1.8.2008 ~jari: Huomautus! Tämä on vanhentunut ruling, koska kortin teksti on muuttunut merkittävästi.
1. Animate Dead tulee peliin, nostaa Akroman, ja menee itse gravelle jättäen Akroman peliin. Alla tarkempi selitys siitä miksi näin tapahtuu.
Animate Deadin nykyinen sääntöteksti:
Animate Dead {1B}
|Enchantment|
When Animate Dead comes into play, if it's in play, it becomes an Aura with enchant creature. Put target creature card from a graveyard into play under your control and attach Animate Dead to it.
Enchanted creature gets -1/-0.
When Animate Dead leaves play, destroy enchanted creature. It can't be regenerated.
Animate Dead on epätoimiva* kivikautinen hirvitys, jonka toiminta on muuttunut useampaan kertaan erratojen ja sääntömuutosten myötä. Nykyinen viritys toimii protection-vehkeiden kanssa näin:
-Pelaat Animate Deadin Enchantmenttina
-Peliintullessaan sen comes-into-play ability triggeröi ja targetoi otusta gravella. (Protectionit yms. vaikuttavat vain creaturen ollessa pelissä)
-Animate Dead muuttuu auraksi. Creature tulee peliin. Animate Dead yrittää liittää itsensä nostettuun otukseen, muttei protectionin takia onnistu.
-State-based effectit tarkistetaan. Animate Dead on Aura joka ei ole kiinni missään ja menee gravelle.
-Animate Deadin leaves play -ability triggeröi ja yrittää tuhota enchanted creaturen. Koska sellaista ei ole, mitään ei tapahdu.
* Nykyinen versio kylläkin toimii ihan kuin pitääkin, ei se sentään rikki ole. Onpahan moneen kertaan puukotettu ja purkalla toimiva.
2. Kaikki kolme abilityä ovat replacement-efektejä jotka yrittävät vaikuttaa samaan tapahtumaan (Colossuksen gravelle meno), jolloin Colossuksen omistaja saa päättää mikä näistä vaikuttaa. Vastustajasi saa siis valita sekoittaako Colossuksen pakkaan vai poistaako sen pelistä.