Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Sword of Kaldra  (Luettu 4734 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Varrant

Sword of Kaldra
« : 31.05.06 - klo 18:51 »
Onko Sword of Kaldrassa todellakin näin typerä virhe ?

Worst Combination of Abilities - Sword of Kaldra (Mirrodin)
More than any other card in Mirrodin block (and that's saying something) this card really, really annoys me. As a judge, at the Mirrodin prerelease and every single limited tourney for the next nine months, I had to explain to some poor kid that the sword did not actually remove any creatures from the game.

Yes, I know it says it does that right on the card. Yes, I know your opponent shouldn't be able to Betrayal of Flesh his Platinum Angel back into play, because you shot it with your Sworded Spikeshot. But he can. And judges all over the world were stuck explaining this to a stream of uncomprehending kids - that you can't remove the creature from the game, because it dies before the triggered ability resolves, and it doesn't say "remove creature card" it only affects creatures in play. (I was a little skeptical on this one, since our "Ask The Judge" database begs to differ - but John Carter's Saturday School seems to back him up - T.F.)

I'd like to lock whoever designed this in a room with a bunch of sullen nine-year-olds and hold nothing but three days of Mirrodin-Mirrodin-Mirrodin draft. They say hell is other people? Hell is explaining this card to a kid, and his friends, and then his parents, and having him start crying in protest. And it was the pre-release card, too...



Poissa duracel

Re: Sword of Kaldra
« Vastaus #1 : 31.05.06 - klo 23:17 »
En pidä tuota virheenä, mutta noin se tosiaan toimii. Sword of Kaldran ability poistaa pelistä vain sellaiset creaturet, jotka saivat vahinkoa ja jäivät vielä peliin.

Enkä ymmärrä tuon tässä tuntemattomuudeksi jäävän sankarin reaktiota. Vastaisuuden varalle kehotan sinua laittamaan viitteen perään, jos lainaat pitkiä pätkiä toisten tekstiä.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Dark Knight

Vs: Sword of Kaldra
« Vastaus #2 : 02.06.06 - klo 19:56 »
Hetkinen. Koskee tuo sama juttu myös Pit Spawnia? Eli jos PS vahingoittaa tyyppiä, jonka se normaalisti tappaisi, niin se ei "enää" poistukaan pelistä vaan meneekin hautuumaalle?
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa duracel

Re: Sword of Kaldra
« Vastaus #3 : 02.06.06 - klo 21:01 »
Kyllä. Pit Spawnin abilitykään ei voi removata creaturea, joka kuolee combatissa.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Dark Knight

Vs: Sword of Kaldra
« Vastaus #4 : 03.06.06 - klo 10:34 »
1) Pit Spawn taistelee Sandskinillä varustettua olentoa vastaan. Lähteekö olento pois pelistä?
2) Viridian Longbowilla ja Sword of Kaldralla varustettu olento ampuu toista olentoa, jolla on Sandskin. Lähteekö ammuttu olento pois pelistä, jos ammutun olennon puolustus oli
a) 1 b) 1< ?
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa duracel

Re: Sword of Kaldra
« Vastaus #5 : 03.06.06 - klo 10:41 »
1) Sandskin preventoi combat damagen, mikä tarkoittaa sitä, ettei damagea tehdä. Ei lähde.

2) a) Ei lähde, koska se kuolee ja menee graveyardille. b) Lähtee.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!