Availin tuossa hiljattain Kaladesh Bundlen ja siihen melkein heti perään lootan boostereita ja huomasin, että boksista tulleet kortit tuntuivat jotenkin todella paskalaatuisilta verrattuna bundlen kortteihin..?
Värit vaikuttivat melko haaleilta ja kortit käyristyivät kummallisesti sen jälkeen kun olin ne ottanut pussista pois vähän samaan tapaan kuin foilikortit alkavat käyristyä ajanmittaan mikäli niitä ei pidä ilmatiiviissä suojassa.
Bundlen boostereista avaamat kortit ovat selvästi parempilaatuisimpia väreiltään ja varsinkin tuntumaltaan. Suoria ja jotenkin "jämptimpiä" vaikea selittää tarkasti...
Olen sattumoisin itse painoalalla töissä, joten tulee kiinnitettyä melko hyvin huomioita tällaisiin asioihin.
Onkos teidän muiden mielestä korttien laatu jotenkin huonontunut viime aikoina tai oletteko avanneet boostereita joiden kortit ovat samalla tavalla huonolaatuisia kuin edellä luettelin?
Tässä vaan tuli mieleen, että onkohan wizards kaikessa hiljaisuudessaan siirtynyt käyttämään halvempaa materiaalia lappuihin tai onko Carta Mundi (firma joka painaa nämä) yksinkertaisesti kussut jonkun painoerän.
Skannerini ei ole mikään kovin korkealaatuinen, mutta tästäkin huomaa hyvin tuon värieron varsinkin kun katsoo tummempia kohtia kuten varjoja:

Vasemmalla bundlesta napattu kortti ja oikealla tuo "paskempi laatuisempi" kortti.