Yksittäinen game voi päättyä tasapeliin, jos molemmat häviävät yhtä aikaa. Luultavasti yleisin tapa saada tämä aikaan on se, että molempien pelaajien lifet menevät nollaan tai sen alle saman efektin johdosta, esim. Earthquakella.
Stefanin mainitsema loputon silmukka toimii ainoastaan JOS kyseistä silmukkaa ei voi keskeyttää valitsemalla jotenkin eri tavalla (esim. kolme Oblivion Ringiä ei pyöri loputtomiin, jos pelissä on jokin toinenkin nonland permanent). Muistutetaan tässä nyt kuitenkin, että sääntöpalstalla vastauksia - edes oikeita - ei ole oikeus postata muilla kuin tuomareilla.
Yhtäaikainen tappio ei välttämättä johdu molemmilla pelaajilla samasta syystä. Tampereella on muun muassa todistettu FNM:ssä tilannetta, jossa millauspakkaa vastaan pelannut viisivärikontrolli ottaa pelistä tasurin Cruel Ultimatumilla, jolla vastustaja menee nollaan lifeen ja kontrollin pelaaja dekkaa itsensä.
Tarkkaavainen lukija saattaa ihmetellä, miksi tästä tilanteesta tulee tasapeli, Cruel Ultimatumin efektihän selvästi aiheuttaa vastustajan lifelossin ennen kuin kortteja nostetaan. Syy tähän on se, että "hävisikö pelaaja juuri pelin damageen/dekkaantumiseen/poisoniin?" -tarkistukset kuuluvat state-based actionien tarkistuslistalle, joten ne kaikki tarkistetaan vasta sen jälkeen, kun Cruel Ultimatum on resolvannut loppuun asti.