Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Modernia Seinäjoella Raportti  (Luettu 2005 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PertSa

Modernia Seinäjoella Raportti
« : 26.02.14 - klo 14:42 »
Tarina alkaa torstaina joskus neljän tietämillä Seinäjoen keskussairaalan ensiavusta. Puhelin soi ja keskustelun pääpiirteet saattavat olla jokseenkin seuraavat (en välttämättä ollut kaikkein skarpeimmillani) "niin oliko sulla lainata sitä pakkaa lauantain moderniin ja voisko sitä päästä pelaamaan huomenna fnm:ssa että siihen saisi vähän tuntumaa" "On mulla se kasiracki, mutta siitä kyllä puuttuu muutamat kortit huomenna, mutta eiköhän ne lauantaiksi saa lainaan" Samalla käy mielessä ettei yksikään pakka, ei oma eikä lainaan menevä ole vielä valmiina, että ehkäpä illalle tulee vielä kuuluisa viime hetkien pakan teko.

Päätän että normaali URW midrange (jota olen pelannut paljon) ei ole enää mun juttu vaan switchaan kontrollimpaan buildiin käyn testaamassa FNM:ssa ja kun siellä kuitenkin menee hyvin niin sillä lauantaille. Virheen tässä ajattelumallissa näkee tietysti jokainen muu paitsi minä. Kun ei taidot riitä uuden oppimiseen, niin ehkä ei pitäisi edes yrittää. Kun FNM on suoriuduttu 0-2-2 on aika todeta ettei tällainen versio ehkä sittenkään ollut mun juttu ja palata sen saman midrangen pariin. FNM:ssa eräs toinenkin palaaja toteaa, että hänen pakkansa on ihan paska ja päättää sitten switchata seuraavalle päivälle johonkin ihan muuhun.

Itse turnaukseen tulee paikalle 44 pelaajaa. Paljon on outoja naamoja, mutta muutama tunnetumpikin ulkopuolinen on eksynyt Seinäjoelle, tunnetuimpina Rikola ja Arttu. Tässä vaiheessa voitiin heti nimetä turnauksen ennakkosuosikki. Siitäpä sitten ensimmäisille kierroksille sellaisella optimistisella "kyll` tää täst"-asenteella.

1. Vastassa living end.
Vastustajan pakka paljastuu ensimmäisellä pelivuorolla hänen cyclatessaan Monstrous Carabidin. Tässä vaiheessa totean että eka peli on mun (kädessä 2X Remand) Muistaakseni pelissä tehdään kaksi yritystä Living Endiin joista jälkimmäisen annan resolvata, koska vastus on siinä vaiheessa sen verran ohuissa lifeissä että kädestä löytyneet pari pulttia lopettavat pelin saman tien.

Toinen peli on menee hyvin jännittäväksi ensimmäisen Living Endin onnistun Counteroimaan mutta seuraava pääsee läpi ja tuo pari miestä takaisin. Poistelen miehiä ja yritän ajella vihua samalla, mutta kolmas Livari muuttaa asemani surkeaksi. Olen jo yhdessä lifessä ja vihulla on viisi. Kädessä on pelkkiä sinisiä kortteja ja pöydässä neljä ländiä. Mielestäni vihu tässä kohtaa tekee karkean virheen olemalla poistamatta Fulminator Magella mun Steam Ventsia. Nostan Snappiksen ja tarkistan Graven. Jep, on se Helix siellä vieläkin. Vastuksella on vain kaksi ajomiesta mage ja street wraith. Combatissa Snappis helixiin, helix naamaan, blockataan mage ja toivotaan että pakka tarjoilee. Electrolyze, how lucky.

2. U/R Illusions.
Ensimmäinen peli on varsinainen epämagicin ruumiillistuma. Vastustaja mulligoi neljään ja aloittaa no-landerilla. Ensimmäinen landi nousee joskus kierroksen viisi tai kuusi paikkeilla, eikä siitä sen enempää.
Toinen peli on jo magicin pelaamista, mutta vastustajan ongelmaksi tulee se, että ilman lordia hänen miehensä kuolevat ihan mihin vaan poistoon ja URW:sta poisto ei yleensä ole ihan ensimmäinen asia joka loppuu.

Tässä vaiheessa turnausta edellisillan pakanswitchaaja päätti dropata. Ilmainen vinkki kaikille jos päätätte switchata pakkaa ottakaa sellainen pakka jota olette muutenkin paljon pelanneet, vähänkään isompi turnaus on huono paikka playtestata.

3. Gift Shift
Vastus on tuttu monista FNM:sta ja pelaa Scapeshiftia johon on laitettu Gifts Ungivenit. Ensimmäinen peli menee tilanteeseen jossa ajelen muutama päähän vuorossa counttereita kädessä ja katselen kun toisella puolella on seitsemän ländiä ja pari käsikorttia. Tai jotain sinne päin voitto kuitenkin.
Toinen peli on sitten sellainen, että on sanottava että yksi peliliike tuli tehtyä enemmän nöyryytys-/mehusteluarvojen, kuin varsinaisten pelillisten ansioiden vuoksi. Tilanne molemmilla neljä landia ja Scapeshift pelaaja missannut Ländidropin. Mulla Tec. Edge pöydässä pelaan Runed Halon. Käydään suurinpiirtein seuraava keskustelu.
-Käy
-[Myssym myssym] Pitää vähän miettiä mitä tähän nimeää
-Eiköhän se ole aika selvä
-Gifts Ungiven.
Rikotaan ländi Tec. Edgellä. Vastustaja nostaa koko loppupelissä vain yhden ländin ja ilmeisesti kaksi giftsiä. (Jos siis jollekulle on epäselvää niin Scapeshiftiä vastaan Runed Haloon nimetään AINA Valakut.)

Tässä vaiheessa turnausta fiilis on hyvä Kahdelta seuraavalta kierrokselta yksi voitto ja pääsisi top kasiin. Kasirack oli myöskin tässä vaiheessa tappiottomalla 0-0-3 tuloksella. Arttu(?) kommentoi, jotain mun hyvästä GW%:sta. Mutta kolme viimeistä kierrosta kaiken muuttaa voi.

4. Burn

Ensimmäinen peli meni niinkuin burnia vastaan ekat pelit joskus menee. Yhtäkään Helixiä ei näy ja lifet katoavat ennenkuin ehdin raceen mukaan.
Toinen peli onkin sitten näytyös toiseen suuntaan Burnin nostaessa turhan paljon landia ja mun saadessa Batterskullin tiskiin ollessani vielä yli kymmenessä lifessä. Pelin lopussa mulla taitaa olla enemmän lifeä kuin sen alussa.
Kolmas peli on sitten mun puolelta manafloodi. Pidän käden jossa on viisi landia ja Timely reinforcements ja Resto. Neljää ländiä ja yhtä Restoa myöhemmin sitkistely pelissä mukana loppuu. En ole varma kuuluiko käsi pitää vai ei. Vähän riski se oli, mutta toisaalta ei olisi vaatinut paljoa parantuakseen.
Tässä vaiheessa kiertelen katsomaan muita pelejä ja näen kuinka Rikola voittaa Scapeshiftiä vastaan pelin Scapeshift stackissa "Lavamancer kaks päähän, Exarch untap Lavamancer, Lavamancer kaks päähän sut pois"

5. Naya-Zoo
Kahdesta ensimmäisestä pelistä ei jäänät paljoakaan muistikuvia. Ensimmäisen voitin yhdessä lifessä ja toisen hävisin kun lifeä oli vähemmän kuin yksi. Kolmas peli jäi mieleen lähinnä typerän pelivirheen takia, joka saattoi maksaa mulle pelin. Fetchaan eka rundin Scalding tarnilla Basic Islandin Blood Moonien varalta (kortti jota Naya zoo ei kuitenkaan ainakaan kovin montaa pelaa) ja loppupelistä kiroilen itsekseni, kun toinen valkoinen mana puuttuu että wrathailemaan pääsis. No tappio tästäkin.

Tällä kierroksella nähdään kuinka Robotit ja URW pelaavat lisärundeja noin puoli tuntia.

6. Robots
Kahden peräkkäisen tappion jälkeen mielialat eivät ole järin korkealla, mutta paranevat kun katselen turnaustaulukkoa. Voitolla olisi vieläkin hyvin todenäköisesti top-8 paikka tulossa. Valitettavasti vain voitot eivät enää olleet kutsumassa. Häviän matsin saamatta koskaan aikaan edes yhtä damagea vastusta. Jälkimmäisessä pelissä asiaa auttaa mulligointi viiteen, ensimmäisessä pelissä en edes tiedä mikä meni pieleen.

Jaahas jäädään sitten katselemaan top-8 kun autokuski kerran pelaa siellä. Opetamme tässä vaiheessa eräälle vähän uudemmalle pelaajalle, mitä tarkoittaa huolimaton deckilista ja katsomme läpi vanhaa Jauhon työharjoittelijan SMQ-raporttia. Rllsprth, Wrath of Dog ja Garruk Winospeaker. Aina tulee hymy huulille kun näitä muistelee.

Top kasin eka rundilla pelaavat vastakkain samat URW ja Robotit jotka saivat lisärundit venymään joten toisen bracketin pitkään kestäminen oli hyvin oletettavaa. Toisella puolella kaaviota oltiinkin välierät saatu pelattua, kun nämä herrat olivat viimein saaneet pelinsä loppumaan. Välierissä kohtasivat J. Kytölä-V. Saari ja A. Kaipiainen-M. Rikola. Jälkimmäistä matsia en paljoa seurannut, mutta kuulemani mukaan kyseessä oli Artun ensimmäinen matsitappio Modernissa ja käsittääkseni jonkin pelin mulligan kolmeen oli asiaa auttanut.

Toisessa välierässä nähdään ensimmäisessä pelissä hieno tilanne kun Saaren pelaa Wand of Elementsin. Kytölä lukee kortin kolme kertaa läpi ja pelaa silti väärin. Rikola kommentti oli, että juuri tämän takia Valtteri laittaa tuollaisia kortteja pakkaansa. Pelin voittaa kuitenkin Kytölä. Toisessa ja kolmannessa pelissä tilanteet vaihtelivat, mutta lopulta Saari voitti. Välittömästi välierien päätyttyä tarjottiin finaalis splittiä ja kotiin lähtöä ja tämä kelpasi kummallekin osapuolelle.

Poissa slaikka

Vs: Modernia Seinäjoella Raportti
« Vastaus #1 : 04.03.14 - klo 13:57 »
Lainaus
Mielestäni vihu tässä kohtaa tekee karkean virheen olemalla poistamatta Fulminator Magella mun Steam Ventsia
Mokia tuli varmasti tehtyä paljonkin. Tässä kohtaahan tilanne oli tosiaan se, että sulla oli 1 life ja pöytä tyhjänä ja mulla ainoastaan Fulminator ajamassa. Mikäli et olisi nostanut snapcasteria niin fulminatorhan olisi riittänyt? Pahempi mokahan pelissä sattui tilanteessa jossa olit edelleen yhdessä lifessä ja mulla muistaakseni Street Wraith pöydässä sun snapcasteria vastaan. Menin sitten mainitsemaan, että mulla on pöyässä Kessig Wolf Run jonka rikoit sillä jollai ld-ländillä. Käsitin, että lopetit vuorosi? Noh, oma kämmi enivei. Hyvä matsi kuitenkin:)

Turnaushan oli oikeen jees ja seuraavankin isompaan voisi mukaan tulla. Standardiin vaan pitää dekki kasata, mutta ohan tässä aikaa.
« Viimeksi muokattu: 04.03.14 - klo 14:25 kirjoittanut slaikka »

Poissa Gagis

Vs: Modernia Seinäjoella Raportti
« Vastaus #2 : 04.03.14 - klo 14:16 »
Hieno turnaus oli. Itelle ei tosin jäänyt käteen kuin elämäni eeppisin pelivirhe erästä Splinter Twinin pelaajaa vastaan. Pakko nostaa vastustajalle hattua hänen rautaisesta pokerinaamastaan. Itse olisin varmaan pudonnut lattialle vastaavassa tilanteessa.

Vastuksella ei muutamaa vuoroa aiemmin ollut kombopaloja kädessään, ja minun vuoroni lopussa hän castaa Izzet Charmin kaivaakseen lappuja. Vastaan Spell Snarella, jättäen itselleni vielä runsaasti countterimanaa pystyyn seuraavaa vuoroa varten. Vastustaja pelaa toisen charmin, tällä kertaa moodilla "maksa 2 lisää tai counteroituu". Mitäänhän ei todellakaan tässä tilanteessa pitäisi maksaa, mutta sen lisäksi että täppään manani, teen sen castaamalla mana leakin, ihan vaan charmin maksun maksamisen sijaan. Vastustaja untäppää, nostaa kortin, ja pelaa Kiki-Jikin. Hyvinhän se meni.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''