Heip,
olen tässä viimeaikoina palaillut takaisin MTG:n pariin (casual-meiningillä kaveriporukassa). "Ennenmuinoin" vaihtaminen/myynti tapahtui pelkästään newsgroupissa sfnet.harrastukset.keräilykortit.mtg ja korttien liikevaihto oli mieletöntä. Kortit menivät kuin kuumille kiville ja itse sai ostettua suht. sopuhintaan ja helposti. Nykyään tilanne on sellainen, että myynti-ilmoitus saattaa virua päivätolkulla ilman yhtäkään kiinnostunutta ja muutenkin on aika hiljaista. Muutenkin pelaajia näkyy paljon vähemmän, kuin ennen.
Miten on MTG:n laita nykyään ,jos verrataan esim vuosikymmenen vaihteeseen (1999-2000)? Onko kaikki tosiaan hiipumassa, vai onko kyse vaan minusta?
Suomalaiset tuntuisivat pelaavan lähes poikkeuksetta vain type 2:sta, joka taasen meikäläistä ei kiinnosta lainkaan (jatkuvasti ostettaava uutta, jotta pakka pysyisi ajantasalla). Onko esim. Helsingissä olemassa mitään isompia porukoita/tapahtumia tms., joissa pelataan lähinnä huviksi (a la casual)?
Korjatkaa, jos olen hakuteillä. Kuten sanottua, olen ollut pitkään poissa kuvioista