Poromagia

Kirjoittaja Aihe: MTG-korttien laadussa heittelyä?  (Luettu 8402 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa okkeli

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Summoning Sick
  • Kasuaali kortin lätkijä since 2005
MTG-korttien laadussa heittelyä?
« : 04.12.16 - klo 18:25 »
Availin tuossa hiljattain Kaladesh Bundlen ja siihen melkein heti perään lootan boostereita ja huomasin, että boksista tulleet kortit tuntuivat jotenkin todella paskalaatuisilta verrattuna bundlen kortteihin..?

Värit vaikuttivat melko haaleilta ja kortit käyristyivät kummallisesti sen jälkeen kun olin ne ottanut pussista pois vähän samaan tapaan kuin foilikortit alkavat käyristyä ajanmittaan mikäli niitä ei pidä ilmatiiviissä suojassa.

Bundlen boostereista avaamat kortit ovat selvästi parempilaatuisimpia väreiltään ja varsinkin tuntumaltaan. Suoria ja jotenkin "jämptimpiä" vaikea selittää tarkasti...

Olen sattumoisin itse painoalalla töissä, joten tulee kiinnitettyä melko hyvin huomioita tällaisiin asioihin.

Onkos teidän muiden mielestä korttien laatu jotenkin huonontunut viime aikoina tai oletteko avanneet boostereita joiden kortit ovat samalla tavalla huonolaatuisia kuin edellä luettelin?

Tässä vaan tuli mieleen, että onkohan wizards kaikessa hiljaisuudessaan siirtynyt käyttämään halvempaa materiaalia lappuihin tai onko Carta Mundi (firma joka painaa nämä) yksinkertaisesti kussut jonkun painoerän.

Skannerini ei ole mikään kovin korkealaatuinen, mutta tästäkin huomaa hyvin tuon värieron varsinkin kun katsoo tummempia kohtia kuten varjoja:

Vasemmalla bundlesta napattu kortti ja oikealla tuo "paskempi laatuisempi" kortti.

Poissa Rhianne

Vs: MTG-korttien laadussa heittelyä?
« Vastaus #1 : 04.12.16 - klo 19:58 »
En osaa tarkemmin kertoa eroista ja magic-korttien printtauksen historiasta, mutta jo pidemmän aikaa normaaleihin display-bokseihin päätyvät boosterit on printattu eri koneella / tekniikalla kuin muuhun jakeluun menevät kortit (bundlet / muut erikoisproductit), joten huomaamasi ero ei ole sattumaa. En usko, että laatu on huonontunut. Ja tämä voi olla tottumiskysymys, mutta itse pidän enemmän "normaaleiden" korttien tuntumasta / ulkonäöstä, kuin bundle-korttien, jotka ovat selvästi tummempia ja jotenkin raskaamman tuntuisia.
« Viimeksi muokattu: 04.12.16 - klo 20:04 kirjoittanut Rhianne »

Poissa okkeli

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Summoning Sick
« Vastaus #2 : 04.12.16 - klo 20:21 »
En osaa tarkemmin kertoa eroista ja magic-korttien printtauksen historiasta, mutta jo pidemmän aikaa normaaleihin display-bokseihin päätyvät boosterit on printattu eri koneella / tekniikalla kuin muuhun jakeluun menevät kortit (bundlet / muut erikoisproductit), joten huomaamasi ero ei ole sattumaa. En usko, että laatu on huonontunut. Ja tämä voi olla tottumiskysymys, mutta itse pidän enemmän "normaaleiden" korttien tuntumasta / ulkonäöstä, kuin bundle-korttien, jotka ovat selvästi tummempia ja jotenkin raskaamman tuntuisia.

Mielenkiintoista.. tämähän sitten selittää tuon värisävy ja "tuntuma" eron. Itse suosin kyllä noita "bundle versioita" mutta makunsa kullakin :)

Poissa Samsson

« Vastaus #3 : 04.12.16 - klo 20:49 »
Huomasin myös uusissa foileissa eroja vanhoihin. Hyvin muovisia olivat minusta, melkein laminoituja kuvapuoleltaan. Jos en olisi luotettavalta paikalliselta kauppiaalta ne ostanut niin olisin luullut feikeiksi...  :-'

Poissa okkeli

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Summoning Sick
« Vastaus #4 : 04.12.16 - klo 21:05 »
Huomasin myös uusissa foileissa eroja vanhoihin. Hyvin muovisia olivat minusta, melkein laminoituja kuvapuoleltaan. Jos en olisi luotettavalta paikalliselta kauppiaalta ne ostanut niin olisin luullut feikeiksi...  :-'

Itse olen huomannut tuon aivan saman Commander-dekkien mukana tulevissa foileissa. Aivan selvästi halvemmalla materiaalilla tehty, jotenkin foilaus on paljon laimeampi kuin boostereista avattavissa foileissa.

Ymmärrän jokseenkin isoilla volyymeilla painettaessa, että vedetään halvemmalla materiaalilla ja tekniikalla, mutta jotenkin vesittää näiden korttien arvoa... Kaiken lisäksi ainakin mun commander foilit olivat jo pakasta vedettynä ihan käyristyneitä  >:(

Poissa Maat

« Vastaus #5 : 30.05.17 - klo 20:33 »
Olisi kiinnostavaa tietää onko WotC lausunut mitään liittyen korttien selkeään laadun heikkenemiseen?

Nykyään ei-foilitkin ovat boosterista avattaessa käyriä ja selvästi heppoisempia kuin vanhat labotit.

Poissa absurdimuukalainen

« Vastaus #6 : 30.05.17 - klo 22:47 »
Modern Masters 2017 laput tuntuu erilaisilta kun vertaa esim. Aether Revoltin setin kortteihin ja foilit on olleet pääosin käyriä banaaneja Battle for Zendikarista / Modern Masters 2015 lähtien.

Expeditionit/Invention/Invocationit on tosin ollut omasta kokemuksesta suoria, kai niissä on käytetty parempia masiinoita kuin normifoileissa?

Poissa Possu81

« Vastaus #7 : 03.07.17 - klo 18:29 »
Oma havaintoni nyt pelattua amerikan ja euroopan välillä on se, että kaikki ei ole nyt kunnossa: Markkinoilla paljon ala-arvoista, ja vieläpä kallista tuotetta!
Minusta ovat tehneet näin: Amerikan cardstock on jotenkin muuttunut enemmän pelikorttimaiseksi, ironisesti lähemmäksi feikkikortteja. Eurooppalainen yhä perinteikkäämpi ja laadullisesti parempi.
Amerikkalaisissa Vegas-reissun pohjalta mielettömästi värien tasapainossa, keskityksessä ja lähes kaikessa ongelmia joten jos haluaa misprint ryhmään postauksia niin ei muuta kuin ostamaan heikkolaatuisia amerikkalaisia. Oletan, että tulevat ihan eri linjastolta. Tästä on aika vähän puhuttu, mutta mun mielestä wotcin täytyisi tehdä tuolle asialle jotain kun jäi tuolta Vegasista mieleen se, että amerikkalaisillä ihan b-tuote mitä laatuun tulee.

Btw, nuo commander ja muut erikoisproduktit tulee kans kai tuolta b-luokalta ja käyristyvät kai järjestään, eivät pelkästään foilit. Ulkopuolinen laadunvalvoja voisi laittaa helposti koko kyseisen tuotannon pelikielto harkintaan kun eivät minusta ainakaan tunnu ihan oikeilta mtg-korteilta tai ainakin kahta eri laatua nyt markkinoilla.
Osaako joku valottaa, että miksi laatu on mennyt noin huonoksi? Jokin uusi valmistaja kiinassa vai mikä?
« Viimeksi muokattu: 03.07.17 - klo 18:38 kirjoittanut Possu81 »

Poissa Maat

« Vastaus #8 : 10.07.17 - klo 02:05 »
Olisi kiinnostavaa tietää onko WotC lausunut mitään liittyen korttien selkeään laadun heikkenemiseen?

Nykyään ei-foilitkin ovat boosterista avattaessa käyriä ja selvästi heppoisempia kuin vanhat labotit.

Ja taas mennään:

Poissa Morian

« Vastaus #9 : 10.07.17 - klo 11:51 »
Zendikar blokin Expeditionit tulivat varmaan vielä joltain erilliseltä linjalta, koska en ole ainakaan omissani huomannut minkäänlaisia käyristymisen merkkejä vaikka niissä muita virheitä satunnaisesti käsittääkseni olikin esim. jokin reuna hieman vaurioitunut jo leikkausprosessissa.

Miten muiden kokemukset expeditioneiden kanssa? Entäs invocationit kaladesh / amonkhet blokeissa? Näistä itselläni ei ole kokemuksia.

Ainiin ja tässä muutama vinkki miten foilit saa pidettyä suorina. Tykkään itse foileista ja minulla ei ole esiintynyt ongelmia noudattaen näitä neuvoja:

Silica gel paketin pitäminen dekkiboksissa http://cardboard-crack.com/post/112286895491/curled-foils.
Ja ehdottomasti double-sleeve foileihin.

Kirjojen alle laittaminen ja muu vastaava ei usein auta, jos kosteutta ei ensin vähennä. Käyristyminen tapahtuu siis ilmassa esiintyvän kosteuden takia, koska foil layer ei käsittääkseni laajene ja supistu vastaavalla tavalla kuin kortin takaosa. https://www.youtube.com/watch?v=QTmubrS8VnI&
« Viimeksi muokattu: 10.07.17 - klo 12:10 kirjoittanut Morian »

Poissa Lightstorm

« Vastaus #10 : 10.07.17 - klo 12:30 »
Miten muiden kokemukset expeditioneiden kanssa? Entäs invocationit kaladesh / amonkhet blokeissa? Näistä itselläni ei ole kokemuksia.

Omat Kaladeshin invocationit ovat ainakin toistaiseksi pysyneet ihan normaaleina.
« Viimeksi muokattu: 10.07.17 - klo 15:05 kirjoittanut Lightstorm »