Ensinnäkin fetchillä et tahdo hakea dualia, vaan käytännössä poikkeuksetta basic landin. Harvemmin tarvitset kerralla kahden väristä manaa niin kovasti, että tahdot antaa ylimääräisen kohteen vastustajan
Wastelandille. Yleensäkin dualeja Oathissa pelataan hyvin vähäistä märää mm. siksi, että pakka pelaa muuten paljon non-basic landeja, eli Orchardeja. Countereita on pakassa mielestäni liian vähän, Oathihan voittaa perinteiset controllit sillä, että niiden voittokeino maksaa 1G, mikä tekee niide voittamisestaan nopeampaa ja mahollistaa myös aggro-pelaamisen.
City of Brass ei kyllä ole oikein missään olosuhteissa fetchiä parempi - sen käyttäminen maksaa lifeä jatkuvasti, kun taas fetch vain kerran. CoB on myös jatkuvasti altis
Wastelandille, kun fetch myös sekoittaa post-brainstorm pakan ja thinnaa deckiä muuttan itsensä basic landiksi, joka ei tuhoudu
Wastelandiin.
Et myöskään tahdo pelata neljää
Echoing Truthia, koska
Meddling Mage ei ole ainut kortti mihin häviät suoraan, toinen on tietenkin
Chalice of the Void, joita sinua vastaan tippuu kahdella varmasti, koska et itse pelaa
Mana Draineja. Näin siis: Chalice 2 ja sinulla kuivui käteen voittokeino, sekä vastaus vastaavaan tilanteeseen. Vaihtoehtona voisi pelata esim.
Rushing Riveriä - ainakin sidellä ja mahdollisesti
Cunning Wishiä mainissa. En tiedä miten toimiva tämä Wish-plani on, koska itse en Oathia ole nykymuodossaan pelannut. Jos sitä rahaa löytyy, kuten hieman viittasit, niin
Mana Drainit olisivat poikaa...
Sidelle ihan hyvä plani olisi
Tinker +
Darksteel Colossus, joka sidetetään sisään Oath-mirroriin, kun itse Oath-kamat otetaan ulos - tämä tietenkin vaatii pakkaan lisää faxeja, jotka mahdollistaisivat myös
Thirst for Knowledgejen peluun.
Chalice of the Void ei myöskään ole ollenkaan paskempi sinullekaan, Moxit eivät kuulema tykkää Chalice 0:sta ensimmäisellä vuorolla ja ylimääräiset tällaiset voisi joko heittää Thirstille tai Tinkeröidä mirrorissa...
Noin yleisesti pakassa on mielestäni liikaa "nostoa", eli kortteja jotka näyttävät nostoilta, mutta ovatkin käytännössä vain cantrippeja (
Impulse,
Accumulated Knowledge - kyllä, yksittäisellä Intuitionilla tämä on lähinnä cantrip, eikä ainakaan missään nimessä hyvä nosto. Toinen tai kolmas Inttu sisään, niin nämä paranevat huomattavasti). Vastaavasti miksi pakassa ei ole
Fact or Fictionia? Drainien puutteella tätä voi perustella, mutta jopa ilman niitä kyseessä on mauttoman rikkinäinen lappu.
Itse tahtoisin myös lisätä mustan pakkaan...
Duress on niin pirun kova lappu, samoin ne tutorit, jotka auttaisivat sinua saamaan sen puuttuvan palasen... Ja tosiaan, creatureiksi riittävät Razia ja Akroma. DSC on liian hidas, eikä lentämättömyytensä takia muutenkaan oikein sovi. Toisaalta Vintagessa tahtoo melkeinpä pakasta riippumatta pelata
Wastelandeja, joten sellaiset ja Strippi ofc. sisään, sitten voisi ehkäpä kokeilla jopa Cruciblea voittokeino Ö:nä, en kyllä tiedä miten tämä toimisi Blessingin kanssa yhteen, koska kyseessä on melkoinen anti-synergia, mutta tämä on toisaalta myös vastaus landi-tuhoon, joka luonnollisesti kohdistuu Orchardeihin... Titenkin tämä vaatisi taas Drainit, mutta kyllä ne melkeinpä ovat hintansa arvoiset.
Siinäpä jotain, toivottavasti oli apua:)
EDIT: Tämä tuli siis samalla, kun kirjoitin omaani, joten jotain samoja asioita ilmeni...
Null Rod on hieman kyseenalainen; toki sitä voi pelata esim. Tormod's Cryptin varalta,
Ja esim. Belcherin, Moxien, Lotuksen jne. negatoiminen ei ole oleellista? O_o Null Rod on oikeasti todella mauton lappu Vintagessa, eikä sen pelaaminen ole missään nimessä kyseenalaista - etenkin kun itse ei näytä edes hyrrää pelaavaan...