Poromagia

Kirjoittaja Aihe: [Sonkajärvi] Pelikauden käyntiinpotkiaiset 6.-8.1.2012, Modernia ja muuta kivaa.  (Luettu 3764 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sherrypie

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Käsittämättömiä pakkoja jo vuodesta -05
Hei kapsilaiset, medspelare.

Meillä on Sonkajärvi-Iisalmi akselin peliporukalla mietitty jotain isompaa tapahtumaa järjestettäväksi ja nyt sille on saatu rahoituskin nuorisotoimintaa tukevan Veturin kautta. Proggiksena tosiaan on järjestää peliviikonloppu, joka tulisi sisältämään niin kortti- kuin lautapelailuakin. Tapahtuma on kaikille avoin ja päihteetön ( aikuiset ihmiset osaavat varmasti hoitaa vastaavat tarpeensa muuallakin), tulla saa toki kauempaakin. Alustava ohjelmarunko sisältäisi siis seuraavaa:

Perjantai 6.1.
Vapaata pelailua, EDH-pöytiä ja Innistrad-drafteja mahdollisesti liikenteessä. Lautapelejä käytettävissä mikäli saamme hankittua, omiakin saa toki tuoda ja kannustetaan ottamaan mukaan. Järjestäjän Common-cube on myös hyödynnettävissä max. 8 pelaajalle kerrallaan läpi viikonlopun.

Lauantai 7.1.
Modern-turnaus, osallistumismaksu lähtökohtaisesti 10e, saattaa halventua riippuen pelaajamäärästä. Palkintoja ainakin kolmelle parhaalle, paremmuusjärjestyksessä saavat valita itselleen jonkin köntin: Taiga + Savannah, Graveborn-foilipakka tai 2x FTV-foil AEther Vial + Arid Mesa. Mikäli varatut 6 laatikollista Innistrad-buustereita eivät kulu ahkeraan draftailuun, niitä voidaan harkita lisättäväksi palkintoihin. Turnaus on sanktioimaton.

Sunnuntai 8.1.
Pelailu jatkuu kunkin henkilökohtaisen aikataulun mukaan.

Tapahtuma sijaitsee Sonkajärven liikuntahallilla koulukeskuksen vieressä, sinne pääsee melko kätevästi bussilla jos saapuu esimerkiksi Iisalmeen junalla. Tarkoitus olisi edistää pelailua noin ylipäätään muutenkin kuin Magicin saralla, joten jos teillä on esimerkiksi kaveri joka ei ole MtG:stä kiinnostunut mutta saattaisi lähteä lautapelailemaan viikonlopuksi, pyytäkää ihmeessä mukaan. Tapahtuma itsessään ei maksa mitään, turnaus ja draftit ovat oma juttunsa materiaalikustannuksista johtuen ( draftit 12 euroa). Viiden minuutin kävelymatkan sisältä löytyy parikin kauppaa ja useampi ravintola nälänhädän ehkäisemiseksi. Tapahtumapaikalla voi nukkua lattiamajoitteisesti, makuupussi ja alusta toimivat mainiosti.
Mikäli itsellänne on himoja esitellä jotain tiettyjä lautapelejä, roolipelejä tai vaikkapa omia formaattejanne MtG:n parissa tapahtumassa, olkaa hyvät vain ja käyttäkää tilaisuus hyväksenne. Kaikenlainen demottelu-toiminta on pelkkää plussaa mikäli paikalle sattuu pölähtämään peliurallaan vielä aloittelevia kävijöitä.

Mikäli kiinnostaa osallistua, voi helpottaa järjestelyjä ilmoittamalla etukäteen tulostaan allekirjoittaneelle osoitteeseen [email protected] mahdollisimman pian, jotta osaamme varata pöytiä, tuoleja ja muuta tarpeellista härpäkettä riittävästi.

Jokaiselle osanottajalle rispektiä Ylä-Savon nuorisotoiminnan aktiivisuuden nostattamisesta, vaikkei itse enää ihan niin nuori olisikaan ;)
http://mtgsuomi.fi/listat/Sherrypie/hw/
Red! The color of desire! Black! The color of despair.
... what about the rest, ye angry mob?

Poissa VariSami

• Jyväskylä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Drawn to the scent of screaming
Tulossa kyllä. Ainakin EDH:ta, Modernia ja Cubea voisi pelailla, ja voisi kai katsoa, jos tuon jotakin vähemmän MTG:tä vaikka paikalle. Kuten esimerkiksi one-shot roolipelejä tai muita korttipelejä.

Vielä kun tietäisi, mitä jaksan väsätä Moderniin. Varmaan jokin combo voisi olla lompakkoystävällinen...
"Morality is just shorthand for the constraints of being powerless."
"The correct answer to a barbarian's riddle is to choke on your cleverness and die."
Minä: Timmy-Spike-Melvin

Poissa Sherrypie

Vaihtopalaute:
    ( | | )
Tuo on muuten ollut aika kuumeinen kysymys tuo pakan päättäminen. Me on Mikon kanssa brainstormattu ehkä toistasataa ideaa ja muuteltu mielipiteitä noin tunnin välein. Lopulta se menee siihen että sitten edellisenä viikonloppuna heitetään hätäisesti monopunainen pauperi kasaan ja vedetään sillä :D

Noita omia muita pelejään saa tosiaan tuoda aivan vapain käsin miten vaan jaksaa, koetan neuvotella tässä josko saisin itse tuotua ainakin Space Hulkin 3d-kenttineen tuotua ihmisten ilmoille. Blood Bowlikin tarttune mukaan.

Poissa VariSami

• Jyväskylä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
Nyt sitten sidetän vain punaisen vihaa - hahaa. Tai sitten en.

Hmm, jos tekisin valmishahmoja esim. Shadow Nationsiin, sen voisi miltei raahatakin mukana... Tai sitten Tähteä voisi kokeiluttaa. Löytyisikö kiinnostuneita? (Shadow Nations kannattaa googlettaa, koska ette kuitenkaan tunne.)
"The correct answer to a barbarian's riddle is to choke on your cleverness and die."

Poissa Elwood

Mistä setistä Modernin palkinto-dualit?

Poissa Hezzu

Revisediähän ne ovat.

Poissa Rancid-

Mä kun tykkään valittaa tyhjästä, niin.. eikös Modern-turnauksessa ois kivempaa jakaa palkintoina Modern-laillisia herkkuja (Dark Confidant, Tarmogoyf, keksitte varmaan ite lisää)?
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Sherrypie

Vaihtopalaute:
    ( | | )
Mä kun tykkään valittaa tyhjästä, niin.. eikös Modern-turnauksessa ois kivempaa jakaa palkintoina Modern-laillisia herkkuja (Dark Confidant, Tarmogoyf, keksitte varmaan ite lisää)?

Toki, mutta kun tuo EDH kiinnostaa siinä sivussa kuitenkin niin monia että jokainen keksii kyllä kyseisille lapuille varmasti käyttöä / saa niistä melko munakkaat treidattavat tarvitsemiinsa lappuihin. Ja onhan noita Vialeja tarjolla jollekkin voittajista ;)

Poissa Sherrypie

Vaihtopalaute:
    ( | | )
Innistrad-lootat haettu postista ja varmistettu olevan olemassa kuusin kappalein, budjettilaskelmaa uudistettu ja mahdollisesti tarjolla drafteja jopa 10 e hintaan, eikun joukolla osallistumaan, chop chop.

Poissa Sherrypie

Vaihtopalaute:
    ( | | )
Modernista bännitty Nacatli ja Punishing Fire, joten nyt kun Zoo ei ole enää niin pelottava niin eikun joukolla pelailemaan muitakin pakkatyyppejä ~

Poissa VariSami

• Jyväskylä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
Tässä vaiheessa minulle ihanasti kerrottiin, että täti tulee 50-vuotispäiviään viettämään tänne ihanasti juuri 7. päivä, ja minun on pakko osallistua (muutenkin mielellään - mutta myös ulkoinen pakote on olemassa, joten en voi edes harkita jääväni pois). Minulla ei ole mitään tietoa tosin päivän aikataulusta, eli monestako moneen minun olisi osallistuttava niihin, mutta enpä toisaalta tiedä Moderninkaan aikataulusta. Hieman suoraan sanottuna v*tuttaa, kun erikseen kasasin pakan tätä varten, vaikka voihan sitä käyttää Moderniin muuallakin ja muulloinkin.

Voiko turnauksen mahdollista aikataulua postata tänne, jotta pystyn vertaamaan edes hieman saadessani tietää omaa aikatauluani tarkemmin? Perjantaina olisi ainakin tarkoitus tosin olla paikalla kyllä, mahdollisesti myös sunnuntaina (joskin minun on silloin lähdettävä takaisin Jyväskylään junalla).

Poissa Sherrypie

Vaihtopalaute:
    ( | | )
Mihinkäs aikaan pääsisit abouttiarallaa poies tuolta juhlistas? Tällä hetkellä kun ei vaikuta olevan kovin suurta hinkua ihmisillä olevan ilmoitella tuloistaan, on mahdollista että jos ollaan pienellä porukalla liikenteessä ( x < 10 ) niin aikataulua voidaan kyllä rukata joustavammaksi, ettei sinunkaan tarvitse vallan pois jäädä.

P.S. Muistanko Sami väärin vai etkös sinä pelannut Duel Masterssiakin? yksi Iisalmelainen teinieliö kysäisi aiheesta, onko sitäkin pelaavia ihmisiä mailla halmeilla.

Poissa VariSami

• Jyväskylä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
Mihinkäs aikaan pääsisit abouttiarallaa poies tuolta juhlistas? Tällä hetkellä kun ei vaikuta olevan kovin suurta hinkua ihmisillä olevan ilmoitella tuloistaan, on mahdollista että jos ollaan pienellä porukalla liikenteessä ( x < 10 ) niin aikataulua voidaan kyllä rukata joustavammaksi, ettei sinunkaan tarvitse vallan pois jäädä.

P.S. Muistanko Sami väärin vai etkös sinä pelannut Duel Masterssiakin? yksi Iisalmelainen teinieliö kysäisi aiheesta, onko sitäkin pelaavia ihmisiä mailla halmeilla.
Luultavaa on, että se olisi iltapäivästä. Eli joko turnauksen pitäisi olla aika aikaisin minun kannaltani tai aika myöhään. Tarkkaa tietoa en ole vielä saanut, ja tuskin saan valitettavasti aivan hetkeen.
En, pelaan Duel Monstersia aka. Yu-Gi-Oh!:ta. Eikä minulla ole pakkoja edes siihen mukana tällä kertaa.

Poissa Sherrypie

Vaihtopalaute:
    ( | | )
Kiitoksia kaikille osallistuneille ja muille paikalle eksyneille ihmisille, hieno tapahtuma hienoine ihmisineen on nyt takana ja hyvä mieli jäi. Jospa tästä tekisi melkeinpä vuosittaisen tavan~?

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Paljonko oli possea ja mitä kaikkea pelasitte?

Poissa Sherrypie

Vaihtopalaute:
    ( | | )
Paljonko oli possea ja mitä kaikkea pelasitte?

Yötä myöten nuokkuneen ydinporukan muodosti vajaa tusina pelaajaa mutta satunnaisempina porukkaa kävi varmaankin useamman kymmentä, pelailu tosiaan painottui aika paljon näemmä MtG:n ja lautapelien puolelle, mutta valopisteiksi nousivat kuitenkin lauantai-iltapäivän bofferihetki med ~20 immeistä pieksämässä toisiaan pehmomiekoilla sekä yön ylittänyt lähes puoli vuorokautta kestänyt 70-luvun malliin pelattu Old School Dungeons&Dragons -hetki.