Poromagia

Kirjoittaja Aihe: [GER] UG-AggroControl  (Luettu 16563 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fiddler

[GER] UG-AggroControl
« : 11.01.12 - klo 00:12 »
Kyseessä perinteinen sinivihreä pakka, jolla on hauska pelata, mutta turnaussuorituksia katsoessa parannettavaa taitaa vielä olla (vikaa saattaa tosin löytyä myös luotsaajasta...)

Manabasesta puuttuu vielä Verdant Catacombs
,
xx merkityt kortit eivät välttämättä ole lopullisia valintoja, mikäli parempaa/järkevämpää löytyy.


// Ländit (34)

Flooded Strand
   
Windswept Heath

Wooded Foothills

Misty Rainforest

Polluted Delta

Scalding Tarn

Tropical Island

Breeding Pool

Hinterland Harbor

Mishra's Factory

Flooded Grove

Treetop Village

Tectonic Edge

Wasteland

Temple of Mystery

11 Island
8 Forest


// Creaturet (31)

Dryad Arbor

Llanowar Elves

Arbor Elf

Noble Hierarch

Birds of Paradise


Tarmogoyf

Lotus Cobra

Scavenging Ooze

Wall of Roots
xx
Snapcaster Mage


Edric, Spymaster of Trest

Trygon Predator

Serendib Efreet

Eternal Witness

Vendilion Clique

Kitchen Finks

Wolfir Avenger
xx
Boon Satyr
xx
Reclamation Sage

Pestermite

True-Name Nemesis

Kira, Great Glass-Spinner
xx
Yasova Dragonclaw
xx

Polukranos, World Eater
xx
Vengevine

Venser, Shaper Savant

Phyrexian Metamorph

Thrun, the Last Troll

Mystic Snake
xx

Thragtusk

Wolfir Silverheart
xx


// Faksit (4)

Sensei's Divining Top

Sword of Fire and Ice

Sword of Feast and Famine

Batterskull



// Enchantit (6)

Sylvan Library

Spreading Seas
xx
Thassa, God of the Sea
xx
Back to Basics

Song of the Dryads
xx
Opposition



// Instat (18)

Condescend

Mental Misstep

Brainstorm

Spell Snare

Spell Pierce

Counterspell

Mana Drain

Mana Leak

Remand

Daze

Miscalculation

Cyclonic Rift
xx
Krosan Grip

Chord of Calling
xx
Psionic Blast

Cryptic Command

Force of Will

Dig Through Time



// Sorceryt (4)

Green Sun's Zenith

Ponder

Preordain

Treasure Cruise
xx


// PW:t (3)

Jace the Mind Sculptor

Garruk Wildspeaker

Garruk Relentless



Harkinnassa on myös UGb-variantti, johon tulisi (manabasen lisäksi) seuraavat muutokset:

+ Deathrite Shaman

+ Shriekmaw

+ Sylvan Caryatid

+ Spellskite

+ Baleful Strix

+ Tasigur, the Golden Fang

+ Far // Away

+ Sultai Charm

+ Shadow of Doubt

+ Murderous Cut

+ Recurring Nightmare

+ Maelstrom Pulse

+ Demonic Tutor

+ Abrupt Decay


- Llanowar Elves
- Tarmogoyf
- Yasova Dragonclaw
- Kira, Great Glass-Spinner
- Boon Satyr
- Polukranos, World Eater
- Mystic Snake
- Wolfir Silverheart
- Cyclonic Rift
- Krosan Grip
- Song of the Dryads
- Thassa, God of the Sea
- Sword of Feast and Famine
- Opposition

Tässä versiossa painopiste siirtyy hieman controllimpaan suuntaan creatureiden vähentyessä. Kolmannesta väristä huolimatta tarkoitus olisi edelleen pystyä pelaamaan Back to Basicsiä.

Näkemyksiä otetaan vastaan kumpaakin versiota varten.

« Viimeksi muokattu: 19.05.15 - klo 17:07 kirjoittanut Fiddler »

Poissa Tervonaattori

Re: [GER] UG-AggroControll
« Vastaus #1 : 11.01.12 - klo 03:16 »
Mitenkäs Mutavault kelpaisi herralle?

Olisikohan Preordainille paikka muiden "sukulaistensa" joukossa? Garruk, Primal Hunter voisi toimia tässäkin. Ehkä...

EDIT: Dryad Arbor sisään lisäkohteeksi GSZ:lle ja Horizon Canopy voisi korvata forestin, ellet näe B2B:ia liian kenkuksi sen kanssa (ovat kuitenkin vai yksittäisiä kortteja sadasta, joten lienee turhaa laskea sen varaan).
« Viimeksi muokattu: 11.01.12 - klo 03:18 kirjoittanut Tervonaattori »

Poissa Fiddler

Re: [GER] UG-AggroControll
« Vastaus #2 : 11.01.12 - klo 10:43 »
Mutavaultilla vois ehkä korvata jonku non-landin esim. Plaxmantan, jonka ability harvoin osuu hyvään saumaan.
Preordain tekee liian vähän (vrt. ponder, brainstorm) ja arbor kuolee random pultteihin. Canopya pitänee harkita...

Poissa jotudin

Re: [GER] UG-AggroControll
« Vastaus #3 : 11.01.12 - klo 11:16 »
Itse olen arvostanut Preordainia usein yli Ponderin. Fetchit tietysti parantavat sitäkin. Ekan vuoron GSZ into Arbor on todella hyvä aloitus. En väheksyisi lappua ollenkaan ja kuitenkin se on ilmainen manamies, jos haluaa niin nähdä.

Poissa Fiddler

Re: [GER] UG-AggroControll
« Vastaus #4 : 11.01.12 - klo 17:43 »
Ponderillahan pystyy suoraan sekottamaan pakan, jos 3 päällimmäistä ei miellytä  ;)
Mitä tulee GSZ + arboriin, mieluummin pelaan turn 1 manatontun ja haen zeniitillä myöhemmin miehen joka lyö.

Tarttisin tosiaan jonkun 5-6cc ison mörön, joka tekee jotain relevanttia myös lategamessa.
Vihreä titaani olis yks vaihtoehto, mutta mitäs hyviä 5cc miehiä löytyy, joita vois pyöräyttää ulos Podilla?

Poissa Augustus

Re: [GER] UG-AggroControll
« Vastaus #5 : 11.01.12 - klo 18:39 »
Se vaan, ku sulla ei ole kuin kolme noita yhden manan manamiehiä; GSZ ja Dryad Arbor tekisi yhden tämmöisen lisää ilman että tarvitsisi luopua oikeastaan mistään. Fyndhorn Elves kävisi viidennestä. Sen tilalta tiputtaisin vaikkapa Rancorin pois: pakka ei vaikuta tarpeeksi stompyiselta. Muutenkin rankkuri on vain potentiaalista korttitappiota. Pitäisi olla huomattavasti enemmän ykkösen (hyökkäämisen tarkoitettuja) droppeja, että Rancor jaksaisi kunnolla.

Deranged Hermit tuli ekana mieleen vitosen droppina, joka hauskoine peliintuloefekteineen voisi jaksaa Pod-ketjussa, mutta ilman lisämaksuja siitä ei matoon jatketakaan :(  Harmi kun Reveillark ei mahdu ilman että muuttelisi pakkaa muiltakin osin - larkki poditettuna on kuitenkin aika nihkeä, varsinkin kun se palauttaa melkein kaikkia ukkoja haudasta.

Jaksaako Pestermite ilman jotain Kiki-Joki-komboa? Yavimaya Elder on minusta mukava mies melkein aina, kantsii harkita. Spell Pierce voisi sopia counter-valikoimaan. Beast Within saattaisi myös auttaa muuten melko poistottomien värien jaksamista, ja käyhän se jonkinlaiseksi vastaukseksi vastustajankin poistoihin.

Poissa Tervonaattori

Re: [GER] UG-AggroControll
« Vastaus #6 : 11.01.12 - klo 19:05 »
Törppäses oikein lihaisa Spectral Force sisää... siinä lihaa viiden hinnalla :)

En kyllä näe Dryad Arboria kovinkaan huonoksi tuohon pakkaan. Itse kun et pelaa edes mitään sweeppejä, jotka sen pyyhkisivät mukanaan. Ainut huono tilanne olisi että Arbor on aloituksen ainut vihreäsource ja manatonttu/bopi tahtoo tiskiin. Taasen aina GSZ alussa (ilman Aboria) ramppaisi suoraan yhdellä...

Poissa jotudin

Re: [GER] UG-AggroControll
« Vastaus #7 : 11.01.12 - klo 19:11 »
Ponderilla on ihan arpaa mitä sieltä nostaa, jos sekoittelee dekin. Preordainin scry on ainakin omasta mielestäni parempi. Paras vaihtoehto olisi pelata molempia. Worldly Tutoria voisi kanssa pelata, jos haluaa kaivella parhaan option. Tosin se voi syödä bannia piakkoin.

Primeval Titaani on yleensä aivan riittävä finisheri ja parantaa peliä suunnattomasti tiskiin tullessaan. Omassa bant tempo listassani olen pitänyt ja jos saa pari vuoroa olla pelissä, niin vienyt pelin. Toinen vastaava efekti saadaan vaikka Consecrated Sphinxillä. Mun mielestä parhaat 5cc lihat onkin jo sisällä. Batterskull on teoriassa liha, mutta vaikeampi noutaa ilman Stoneforgea ja ei osu Podiinkaan.

Poissa Fiddler

Re: [GER] UG-AggroControll
« Vastaus #8 : 11.01.12 - klo 20:49 »
Oolrait, lisätään Arbor pakkaan forestin tilalle ja kahtotaan kuinka käy.
Muita lisäyksiä olis Mutavault, Primeval Titan, Spell Pierce ja Fyndhorn Elves. Myös Fact or Fictionia olen kaavaillut, sekä ländimäärän nostoa 36:een.

Mitäs tuolta sitte ottais pois? Ainakin em. Plaxmanta saa lähteä. Pestermiteä en ole testannut tarpeeks osaakseni sanoa sen kohtalosta ja Rancor + Thrun (tms. pihvi) pistää vastustajan ainakin miettimään.

Poissa Tervonaattori

Re: [GER] UG-AggroControll
« Vastaus #9 : 11.01.12 - klo 21:02 »
Rancorissahan on se että se on (lähes) aina tosi mulkku kortti mutta tekeekö se kuitenkaan aina tarpeeksi (kun siinä on kuitenkin riskinsäkin). Sen tilalle joku kortti, joka oikeasti tekeekin jotain voisi olla hyvä ratkaisu :)

No, mulle ainakin hlö.koht. kelpaa että heität Rancorin ulos :P

EDIT: Onko Academy Ruins kuinka tarpeellinen? Siinä on vähän samanlainen maku kuin Riptide Laboratoryssa, että se _saattaa_ tehdä jotain.
« Viimeksi muokattu: 11.01.12 - klo 21:06 kirjoittanut Tervonaattori »

Poissa jotudin

Re: [GER] UG-AggroControll
« Vastaus #10 : 11.01.12 - klo 21:30 »
Fact or Fiction on aivan mahtava. Jäät aina voitolle, valitsi vastustaja pinot kuinka tahansa. Ländejä en menisi nostamaan, koska lisäsit juuri manamiehenkin ja pitäisi ihan hyvin pyöriä 35 kappaleella. Ellei, niin lisää toinenkin manamies. Ne osaavat sentään lyödä, kantaa equipmenteja yms.

Itse lähtisin harkitsemaan cuttausta seuraavista: Repeal, Engineered Explosives, Crop Rotation, Plaxmanta, Coralhelm Commander ja Rancor.

Poissa Tervonaattori

Re: [GER] UG-AggroControll
« Vastaus #11 : 12.01.12 - klo 00:18 »
Edelliseen jotudinin postaukseen nojaten. Onko Trinket Mage + Sensei's Divining Top tarpeeksi? Mietin muutenkin Trinksu Maagin menoa pakassa. EE:n ja Hyrrän hakeminen ja mikäli EE:n joskus vielä pudotat...

EDIT: Ja Crop Rotation on lähinnä hyödyllinen hakiessaan Ithin, joka myöskin hieman ketuttaa pakoissa, joissa pyritään lyömään itse tahtia. Tosin Croppi hakee tietenkin muitakin vekotinländejä... Coralhelmin olen todennut kyllä hyväksi tätä vastaan pelatessani :)
« Viimeksi muokattu: 12.01.12 - klo 00:21 kirjoittanut Tervonaattori »

Poissa Fiddler

Re: [GER] UG-AggroControl
« Vastaus #12 : 12.01.12 - klo 01:27 »
Noniin, pakka elää taas johonki suuntaan. Rancorista en ole henkisesti valmis luopumaan, joten se sai jäädä. Uus manatonttu tuli rotationin tilalle.
Trinket Mage on ollut kick-out watchlistillä jo pitkään, mutta saa vielä jäädä EE:n kanssa.

Academy Ruinsia pelaan, koska wurmcoil, metamorph, EE, shackles, sofai... ja ainahan se rikkoo vastustajan samanlaisen  :P

Poissa Tervonaattori

Re: [GER] UG-AggroControl
« Vastaus #13 : 12.01.12 - klo 06:04 »
Academy Ruinsia pelaan, koska wurmcoil, metamorph, EE, shackles, sofai... ja ainahan se rikkoo vastustajan samanlaisen  :P

Aikalailla saman verranhan sulla olis kohteita Laboratoryllekin (vai jopa yksi enemmän). Siis ihan vaan pointtina mikset pelaisi sitäkin...

Poissa Fiddler

Re: [GER] UG-AggroControl
« Vastaus #14 : 16.01.12 - klo 11:23 »
Sain Rancorin vihdoin ulos pakasta ja tilalle tuli Batterskull, joka toivottavasti on hieman voitokkaampi lapuke.
Oon yrittäny pitää basic landien määrän mahd. korkealla, jonka vuoksi Riptide Labra ei ole pakassa. Ruinssilla on mielestäni relevantimpi efekti.

Pelitestauksetkin pääsevät kohta kunnolla vauhtiin, jahka postisetä tuo viimeiset pakkaan hankitut pahvit. Sitten nähdään onko tästä kasasta loppupelissä yhtään mihinkään  :o

Poissa Fiddler

Re: [GER] UG-AggroControl
« Vastaus #15 : 25.01.12 - klo 18:36 »
Jahas, viime viikonlopun pelitesteissä pakka näytti toimivan enimmäkseen tasasen positiivisesti, mutta Poroilla pelatessa manat kusahteli viidessä seitsemästä pelaamastani erästä. Nyt siis ajattelin nostaa ländimäärän 36:een Tolaria Westin muodossa, jolla voi kivasti hakea myös EE:n tms, kun trinksu sai kenkää Preordainin tieltä.

Samalla vois pistää pari manafiksaajaa: alun perin ajattelin Sakuraa, mutta Viridian Emissary sopii paremmin pakan teemaan. Sen kaveriksi mennee vielä Yavimaya Elder.
Mitenköhän Snapperi toimis tässä kasassa? Tai Tangle Wire?

Ulos lentää ainakin Pestermite, mitäs muuta?

Poissa jotudin

Re: [GER] UG-AggroControl
« Vastaus #16 : 25.01.12 - klo 18:46 »
Samalla vois pistää pari manafiksaajaa: alun perin ajattelin Sakuraa, mutta Viridian Emissary sopii paremmin pakan teemaan. Sen kaveriksi mennee vielä Yavimaya Elder.
Sakura on imho parempi mies, koska saat valita milloin otat läänin siitä. Elder on pääsääntöisesti ollut toimiva kortti.

Mitenköhän Snapperi toimis tässä kasassa? Tai Tangle Wire?
Mitä lappuja saat Snapperilla castattua, mitä kaipaat? Countereita, jolloin tarvitsisit sen ~4 manaa pystyssä. Vaiko laputuksen? En usko, että ihan riittävästi tekee. Tangle Wire ei sovi yhtään pakkaan. Aggroissa toimii lähinnä matalan curven gobboissa ja borosissa. Tai sitten staxissa. Tässä pakassa sulkisit manat juuri, kun olet saanut sopivasti pelataksesi jotain. Myöhemmin pelattuna se taas ei tee oikein mitään.

Poissa Jaska

Vs: [GER] UG-AggroControl
« Vastaus #17 : 08.08.12 - klo 22:32 »
Laitetaampa oma decki tänne:

Lands (35):

1x Breeding Pool
1x Dryad Arbor
1x Dust Bowl
1x Faerie Conclave
1x Flooded Grove
7x Forest
1x Gaea's Cradle
1x Hinterland Harbor
11x Island
1x Misty Rainforest
1x Polluted Delta
1x Scalding Tarn
1x Tectonic Edge
1x Treetop Village
1x Tropical Island
1x Verdant Catacombs
1x Wooded Foothills
1x Yavimaya Coast
1x Yavimaya Hollow

Creatures (35):

1x Acidic Slime
1x Arbor Elf
1x Birds of Paradise
1x Coiling Oracle
1x Consecrated Sphinx
1x Edric, Spymaster of Trest
1x Eternal Witness
1x Fauna Shaman
1x Glen Elendra Archmage
1x Kitchen Finks
1x Llanowar Elves
1x Lotus Cobra
1x Man-o'-War
1x Mulldrifter
1x Noble Hierarch
1x Obstinate Baloth
1x Ohran Viper
1x Phantasmal Image
1x Phyrexian Metamorph
1x Progenitus
1x Sakura-Tribe Elder
1x Scavenging Ooze
1x Scryb Ranger (testissä, yllättänyt positiivisesti!)
1x Sea Gate Oracle
1x Sower of Temptation
1x Tarmogoyf
1x Thrun, the Last Troll
1x Troll Ascetic
1x Trygon Predator
1x Vendilion Clique
1x Venser, Shaper Savant
1x Wall of Roots
1x Wickerbough Elder
1x Wolfir Silverheart
1x Wurmcoil Engine

Instant/Sorcery (24):

1x Ancestral Vision
1x Compulsive Research
1x Green Sun's Zenith
1x Natural Order
1x Ponder
1x Preordain

1x Beast Within
1x Brainstorm
1x Condescend
1x Counterspell
1x Cryptic Command
1x Daze
1x Dismember
1x Fact or Fiction
1x Force of Will
1x Gush
1x Impulse
1x Mana Leak
1x Miscalculation
1x Psionic Blast
1x Remand
1x Spell Pierce
1x Spell Snare
1x Stifle (kokeilussa :)

PW/Artifact/Enchantment (6):

1x Garruk Relentless
1x Garruk Wildspeaker

1x Sensei's Divining Top
1x Sword of Feast and Famine
1x Sword of Fire and Ice

1x Treachery


Kortteja, jotka selkeästi tuonne kuuluvat (jahka saan hankittua):

Windswept heath
Flooded strand
Jace 2.0
Mana drain
Wasteland

Kortteja, jotka ovat tulossa testaukseen:

Life from the loam
Primeval titan (Progenitusken tilalle?)
Cycling ländit

ehkä myös:

Trinket mage (tekemässä paluuta)
+ Brittle effigy
+ Pithing needle
Thragtusk (Obstinate balothin tilalle?)
Worldly Tutor

Edellisissä versioissa pelattuja:

Tamiyo (hiukka hidas)
Upheaval
Ulvenwald Tracker
Snapcaster mage (oli ihan ok, vaatii ehkä lisää testiä)
Yavimaya elder (hidas)


Suurimpana heikkoitena pakassa on selkeästi suorien poistojen puute. Bounce/varastelu/kopiointi legendoihin/counterit ajavat asiaansa, mutta maelstrom pulsen kaltaiset täsmäpoistot loistavat poissaolollaan.

Mietteitä kuunnellaan ja korttiehdotuksia otetaan vastaan!
« Viimeksi muokattu: 08.08.12 - klo 22:34 kirjoittanut Jaska »

Poissa Fiddler

Vs: [GER] UG-AggroControl
« Vastaus #18 : 27.12.12 - klo 20:57 »
Noniin, pakkalista päivitetty nykyiseen inkarnaatioonsa. Tällä hetkellä hiukan huolettaa creature:non-creature -suhde (1:1), eli onko äijiä tarpeeksi?

Ulvenwald Trackeria tekisi mieli kokeilla, kun mies on epäsuora poisto, mutta mitäs sieltä ottais veks?

Poissa Meltyman

Vs: [GER] UG-AggroControl
« Vastaus #19 : 27.05.14 - klo 11:11 »
Kuukkaconissa tällä mentiin 5-1, necrotaan sen kunniaksi tämä lanka.

Läänit:


6x Forest
(muistaakseni)
10x Island
(muistaakseni)
Breeding Pool

Hinterland Harbor

Dryad Arbor

Yavimaya Coast

Terramorphic Expanse

Evolving Wilds

Wasteland

Polluted Delta

Verdant Catacomb

Tectonic Edge

Wooded Foothills

Windswept Heath

Treetop Village

Faerie Conclave

Misty Rainforest

Flooded Grove

Scalding Tarn

Flooded Strand

Maze of Ith

Tropical Island


Creaturet:
(Dryad Arbor 0 CMC)

1 CMC

Birds of Paradise

Noble Hierarch

Fyndhorn Evles

Llanowar Elves

Elvish Mystic


2 CMC

Snapcaster Mage

Scavenging Ooze

Lotus Cobra

Phantasmal Image

Wall of Roots

Strangleroot Geist

Fauna Shaman


3 CMC

Edric, Spymaster of Trest

Eternal Witness

Trygon Predator

Kitchen Finks

Vendilion Clique

True-Name Nemesis

Boon Satyr


4 CMC

Mystic Snake

Glen Elendra Archmage

Venser, Shaper Savant

Phyrexian Metamorph

Thrun, the Last Troll

Wickerbough Elder

Obstinate Baloth


5 CMC

Teferi, Mage of Zhalfir

Acidic Slime

Prophet of Kruphix

Thragtusk


6 CMC

Primeval Titan


Sorceryt:

Ponder

Preordain

Green Sun's Zenith

Nature's Lore

Three Visits


Instantit:

Cryptic Command

Forbid
(muistaakseni)
Wordly Tutor

Psionic Blast

Beast Within

Brainstorm

Remand

Counterspell

Force of Will

Daze

Mana Drain

Cyclonic Rift

Miscalculation

Condescend


Artifactit:

Sensei's Divining Top

Sword of Fire and Ice

Sword of Feast and Famine

Crystal Shard

Vedalken Shackles

Batterskull


Enchantmentit:

Back to Basics

Treachery

Opposition

Sylvan Library


Planeswalkerit:

Jace, the Mind Sculptor

Garruk Wildspeaker

Garruk Relentless

Tamiyo, the Moon Sage



Eniten jäi mietityttämään onko Vedalken Shackles
tarpeellinen tähän deckiin, se ei oikein suorittanut näissä peleissä.
Toisena Primeval Titan
castattiin useammin vastustajan toimesta kuin omasta, koska Bribery
; se on True-Namen lisäksi ainut paha target minua vastaan briberystä. Ehkä Titan on silti hyvä pitää deckissä, jos pidän tuota ramppia sisällä.

Back to Basics ja Jace 2.0 taisivat olla ainoita lappuja mitä ei tullut koko turnauksessa nähtyä kädessä, mutta BtB selkeästi oli oikea valinta tähän turnaukseen.. suurinosa vastassa olevista deckeistä oli kolmiväriä, ja sillä nyt randomilla voittaa pelit näitä vastaan.

Jotain pientä peleistä mitä nyt pystyy minun hajamuistilla tuhertamaan:

------------------------------------------------------------

Eka matsi oli Esper Control ja tälle ainoastaan hävisin   1-2.
 
Ekassa pelissä nähtiin hienoa taikuruutta, kun minun T3 Thruniin pelattiin far // away
:n away, kun minulla on Dryad Arbor pelissä. Kumpikin tajusi tilanteen vasta kun olin uhrannut Thrunin ;)

Ensimmäinen matsi kuitenkin päättyy minun voittoon, kun vastustaja täppää 2 lifessä Cryptic Commandilla minun miehet ja ajaa minua päin kaikilla miehillä, niin että jään myös 2 lifeen, minun vuorolla sitten luonnollisesti ajan kaikilla ja vastustajalla ei blockereita eikä vastauksia tähän, gg.

Toinen ja kolmas peli olivat aika selvää kauraa. Minun äijät poistettiin ja spellit counteroitiin ja minut ajeltiin delverillä ja 3/2 unblockable läänillä pois.

-------------------------------------------------------------

Toinen matsi oli vissiinkin BGW Junk, muistaakseni voitin 2-0

Ekassa voitossa sain rampattua nopeasti prophet of kruphixiin, jolle ei löytynyt poistoa, jonka jälkeen pelasin kentän täyteen ukkoa counter backupilla.

Toisessa voitossa saan t2 sylvan library, t3 true-name nemesis, t4 phyrexian metamorph -> toinen true-name ja peli oli siinä.

---------------------------------------------------------------

Kolmas matsi oli White Weenie ja tämä päättyi 2-1

Ekan pelin taisin hävitä, kun sieltä oksennettiin koko käsi peliin t1 soldier of pantehon
:sta lähtien ja vähäiset droppini poistettiin.

Tokassa pelissä vastustaja mulligoi kuuteen ja saan stabiloitua pelin oppositionilla, johon ei löytynyt poistoa.

Kolmannessa vastustaja jälleen mulligoi kuuteen ja pitää one landerin, mihin ei tule jatkoa ajoissa, koska itse pelasin t2 lotus cobran ja t3 thragtuskin fetchin avulla.

-----------------------------------------------------------------

Neljäs matsi oli UG Control joka päättyi niukasti 2-0

Ekasta pelistä ei hirveästi muistikuvaa, kun toinen peli kesti tuplasti pidempään kuin ensimmäinen; taisi olla True-Name Nemesis taas ajamassa  :D

Toisessa pelissä hitsattiin pitkän kaavan kautta, sain nopean sylvan libraryn ja vendilion cliquen joka pääsi ajoille pari kertaa, ennen kuin future sight tuli peliin ja alkoi kääntää peliä.

Hieromisen jälkeen peli kuitenkin päättyi Vendilion Cliqueen joka ajoi batterskullilla voittoon, onneksi, koska jos olisin tuon hävinnyt, peli olisi menny tasuriksi.

Nämä UG mirrorit on hienoja, kun poistoja ei ole hirveästi näyttää :)

--------------------------------------------------------------------

Viides matsi oli Banttia vastaan.

Ekassa pelissä Bantti lähtee räväkämmin käyntiin ja t4 vai t5 bribery finishaa minut siihen paikkaan, kun ei löydy vastausta ajoissa.

Tokassa pelissä itselle tulee t1 lanttu t2 True-Name t3 Phyrexian Metamorph into True-name ja siitä ei sen enempää :)

Kolmannessa väännettiin tiukasti, mutta opposition kerkesi tehdä tarpeeksi töitä ja siihen löytyi vastaus liian myöhään, koska sain ajettua counter backupilla sen jälkeen vastustajan pois.

------------------------------------------------------------------

Viimeisestä rundista ei nyt hirveästi ole sanottavaa, munat oli vatkattu jo valkuaisvaahdoksi aikaisemmissa peleissä ja decki vihelti minua vastaan molemmissa peleissä, eli voitin 2-0

Ekassa pelissä ajelin 1/1 miehillä voittoon, kun ei löydy palasia sitten millään.

Tokassa pelissä löytyi Mana Drain
Second Sunrise
:n ja mana drainin manoilla saatiin castattya Sword of Feast and Famine kiinni manatontulle, joka sitten tuotti liikaa etua ja peli oli ohi.





« Viimeksi muokattu: 27.05.14 - klo 12:04 kirjoittanut Meltyman »

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: [GER] UG-AggroControl
« Vastaus #20 : 27.05.14 - klo 11:24 »
Missä Courser of Kruphix
? Muutoin lista näyttää hyvältä, Shackles lienee yksi heikoimmista korteista listassa.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Thalian

Vs: [GER] UG-AggroControl
« Vastaus #21 : 27.05.14 - klo 11:36 »
Onko Strangleroot Geist suorittanut millä tavoin? Se jotenkin pistää silmään noista alkupelin dropeista, jotenkin se ei oikein kuulu joukkoon. Tai jos se ajopihveys on tärkeä ominaisuus, niin juurimuurilla ei kyseistä ominaisuutta sitten ole.

Poissa Meltyman

Vs: [GER] UG-AggroControl
« Vastaus #22 : 27.05.14 - klo 12:19 »
Missä Courser of Kruphix
? Muutoin lista näyttää hyvältä, Shackles lienee yksi heikoimmista korteista listassa.

Joo, pitäisi varmaan testata sitäkin vihdoin.

Onko Strangleroot Geist suorittanut millä tavoin? Se jotenkin pistää silmään noista alkupelin dropeista, jotenkin se ei oikein kuulu joukkoon. Tai jos se ajopihveys on tärkeä ominaisuus, niin juurimuurilla ei kyseistä ominaisuutta sitten ole.

Geist on ollut ihan ok. Se on täyttämässä tuota kakkosdroppiosastoa mille ei ihan älyttömästi ole tarjolla herkkuja.
Se on hyvä jumittamaan aggroja, pysymään elossa wratheja vs, ottamaan hastella miekkaa käteen tai nostamaan lappua edricillä hastella.
Ei se yleensä ole tuntunut huonolta nostolta.

Poissa Fiddler

Vs: [GER] UG-AggroControl
« Vastaus #23 : 31.05.14 - klo 15:10 »
Kiitos necroamisesta  ;D kiva nähdä että muutkin pelailee Simicin väreillä. Oma pakkalista on hieman muuttunut tuosta, mikä tässä ketjussa on (mm. 6cc dropit lähteny kokonaan ja muutama jippo lisää kikkapussissa).

Huomenna olisi tarkoitus mennä läjällä Poroille pelailemaan ja katsomaan kuinka käy (Jace2 ja Mana Drain edelleen puuttuvat koska budjetti).

Päivitän triidiin pakkalistan huomenna pelien jälkeen ja kirjoittelen pienen rapsan roundeista.

Poissa Fiddler

Vs: [GER] UG-AggroControl
« Vastaus #24 : 01.06.14 - klo 23:24 »
1.6 käyty Poromagialla pelaamassa Highlanderin SM-kisoissa. Kiitokset herralle Nastaboi, joka lainasi turnausta varten Mana Drainin ja Jace2.0:n.
Pakkalistan perässä pieni raportti omien pelieni etenemisistä.


// Lands 35

11 Island
8 Forest
Flooded Strand
   
Windswept Heath

Wooded Foothills

Misty Rainforest

Polluted Delta

Scalding Tarn

Tropical Island

Breeding Pool

Hinterland Harbor

Mishra's Factory

Flooded Grove

Dryad Arbor

Treetop Village

Tectonic Edge

Wasteland

Maze of Ith



// Spells 37

Ancestral Vision

Engineered Explosives

Green Sun's Zenith

Spell Snare

Spell Pierce

Ponder

Brainstorm

Preordain

Pithing Needle

Sensei's Divining Top


Counterspell

Mana Leak

Sylvan Library

Remand

Daze

Miscalculation

Into the Roil

Simic Charm

Mana Drain


Back to Basics

Sword of Fire and Ice

Sword of Feast and Famine

Krosan Grip

Vedalken Shackles

Beast Within

Psionic Blast

Thassa, God of the Sea


Fact or Fiction

Cryptic Command

Opposition

Garruk Wildspeaker

Garruk Relentless

Jace, the Mind Sculptor


Bribery

Force of Will

Treachery

Batterskull



// Creatures 28

Llanowar Elves

Arbor Elf

Noble Hierarch

Birds of Paradise


Tarmogoyf

Lotus Cobra

Scavenging Ooze

Sygg, River Cutthroat

Sylvan Caryatid

Strangleroot Geist

Scryb Ranger


Edric, Spymaster of Trest

Trygon Predator

Serendib Efreet

Eternal Witness

Vendilion Clique

Kitchen Finks

Trinket Mage

Boon Satyr

Troll Ascetic

Pestermite

Stitched Drake


Polukranos, World Eater

Vengevine

Venser, Shaper Savant

Phyrexian Metamorph

Thrun, the Last Troll


Thragtusk



GAME1

Vastassa Reanimator. Lopputulos 2-1. Molemmissa voittamissani erissä Venser teki mitä parhaiten osaa lähettämällä vastuksen ainoan animoidun pihvin käteen, muiden kavereiden ajellessa homman loppuun. Viimeisessä erässä counterit lenteli, kun stäkin pohjalla oli Scavenging Ooze, jonka päällä Mana Drain, Counterspell, Force of Will ja Spell Pierce. Ooze resolvasi ja ajeli seuraavalla vuorolla tasaiset letaalit.

GAME2

Vastassa GW Aggro. Tonttujen taisto. Monsuja molemmilla puolilla takomassa toisiaan. Lopulta unblockable 8/9 Tarmogoyf varustettuna SoFaI:lla ajeli vastuksen kylmäksi parissa vuorossa. Lopputulos 2-1.

GAME3

Vastassa UW Control Thopter Foundry-konpolla. Ekan erän voitin riittävän ländimäärän turvin. Toinen ja kolmas erä tuli nekkuun, kun pakasta ei kuoriutunut tarpeeksi läänejä. Jossain vaiheessa peliä havaitsin, että 4 manalla on vaikea pärjätä, kun vastuksella on 10... Lopputulos 1-2.

GAME4

Vastassa UB Control Depths-konpolla. Ensimmäinen erä lähti hitaasti molemmilla, vastustajan ensimmäinen kunnon loitsu taisi olla Bribery, jolla löytyi Thrun. Se jäi kuitenkin ainoaksi relevantiksi pelaukseksi hänen manojensa ruuvatessa. Tokassa erässä mulligoin kuuteen, aloitin hitaasti, ja vuorolla 6 katsoin kun 20/20 indestructible mäjäytti emäläpisteeni kerralla nolliin. Kolmas erä voitettiin vastuksen manakusuun (taas). Lopputulos 2-1.

GAME5

Vastassa UW(B?) control ja herra Valentin. Molemmissa peleissä koettiin pitkää hitsausta, ihmettelyä, stallailua ja hämmästelyä. Oma pakkani jätti taas manavarannot vähiin ja kaasu pääsi loppumaan counter- ja poistovyöryä vastaan. Ensimmäiseen 25 min ei juuri mitään merkittävää tapahtunut, kunnes Miraclella pelattu Entreat the Angels
teki tarpeeksi miehiä ajamaan letaalit. Toisessa erässä olisi varmaankin tapahtunut lopulta sama, mutta aika loppui kesken, eivätkä lisävuorot tuottaneet tulosta. Lopputulos 0-1-1.

GAME6

Vastassa WhiteWeenie. Tässä vaihessa ei kummallakaan meistä ollut enää mahdollisuuksia päästä top 8:iin, mutta pelattiin pelit kuitenkin pelaamisen riemusta. Ekassa erässä vastus ei halunnut pelata ländejä enempää kuin yhden, joten ajelin isommilla pojilla yli. Tokassa erässä mulligoin kuuteen ja vastustajalla oli kädessään tarpeeksi creatureja ja manaa päästämään minut kärsimyksistäni nopeasti. Kolmas erä oli tasaista vääntöä, vastus aloitti nopeahkosti, mutta onnekseni pystyin stabiloimaan tilanteen ja lopulta ajamaan voittoon Oppositionin siivittämänä. Lopputulos 2-1.

Turnaussuoritus 4-2, jolla irtosi 12. sija.
« Viimeksi muokattu: 02.06.14 - klo 00:05 kirjoittanut Fiddler »

Poissa Fiddler

Vs: [GER] UG-AggroControl
« Vastaus #25 : 02.06.14 - klo 00:13 »
Pelattujen pelien perusteella sanottakoon, että pakan ländimäärää pitäisi nostaa yhdellä, Scryb Ranger
v*tutti joka kerta, kun sen nostin ja True-Name Nemesis
pitäisi bännätä tästä vormaatista, koska se on tyhmä.

Päivän kovin suorittaja oli ehdottomasti Thassa, vaikka kertaakaan ei devotion riittänyt tekemään siitä äijää.

Into the Roil
vaihtuu Cyclonic Rift
iin ja Courser of Kruphix
sisään. Potentiaalisia uloslentäjiä ovat em. Scrub Ranger, Ancestral Vision
ja Vedalken Shackles
. More testing required...

Poissa Meltyman

Vs: [GER] UG-AggroControl
« Vastaus #26 : 02.06.14 - klo 11:04 »
Pelattujen pelien perusteella sanottakoon, että pakan ländimäärää pitäisi nostaa yhdellä, Scryb Ranger
v*tutti joka kerta, kun sen nostin ja True-Name Nemesis
pitäisi bännätä tästä vormaatista, koska se on tyhmä.

Päivän kovin suorittaja oli ehdottomasti Thassa, vaikka kertaakaan ei devotion riittänyt tekemään siitä äijää.

Into the Roil
vaihtuu Cyclonic Rift
iin ja Courser of Kruphix
sisään. Potentiaalisia uloslentäjiä ovat em. Scrub Ranger, Ancestral Vision
ja Vedalken Shackles
. More testing required...

Itelläkin oli pitkään scryb ranger ja se oli harvoin tosi hyvä pelaus... ehkä sen paras meriitti oli tulla flashina peliin, jotta saa yllätettyä vastuksen lentävällä miekanpidikkeellä :)

Manahommissa se oli apuna jos manat kusi.. mutta sehän nyt ei ole kovin hyvä lähtökohta...

Tässä deckissä ei ole ihan niin paljon untappailucomboilua, niin ei oikein se untappauskaan huikea ole ollut..

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tuo shackles tuntuu järkevältä lähinnä jos on ongelmia nopeiden deckien kanssa, mutta minusta tällä deckillä pärjätään kyllä noille aggroille ihan hyvin jo.

Jos control efektiä kaipaa lisää isojen pihvien pelossa, niin varmaan control magic
parempi vaihtoehto?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ancestral Visionia en ole testaillut omassa deckissä. Sen haluaa aina alkukäteen, mutta onko se myöhemmässä vaiheessa ollut sitten hyvä nosto ?


Poissa Fiddler

Vs: [GER] UG-AggroControl
« Vastaus #27 : 02.06.14 - klo 16:21 »

Tuo shackles tuntuu järkevältä lähinnä jos on ongelmia nopeiden deckien kanssa, mutta minusta tällä deckillä pärjätään kyllä noille aggroille ihan hyvin jo.

Jos control efektiä kaipaa lisää isojen pihvien pelossa, niin varmaan control magic
parempi vaihtoehto?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ancestral Visionia en ole testaillut omassa deckissä. Sen haluaa aina alkukäteen, mutta onko se myöhemmässä vaiheessa ollut sitten hyvä nosto ?


Nyt on pakkaa päivitetty taas eteenpäin, muutokset nähtävillä orig. postauksessa.
Shackles tosiaan lähti, koska kuten sanoit, tällä läjällä pärjätään ihan siedettävästi muutenkin ajoja vastaan.
Control Magicia en lähtenyt lisäämään, koska pakasta löytyy entuudestaan Treachery
.
Vision on tosiaan hieman liian hidas middle-game nosto, joka sopii paremmin controlleihin, joilla ei yleensä ole mikään kiire mihinkään ;D

Poissa Fogxanic

Vs: [GER] UG-AggroControl
« Vastaus #28 : 02.06.14 - klo 16:43 »

Tuo shackles tuntuu järkevältä lähinnä jos on ongelmia nopeiden deckien kanssa, mutta minusta tällä deckillä pärjätään kyllä noille aggroille ihan hyvin jo.

Jos control efektiä kaipaa lisää isojen pihvien pelossa, niin varmaan control magic
parempi vaihtoehto?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ancestral Visionia en ole testaillut omassa deckissä. Sen haluaa aina alkukäteen, mutta onko se myöhemmässä vaiheessa ollut sitten hyvä nosto ?


Nyt on pakkaa päivitetty taas eteenpäin, muutokset nähtävillä orig. postauksessa.
Shackles tosiaan lähti, koska kuten sanoit, tällä läjällä pärjätään ihan siedettävästi muutenkin ajoja vastaan.
Control Magicia en lähtenyt lisäämään, koska pakasta löytyy entuudestaan Treachery
.
Vision on tosiaan hieman liian hidas middle-game nosto, joka sopii paremmin controlleihin, joilla ei yleensä ole mikään kiire mihinkään ;D

Visionin saa castattyä Shardless Agentilla esim. brainstormin tai mystical tutorin avustuksella. En tosin tiedä onko agentti muuten tarpeeksi hyvä tähän.

Poissa Fiddler

Vs: [GER] UG-AggroControl
« Vastaus #29 : 19.05.15 - klo 17:17 »
HL SM ja Ropecon takana, eikä kumpikaan menny kuin elokuvissa. Taas on siis aika kysellä yleisön mielipidettä, jos vaikka saisi uusia näkökulmia joukkueen kokoonpanoon ja hyökkäysketjuihin...