Joo siis itestäkin tuntuu, että voi olla tosi hyvä value jos on tosi hyvä pelaaja mutta muuten ehkä ei.
Mielestäni myös yksi boosteri per 5 e on vähän kallis kun ei se maksa puokillakkaan kun sen 4,25 ja varmaan halvemmallakin voi löytää jos oikein kaivaa. Mielestäni kuitenkin myös järjestäjät saavat minun puolestani ainakin napata välistä osansa ja näin mielenkiintoista pelitoimintaa on jatkossakin, joten ihan sama kunhan ei rare-redraft linjalle mennä niin mulle ainakin käy ehdotettu 1 boosteri per 5e palkinto booliksi. Jos se vaivainen yksi boosteri 1,5sijaan (mihin ehkä on totuttu) riittää.
Muutenkin jos joku lähtee laskeen numeroita että 10e saa 3 boosteria mutta 5e palkinnolla vain 1 niin eihän se ihan 1:1 mee mutta eipä tuo ainakaan itseä haittaa.
Käsittääkseni 931 maanantaisin on monesti aikaisemmin ollut rare-redraft draftejä mutta suosio oli mitä oli ja käsitääkseni kun tästä sitten yleisesti kysyttiin niin aika murskaylivoimalla ihmiset oli sitä mieltä, että haluavat mielummin maksaa sen 5e pooliin ja pitävät fetchinsä.
Mun puolesta voidaan pojat sitten gamblailla enemmän ja pelata "oikeasti hyvää magickkiä" kun setissä ei ole fetchejä tai itse ainakin olen fetchini seittänyt loppuun.
Monesti kuulee tuon argumentin että rare redraft pakottaa pelaan oikeasti hyvää pakkaa eikä vaan rare draftaamaan mutta mun argumentti onkin, etät jos palkinnot ja osallistumismaksu on hyvässä balanssissa sekä pickkaamansa kortit saa pitää niin voidaan saavuttaa kumpikin!
Kyllä minä ainakin puolenkuunpeleissä draftatessä nappaan toki fetchin first pickkinä mutta toisaalta niin nappaan common slot land fixerinkin ja mielestäni land fixerit on ainakin khans-khans-khans drafteissa todella alaarvostettuja. Yritän voittaa koska palkinnot houkuttaa eikä ainakaan vielä se rare ländi ole kertaakaan pilannut pinoani.
Sitä paitsi jos argumentti oikeasti on että vain rare redrafteissä on laadukkaammat pinot porukalla ja ihmiset pelaa parempaa magickkiä niin miksei sittne repickata foili rarejakin?
sitten vielä sekin pikkujuttu joka menee toki ristiin kaiken sanomani kanssa, että jos nyt tarkoitus on kasata conssi vehkeet limitedistä niin eikös rarepickkaus olisi jos nopeian ja todennäköisin tapa saavuttaa tämä tavoite?

lisään vielä, että imho jos haluaa nauttia limitedissä ilman, että lappujen hinta tai hyvyys ulkomaailmassa vaikuttaa pickkeihin vaan porukka pelaa oikesti vahvoja drafti pinoja eikä nappaa rarea tai uncommonia sen mukaan mikä olisi kiva edh:ssa tai standardissa niin cube on paras pelimuoto eikä drafti.
Ja nyt kun kaikki on pois sydämeltä ahdistamasta niin kunhan brainstormaan.
Jos on ns. isot palkinnot eli esim jos on 4 kierrosta niin palkinnot kaikille 3-1 tai paremmin meneville just draftisettiä tai vastaavaa miten nää nyt on ennenkin puolenkuunpeleissä yms palkinnot menneet niin sitten whatever todennäköisesti pelaajia löytyy ihan riittämiin oli rare redraft tai ei.
Jos taas palkinto on 1 boosteri per 5e niin rare-redraft saataa porukkaa kiinnostaa ehkä pari kertaa ja vähemmän niinäkin tulee paikalle kun on kiinnostuneita ja tästä sitten kiinnostus pikkuhiljaa hiippuu kunnes asiasta äänestetään ja rare redraftistä luovutaan. TAi setti vaihtuu koska kun formaatissa ei ole fetchejä joiden omistamininen on milestäni pitkässä juoksussa magicin harrastamisen kannalta oleellista niin ihan sama onhan sitä välillä hauska ihan vaan pelatakkin ilman tätä kaikkea politiiikkaa.