Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Thassa's Ire ja täppäys combatissa  (Luettu 3710 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ripatee

Thassa's Ire ja täppäys combatissa
« : 07.05.14 - klo 17:35 »
Tilanne on siis, että minulla pöydässä on Thassa's Ire ja riittävästi manaa. Kun vastustaja vuorollaan julistaa combatissa hyökkääjät, onko Thassa's Irellä mahdollista täpätä vastustajan julistamat olennot?

Eli tilanne:
Pelaaja X: "Hyökkään tällä olennolla."
Minä: "Täpätään se olento Thassa's Irellä, eli et hyökkääkään sillä."

Eli onko tämä sääntöjen mukaan mahdollista? Oman combatin aikana vastustajan blockereitahan voi täppäillä tuolla, sekä tulevia hyökkääjiä ennen vastustajan combattia, eikö näin?

Poissa Yms

Vs: Thassa's Ire ja täppäys combatissa
« Vastaus #1 : 07.05.14 - klo 17:42 »
Voit täpätä vastustajan olennot ennen kuin hyökkääjät on valittu Beginning of Combat-stepissä. Kun ollaan menty Declare Attackers-steppiin, vastustajasi valitsee hyökkääjät ja hyökkäämiselle et voi juuri mitään sen jälkeen. Blockereita voit estää blockaamasta samaan tapaan, ennen Decklare Blockers-vaiheen alkua.
Voit toki täpätä ne myös näiden vaiheiden jälkeen, mutta siitä ei saisi juuri minkäänlaista hyötyä hyökkääjien kanssa.
Lightning Bolt, when cast,
Deals three damage to target
Creature or player.

Poissa Draugo

Vs: Thassa's Ire ja täppäys combatissa
« Vastaus #2 : 08.05.14 - klo 14:51 »
Kannattaa myös aina muistaa että kumpikaan pelaaja ei voi hypätä vastustajan prioriteetin yli käyttämällä normaaleja shortcut toimintoja vaan aina voit ottaa oman prioriteetin kun se sinulle kuuluisi.

tl;dr Aina voit palata kohtaan jossa sinulle kuuluisi prioriteetti vaikka vastustaja yrittää shortcutata sen yli.

Tämän kysymyksen tapauksessa esim. se että vastustaja siirtyy suoraan omasta ensimmäisestä Main-phasesta declare attackers steppiin sanomalla "Mä hyökkään tällä creaturella" ei tarkoita sitä että beginning of combat on ohitettu täysin ilman mitään mahdollisuutta täpätä vastustajan creatureja. Jos vastustaja tätä yrittää niin toteat vaan tekeväsi ensin asioita hänen beginning of combatissaan jolloin tilanne palaa automaattisesti sun prioriteettiin kyseisessä vaiheessa ja vasta kun kummatkin pelaajat passaavat prioriteetin tyhjällä stackilla pääsee vastustaja yrittämään hyökkäystä uudelleen.