Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Kysymys Animate Deadista  (Luettu 3733 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kolatatti

Kysymys Animate Deadista
« : 28.05.06 - klo 14:07 »
ajattelin tässä että Animate Deadiahan voisi "väärinkäyttää" melko tehokkaasti..

"oct 4, 2004 - this is a targeted ability. note that cards in the graveyard do not have protection from color abilities, but the comes into play ability may be countered if the target creature card is Removed from the graveyard before the spell resolves. if the ability is countered, then this card stays an enchantment and stays in play."

tuon mukaan siis jos animoi gravelta esim. White Knightin niin vaikka Animate Deadin myöhemmin Disenchanttaa niin ymmärsin että White Knight saa pysyä pelissä koska se ei ole Animate Deadin "enchanted creature"?

ja toinen hypoteettinen tilanne:

animoin graveltani vaikka Sengir Vampiren ja sen jälkeen pelaan echantment alterationin ja siirrän Animate Deadin (joka on nyt enchant creature) vastustajan Autochthon Wurmiin jonka jälkeen heitän Boomerangin  Animate Deadiin. ymmärtääkseni tässä tapahtuu seuraavaa:

-Autochthon Wurm menee omistajansa gravelle
-Animate Dead nousee käteeni
-Sengir Vampire saa jäädä pöytään porskuttamaan.

olenko oikeassa?
EHLO you say? I'm interested...

Poissa duracel

Vs: Kysymys Animate Deadista
« Vastaus #1 : 28.05.06 - klo 15:03 »
Animate Dead ei koskaan siirry White Knightin päälle, mutta sillä voi kyllä nostaa Ritarin peliin. Animate Dead menee tuossa tapauksessa siis suoraan graveyardiin käymättä välissä Knightilla.

Toisessa tilanteessa tapahtuu juuri noin kuin arvelet.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa kolatatti

Vs: Kysymys Animate Deadista
« Vastaus #2 : 29.05.06 - klo 08:29 »
Animate Deadin voi ilmeisesti myös tehdä pöytään vaikka yhdelläkään gravella ei ole ukkoa ja se jää silloin enchantmentiksi?
EHLO you say? I'm interested...

Poissa duracel

Re: Kysymys Animate Deadista
« Vastaus #3 : 29.05.06 - klo 10:18 »
Kyllä. Jos sen CIP-abilitylla ei ole targetia, se poistetaan stackista ja Animate Dead jää peliin.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!