Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Runed Halo  (Luettu 6471 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Frost

Runed Halo
« : 05.08.14 - klo 01:49 »
Missä vaiheessa Runed Halon ensimmäiseen abilityyn, eli nimeämiseen, kerkeää vielä vastata?
Lainaus
"As Runed Halo enters the battlefield, name a card."
Siinä vaiheessa kun Runed Halo tulee pöytään, mutta ennen kortin nimeämistä vai vielä nimeämisenkin jälkeen?

Esim.
Pelaaja A castaa Runed Halon ja kysyy pelaaja B:ltä käykö (eli counteroidaanko etc).
Pelaaja B vastaa että Runed Halo saa tulla pöytään.
Pelaaja A nimeää Runed Halon abilityyn "Lightning Bolt".
Pelaaja B castaa nimeämisen jälkeen stackiin/vastaukseksi vielä Lightning Boltin pelaaja A:han.

Onko nimeäminen sama asia kuin mikä tahansa muu ETB-efekti?

Poissa Harvestman

Vs: Runed Halo
« Vastaus #1 : 05.08.14 - klo 02:09 »
Runed Halossa ei ole triggered abilityä, vaan replacement effect.

Jos Runed Halon annetaan resolvata, ei efektiin kerkeä respondaamaan. Esimerkissä, ei pultin ampuminen riimuisen sädekehän kontrolloijaan enää onnistu.

Poissa Frost

Vs: Runed Halo
« Vastaus #2 : 05.08.14 - klo 02:13 »
Jep, näin arvelinkin. Kiitos varmistuksesta.

Eli vastustajien on vain koiteltava arvata etukäteen mitä Runed Haloon nimetään, jos haluavat ehtiä sen pelata.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Runed Halo
« Vastaus #3 : 05.08.14 - klo 06:11 »
Jep, näin arvelinkin. Kiitos varmistuksesta.

Eli vastustajien on vain koiteltava arvata etukäteen mitä Runed Haloon nimetään, jos haluavat ehtiä sen pelata.

Juurikin näin. En muista oliko tässä jotain corner caseja, mutta perusolettamus on spelleissä että targetit ja modet (esim. Cryptic Command) nimetään castatessa ja sitten spellin resolvatessa tehdään näitä muita mahdollisia valintoja kuten kortin nimeämiset (esim. Cabal Therapy).
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Frost

Vs: Runed Halo
« Vastaus #4 : 19.08.14 - klo 14:20 »
En nähnyt tarpeelliseksi luoda uutta topikkia, koska kysymys liittyy samaan asiaan.

Täytyy vielä tarkistaa eräs yksityiskohta. Eli mitenkäs nämä nimeämiset / replacement effectit toimivat, jos tavalla tai toisella sellaisia kortteja pystytäänkin castaamaan instanttina vastaukseksi johonkin?

Esimerkiksi:
Minulla on pöydässä Leyline of Anticipation.
Vastustaja castaa Lightning Boltin ja targetoi minua.
Vastaukseksi bolttiin castaan flashina Runed Halo tai Nevermoren ja nimeän Lightning Boltin.

Runed Halon toiminnan tässä tilanteessa uskoisin ymmärtäväni, eli se menee stäkkiin ja saan protectionin boltilta. Mutta mitenkäs tuon Nevermoren kohdalla, kun se estää castaamisen, ja boltti on käytännössä jo castattu/stäkissä kun vasta nimeän sen, eli Nevermoreen nimeäminen ei tuossa tilanteessa enää estä sitä kyseistä bolttia?

Poissa Kide

Vs: Runed Halo
« Vastaus #5 : 19.08.14 - klo 14:26 »
Näinhän tuo menee. Nevermore flashilla, samaten kuin Silence, ei estä jo castattuja spellejä resolvaamasta.
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime.

Poissa Frost

Vs: Runed Halo
« Vastaus #6 : 12.01.15 - klo 23:21 »
Kysymys liittyy samaan aiheeseen, joten häiritäämpäs vanhaa topikkia.

Olen kuullut, että kortteja jotka vaativat toisien korttien nimeämistä esim. Runed Halo, Cabal Therapy, nimeämisvaiheessa riittäisi, että osaa kuvailla kortin tarpeeksi tarkasti, vaikkei muistaisikaan sen tarkkaa nimeä - pitääkö tämä paikkansa? Esim. castaan Runed Halon, johon haluaisin nimetä vaikkapa Deceiver Exarchin, mutta kortin tarkka nimi on päässyt unohtumaan. Riittääkö että kuvailen vastustajalle "Creature, 2U, flash, 1/4, kun etb täppää tai untäppää target permanentin"? Entä riittääkö että käytän yleisesti tiedostettua lempinimeä kortista "nimetään pultti" "nimetään fowi", vai täytyykö olla sanatarkka?

Ilmeisesti perustelu siihen, että pelkkä kortin tarkka kuvailu riittäisi, perustui siihen että turnaus missä on virallinen judge paikalla, olisi aina mahdollisuus pyytää judgelta tietyn kortin nimi - kuvailemalla tämä kortti tarkasti?

Eli miten tämä sitten vaihtelee eri tasoilla, jos on competive tai vaikkapa FNM missä ei välttämättä ole oikeata judgea paikalla? Onko vastustajalla mitään velvoitetta myöntää ymmärtävänsä mistä kortista puhutaan, vai esittää tyhmää ja sanoa: "en tiedä mitä korttia tarkoitat?" - vaikka tilanne olisi selvä.

Poissa luma

Vs: Runed Halo
« Vastaus #7 : 12.01.15 - klo 23:55 »
Kyllä, kortin nimeämiseen riittää käytännössä se, että pystyy jollain tavalla yksilöimään kyseisessä formaatissa laillisen kortin. Pelkkä "pultti" tosin on vähän kyseenalainen, koska kyllä muitakin kuin Lightning Boltia kuulee kyseisellä nimellä kutsuttavan.

Poissa rayenni

Vs: Runed Halo
« Vastaus #8 : 13.01.15 - klo 16:22 »
Jossain vaiheessa, todennäköisesti Cranial Extractionin aikana, tälläisten korttien suhteen oli sääntö, että jos kortin castatessaan nimesi jonkun laillisen kortin, nimeämistä ei saanut vaihtaa kortin resolvatessa (jolloin nimeäminen oikeasti tehdään). Pitääkö tämä edelleen paikkansa?

Poissa Nastaboi

Vs: Runed Halo
« Vastaus #9 : 13.01.15 - klo 16:28 »
Kyllä pitää. Valintaansa saa muuttaa ainoastaan siinä tapauksessa, että vastustaja tekee jotain responssina kyseiseen spelliin. Esimerkiksi jos pelaat "Cranial Lightning Boltteihin" ja vastus ampuu responssina pultit päähän, voit valita eri kortin Cranialin resolvatessa.

Lainaus käyttäjältä: MTR
If a player casts a spell or activates an ability and announces choices for it that are not normally made until resolution, the player must adhere to those choices unless an opponent responds to that spell or ability. If an opponent inquires about choices made during  resolution, that player is assumed to be passing priority and allowing that spell or ability to resolve.
« Viimeksi muokattu: 13.01.15 - klo 16:50 kirjoittanut Nastaboi »
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM