Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Kaksoispiste..  (Luettu 3726 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa king4aday

Kaksoispiste..
« : 12.03.07 - klo 15:09 »
Törmäsin visaiseen pähkinään pelatessa kaveriani vastaan.. Kaverilla oli pöydässä Magus of the scroll ja käytti abilityä minun Dauthi slayeriin.. Hän sanoi etten voinut responssata enään siinä vaiheessa kun slayeriin on kohdistettu, vaan minun pitäisi responssata siinä vaiheessa kun hän käyttää 3T: ominaisuuden... Esimerkiksi hän mainitsi joissain kisoissa tapahtuneen tilanteen, jossa pelaaja A käytti Planeswalker's scornin abilityä ja pelaaja B:llä oli vain psychatog pöydässä joka oli tässä vaiheessa saamassa -3/-3.. Judge oli estänyt parin kortin discardausta ja sanoi, ettei voi responsata tuon kaksoispisteen jälkeen, jolloin ability resolvaa.. Mikä on tuomio..?
Lainaus käyttäjältä: Akspee
olen tardi.

Poissa duracel

Re: Kaksoispiste..
« Vastaus #1 : 12.03.07 - klo 16:22 »
Magus of the Scrollilla on activated ability, jolle pitää valita target kun ability pelataan ja maksaa abilityn hinta, eli kolme manaa ja täpätä Magus. Kaikki muu abilityssa tapahtuu kun se resolvaa, jolloin ei tietenkään voi enää tehdä asialle mitään. Sinun pitää responsata abilityyn kun se on pelattu. Jos annat sen resolvata, eli annat toisen pelaajan nimetä kortin ja katsoa osuuko valinta siihen, et voi tehdä mitään. Samoin tuon esimerkkisi kanssa. Ilmeisesti siinä oli jo katsottu paljonko miinusta tulee, ja sitten yritettiin tehdä jotain kesken abilityn resolvaamisen, mikä ei ole mahdollista. Tuohonkin pitää responsata ennen kuin tietää paljonko miinusta on tulossa.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa duracel

Re: Kaksoispiste..
« Vastaus #2 : 12.03.07 - klo 16:35 »
Korostanpa vielä sitä seikkaa, etteivät spellit tai abilityt tee mitään ennen kuin ovat resolvanneet. Pelaamiseen liittyvät asiat selviävät sääntökoulusta; kaikki muut kortin mainitsemat asiat tapahtuvat vasta kun spell tai ability resolvaa.

Persecuteen nimetään väri vasta kun se resolvaa, aivan kuten Wrath of God rikkoo creaturet vasta kun se resolvaa.

Magus of the Scrollin nimetään kortti vasta kun se resolvaa, aivan kuten Seal of Fire tekee kaksi vahinkoa vasta kun ability resolvaa.

Circle of Protection: Redin abilityä käytettäessä valitaan source vasta kun ability on resolvannut.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa DaiJou

Vs: Kaksoispiste..
« Vastaus #3 : 12.03.07 - klo 19:03 »
Kaksoipisteeseen liittyen tämä kysymys:

Kykyhän on yleensä muotoa  MAKSU:EFFECT esimerkiksi maksuun vaaditaan manan maksua tai muuta sellaista.
Itse kysymys koskee tätä:
Return an Elf you control to its owner's hand: Untap target creature. Play this ability only once each turn.

Kun kerran tontun nostaminen on osa maksua, niin eihän vastustajalla ole mahdollisuutta tuhota responssina tonttua jonka olisin nostamassa käteen? Vai...?

Poissa Polari

Vs: Kaksoispiste..
« Vastaus #4 : 12.03.07 - klo 19:26 »
Kun kerran tontun nostaminen on osa maksua, niin eihän vastustajalla ole mahdollisuutta tuhota responssina tonttua jonka olisin nostamassa käteen?

Juuri näin.

(Siis ei ole mahdollisuutta tuhota tonttua)
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)