Poromagia

Kirjoittaja Aihe: [Turnausraportti] HIMITSU NO DERUVERU - Porotour Legacy 2014 *3. sija*  (Luettu 2673 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Delicious_Kake

Tässäpä toinen tamperelainen rapsa tämän vuoden Porotour Legacystä. Pilotoimani seiskavitonen oli RUG Delver UGr Sligh Temur Tempo. Valitsin pakan aiemman pelikokemuksen, foilien määrän ja sen perusteella, että pinolla on havaintojeni mukaan vähintään keskinkertainen matchup suurinta osaa kentää vastaan.

Lista:

(click to show/hide)

R1: Jani, Lands, 0-2

Pairingsien tultua rassasi hieman, että Helsinkiin asti oltiin tultu pelaamaan omia, paikallisia tuttuja vastaan. Siksi toisekseen pairauksesta teki epämiellyttävän se, ettei matchup ole itselleni ilman spesifejä sidevihoja kovinkaan helppo. Tämänkertaiset GY-vihat ja Price of Progressin puute sideltä tekivät lähtöasetelmasta melko tuskaisen.

Hävisin muistaakseni nopan. G1 Pidän seiskan, jossa on pari cantrippia, Mongoose, pultti, ländejä ja waste. Menee noin viisi vuoroa siihen, että Jani päräyttää ulos Marit Lage-toksun, jonka valmistukseen mulla ei ole näyttää Stifleä.

-1 Daze -1 Forked Bolt (jälkiviisaana mieluummin Daze?), +2 Pithing Needle

G2:sessa n. vuoron kolme Probe näyttää Thespian’s Stagen ja Dark Depthsin – yhdistettynä pöydässä olevaan Explorationiin ja riittäviin manoihin ainoa vaihtoehto on pelata neula ja huutaa Stage. Peli on heikoissa kantimissa Janin Crucible + Wasteland + Tabernacle –yhdistelmästä johtuen, mutta menetän sen lopullisesti vasta kun onnistun unohtamaan Tabernacle-triggerin, jonka olin jo huomioinut Janin end stepissä tehdyssä mielikuvaharjoituksessa. Skuuppaan inhon vallassa tietäen, ettei tästä enää nousta hyvän mielikuvituksenkaan kera.

Matsi oli totuttuun tapaan korostetun haasteellisen tuntuinen. Samanaikaisesti alkupelin game breakereihin (Manabond) tulisi pitää mahdollisuus vastatoimiin, mutta toisaalta nopeaa painetta on saatava aikaiseksi.

R2: Sami, TES, 2-1

Häviän nopan. Pidän seiskan, josta löytyy FoW, cantrippeja, fetsi ja Waste. Muistelen Samin pelaavan vaihtoehtoisesti MUDia tai TESiä, joten käsi tuntuu lähinnä sopivalta. Sami aloittaa UG Sealla ja pelaa cantripin X. Oma vuoroni menee wastettaessa. Seuraavat kaksi vuoroa ovat tylyä toisintoa tästä pelisekvenssistä. Sami joutuu pelaamaan asioita Lotus Petalin kautta ja jää nauttimaan manakuun loisteesta. Saan kaivettua Delverin alkupelin loppupäässä, ja kaveri riittää ajamaan Samin päätyyn.

-2 Tarmogoyf -1 Forked Bolt -1 Lightning Bolt, +2 Grafdigger’s Cage, +2 Red Elemental Blast

G2 pidän jälleen seiskan, josta löytyy softcountereita, Waste ja cantrippeja. Sami pelaa ekan vuoron Xantid Swarmin. En nosta Swarmiin poistoa, ja pienen Stifle-operoinnin jälkeen Sami Probeaa nähden käteni, jossa ei ole juuri keinoja pysyä pelissä mukana. Sami pyörii vuorojen 5-7 tietämillä Past in Flamesilla eikä posauta itseään ulos pelistä.

Sidetys sama kuin yllä.

G3 Avaan Scalding Tarnilla ja passaamalla. Sami puolestaan pelaa UG Sean ja neulan – hetken mietittyäni annan neulan resolvata ilman vastausta. Yllätyksekseni Samin neula huutaa Scalding Tarnia. Ilmeisesti mun pakkani ei ollut ainoa Stifle-kykyinen pino tässä matchupissa. Pakkalistan tarkemmin lukeneet saattoivat huomata, miksei asiasta koitunut juuri harmia: listassa oli tasan yksi Tarn, minkä lisäksi kädestä löytyi muitakin ländejä. Loppupeli meni wastetessa Samin ländejä, stiflatessa fetsejä ja dazeamalla tämän playt – kyllä Sourcessa oltaisiin pojasta ylpeitä.

TES-matchup tuntuu inhimilliseltä ja jopa jossain määrin  helpolta. Lightning Boltien sisäänjätetty määrä vaihtelee todella paljon riippuen siitä, ketä vastaan ja (millaista sideboardia vastaan) pelaa: eräät tuntemistani pelaajista välttävät Xantid Swarmin pelaamista tässä matchupissa, kun taas toiset pitävät korttia riittävän vahvana bolteista huolimatta tai uskovat RUG-pelaajien sidettävän boltit kokonaan ulos.

R3: Lauri, Dark Maverick, 2-0

Ykköskierroksen tavoin on hieman ärsyttävää pelata ns. maanmiestä vastaan, eikä tämäkään matchup ole tuntunut kokemuksen valossa ainakaan liian helpolta.

Voitan nopan.  Mulle kävi seiska, kun taas Lauri mulligoi viiteen (?). Avaan fetchland -> go. Lauri aloittaa manallinen maa -> Deathrite Shaman. Dr. Shamaniin ei ole näyttää välitöntä ratkaisua, mutta pelaan land, Mongoose -> go.   Laurin seuraava vuoro menee landdropin missaamisessa ja fowattua Thaliaa pelatessa. Oma kolmosvuoroni taas käänsi pelin suunnan, sillä Ponder osui Lightning Bolttiin, jolla hävitin Laurin boardin kantavan voiman. Muun hyvän lisäksi Boltin follow-uppina oli Tarmogoyf. Sain nauttia tyhjästä redzonesta noin vuoron verran, kunnes manakuun kourissa ollut Lauri sai pelattua Scavenging Oozen. Onnekseni Laurin vihreän manan määrä oli surullisen vähäinen, eikä tämä voinut seuraavallakaan vuorolla tehdä edullisia blokkeja. Lopulta Ooze kasvoi Mongoosen ohi, kun taas itse pelasin Delverin. Lauri mietti Savannah auki Delverin jälkeistä vuoroa (jossa mulla tapout), mutta passasi vuoron. Delver pyörähti näyttäen FoWia. Tässä vaiheessa Lauri lähti stoppaamaan Delveriä, mihin itse näytin Spell Pierceä kahden kortin kädestä. Lyhyen ajan päästä kyseinen Delver maksoi Laurille G1:n.

-4 Daze -3 Spell Pierce +2 Sulfur Elemental +1 Sylvan Library +2 Pithing Needle +2 Dismember

Laurin ekat vuorot G2:ssa hukkuivat lähinnä aggressiivisiin Stifleihin ja wasteihin. Lisäksi Lauri nosti juuri huonoiten yhteensopivat ländit määrittelemättömässä sekvenssissä: Forest, Gaea’s Cradle, Dryad Arbor, Maze of Ith. Edes pöytään pelattu Jitte ei juuri lämmittänyt, kun em. Arbor poistettiin melkoisella kiireellä. Kunnian kruunasi se, että oma kelloni oli juuri Nimble Mongoose.

Manoihin hyökkääminen oli tällä rundilla todella keskeisessä asemassa. Maverickin eri iteraatiot ovat yleensä voitettavissa, jos kovimmat pommit jäävät (Zenith X>2, Knight…) käteen mätänemään. Näin kävi tälläkin kertaa: valkoisen ja mustan häiritseminen sekä alle kolmessa manassa pidättely toivat halutun lopputuloksen.

R4: Christoffer, UB Tezz, 2-0

Voitin nopan. Ekat kaksi vuoroa Christoffer arpoo, mitä pakkaa pelaan esim. fetsini, fetsatun dualin ja tokalla vuorolla pelatun cantripin perusteella. Tilanteessa Volcanic + Tropical + Mongoose Christoffer tokaisee vaihtoehtojen kaventuneen juuri yhteen pakkaan. En kiellä tai myönnä mitään. Christoffer paljastaa oman juonensa vuoron kolme Dimir Signetillä, johon vastaan omalla vuorollani Tarmogoyfillä. Käymme lyhyen counter-sodan puolestaan seuraavan vuoron Thopter Foundrystä, joka loppuviimein resolvaa. Ilo on lyhytaikainen, sillä ahjo menee omaan kykyynsä rikki, ettei Christoffer jää auttamattomasti jalkoihin lifetotaleissa. Foundryn kräkkäämisen jälkeen Christoffer pelaa EE:n kahdella. Tämä ei tosin pieksuja haittaa, sillä korvaan menetetyn Tarmon mangustilla. Christoffer skuuppaa, kun make it or break it –henkinen, cmc4:n Tezzeret countteroituu. 

-1 Forked Bolt -3 Lightning Bolt -4 Daze, +2 REB +1 Sylvan Library +1 Krosan Grip +1 Destructive Revelry +2 Pithing Needle +1 Ancient Grudge

Kakkospelissä mulligoin no-länderin kuuteen, jossa onkin näyttää threat (Delver), countereita (FoW), ländi ja cantrippeja. Christoffer mullaa viiteen ja näyttää Leyline of the Voidin. Oman winconin hautariippumattomuus ja C:n kättä vaivaava akuutti manakuu johtavat nopeaan ja melko tapahtumattomaan voittoon.

Vähäisellä kokemuksella matsi tuntuu yhdeltä niistä, joissa Stifle ekaan tai tokaan fetsiin loistaa poikkeuksellisen kovaa – suuri osa high impact –rässeistä maksaa alkaen kolme manaa toisin kuin esim. Miracles-matsissa, jossa toppi ja Terminus tekevät ihmeitä.

R5: Jori, Miracles, 2-1

Voitin nopan, ja Jori kommentoi päässeensä kokeilemaan aloitusta vain edellisen kierroksen mentyä kolmannessa gamessa. Tiesin Jorin pelaavan Miraclesia, joten alkukäsi Gitaxian Probella, Spell Pierceillä, Stiflellä ja Mongoosella sopi paremmin kuin hyvin. Pelaamiseni oli verraten konservatiivista johtuen resurssien ylimitoittamisen välttämisestä.  Toisaalta tämänlainen pelityyli mahdollisti manojen auki pitämistä erinäisiä reaktiivisia pelauksia varten. Jori joutui fetsaamaan hieman kömpelöt manat (=pelkkiä basic Islandeja) pelatakseen ensin Counterbalancea (johon multa Pierce, johon Jorin FoW, johon mun FoW) ja myöhemmin Jacea (johon multa Pierce) varmemmin Wastelandin ympäri. Jorin peli päättyy vailla valkoista manaa Delverin ja Mongoosen ajeluihin. Terminus-reserviksi jätin käteen kerran pöydässä käyneen Tarmogoyfin, jonka Venser oli pomputtanut käteen erään vuoroni lopussa.

-4 Daze -1 Forked Bolt -4 Lightning Bolt, +2 Red Elemental Blast +2 Sulfur Elemental +2 Pithing Needle +1 Sylvan Library +1 Krosan Grip +1 Destructive Revelry

G2 näen Jorin kädessä näkyvästä top+CB-yhdistelmän. Tästä huolimatta pääsen mukaan peliin, sillä Jori ei yritä slämmätä CB:tä heti kakkosvuorolla. Ehdin ponderoida omalla kakkosvukillani, jolloin saan kaivettua neulan. Neula nimesi topin ja hidasti peliä jos jokuseksi vuoroksi. Vuorolla 6-8 kuitenkin skuuppaan, sillä Jori on saanut pöytään sekä Rest in Peacen että Blood Moonin. Jori kiittelee tahdikkaasta luovutuksesta.

Sidetys sama kuin yllä.

Muistan G3:n alusta sen, että tappelemme parin enchantmentin resolvaamisesta: CB saa Pyroblastista ja myöhemmin pelattu RIP resolvaa, mutta stiflaan abilityn Tarmogoyfeja ja Mongooseja silmälläpitäen. Saankin pikaisesti yhden mangustin ajobileille. Mangustin ajoja koitetaan suitsia Vendilion Cliquella, johon brainstormaan responssina (toisen winconin jemmaaminen mielessä.) Ilokseni löydän Red Elemental Blastin, jonka käytän klikin kynäröimiseen.

Hieman myöhemmin lisään painetta Sulfur Elementalilla. Jori pelaa toisen klikin mun vuorolla targetoiden itseään abilityllä ja näyttää nostetun kortin olevan Terminus. Näytän triggeriin (samalla vuorolla nostetun) Stiflen. Klikki treidaa Mongoosen kanssa, ja pelaan tilalle toisen. Kahden vuoron päästä Jori pelaa jälleen Cliquen, mutta tällä kertaa upkeepissäni. Jorin klikki-kortti on jälleen Terminus, johon mulla on kuin onkin näyttää Stifle. Jori puree hampaitaan yhteen minkä purukalustoltaan pääsee ja yrittänee saada mua mokaamaan Spell Piercen maksut – maksan kaksi ylimääräistä manaa Stiflestäni. Jori miettii hetken, blokkaa Mongoosen ja täppää valkoisen manan tarjotakseen kädenpuristuksen.

Matsissa korostuivat aikaisemmin tehdyt havainnot matchupin haasteista ja ns. MVP-korteista. Sidepelit tuntuvat olevan helpommin voitettavissa, joskin RUG:in tahti laskee ja pelisuunnitelma muuttuu ensisijaisesta temposta myös midgamessa pärjäämiseen. Tämä johtaa mm. siihen, etteivät samat asiat ole gameissa 1 ja 2 aivan yhtä vaarallisia (kts. Counterbalance ja Top) ja siten ykköslistalla esimerkiksi FoWille. Jorille erikoismaininta päivän haastavimmista peleistä ja hyvästä pelikokemuksesta – pelivirheitä ei näkynyt juuri puolin eikä toisin.

Matchuppia miettiville RUG-piloteille vinkki: 1-for-1 -spellejä ei tartte lähtökohtaisesti FoWata, ellei näiden spellien resolvaaminen/resolvaamatta jääminen ratkaise peliä. Poikkeuksiakin on, mutta esimerkiksi StP Delveriin vuoroilla 1-4 on yleensä siedettävä, jos mielii pärjätä pelin loppuun asti.

R6: Max, ANT, 2-1

Hävisin nopan. G1:ssä pidän seiskan, jossa on Daze, pari cantrippia, pultti ja jotain. Aika alkuvaiheessa peliä pelattu uhka ei jaksa yksin, ja jään Maxin väkivaltakoneiston alle. Mietin pariin otteeseen cantrippien häirintää Dazeilla ja Pierceillä, mutta taisin jättää jokaisen toimintamahdollisuuden käyttämättä.

-2 Lightning Bolt -1 Forked Bolt -1 Tarmogoyf, +2 Red Elemental Blast +2 Grafdigger’s Cage

Kakkospelistä muistan olennaisesti vain sen, että siinä olisi pitänyt tulla naamaan. Kituuttelin ensin vailla sinistä, myöhemmin vihreää manaa melko kauan, ja Maxilla olikin vapaat kädet sculptata lapaa. Lopulta tapouttasin melko myöhäisessä vaiheessa peliä, ja Max lähti pyörimään. Pyöriminen päättyi kuitenkin rumasti, sillä ensimmäiset neljä flippiä olivat:

Past in Flames, Flooded Strand, Grim Tutor ja Tendrils of Agony

Näiden perään Max osui Preordainiin, Infernal Tutoriin ja Duressiin: lopputulemana Max otti Nauseamista tasarahan päähän.

G3 mulligoin kuuteen (Probe, tupla-waste, FoW, Spell Pierce, Ponder). Pidin käden, sillä Max taisi mullata kuuteen, omassa kädessäni oli häirintää sekä Probeen yhdistetty hard counter. Ekaa manallista ländiä sain odottaa pienen tovi, mutta pari Wastea suitsi myös Maxin pelaamista melko lailla eli riittävästi.

Matsina ANT tuntuu haastavammalta tai vaarallisemmalta kuin TES. Osasyynä lienee se, että enemmistö kohtaamistani ANT-pelaajista on ollut erittäin varmaotteisia ja kannuksensa hommanneita pelaajia. Muihin kombopakkoihin verraten kärsivälliset line of playt korreloinevat syystäkin menestyvien pilottien pelikokemuksen ja –taidon kanssa.  Pelkkä pakka ei tunnu vaikealta voitettavalta omalle pinolle, vaan suuremman haasteen ja uhkan luovat ANT:n takaa löytyvät pelaajat.

R7: Matti, Miracles, ID

Olin Swissin kolmas pelaaja, joten ID oli itsestään selvän tuntuinen ratkaisu. Swissin ekaksi pääsemisen mahdollisuus ei tuntunut riskin arvoiselta varsinkaan siksi, kun tiesin matchupin ja pelaajan.

Quarters: Antti, Sneaky Show, 2-0

Aloitan pelin ollessani swississä korkeammin sijoittnut. G1 pidän seiskan, jossa on softcountereita, kaivua ja Mongoose. Antti mullaa viiteen. Omasta manafloodista huolimatta voitan, sillä Antti ei nosta kolmen Show and Tellin kaveriksi mitään pudottamiskelpoista.

-1 Forked Bolt -3 Lightning Bolt, +2 Red Elemental Blast +2 Pithing Needle

G2 mä ja Antti keepataan seiskat. Omassa lavassa on tupla-FoW, tupla-cantrip, stifle ja pari ländiä. Antti pelaa ekat vuorot basicceja, mä ländejä ja cantrippeja (pitäen manaa auki Stifleen ja Pierce/REB-bluffiin). Antti pelaa vuorolla kolme Show and Telliä Dazen ympäri. Vastaan FoWilla, johon Antti vastaa omalla FoWilla. Counteroin Show and Telliä uudella Forcella, johon leikki jääkin.

Eräs miettimisen arvoinen hetki oli, kun lähdin wasteamaan Antilta ländiä pois. Tilanteessa Antilla oli 2x basic Island, 1x basic Mountain, Ancient Tomb, 1x Volcanic Island ja 1x City of Traitors. Kysymys on yksinkertaistettu ja kärjistetty, mutta olisitko itse wastennut jotain ja jos kyllä, niin mitä?
(click to show/hide)

Alkupelin FoW-battlen jälkeen peli oli melko tapahtumaton – Antin cantripit menivät ohi samaa tahtia kuin Antin lifetotal hilautui alas.

Olin älyttömän tyytyväinen, että sain top8:n pakoista juuri tämän matchupin vastaani. Lagerspetzin Pox Loam tuntui ajatuksena aivan hirvittävältä, kun taas Miraclesit ja RUG ovat kokemukseni perusteella todella pienestä kiinni. Antille propsit annetuilla korteilla vastarinnan tekemisestä, harmi ettei pakalla ollut näyttää enempää.

Semifinals: Tommi, RUG Delver, 0-2

Aloitan pelin korkeammasta swiss-sijoituksesta johtuen.

G1 pelaamme melko peilistä peliä noin ekat viisi vuoroa: katselemme toistemme käsiä ja tiputtelemme Mongooseja pöytään. Peli ratkeaa Tarmogoyfeista kisaamiseen: oma Tarmoni fowataan, kun taas Tommilla on näyttää omansa backupiksi vikoina käsikortteina fow+sininen kortti – lucky you. Peli päättyy melko nopeasti, sillä en nosta omaa goofyä riittävän tahdikkaasti.

-4 Force of Will, -1 Spell Pierce (jälkiviisaana ehkä Daze?) +2 Red Elemental Blast +2 Dismember +1 Sylvan Library

Lyhykäisyydessäni häviän G2:n tupla-Stifleen. Pelaamme Tommin kanssa landgo:ta muutaman vuoron, kunnes Tommi saa pelattua yhden ländin enemmän ja follow-uppaa Delverillä. Tommin endissä otan fetch (mä)-fetch(sä)-fetch(mä)-fetch(sä) –ketjun tuloksena tuplastiflet suuhun. Tommin floodaamisesta huolimatta pari threattia ja niitä suojaavat kynärit riittävät voittoon.

Yllätyin g2:ssa Tommin pelaaman Dazen johdosta, sillä itse olen lähtökohtaisesti vähentänyt vähintään kolme, yleensä kaikki neljä kappaletta mirrorissa ollessani drawilla. Tiukoista ld-efekteistä huolimatta kortti menettää arvonsa huolettavan nopeasti pelin kulkiessa eteenpäin – onko asianomaisella kommenttia tähän?

Pronssipelit: Max, ANT, 2-0

Muistikuvat peleistä ovat hieman hatarammat kuin aiemmista, sillä pitkä päivä alkoi jo verottaa päätäni.

Tarjosin Maxille alkuun splittiä rahoista, sillä olen peliteoria-rottakokeissa se kaveri, joka ottaa mieluummin sklanskyjä vastaavia reaalidollareita. Lisäksi pelkäsin infernaalista tunkkirunia. Max mietti jokusen tovin ja päätti passata viitaten mm. hänen ja Jorin keskinäiseen splittiin: varmat eurot eivät olleet riittävän suuri insentiivi, joten pelasimme sekä pisteistä että rahoista.

Aloitan pelin korkeammasta swiss-sijoituksestani johtuen. Pelasin mielestäni hieman paremmin (cantripit, tapout-hetkien valinta) kuin swississä. Lisäksi pääsin cantrippien voimalla ns. nutseille ykköspelissä: Maxin viimeisellä pyörähdyshetkellä Duress näki kädestäni 3x FoW, Brainstorm, Stifle, Spell Pierce ja Daze. Duressia ennen Max pelasi Ad Nauseamin, jota myssytin lähes luvattoman kauan. Yritin käydä läpi tilanteet, joissa ko. spelli olisi aidosti se asia, jonka Max @3 lifeä haluaa resolvata ja johon pelin voittaminen voisi realistisesti perustua. En keksinyt tällaista tilannetta, ja annoinkin Maxin resolvata efektiivisen Sign in Bloodin viidellä manalla.

Sidetys: kts. R6.

G2 pidin käden (7/6), jossa oli jälleen yksi värillinen mana mutta kelvot bisnekset – cantrippeja, Stifleä ja Dazea. Toisen värillisen mannun löytäminen kesti aikansa, mutta Max ei saanut aikaiseksi pyöriä ennen sitä. Tärkeässä roolissa oli Ponderista säkänostettu Wasteland, joka esti seuraavan vuoron combo-outtaamisen. Max ei päässyt riittäviin permanent manoihin kiinni, ja peli päättyi melko nopealla tahdilla.

Paluumatka/Aftermath, Doomsday, 0-0

Tampereen seurue poistui äänekkäästi hieman ennen yhdeksää illalla. Eräs finalisti oli rientänyt kaljakauppaan kun loput jäivät spekuloimaan Porojen etupihalle päivän menestysten ja menetysten syitä. Aven saavuttua pelasimme nopean istumapaikkadraftin, jossa suolasin itseni: kun Markku oli draftannut shotgunin, mä pikkasin ei-keskipenkkipaikan. Matti osasi draftata paikan, joka ei oo Markun takana. No, mä oon mieltänyt itseni aina constructed-äijäks.

Päivän saldona pelasin 9 kierrosta magiccia (ja id:tin yhden), kohtasin erilaisia matchuppeja, viljelin paskaa huumoria mm. kaikkien kanssa ja ennen kaikkea ylitin omat odotukseni tuloksen suhteen. Olen hyvin tyytyväinen siihen, miten pakka toimi sekä miten odotukseni Miracles-metasta osuivat edes jotenkin kotiin – sideltä monikaan kortti ei jäänyt turhaksi. Seuraavaksi vielä mun hotit ja notit:

+ Poromagia: pienestä viiveestä huolimatta turnauksen kokonaisfasilitointi sujui mainiosti. Tsemppiä Hannu, näiden takia Pasilaan jaksaa tulla!
+ Arttu: <3
+ Vastapelaajat: mäkään en kohdannut Kiven muualla kuvailemaa otsasuonten ylimääräistä pullotusta, vaan vastustajat olivat asiallisia, selkeästi viestiviä ja inhimillisiä pelaajia.
+ Clique --> Terminus --> Stifle
+ Sä: jos viitsit ja halusit lukea tänne asti, niin oot yliveto kaveri.

- Pelaajamäärä: jengiä oli totta vie harmillisen vähän etenkin verrattuna viime vuoteen.
- Ei Susikoira Roi –vitsejä paluumatkalla
- Zuran Orb
« Viimeksi muokattu: 03.10.14 - klo 16:55 kirjoittanut Delicious_Kake »

Poissa deviant

Hieno rapsu.
Kiitos tästä.
Tarkoitin siis tällä tuumauksella ... idioottimaiseksi laskettavaa

Paikalla WoRMaSTeR

Yllätyin g2:ssa Tommin pelaaman Dazen johdosta, sillä itse olen lähtökohtaisesti vähentänyt vähintään kolme, yleensä kaikki neljä kappaletta mirrorissa ollessani drawilla. Tiukoista ld-efekteistä huolimatta kortti menettää arvonsa huolettavan nopeasti pelin kulkiessa eteenpäin – onko asianomaisella kommenttia tähän?
Mulla on sideltä ottaa 3 x Pyroblast, 2 x Submerge, näiden tilalle sitten otetaan jonkinmoinen kombinaatio Stifleä, FoWia ja Dazea pois riippuen toki myös onko playlla vai drawlla. Muistaakseni otin pari Dazea pois myös. Muistaakseni otin myös 1 x Stiflen pois (ja nostin silti 2 alotukseen). Täähän yleensä ratkeaa joko toisen manakusuun tai viimeiseen Tarmoon/Delveriin pöydässä. Mutta noin periaatteena tosiaan Dazea/stifleä pois drawlla ja FoWia playllä, mutta tykkään pitää jonkinlaisen kombinaation kaikkea koska jos sulla on FoW/Daze kädessä on se huomattavasti parempi kun FoW/FoW.

Poissa Nastaboi

Tykkäsin noista MU-yhteenvedoista joka rundin lopussa. Oma fiilis kertoo kuitenkin paljon enemmän MU:sta kuin yksittäiset matsin tapahtumat. Kirjoittajan subjektiivisena mielipiteenä se myös tarjoaa lukijoille jotain, mistä olla samaa tai eri mieltä. Kyllähän tämä parhaita pakkavalintoja on, jos haluaa nimenomaan siniset combopakat voittaa.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Hiski

Hieno raportti, hieno pakka, hieno lopputulos. Itseäni kismittää RUG:lla se, että onnistun aina näissä tiukoissa matseissä (Miracles, BUG, Show and Tell) nostamaan täysin infernaalisia alotuskäsiä ja vastustajat tuntuvat aina nostavan vastaukset kaikkeen tai sitten nutsit. Olen pelannu Miraclesia vataan varmaan kahdeksan rundia ja voittanut kaksi peliä. Show and Tellin kohdalla sama, mutta olen voittanut kokonaisen rundin kerran, koska vihulla kusi manat joka pelissä. :D BUG:ia vastaan pelatessa vastustaja nostaa yleensä vain Tarmogoyffeja ja Decayta, kun itse nostan Stiflejä ja Boltteja.

Hyvä jos joku menestyy tällä pakalla näin hyvin!