Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Ulkomaalaiset kortit  (Luettu 3986 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa laakkeer

Ulkomaalaiset kortit
« : 03.11.14 - klo 11:51 »
Mikä ulkomaalaisissa (korteissa) viehättää? Onko se harvinasuus/keräilyarvo ainoastaan vai onko jotain muitakin erityisiä syitä?

Millainen kokemus teillä on että onko venäjänkielisille korteille kysyntää?

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Ulkomaalaiset kortit
« Vastaus #1 : 03.11.14 - klo 12:04 »
Mikä ulkomaalaisissa (korteissa) viehättää? Onko se harvinasuus/keräilyarvo ainoastaan vai onko jotain muitakin erityisiä syitä?

Millainen kokemus teillä on että onko venäjänkielisille korteille kysyntää?

Harvinaisuus/keräilyarvo lienee ykkössyy miksi korealaiset, venäläiset ja japanilaiset kortit ovat kalliimpia kuin englanninkieliset vastineensa. Jotkut arvostavat myös kortin estetiikkaa. Varsinkin KO,RU ja JP foilit halutuista korteista ovat moninkertaisella hintalapulla saatavuuden takia verrattuna englanninkieliseen versioon nähden. Kannattaa huomata että varsinkin venäjällä venäläiset itse arvostavat englanninkielisiä kortteja korkeammalle kuin venäläisiä.

Italialaiset, espanjalaiset ja ranskalaiset versiot ovat usein halvempia kuin englanninkieliset ja jotkut tyytyvät niihin jos englanninkielisten kanssa on saatavuusongelmia.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Co

« Vastaus #2 : 03.11.14 - klo 12:41 »
Kyllä se esteettisyys ja kulttuurin arvostaminen on varmasti merkittävä, ellei jopa merkittävin, tekijä. Aasian kieliset kortit ovat haluttua tavaraa kyseisten kulttuurien fanien keskuudessa ja heitä löytyy paljon maailmalta. Lisäksi olen ymmärtänyt että esim. Japanissa myös boosterit ovat kalliimpia (joten kortit on myös).

Itse pidän saksalaisista korteista, koska sanat ovat viihdyttäviä ja korttien teksti luettavissa/pääteltävissä :)

"Fight? I cannot. I do not care if I live or die, so long as I can rest."

Poissa Kavu

« Vastaus #3 : 03.11.14 - klo 12:54 »
Itse pidän saksalaisista korteista, koska sanat ovat viihdyttäviä ja korttien teksti luettavissa/pääteltävissä :)

Tämä on se tärkein syy ulkomaalaisiin kortteihin itselläni ja Oikeissa Piireissä. Saksan lisäksi myös kaikki muut eurokieliset täyttävät tämän vaatimuksen, mutta Saksa ehkä parhaiten.

Poissa Warma

« Vastaus #4 : 03.11.14 - klo 12:57 »
Tässä perheessä on totuttu siihen, että niiden rakkaampien dekkien sisältö on kirjava kielisekamelska korttien eri versioita, foileja ja signattuja kopioita, ja tällä mentaliteetilla olemme täyttäneet myös omaa cuben vastinettamme. Saksaa on selvästi eniten sen paremman saatavuuden vuoksi, mutta myös Italia ja Espanja ovat hyvin edustettuina.

Iso osa tätä prosessia tosin on aikaisemmin ollut se, että non-english kortit ovat yleensä halvempia ja stanudekkejä kasaillessa tulee tilattua niitä tästä syystä. Sitten kun dekki menee vanhaksi ja entisen formaatin voimakkaammat kortit valuvat cubeen, ne ovat tyypillisesti ulkomaankielisiä.