Poromagia

Kirjoittaja Aihe: MTG -Lore  (Luettu 2819 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa BittiSepi

MTG -Lore
« : 03.02.15 - klo 14:47 »
En nyt löytänyt aiheeseen liittyvää keskustelua, mutta heräs tälläinen kysymys mieleen.

Elikkä siis, mistä helposti löytys tuota Magicin lorea jota vois alkaa lukeen ja opettelemaan? Sinänsä useamman vuoden jo pelannu mutta vähäiselle huomiolle oon tuon loren jättänyt ja keskittyny enemmän itse pelaamiseen. Sinänsä olis mukava nyt alkaa vähän selvitteleen tarinapuoltakin. Saa ehdotella,joko fyysistä opusta tai nettilinkkejä, suomeksi tai englanniksi...  ;D

Toinen ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta voiko loren tuntemus mitenkään edesauttaa/helpottaa/parantaa pakkasuunnittelutaitoja? Okei, lähinnä pakkasuunnitteluhan on sitä että laitetaan kortteja deckkiin sillä perusteella mitkä kortit toimivat parhaiten keskenään, mutta joskus heräsi tälläinen toisellainen lähestymistapa mieleen  ::)

Poissa Draugrist

Vs: MTG -Lore
« Vastaus #1 : 03.02.15 - klo 14:55 »
Mä olen lueskellut joitain sivuja MTG Salvationin Wikistä. En usko, että tuolta pakanrakennusvinkkejä saa, mutta kohtuullisen kattavasti lorea löytyy.

Poissa Renter

« Vastaus #2 : 03.02.15 - klo 15:56 »
Eipä yleensä lore ja pakat kauheasti liity toisiinsa, toki siitä saa itselle iloa kun tekee pakkoja jonkun kirjan mukaan vähän soveltaen, esimerkiksi muistaakseni Brothers Warissa oli Wurmcoil Enginen näköisiä ja oloisia laitteita, ja toki elffi- ja goblindekit miksei miksei :)

Lore guide -- hyvä lista ihan aluksi.

Yleisesti redditin Lore-tagilla löytyy jotain, mutta aika satunnaisesti.

Randomisti etsimällä löytyi podcasti aiheesta

Hyvää youtube-kamaa löytyy esim. Evan Erwiniltä, jonka Forgotten Lore käy settejä läpi korttien JA fluffin kautta, jos kiinnostaa kans Magicin historia korttipelinä, suosittelen lämpimästi katsomaan.
23:15 <@Rancid-> jos Bear Cub blokkasi Bloodbraid Elfin tai toisinpäin, arvatkaapa mitä siinä tilanteessa tapahtui
23:16 <@Rancid-> ..karhunpoika sai rastaa

20:03 < rayenni> ja esim overrun ilman tramplee on silti run

00:52 <@luma> koska ulkopelin stack on sisäpelin ulkopuolella

Poissa eosforos

« Vastaus #3 : 03.02.15 - klo 17:12 »
Googlettamalla teoksen nimellä löytyy suht helposti vanhat kirjat Weatherlightista Apocalypseen joko .epub tai .pdf-tiedostona. Melkoista tusinafantasiaahan nuo on, mutta nuorempana tykkäsin ainakin itse kovasti. Hyvin varaukselliset suosittelut Weatherlight saagalle, ei ehkä toimi jos ei ole noiden settien korttien parissa tolskannut junnuna.

Odysseyta luin muistaakseni ainakin yhden kirjan ja se oli tylsää paskaa. Kenelläkään lukukokemuksia uudemmista? New Phyrexia ja Time Spiral hommat kiinnostaa jossain määrin.

Poissa BittiSepi

« Vastaus #4 : 04.02.15 - klo 13:37 »
Kiitoksia paljon! Noista linkeistä onkin melkoisen hyvä lähteä liikkelle tutkimaan tuota lorea. Sinänsä koko lore tuntuu kiinnostavalta mutta erityisesti olen tykästynyt Rise of Eldrazien loreen, ja se herättää kiinnostusta  ;D New phyrexiaa tekis myös mieli alkaa tutkia  ::)