Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Porovintagen 21.8. pakkalistoja  (Luettu 3408 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nastaboi

Porovintagen 21.8. pakkalistoja
« : 22.08.10 - klo 13:43 »
Pitkästä aikaa saatiin Vintageturnaus pystyyn 12 pelaajan voimin. Kiitos poroille ja mukanan olleille. Kyykistyin kaloille kahdesti, olen hieno mies ja mahtava pelaaja. Pakkalistoja voi kirjoitella tähän ketkuun.

Meta ulkomuistista:

2 Dredge

2 TPS
1 Doomsday

1 MUD Aggro
1 Uba Stax

1 Oath
1 Keeper
1 Confidant Control

1 Ur kala
1 GW(r?) nalle
1 Sui Black

Oma lista:

Highlander Control aka Keeper

5 Fetch
4 CoB
2 Sea
1 Volc
1 Trop
1 Island
4 Waste
1 Strip
1 Library // Nosti 0 korttia
8 SoLoMoxCrypt // 28 sourcea ja silti vain kusee

4 Force
4 Spell Pierce
1 Mis-D

1 Demonic
1 Vamp
1 Mystical
1 Ansku
1 Walk
1 Gifts
1 Fact // Vois kai pistää sen toisen Jaskan
1 Scroll
1 BS
1 Ponder

1 Tinker
1 Titan
1 Will
1 Jace // Vain 1 kun piti saada herQa sisään

1 Shaman
1 Crucible // Nuts
1 Regrowth
1 Bolt // Stoppi joka osuu myös Jaceen
1 Deed // Ei osu Jaceen mutta muuten aikas kova
1 Mind Twist
1 Grudge
2 Nature's Claim

Side:
2 Nature's Claim  // Oath, Workshop
1 Deed // Lähes kaikki
2 Mindbreak Trap // TPS, testaamatta jäi
1 3phere // TPS, Dredge
4 Lol Lkol // Dredge, Workshop
1 Helm of Obedience  // Kun Lol lkol
1 REB
1 Pyro
2 Sower // Kala, Confidantit

Mini repo:

1. Shazzle Dredge

G1: Raoul oli sekaisin ja skuuppasi turhaan.

SB: -2 Claim -Grudge -Twist -Titan -Bolt +4 Lol Lkol +Helm + Trini

G2: Aloituskäteni oli Lol Lkol, 2 Force, 2 Pierce, Strip, Waste.

2-0 (1-0)

2. Deviant Ur kala

G1: Hukalla oli tupla-FoW Crucibleeni.

SB: -Fact -2 Claim -Pierce -Ponder +2 Sower +REB +Pyro +Deed

G2: Jorilla kusi manat.

G3: Minulla kusi manat. Matsin jälkeen todettiin, että Twist olisi pitänyt ottaa ulos Piercen sijaan.

1-2 (1-1)

3. Malin Oath

G1: Sain nutsit ja Malinilla ei ollut mitään.

SB: -Grudge -Shaman -Titan -Crucible -Bolt -Ponder +2 Claim +Deed +2 Lol Lkol +Helm

G2: Kämmäilin tukan päästä. Sidetin myös väärin, koska tiesin Antin Tarmopläänistä.

SB: -2 Lol Lkol -Helm +2 Sower +Titan

G3: Antilla oli toinen Crucible rikkomani tilalle.

1-2 (1-2)

4. Miguel Confidant Control /w 10drils

G1: Nostin enemmän wasteja kuin Miikka landeja.

SB: -2 Claim -Island -Crucible -Ponder +2 Sower +REB +Pyro +Deed

G2: Miikka sai Confidantin pysymään pöydässä koska posautin.

G3: Miikan Will jäi manan päähän taposta.

2-1 (2-2)

Antti ja Jori menivät 3-0-1, joten pääsin resistansseilla top neljään.

T4: Deviant Ur kala

G1: Jori sai uuden ninjan poistamani tilalle. Lisäksi luultavasti posautin jossain välissä.

SB: -Twist -2 Claim -Ponder -Pierce +samat (unohdin ottaa Faktan ulos)

G2: Tinker resolvasi.

SB: -Shaman + Pierce

G3: Pelasin väärin ja hävisin.

1-2 (2-3)

Pakassa oli potentiaalia, vaikka buildi ei ollutkaan täysin optimaalinen metaan nähden. Valitettavasti pelitaidot vain eivät riittäneet sen suorittamiseen, ja pakka on aika anteeksiantamaton pelivirheille. Yritän oppia virheistä ensi kerraksi.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Masti-core

Vs: Porovintagen 21.8. pakkalistoja
« Vastaus #1 : 22.08.10 - klo 14:49 »
Pelasin MUD Aggroa tuloksena 2-2.

4 Mishra's Workshop
4 Ancient Tomb
2 City of Traitors
4 Wasteland
1 Strip Mine
2 Mishra's Factory
1 Tolarian Academy

5 Mox
1 Sol Ring
1 Mana Vault
1 Mana Crypt
1 Black Lotus

4 Triskelion
4 Lodestone Golem
4 Metalworker
2 Karn

4 Chalice of the Void
4 Sphere of Resistance
4 Thorn of Amethyst
1 Trinisphere
4 Tangle Wire
2 Sword of Fire and Ice

SB:

3 Tormod's Crypt
3 Relic of Progenitus
3 Duplicant
2 Jester's Cap
2 Crucible
2 Sculpting Steel

Ykkösmatsi Miikkaa (Confidant control) vastaan, hävisin kummatkin pelit Inkwell Leviathaniin.

Seuraavaksi Hopposta (GW(r?) nalle) vastaan ekassa pelissä sain tokalla vuorolla 2 Triskiä peliin, voitin.
Toisessa pelissä vastus ajeli Root Mazen avittamana 2 Tarmolla yli.
Kolmannessa sain perus jarrut ja pari Golemia ja Duplicantin syömään Tarmon.

Kolmas matsi Matikaista (Sui Black) vastaan. Hävisin kummatkin pelit Bitterblossomiin kun näin peleissä yhteensä vain yhden creaturen, Metalworkerin.

Neljäs matsi ja vastassa Hyvärinen (TPS). Hyvis voitti nopan ja pyöräytti ekan vuoron voiton. Tokassa sain aloittaa ja laitoin spherejä ja ukkoja tiskiin.
Viimeisessä pelissä mulligoin viiteen ja pelasin Thornin ja 2 Golemia.
« Viimeksi muokattu: 22.08.10 - klo 14:55 kirjoittanut Masti-core »

Poissa miguel

« Vastaus #2 : 22.08.10 - klo 19:58 »
Mun Confidant Control lista näytti tältä:

6 sinistä fetchiä
3 UG Sea
2 Volcanic Island
2 Tropical Island
1 Tolarian Academy
1 Library of Alexandria
7 SoLoMox

4 Dark Confidant
1 Surrakar Spellblade
2 Trygon Predator
1 Inkwell Leviathan

4 FoW
3 Mana Drain
2 Spell Pierce
1 REB
1 Misdirection
3 Thoughtseize
1 Ancient Grudge
1 Fire // Ice
1 Rebuild
1 Time Walk
1 Anssi
1 Brainstorm
1 Sensei's Divining Top
1 Gifts
1 Demonic Tutor
1 Vampiric
1 Mystical
1 Merchant Scroll
1 Regrowth
1 Yawgmoth's Will
1 Tinker
1 Tendrils of Agony

Side
4 Lol Lkol
3 Mystic Remora
3 Nature's Claim
2 REB
2 Viashino Heretic
1 Darkblast

Pelit meni jotenkin näin:

1. Masti-core, Shoppi-aggro
Joni mulligoi ensin viiteen ja sitten kuuteen. Countterit riitti kaikkeen tarvittavaan ja Leviathan voitti pelit.
(1-0)

2. pyyhttu, Dredge
Ensimmäisen pelin Tuomas voitti helposti kahdella Bazaarilla.
Toisessa pelissä mun käsi oli 2 Lol Lkol, anssi, Fow, 3 land. Voitin Surrakarilla.
Kolmannessa pelissä mulligoin kolmeen ja sitten näkyi ensimmäinen Leyline, joka sai Nature's Claimista. Hävisin.
(1-1)

3 Esko Järnfors, Uba Stax
Ensin voitin Leviathanilla, johon Esko ei löytänyt vastauksia vaikka pelissä oli Welder ja 2 Bazaar.
Toisessa pelissä sain nopeasti Hereticin peliin, mutta Eskolla oli 2 Wastelandia mun Volcanic Islandeihin. Hain Demonicilla Trygon Predatorin ja sain kai Willillä Volcanicin takaisin peliin. Voitin.
(2-1)

4 Nastaboi, Keeper (pairaus alaspäin)
Ekassa pelissä manat kusi. Kädessä olisi ollut Anssi, Confidant, Misdirection ja jotain kalliimpaa, mutta alkuvuoroilla manaa tuotti vain Mox Pearl.
Toisen pelin voitin Confidantilla ja riittävän monella countterilla. Juha pelasi vuoron 1 Jacen, joka ainakin kerran bounssasi Confidantin. Jossain vaiheessa huomasin, että Y-Will voittaisi pelin nopeasti, jos en olisi sidettäny Tendrilsiä pois.
Kolmanteen peliin Tendrils takaisin sisään ja jotenkin päädyttiin tilanteeseen jossa Juhalla on Titan ja Moxiapina tiskissä, mulla pari landia ja yksi vuoro aikaa voittaa. Pelasin Regrowthin Lotukseen, manat Williin, Lotus, Mox Jet ja land peliin (5 manaa käytössä). Demonic ei riitä voittoon, joten Mystical haki Tendrilsin ja pelasin Brainstormin. Kahden kortin joukossa olisi pitänyt olla yksi neljästä Moxista tai Sol Ring, ei ollut ja hävisin.
(2-2)

Poissa deviant

« Vastaus #3 : 23.08.10 - klo 03:26 »
Itse pelasin siis ur kalaa, koska sain Masti-Corelta ylim. mehuja lainaan. Eli siis rubyn, sapphiren, walkin ja anssin. Näiden ympärille siis deckiä väsäämään.
Deckin vääntö oli aina nihkeää koska ur kalat oli oikea decki kai joskus kolme vuotta sitten eikä listoja löytynyt oikein mistään, mutta tällaiseen päädyttiin:

2 jace tms (jotain staying poweria kaipailin, eikä pakassa ollut vastauksia resolvanneisiin juttuihin. Oikeasti vain halusin pelata näitä ihan sama onko ne hyviä täs deckis vai ei)
2 vendilion clique (hyvä jacea ja kompoa vastaan, oli nuts finaaleissa malinia vastaan)
4 ninjaa
4 spellstutter spritea
3 sage of epityr (ostaessani näitä taisin saada cheerleaderin Aarnesta, jonka mielestä oli kai jotenkin hauskaa että saadessani powereita lainaan tulen pelaamaan yhden mana 1/1 miehiä. Oli muuten nutsit *)
3 grim lavamancer (odotin confidantteja, ei näkynyt. Aina kun nousi toivoin että ois ollut sage of epityr)

3 stifle (mana denial)
4 spell pierce
3 daze
4 fow
3 null rod (nää oli jotenkin aika jörssiä, toisaalta en pelannut tezzeret-vaulttia vastaan jossa ois varmaan ollut hyviä)
1 anssi
1 walkki
1 brainstorm (niin sairaalta kun se kuulostaakin, tää ois varmaan ollut parempi olla neljäs sage of epityr (no joke).)
2 fire / ice (odotin bobeja, lenteli fowille)
2 mox

5 wasteland
4 volcanic
3 island
6 fetch

Side:

6x dredge hate ( odotin paria dredgeä, sillä tiesin että ainakin niemen bazaarit menevät pyyhtiälle lainaan ja 6 hatea on mielestäni se minimi, jolla voin odottaa voittavani molemmat side-pelit, ja pelaan sentään deckiä joka counteroi kaiken, stiflettää bazaari-aktivoinnit ja pelaa viittä wastelandia. Jaoin haten 2 trappia, 2 cryptiä ja 2 relicciä, koska dredge pelaa therapyja ja chaliceja sekä unmaskeja)
3 reb (koska siniset kortit on hyviä)
2 magus of the moon (tämän ja sowerin välillä oli vaikeaa valita. 4 manaa on aika paljon ja mulla on jo jacet, ja magus on ok dredgeäkin vastaan jos peli menee lategameen (vuorolle kolme-neljä). Bob ei oli ongelma kun on fire/iceja ja lavamancereita joten pelain halvempaa kalaa kun kaikki isot pojat internetissä sanoi että mana-denial on hyvä strategia)
2 ingot chewer
2 rack and ruin (ihan vaan kun stax ja workshop aggro on kai aika kauheita matchuppeja)

* näin tän kortin jossain listassa joka oli voittanut jonkun noin 6 miehen turnauksen jossain kataloniassa tjms, ja nauroin aika paljon kun mietin että sen jälkeen on kuitenkin printattu esim cursecatcher, mut tää jäi kummittelemaan ja kun lista alkoi muodostuu tajusin ettei siinä ole oikeestaan mitään library manipulationia, eikä kauheesti ole enää muissakaan vintage deckeissä. -> mies joka etsii lisää countereita / wastelandeja / ninjoja ei voi paska olla. Ja onhan se kello. Sisään vaan.

Pyyhtiän ehdotuksesta tapaamme Niemien kanssa aurinkopizzeriassa puoliltapäivin, mutta sitä ennen käymme asemalta löytämieni Niemien kanssa shopilla ostamassa minulle sliivit. Siellä on turnaus peruttu ja Aarne istuu yksin nurkassa idlaamassa. Kun kerromme lähtevämme pizzalle, Aarnelta livahtaa varsin hellyyttävä "hylätty bambi"-ilme. Matkaamme pitseriaan jossa Pyyhtiä tarjoaa kaikille pitsan. Reilu kaveri :)
Annamme Tuomakselle dredgen lainaan (Jonilta bazaarit, minulta kaikki joutava filler), syömme ja matkaamme poromagian toimipisteelle.

1 kierror Hyvistä vastaan. Hyvis aloittaa heittämällä nopalla 20, itse heitän soliidia kakkosta.

Hyvis pelaa jotain comboa kuten aina, ja olettaa kai että pelaan dredgeä joten tunnustan avoimesti pelaavani kyseistä pakkaa.

G1: Luulen että Hyvis piti käden dredgeä vastaan, sillä ainoa muistamani interaktio tästä gamesta on hardcast daze bargainiin.

side: ulos pulttikaloja, sisään blasteja.

G2: Pidän käden jossa on wasteja stifleja ja countereita. Vähän olen huolissani kun ei ole kaloja mutta pidän käden sillä logiikalla että jos vastuksenikaan ei kerran tule pelaamaan mitään, ehdin nostamaan joko lisää counttereita tai niitä kaljoja.
Pelkkaa landia en suostu nostamaan.
Jossain vaiheessa Hyvis pelaa demonicin, ja annan sen resolvata koska minulla on vendilion josta aion ennemmin tapella. Vendilion resolvaa vastarinnatta ja kelailen useammankin minuutin miten kädessä voi olla pelkkää paskaa jos on juuri resolvannut demonicin? (academy, emerald, wheel of fortune, necro ja bargain). Mieli tekisi antaa sen pitää kaikki, kun yksikään noista ei tule resolvaamaan, mutta kun Hyvis niin anelee, annan sen yrittää topdecata jotain parempaa ja otan necron pois. Luotan siihen että se tiesi mitä teki tutoroidessaan, sillä pakkohan sen on osata pelata kun se aina harjaa sillä sen kauheella highlanderilla.
-> Kalat ajelee ja ainoat spellit jotka resolvaa sanoo "counter target spell".

Toinen kierros toista vakituista vintage-pelaajaa vastaan: Juha Ihonen, heittää nopalla 20, minä 2.

Näin Juhan deckin ennen turnausta, se pelas Lindroosia vastaan. Juha kyseli aktiivisesti minulta mikä olisi oikea play (istahdin viereen koska minua kai väsytti) ja kertoi ihan yhtä aktiivisesti miksi ehdottamani olisi ihan kauhea play.
Vintage deckit on aika vaikeita :(
Onneksi pelaan kalaa.

G1: Pelaan kaloja, ja counteroin tosi paljon spellejä. Parin dazen/piercen/stiflen jälkeen fowaan jotain. Sitten tuplafowaan cruciblen, joka kai oli jotenkin tärkeä? Juhan fowaamisesta ovelasti päättelin, että vastafowi ei voi olla kauhean huono play.

G2: Juha antaa kaloille aimo annoksen öljyvuotoa ja wastettaa ainoan sinisen sourceni. Pelin ainoa jännä kohta on kun pelaan rebin juhan mysticaliin, koska oletan juhan olevan tarpeeksi fiksu etsimään demonicin johonkin ei siniseen jos sillä ei ole counter-backuppia. Juhalla on ja tinker etsii robotin. Robotit > kalat.

G3: Molemmat wastetamme kolmisen kertaa toisiamme. Minulla on enemmän landeja kuin juhalla, ja enemmän stiflejä myös. Minulla on myös huomattavasti enemmän kaloja, ja kala-advantage lopulta ratkaiseekin matsin.
Jossain vaiheessa huomaan kun Malin ja Järnfors "pelaavat", eli siis molemmat torkkuvat tuoleissaan varsin mukavissa asennoissa tekemättä yhtään mitään. Herätän pojat siinä toivossa että he ehtisivät edes yhden gamen pelaamaan, ja pojat vastaavatkin häkeltyneillä "Äh, Öh! Häh? Onks se mun vuoro? Kumman vuoro? Mä luulin et sullon prioriteetti?" huudahduksilla.

Round kolme, Pyyhtiää vastaan.
Ilmeisesti Tuomas on kotiutunut melko hyvin formaattiin jossa pelataan liutaa one-offeja...
Valitsen nopaksi D6:sen, koska sillä heittäessä kakkonen on suhteellisen hyvä suoritus. Heitän solidin kakkosen ja out-playaan täten Tuomaksen joka heittää vain yhden silmäluvun.

Ekassa gamessa voin voittaa vain jos wastetan dredgen ekan bazaarin, sillä ei ole toista eikä ekan diskaamista korteista lähde vielä rullaamaan.
Ihan nappiin ei mene: Tuomas snap-keeppaa, minä mulligoin viiteen, enkä löydä kuin Sage of Epityrin, mutta onneksi se löytää aina kaiken tarvittavan, ja bazaari saa wastesta. Ikävä kyllä Tuomas osaa pelata oikein, ja pelaa toisen bazaarin.

Sidetän ulos null rodeja ja spell pierceja sekä yhden stutterin. Sisään tulee magusit ja dredge hate.

Gamet 2 ja 3 possuttelen nutseilla. Molemmissa wastetan Tuomaksen ainoan bazaarin ja poistan graven kun tuntuu siltä. Game kolmosessa se oli vielä sopivasti chalicen kiertänyt trappi.

Neljäs rundi menee pelaillessa Sabon kanssa highlanderia, sillä malin haluaa syödä ja minä pelata haikkua.
Kun top4 alkaa, malin syö vieläkin..

Top4: Juha Ihonen, jatkan D6:sen käyttöä ja homma alkaa jo sujua: heitän nelosen! Juha häkeltyy ja fizzlaa nopanheittonsa (1).

Vieressä istunut Järnfors tarjoaa meille fisherman's friendeja :)

G1: Pelasin kaloja, Juha ei resolvannut spellejä.

G2: Tinker resolvaa ja Juha waste-crucible lukottaa minut saamasta koskaan 4 manaa jaceen.

G3: Peli pitkittyy siihen tilanteeseen, että minulla on aktiivinen Jace (jej!).

Hävittyään jo toisen kerran Juha kostaa lainaamalla minulle kaikki powerinsa koska ei voi itse osallistua 2vkon päästä pelattavaan vintageen. Reilu tyyppi :)

Finaalia odotellessa katselen kun Malin topdeckaa one-outtisen (miten se nyt silleen?), ja Pyyhtiä ystävällisesti informoi tästä combon missannutta maailmanmetsuria :)
Kyseessä oli siis tilanne jossa Pyyhtiällä oli liuta miehiä ja malinilla ei oikeestaan mitään mikä tekisi mitään. Crucible ja fastbond siis. Malin nostaa sen landin joka preventoi kaiken dmgn mut jossa on cumulutative upkeep 2 lifee. Eli tuomas ei pääse lyömään lämää sisään kun malin pelaa sen landin joka vuoro uudelleen. Malin oli myös pre-emptiivisesti topdeckannut fowin Pyyhtiän ekaan Ancient Grudgeen, ja topdeckkasi oathin ennen kuin tuomas ehti discata toisen grudgensa eot.

.....malin..

Finaalit: Suoritan D6:lla tasaisesti kakkosta ja malin tuplaa.

G1: Pelaan pari kalaa eikä malin tee mitään. Oikeasti. Ei yhtään mitään. Herätän Malinin kerran kun se jotenkin nukahti siihen tuoliin: tuijotti vaan pöytää noin minuutin eikä tehnyt mitään.

G2: Saan Malinin yhteen lifeen ennen kuin malin saa ionan tiskiin siniselle. Eli minun on nostettava fire/ice tai lavamancer (jäi sisään koska tiesin malinin tarmoista). En nosta, sillä välin malin slowrollaa emrakulinsa oathaamalla ensin kaikki tarmonsa. Pelin aikana bongaan Aarnen kaloja kannustamasta, ja käytän törkeästi tilaisuutta hyväkseni pyytämällä Aarnea tuomaan minulle dr.pepperin. (alkoi tulla nälkä ja jano odotellesssa malinin tekevän jotain)
Aarne tuo dr.pepperin.
Aarne on niin lutuinen <3

G3: Avaan totaaliset nutsit ja pelaan vuorolla yksi pakan 2 parasta korttia: island, mox, anssi, sage of epityr. Jossain välissä Malin pelaa Channelin (joko bait tai sillä on emrakul kädessä), vastaan vendilionilla joka kertonee kummasta on kyse -> Malin forcaa (15 lifea), joten oletan että sillä on jotain. Malinilla on fetsi ja factory auki (esti minua ajelemasta kaloilla :( ) joten tupladazetan jottei malin voi:
a) pelata emrakulia (menee 14:sta fetsistään)
b) pelata mitään muutakaan randomia joka vaatii värillisen manan (malinista ei voi koskaan tietää mitä sillä on)
c) blokata kaloja fakkiksella ensi vuorolla.

Ajelen timewalkin kanssa ja nostelen ja pelaan pari lavamanceria, jotka ampuu lethalit aika akkiä.

Kalat:
+ Joni Niemi: käytännössä lainasi minulle deckin
+ Ihonen: kiitos powereista
+ Aarne: <3
+ Sage of epityr: 4x vampiric on a stick
+ Esko, Fisherman's Friend: namnam
+ Pyyhtiä: kiitos pitsasta ja kaveri melkein pääsi finaaliin ekassa (ainakin pitkään aikaan) vintage-turnauksessaan :)
+ Poromagia: paikassa on mukava ilmapiiri, loistava palvelu ja aktiivinen henkilökunta.

Savustuslaatikot:
- Tinker
Tarkoitin siis tällä tuumauksella ... idioottimaiseksi laskettavaa

Poissa Hopo

« Vastaus #4 : 23.08.10 - klo 08:41 »
Hyvä mestat, paskat skilssit.
Tuunasin smemmenin RG-beatzia loiskimalla valkoista Gaddockin, Pridemagen ja jokusen sidekortin verran. Ei jaksanu. Dredge vei, workshop aggro vei, hyvis vei, 0-3 drop. Dekki olis ollut loistava johonkin Tezzeret-metaan, mutta eihän sitä tunnu kukaan stadissa ikinä pelaavan. Olis vaan pitänyt rukata Time Vaultin ympärille joku läjä ja kokeilla sillä. Ainakin olisi voinut voittaa puskista, toisin kuin kaloilla.

Mestat oli hyvät ja kahvia sai pöytään. Isot propsit siis järjestelyistä.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Nuorukain

« Vastaus #5 : 23.08.10 - klo 13:29 »
Deviant;
Juuh, ekan pelin ois varmaan voinut pelata vähän hitaammin&oikein, eikä lähteä silmät kiinni&survotaan-linjalle. +mulligoin kieltämättä ichoridia vastaan; väärät riidit-oho.

Se tutoroitu lappu oli varmaan Academy; jotta vois vaikka joskus yrittää cästäillä niitä muitakin lappuja, sillä taisi vähän nullrod hyydyttää moxeja tjtn snpn...
Highländer UB'lle ois varmaan ollut tää matchuppi kyl parempi! ;)

Huomasipas taas ettei ole tätä formaattia tullut pelattua, kun nullrodin&rootmazen&chalise 0'lla lävitse pelatessa joutui miettimään, miettimään ja miettimään vähän lisää...

Hyvät pelit kuitenkin,
vineeminen; Bargain 15 lappua 48'stä 6 outtista kalastellessa=fizzle.

Poissa Hopo

« Vastaus #6 : 23.08.10 - klo 14:01 »
Ja unohdinpa ottaa sulta leylinet takas, mutta jospa tuot ne seuraavaan tapahtumaan mukanas.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Nuorukain

« Vastaus #7 : 24.08.10 - klo 19:49 »
Juuh, deckin mukana kulkevat noi Lolkollit... :)

Poissa Pysethus

« Vastaus #8 : 26.08.10 - klo 21:42 »
Pelasin ensimmäistä kertaa vintageturnauksessa. Pakkani oli poweriton Doomsday stormicombo.

Doom Long

1 Brainstorm
1 Mystical Tutor
1 Ponder
4 Preordain
1 Vampiric Tutor
1 Demonic Tutor
1 Yawgmoth's Will
4 Doomsday
1 Necropotence
1 Gush
1 Mind's Desire
1 Yawgmoth's Bargain

1 Lotus Petal
1 Lion's Eye Diamond
1 Mana Vault
1 Sol Ring
4 Dark Ritual
4 Cabal Ritual

4 Duress
3 Spell Pierce
4 Force of Will

1 Tendrils of Agony
1 Researvh / Developement
1 Street Wraith

4 Polluted Delta
4 Scalding Tarn
2 Bloodstained Mire
3 Underground Sea
2 Island
1 Swamp

Sideboard
4 Ravenous Trap
2 Pithing Needle
2 Energy Flux
1 Tormod's Crypt
1 Hurkyl's Recall
1 Sadistic Sacrament
1 Chain of Vapor
1 Infest
2 Tenrils of Agony

Koska niin moni muukin on raapustanut peleistä rapsua, tässä valittuja paloja peleistäni.

Ekalla rundilla pelasin Eskon Welder Staxia vastaan. Ekassa pelissä mulla oli nutsit. FoW jarrupalaan ja T1 Necro riitti voittoon. Tokassa pelissä pakka antoi pelkkiä ländejä, rituaaleja ja vastauksia jarruihin, mutten saanut omaa peliä vietyä yhtään eteenpäin. Kolmannessa pelissä Esko saa miljoona jarrupalaa tiskiin. Mulla on kädessä Hurkyl's Recall ja voitto jos saan sen resollvattua jarrujen yli. Scooppaan lopulta kun olemme kierroksen vikat pelaajat ja tajuan, etten todellakaan saa ikinä resolvattua hurkyls'iä.
0-1

Tokalla rundilla vastassa on manaless Dredge by Shazzle. G1 dredge vie, niin kuin aina. Tokassa pelissä vihulla kusi mulligan ja Bazaaria ei löytynyt. Mulla taisi olla tokan vuoron Sadistic Sacrament ja kolmannen vuoron tappo. Kolmannessa pelissä mulla on nopea voitto ja hautavihat.
1-1

Kolmannella kierroksella vastaan tuli Antti Matikainen ja monomusta suikka. Oltiin pelattu joitakin testipelejä ja tiesin, että tämä matchup on mulle paska. Kuitenkin mulla oli nutsimmat kun Antilla, ja vein suikkaa 2-1. Tarkempi data on turhaa, koska meni melkoiseksi hitsaukseksi :P (lue: en muista).
2-1

Vikalla rundilla oli vastassa pyyhttu dredgellä. Ekassa pelissä setuppaan kolmannen vuoron Bargainiin. Powerittomuuden edut tulevat esiin kun pyyhttu saa väärät readit ja nimeää anskun Cabal Therapyyn. Mun kolmannen vuoron Bargain fizzlasi ja jälkikäteen miettien mulla olisi ehkä saattanut olla tappo jos olisin ollut maltillinen. Tokassa pelissä mulla on nutsit. T2 Doomsday, T3 voitto kahdella gravevihalla maustettuna. Kolmannessa pelissä mulla on valintana joko kolmannen vuoron varma tappo doomsdayllä (jos siis selviän vuorolle 3) tai tokan vuoron Bargain, kolmannen vuoron tappo varmaankin. Valitsin Bargainin, koska sillä voi voittamisen lisäksi nostaa gravevihaa, joka kummasti auttaa selviämään seuraavalle vuorolle. Pyyhttu pelaa omalla vuorollaan Nature's Claimin Pithing Needleen bazaarille eikä kumpikaan hoksannut, että se antaa mulle 4 lifeä. Kävi sitten niin, että fizzlailen Bargainilla kun nostan tuubaa. Huomattiin Nature's Claimistä merkkaamaton 4 lifeä kun tulos on jo ilmoitettu ja pakat sekoitettu. Toisaalta molemmat pelaajat kämmivät pahasti, joten tulos meni siinä mielessä ihan oikein.
2-2

Pakka toimi hyvin ja olisin voinut pärjätä paremminkin jos olisin osannut pelata. Onneksi omat pelivirheet voi pistää vaikean pakan piikkiin ;).  Odotan innolla seuraavaa vintageturnausta. Ensi kerralla ne 5 proxyä saattaa kummasti auttaa..

Homebrew konpoläjäni pilotoiminen oli todella palkitsevaa. Varsinkin neljäs rundi pyyhttua vastaan oli ainutlaatuinen MtG-kokemus. Kiitokset poroille ja pelaajille hyvästä turnauksesta.