Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Divine Intervention ja pelien määrä turnauksessa  (Luettu 4416 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tride

Pelataanko turnauksissa "paras kolmesta" -säännöllä vai voittaako pelaaja, kumpi saa ensin kaksi voittoa? Eli voittaako matsin rekordilla 1-0-2 vai jatkuuko kierros? Tilanteeseen pääsee ainakin kortilla Divine Intervention.
« Viimeksi muokattu: 05.11.10 - klo 19:46 kirjoittanut tride »

Poissa luma

Vs: Divine Intervention ja pelien määrä turnauksessa
« Vastaus #1 : 05.11.10 - klo 20:42 »
Turnauksissa pelataan niin pitkään, että jommalla kummalla on kaksi voittoa (tai aika loppuu). Matsi ei siis lopu tilanteessa 1-0-2, vaan sitten pelataan neljäs peli jne. niin kauan kun aikaa riittää.

Poissa andeus69

Vs: Divine Intervention ja pelien määrä turnauksessa
« Vastaus #2 : 06.11.10 - klo 22:07 »
Voiko joku kertoa miten Žpäästään tilanteeseen 1-0-2? olen ilmeisesti pelannut vielä liian vähän kun en ole moista nähnyt  :o
Have/want päivittelen mahdollisimman usein:     
http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php/topic,62709.0.html

Poissa Stefan

Vs: Divine Intervention ja pelien määrä turnauksessa
« Vastaus #3 : 06.11.10 - klo 22:17 »
Pelit voivat päätyä tasuriin ilman ajan päättymistäkin. Esim. gravella on vain Worlgorger Dragon ja pelaat siihen Animate Deadin, seuraa infinite loop, joka johtaa aina tasurointiin.

Edit: Jaahas, en näköjään voi poistaa tätä, toivotaan, ettei tuota lasketa sääntökysymykseksi.
« Viimeksi muokattu: 06.11.10 - klo 22:22 kirjoittanut Stefan »

Poissa Polari

Vs: Divine Intervention ja pelien määrä turnauksessa
« Vastaus #4 : 06.11.10 - klo 22:42 »
Yllämainittu on yksi esimerkki, ja esim. Earthquaken kanssa voi monesti päätyä vastaavaan tilanteeseen jossa vaihtoehtoina on tappaa molemmat pelaajat yhtäaikaisesti tai olla tekemättä mitään ja hävitä varmasti seuraavalla vuorolla. Lisäksi pelaajat voivat koska tahansa sopia tasapelin myös yksittäisestä gamesta vaikka mikään kortin aiheuttama efekti ei siihen pakottaisikaan.

Erittäin harvinaistahan tuo pelien tasurointi on, mutta mahdollista toki.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Rancid-

Vs: Divine Intervention ja pelien määrä turnauksessa
« Vastaus #5 : 06.11.10 - klo 23:01 »
Yksittäinen game voi päättyä tasapeliin, jos molemmat häviävät yhtä aikaa. Luultavasti yleisin tapa saada tämä aikaan on se, että molempien pelaajien lifet menevät nollaan tai sen alle saman efektin johdosta, esim. Earthquakella.

Stefanin mainitsema loputon silmukka toimii ainoastaan JOS kyseistä silmukkaa ei voi keskeyttää valitsemalla jotenkin eri tavalla (esim. kolme Oblivion Ringiä ei pyöri loputtomiin, jos pelissä on jokin toinenkin nonland permanent). Muistutetaan tässä nyt kuitenkin, että sääntöpalstalla vastauksia - edes oikeita - ei ole oikeus postata muilla kuin tuomareilla.

Yhtäaikainen tappio ei välttämättä johdu molemmilla pelaajilla samasta syystä. Tampereella on muun muassa todistettu FNM:ssä tilannetta, jossa millauspakkaa vastaan pelannut viisivärikontrolli ottaa pelistä tasurin Cruel Ultimatumilla, jolla vastustaja menee nollaan lifeen ja kontrollin pelaaja dekkaa itsensä.

Tarkkaavainen lukija saattaa ihmetellä, miksi tästä tilanteesta tulee tasapeli, Cruel Ultimatumin efektihän selvästi aiheuttaa vastustajan lifelossin ennen kuin kortteja nostetaan. Syy tähän on se, että "hävisikö pelaaja juuri pelin damageen/dekkaantumiseen/poisoniin?" -tarkistukset kuuluvat state-based actionien tarkistuslistalle, joten ne kaikki tarkistetaan vasta sen jälkeen, kun Cruel Ultimatum on resolvannut loppuun asti.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Stefan

Vs: Divine Intervention ja pelien määrä turnauksessa
« Vastaus #6 : 06.11.10 - klo 23:12 »
Tarkkaavainen lukija saattaa ihmetellä, miksi tästä tilanteesta tulee tasapeli, Cruel Ultimatumin efektihän selvästi aiheuttaa vastustajan lifelossin ennen kuin kortteja nostetaan. Syy tähän on se, että "hävisikö pelaaja juuri pelin damageen/dekkaantumiseen/poisoniin?" -tarkistukset kuuluvat state-based actionien tarkistuslistalle, joten ne kaikki tarkistetaan vasta sen jälkeen, kun Cruel Ultimatum on resolvannut loppuun asti.

Tästä kysyisin vielä, että tapahtuvatko Cruelin vaiheet silti eri aikaan, eli kerkeääkö mm. kortin discardaamaan, ennen miehen säccäystä (merkityksellistä, jos vaikka Larkki on tiskissä)?

Poissa Polari

Vs: Divine Intervention ja pelien määrä turnauksessa
« Vastaus #7 : 06.11.10 - klo 23:33 »
Tästä kysyisin vielä, että tapahtuvatko Cruelin vaiheet silti eri aikaan, eli kerkeääkö mm. kortin discardaamaan, ennen miehen säccäystä (merkityksellistä, jos vaikka Larkki on tiskissä)?

Efekti käydään läpi siinä järjestyksessä kuin sen teksti sanoo, ja Cruel Ultimatumin efekti sisältää kuusi erillistä toimintoa jotka tehdään yksitellen (huomaa pilkut ja sana then). Larkin puolesta tällä ei tosin ole mitään merkitystä, koska Larkin triggerille valitaan targetit vasta sen mennessä stäkkiin, mikä tapahtuu Ultimatumin resolvattua kokonaan, state-based actionien tarkistamisen jälkeen.

edit - Esimerkki tilanteesta jossa tuolla olisi merkitystä: Smallpoxille discardataan Dodecapod tai Wilt-Leaf Liege, joiden abilityt ovat replacement effectejä eivätkä triggered abilityjä, ja siis korvaavat alkuperäisen toiminnon. Tällöin ne päätyvät peliin ennen Smallpoxin seuraavaa efektiä, jolloin tuollaisen voi uhrata/joutuu uhraamaan sen päädyttyä peliin.
« Viimeksi muokattu: 06.11.10 - klo 23:36 kirjoittanut Polari »
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa luma

Vs: Divine Intervention ja pelien määrä turnauksessa
« Vastaus #8 : 07.11.10 - klo 03:40 »
Stefanin mainitsema loputon silmukka toimii ainoastaan JOS kyseistä silmukkaa ei voi keskeyttää valitsemalla jotenkin eri tavalla (esim. kolme Oblivion Ringiä ei pyöri loputtomiin, jos pelissä on jokin toinenkin nonland permanent).

Tähän sellainen tarkennus, että valinnan täytyy liittyä itse silmukkaan. Esimerkiksi Worldgorger Dragon + Animate Dead on loputon silmukka, jos gravella ei ole muita creatureja. Vaikka toisella pelaajalla olisi Seal of Cleansing pelissä (jolla silmukan voi keskeyttää), sitä ei ole pakko käyttää, koska se ei ole osa silmukkaa.