Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Eladamri, lord of Leaves  (Luettu 3510 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pokemon1

Eladamri, lord of Leaves
« : 02.05.10 - klo 23:33 »
Hei,
ajattelin käyttää elf-pakassani Eladamri, lord of Leaves -Summon Legendiä control-pakkaa vastaan, mutta sitten aloin ajattelemaan, että vaikeuttaako tuo Eladamri myös minun pelaamistani? Tarkoitan siis seuraavaa...

Pelaan pakassani Quirion Rangereitä, mutta jos olen pelannut jo Eladamrin battlefieldille, niin en voi siis untapata elffiä forestin käteen palauttamisen jälkeen? Eli siis en voi esimerkiksi untapata Priest of Titania ja ottaa siitä kahdesti manaa yhden vuoron aikana? Tai untapata Elvish Archdruidia, Imperious Perfectiä, Jagged-Scar Archersia tai Wellwisheriä? Vai kohdistuuko Quirion Rangerin ability forestiin ja siitä seuraa että voi vai untapata creaturen? Tekstissä tosin mainitaan "untap target creature", joten luulen etten siis voi untapata elffejä, vaikka niiden untapattamisesta olisikin minulle hyötyä.

Pelaan pakassani myös Wirewood Symbiote -creatureja, joiden abilityssä sanotaan että "Return an Elf you control to its owner's hand", joten siis tuossahan ei targettamista käsittääkseni tapahdu vai tapahtuuko? Teksti jatkuu seuraavasti "Untap target creature", joten vaikka elffin palauttaminen käteen onnistuisikin, niin jatkotoimena en voi untapata taaskaan elffejä? Olenko oikeassa? Siis jos olen pelannut Eladmrin toimenpidettä ennen battlefieldille.

Käytän pakassani myös Lightning Greaves -artifacteja ja jälleen kysymys, että estääkö Eladmrin equiptaamista Lightning Greavesta elffille vai onko kyseessä silloin edes equipmentin targettaminen elffille - voiko equipmentia edes targettaa tai lasketaanko se edes silloin spelliksi siinä vaiheessa?

Ja vielä lisäkysymys koskien Quirion Rangeria ja Wirewood Symbiotea... voinko niiden avulla untapata creaturen pois combatista? Eli siis jos vastustaja vaikka hyökkää yhdellä otuksella ja joutuu tappaamaan sen kun se tulee combattiin, niin voinko käyttää edellä mainittujen korttien ominaisuutta ja untapata hyökkääjän ja estää näin ollen hyökkäyksen? Tai voinko ottaa oman creatureni pois combatista jos vastustaja vaikka pelaa giant growthin blockkaajalle ja ilman untappaamista creatureni kuolisi?

Entä kun korteissa lukee että ominaisuutta saa käyttää vain kerran vuoron aikana... niin jos käytän ominaisuutta omalla vuorollani, niin saanko käyttää ominaisuutta myös omaa vuoroni jälkeen tulevalla vastustajan vuorolla?

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Eladamri, lord of Leaves
« Vastaus #1 : 03.05.10 - klo 00:23 »
Lainaus
Pelaan pakassani Quirion Rangereitä, mutta jos olen pelannut jo Eladamrin battlefieldille, niin en voi siis untapata elffiä forestin käteen palauttamisen jälkeen? Eli siis en voi esimerkiksi untapata Priest of Titania ja ottaa siitä kahdesti manaa yhden vuoron aikana? Tai untapata Elvish Archdruidia, Imperious Perfectiä, Jagged-Scar Archersia tai Wellwisheriä? Vai kohdistuuko Quirion Rangerin ability forestiin ja siitä seuraa että voi vai untapata creaturen? Tekstissä tosin mainitaan "untap target creature", joten luulen etten siis voi untapata elffejä, vaikka niiden untapattamisesta olisikin minulle hyötyä.

Quirion Ranger tosiaankin targetoi, ja Eladamrin antama shroud estää elffien targetoinnin. Eli et voi untäpätä elffejä (paitsi Eladamria itseään) Quirion Rangerilla Eladamrin ollessa pelissä.

Lainaus
Pelaan pakassani myös Wirewood Symbiote -creatureja, joiden abilityssä sanotaan että "Return an Elf you control to its owner's hand", joten siis tuossahan ei targettamista käsittääkseni tapahdu vai tapahtuuko? Teksti jatkuu seuraavasti "Untap target creature", joten vaikka elffin palauttaminen käteen onnistuisikin, niin jatkotoimena en voi untapata taaskaan elffejä? Olenko oikeassa? Siis jos olen pelannut Eladmrin toimenpidettä ennen battlefieldille.
Wirewood Symbioten elffin käteen palautus ei targetoi, joten voit nostaa sillä elffin käteen. Untapattavaa ukkoa targetoidaan, joten Eladamri estää sen.

Lainaus
Käytän pakassani myös Lightning Greaves -artifacteja ja jälleen kysymys, että estääkö Eladmrin equiptaamista Lightning Greavesta elffille vai onko kyseessä silloin edes equipmentin targettaminen elffille - voiko equipmentia edes targettaa tai lasketaanko se edes silloin spelliksi siinä vaiheessa?
Equipment pelataan pöytään, eikä se ole missään kiinni siinä vaiheessa. Equippaus targetoi, joten et voi equipata sitä elffille Eladamrin ollessa pöydässä.

Lainaus
Ja vielä lisäkysymys koskien Quirion Rangeria ja Wirewood Symbiotea... voinko niiden avulla untapata creaturen pois combatista? Eli siis jos vastustaja vaikka hyökkää yhdellä otuksella ja joutuu tappaamaan sen kun se tulee combattiin, niin voinko käyttää edellä mainittujen korttien ominaisuutta ja untapata hyökkääjän ja estää näin ollen hyökkäyksen? Tai voinko ottaa oman creatureni pois combatista jos vastustaja vaikka pelaa giant growthin blockkaajalle ja ilman untappaamista creatureni kuolisi?
Tämä olisi toiminut ihan hyvin vuoteen 1998 asti. Ei toimi enää. Hyökkäävä ukko on hyökkäävä ukko, untapattiin tai tapattiin sitä combatissa miten monta kertaa tahansa. Samoin blokannut ukko on blokannut ukko, vaikka se blokkaamisen jälkeen menisi täppiin.

Lainaus
Entä kun korteissa lukee että ominaisuutta saa käyttää vain kerran vuoron aikana... niin jos käytän ominaisuutta omalla vuorollani, niin saanko käyttää ominaisuutta myös omaa vuoroni jälkeen tulevalla vastustajan vuorolla?
Saat - silloin sitä käytetään eri vuorolla.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa pokemon1

Vs: Eladamri, lord of Leaves
« Vastaus #2 : 03.05.10 - klo 00:33 »
Kiitoksia vastauksista. Jotenkin noin minä epäilinkin asian olevan, mutta aina on hyvä saada varmistus jostakin.

Vielä kysyisin noista abilityistä, että saako niitä siis käyttää kesken combatin ylipäätäänsäkään? Eli voiko siis "pelastaa" elffin sillain, että palauttaa combatissa olevan elffin käteen ja ottaa sen sillä tavalla pois combatista?

Poissa luma

Vs: Eladamri, lord of Leaves
« Vastaus #3 : 03.05.10 - klo 06:14 »
Kiitoksia vastauksista. Jotenkin noin minä epäilinkin asian olevan, mutta aina on hyvä saada varmistus jostakin.

Vielä kysyisin noista abilityistä, että saako niitä siis käyttää kesken combatin ylipäätäänsäkään? Eli voiko siis "pelastaa" elffin sillain, että palauttaa combatissa olevan elffin käteen ja ottaa sen sillä tavalla pois combatista?

Tämä toimii kyllä. Koska abilityssä ei muuta lue, sitä saa käyttää milloin haluaa, myös kesken combatin.