Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Confusion in the Ranks  (Luettu 3685 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tempodaddy

Confusion in the Ranks
« : 03.08.06 - klo 22:10 »
Hypoteettinen moninpeli:

Pelaaja A:lla tiskissä Confusion in the Ranks, gravella Raging Goblin ja Gray Ogre.
Pelaaja B:llä tiskissä ei mitään kriittistä, gravella Scathe Zombies ja Giant Cockroach.
Pelaaja C:llä ei mitään tiskissä, gravella Eager Cadet ja Pearled Unicorn

A pelaa Living Deathin, creaturet tulee tiskiin ja triggeröi Confusion in the Ranksin. A on aktiivinen pelaaja joten sen triggerit menee stäkkiin ensin ja valitsee ensin targetit.

A vaihtaa Raging Goblinin Scatheen ja Gray Ogren Cadettiin.
B vaihtaa Scathen Cadettiin ja Cockroachin Unicorniin.
C vaihtaa Cadetin Cockroachiin ja Unicornin Ogreen.

Stäkki alkaa resolvaamaan C:n triggereistä.
Cadet -> Cockroach, Unicorn -> Ogre, ok.

B:n triggerit:
Scathe -> Cadet, Cockroach -> Unicorn, ok.

A:n triggerit:
Goblin -> Scathe, Ogre -> Cadet... sadfasdf, A ei enää kontrolloi Ogree.

Tässä siis kysymys: Voiko tuota yllä olevaa vaihtoa tapahtua, jos Ogren alkuperäinen kontrolleri ei enää kontrolloikaan Ogree. Confusion in the Rankshän sanoo exchange, eikä minusta voi enää vaihtaa sitä mitä sulla ei enää ole.
Awesome to the max.

Poissa Polari

Vs: Confusion in the Ranks
« Vastaus #1 : 03.08.06 - klo 22:43 »
Confusion in the Ranksin efekti: "Exchange control of those permanents."

Kortin vaikutus on että kaksi permanenttia vaihtavat omistajia, eikä mitään sen monimutkaisempaa. Ogre ja Cadet vaihtavat siis omistajia. Jos mennään pikkutarkaksi, kaikki Confusion in the Ranksin triggerit ovat itse asiassa pelaajan A kontrolloimia, koska Confusion in the Ranks on pelaaja A:n permanentti. Peliin tulevan permanentin omistaja ainoastaan valitsee abilityn targetin.

Pikaedit - Lisäyksenä edelliseen, koska kaikki Confusionin triggerit ovat A:n kontrolloimia, A myös päättää missä järjestyksessä ne laitetaan stackkiin.
« Viimeksi muokattu: 03.08.06 - klo 22:46 kirjoittanut Polari »
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Gushex

« Vastaus #2 : 07.08.06 - klo 00:24 »
2 pelaajan peli. Minulla pelissä Confusion in the Ranks. Vastustaja pelaa Living Deathin: minä saan pöytään Alpha Myrin ja vastustaja Grizzly Bearsin. Kun stäkki on tyhjentynyt Confusion in the Ranks triggereistä, onko tilanne seuraava: Minulla Grizzly Bears, vastustajalla Alpha Myr?

Poissa Polari

« Vastaus #3 : 07.08.06 - klo 02:20 »
Kyllä on.

Tätä en itse asiassa huomannut edellistä vastausta kirjoittaessani, mutta jos abilityn kohde on vaihtunut sille pelaajalle joka sen alunperin valitsi, se ei resolvatessa ole laillinen ("target permanent another player controls ... "). Grizzly Bears ja Alpha Myr eivät vaihdu toista kertaa, mutta toisaalta edellisessä tilanteessa Ogre ja Cadet vaihtuvat, koska mukana on kolmas osapuoli, ja abilityn kohteen omistaa edelleenkin joku muu kuin pelaaja A.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)