Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Two-Headed Giant -formaattiin liittyviä peliteknisiä kysymyksiä.  (Luettu 3378 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dark Knight

Miten seuraavanlaisissa tilanteissa menetellään, kun pelataan Kaksipäinen jättiläinen -formaattia? Ovatko omat ratkaisuehdotukseni samalla myös oikein?


1 Kaveripelaajani Kokusho, the Evening Star kuolee. Menettääkö vastapuolen tiimi viisi vai kymmenen elämää?
Oma tulkinta: Menettävät kymmenen ja minun tiimini saa kymmenen elämää. Yhteisistä elämistään huolimatta vastustajat tulkitaan
kahdeksi eri vastustajaksi.

2. Minulla on pelissä Ghostly Prison ja vastustajat aikovat hyökätä tiimini kimppuun. Onko vastuajien aina maksettava kaksi manaa jokaista hyökkääjä kohden joak kerta, kun he hyökkäävät?
Oma tulkinta: Ei tarvitse. Vaikka tiimeillä on yhteinen puolustus ja yhteiset elämät, niin siitä huolimatta hyökätään aina tiettyä pelaajaa vastaan. Tämän vuoksi vastustajat voivat hyökätä kaverini kimppuun, jolloin heidän ei tarvitse maksaa mitään, mutta jos he jostain tietystä syystä haluavat hyökätä minun kimppuuni, niin silloin pitää tietysti maksaa.

3. Pelaan Reward the Faithful -kortin. Voinko antaa tiimilleni 2X-elämää? (X=korkein mana cost permanenttieni joukossa)
Oma tulkinta: Tämä oli aika hankala, mutta mielestäni voi, koska meitä tulkitaan loppujen lopuksi eri pelaajina.

4. Pelaan Syphon Soul -kortin tiimini ollessa yhdessä elämässä. Kuoleeko tiimini ennen elämänsaantia ja kuinka monta elämää saamme?
Oma tulkinta: Emme kuole perustuen gathererin antamaan vastaukseen koskien Fiery Justice -korttia ja vaikka aluksi menetämmekin kaksi elämää, niin me saamme takaisin kuusi elämää, koska SS imee molemmista vastustajista yhteensä 4 elämää, koska heidät tulkitaan eri pelaajiksi.

5. Minulla on Rock Badger pyödässä ja toisella vastustavan tiimin jäsenellä on Mountaineja. Voinko hyökätä tämän nimenomaisen pelaajan kimppuun ilman, että hänen kaverinsa voi tulla blokkaamaan?
Oma tulkinta: Voin. Kun ilmoitan RB:n hyökkäyksen kohteen, niin tätä tulkitaan tällöin puolustavana pelaajana ja Mountainwalk-säännön perusteella RB:n pitäisi päästä rauhassa läpi.

6. Minulla on pelissä Well of Lost Dreams ja kaverini pelaa kortin, jolla hän hankii itselleen elämää. Voinko tällöin käyttää WOLD:n ominaisuutta nostaakseni itselleni kortteja?
Oma tulkinta: Tämä oli näistä kaikista hankalin. Epäilen, että voin. Koska tiimi saa elämää, niin mielestäni myös minä saan tällöin elämää, jonka vuoksi voin käytää welliä. Olen todennäköisimmin tässä väärässä, mutta katsotaan.
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa duracel

1) Two-headed Giantissa vastustajia ovat molemmat toisen joukkueen pelaajista, molemmat heistä menettävät viisi lifeä, joten tiimi menettää yhteensä kymmenen.

2) Two-headed Giantissa hyökätään joukkueen kimppuun. Jos jokin efekti estää hyökkäämisen toisen pelaajan kimppuun, ei joukkueen kimppuun voi hyökätä. Tämä koskaa Ghostly Prisoninkin tapaista efektiä, joten hyökkäävistä creatureista joutuu maksamaan kaksi manaa.

3) Two-headed Giant -pelissä on neljä pelaajaa. Jos targetoit sekä itseäsi että tiimikaveriasi, saatte molemmat N lifeä.

4) State-based efektejä, kuten nollaan lifeen kuolemista, ei tarkisteta kesken spellin resolvaamisen. Syphon Soul poistaa ensin molemmilta vastustajilta kaksi lifeä ja tiimikaveriltasi kaksi lifeä, jolloin teillä on miinus yksi life. Sen jälkeen se antaa pelaajalleen niin monta lifeä, kuin pelaajat tällä tavalla menettivät, eli kuusi, jolloin päädytte viiteen.

5) Two-headed Giantissa hyökätään joukkueen kimppuun. Jos creaturella on joku landwalk, sitä ei voi blockata, jos toisella vastustajista on kyseinen landityyppi pelissä.

6) Two-headed Giantissa pelaajat ottavat vahinkoa sekä menettävät ja saavat lifeä itsenäisesti, mutta lopputulos vaikuttaa tiimin yhteiseen lifetotaliin. Jos tiimikaverisi saa lifeä, Well of Lost Dreamsisi ei triggeröidy.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Dark Knight

Kiitos vastauksistasi duracel. Tuo kakkoskohtasi vastaus aiheutti kuitenkin ongelman. Miten menetellään Abyssal Specter - ja Destructive Urge -tyylisten korttien kanssa, jotka vaikuttavat siihen pelaajaan jotenkin, mihin olento iskee. Meneekö se jotenkin siten, että kun vahingot resolvaavat, niin päätän, että kumpaa pelaaja kyseiset ominaisuudet koskevat, vai...?
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Kun jaat vahingot, päätät, kumpaan pelaajaan ne jaat.
Jokaisen ukon vahingot jaetaan yhteen pelaajaan, yksi ukko ei voi tehdä vahinkoja molempiin pelaajiin.
Esim. Hypnotic Specterin efekti vaikuttaa vain vahingoitettuun pelaajaan.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa Dark Knight

Jos tiimini kimppuun hyökätään ja toisella meistä on No Mercy pelissä, niin kuolevatko hyökkäävät olennot tehtyään vahinkoa meihin?
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa Polari

Kun jaat vahingot, päätät, kumpaan pelaajaan ne jaat.
Jokaisen ukon vahingot jaetaan yhteen pelaajaan, yksi ukko ei voi tehdä vahinkoja molempiin pelaajiin.
No Mercy toimii vain jos vahingot tehtiin sen omaavaan pelaajaan.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Dark Knight

Jos THG:ssä yksi pelaaja antaa itselleen Paradox Hazen, niin saako koko tiimi itselleen toisen upkeepin vai vain kyseinen pelaaja?
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa Rancid-

Vuorot ja niiden osat ovat tiimin yhteisiä. Paradox Hazella siis molemmat saavat lisää upkeeppeja.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa duracel

Jos 2HG.ssä yksi pelaaja saa ylimääräisen vuoron, stepin tai phasen, saa koko tiimi ylimääräisen vuoron, phasen tai stepin. Samoin jos toinen pelaaja menettää vuoron, phasen tai stepin, menettää koko tiimi kyseisen vuoron, phasen tai stepin. Toisaalta jos molempien pelaajien pitäisi skipata jokin osa vuoroa tai koko vuoro, skippaa tiimi vain yhden vuoron tai kyseisen osan vuoroa.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Fogxanic

Varmistaisin tälläisen että jos joku käyttää Balancen niin eikös se katsota jokaisesta pelaajasta erikseen eikä tiimistä?

Poissa Polari

Oikeassa olet.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Tuomou

Ollaan peleissämme sävelletty fiilispohjalta juttuja ja homma on ruvennu menemään monessa tilanteessa niin epäselväksi että oli aika kaivaa viralliset säännöt jostain.

"With the exception of life total, a team's resource (cards in hand, mana, and so on) are not shared. Teammates may review each other's hands and discuss strategies at any time. Teammates can't manipulate each other's cards or permanents. "

Tämä tarkoittaa varmaan käytännössä sitä, että kaverin otukselle ei voi antaa equipmenttia, tutoria ei voi käyttää tiimiläisen pakkaan ja Glorious Anthem ei anna plussaa kaverin ököille?



Poissa luma

Oikein päätelty.