Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Epämääräinen määrä pact triggereitä maksettavana  (Luettu 2102 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa morricone

Olen iloisesti combotellut, castaillut pacteja, palautellut niitä käteen, castaillut uudestaan ja saavutaan minun seuraavaan upkeeppiin eikä itselläni ole mitään hajua monta pactia olen castannut (ja vastuksella tämä tieto on).
  • Tarvitseeko vastuksen kertoa monta pactia minulla on maksettavana jos kysyn?
  • Jos (ja kun ei varmaan) velvollisuutta ole kertoa niin voiko vastus huijata minut maksamaan liian vähän pacteja ja häviämään siihen?
  • Voinko kiertää tietämättömyyteni sanomalla maksavani "kaikki pactit" ja täppäämäällä manaa varmasti enemmän kun missään tapauksessa olisin voinut castata?
  • tai voinko täpätä liian vähän jolloin vastus joutuu huomauttamaan ettei mana jonka täppäsin ole riittävä "kaikkien pactejen" maksamiseen?
« Viimeksi muokattu: 14.05.14 - klo 23:41 kirjoittanut morricone »
- nature is ancient but surprises us all -

Poissa Nastaboi

Vs: Epämääräinen määrä pact triggereitä maksettavana
« Vastaus #1 : 15.05.14 - klo 10:04 »
Triggereistä huolehtiminen on aina niiden kontrolloijan vastuulla, ja vastustajan ei tarvitse niistä muistuttaa. Tosin valehdellakaan ei saa, eli väittää pact triggerien määräksi jotain muuta kuin se todellisuudessa on.

Jos tiedät, että olet castannyt vaikkapa enintään 5 summoner's pactia, voit ottaa 20 manaa pooliin ja sanoa maksavasi kaikki pactit. En tosin lupaa, että tämä menee kaikilta tuomareilta läpi, koska aina käytettyään poolissa olevaa manaa pelaajan pitäisi ilmoittaa, paljonko manaa pooliin jää jäljelle. Ainakin regular-tason turnauksessa voisin hyväksyä vastaavan ratkaisun, competitivella en välttämättä. Tästä lisää tuonnempana.

Tuo liian vähän maksaminen on vieläkin tulkinnanvaraisempi juttu. Jos vaikka oletetaan, että stäkissä on 4 summoner's pact -triggeriä, et muista oliko niitä 3 vai 4, täppäät 14 manaa ja sanot maksavasi kaikki pactit, olisin taipuvainen tulkitsemaan näin, että maksat niin monta pactia kuin pystyt eikä vastustajan ole edelleenkään pakko mainita neljännestä triggeristä ennen kuin ollaan menty upkeepin ohi. Pelin häviämisen lisäksi tuomarilla saattaa olla aihetta epäillä, että olet yrittänyt tahallaan unohtaa triggereitä tai maksaa niitä liian vähällä manalla. En todellakaan suosittele.

Miten asia pitäisi hoitaa: Kutsut tuomarin, sanot että tuli mokattua ja et tiedä, montako pact triggeriä pitäisi mennä upkeepissa stäkkiin. Yhdessä käytte läpi edellisen vuoron, triggerin oikea määrä selviää, saat nuhteet tuomarilta ja lisäaikaa matsiin. Eli jos jostain syystä vielä tämän lukemisen jälkeen päätät pölhöillä pactien kanssa, kutsut aina paikalle tuomarin selvittämään asian.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM