselleen, varsinkin matkustettaessa kaukaiseen kohteeseen.
Sitten vielä pienoinen off topic, mutta osallistumismaksuun liittyvä asia: Onko mahdollista sealed PTQ:issa antaa produktin ohella jokaiselle pelaajalle joku halpisdekkiboksi? Produktin rekisteröiminen ja sen kääriminen/teippaaminen pakkalistaan on kömpelöä, ja itse listakin on ikävän ryppyinen toimenpiteen jäljiltä. Tietty mitään boksia ei tarvitse, jos tähän on keksitty jo joku järkevämpi tapa toteuttaa homma.