Highlanderissa ei vain mielestäni pahemmin ole järkeä, jos ensin saat pelata vain yhtä kopiota kortteja ja sitten vielä ei saa olla kaverin kanssa samanlaisia, tämä voi kusta jo koko manabasen, jos ei paljon basic landejä pelaa ja myöskin mitään kahden pelaajan korttien välisiä yhdistelmiä ei pahemmin tule tehtyä, koska pakassa on jo muutenkin vain 1kpl combon palasia.
Muissa formaateissa vielä ymmärrän 2HG:n säännön, että saa olla yhteensä 4kpl, mutta Highlanderissa se on vain väärin, tosin riippuen siitä millä pakka koolla pelataan? Itse olen kuullut 60 (onko tässä edes järkeä?), 80 (saattaa menetellä) ja 100 (tätä itse pelaan ja tästä pidän) kortin pakoista ja seuraava teksti tulee oletuksella, että kyseessä on 100 kortin pakat. En näe mitä järkeä on tehdä rajoitukset, kun ei ole suurta mahdollisuutta muutenkaan tiettyä korttia nostaa ja manabase ja deckki vain huononevat entisestään vielä, kun et tosiaan synergioita/comboja saa kaverin kanssa pahemmin pelattua, kun on hyvin epätodennäköistä nostaa juuri ne pari korttia sadasta, jotka tarvitsette. Jos kortteja voisi olla yhteensä 2x niin se jo toisi pienet mahdollisuudet.
Omasta mielestäni siis 2HG Highlanderissa tiimillä saa olla yhteensä 2kpl kortteja pakoissaan (eli 1kpl per pelaaja) riippuen pakkojen koosta. 60 ja 80 kortin pakoissa vielä voi sallia tämän, että vain 1kpl, mutta jos pelataan 100 tai 120 kortin pakkoja niin en näe siinä mitään järkeä.
Joka tapauksessa Highlander ei ole varsinainen formaatti, joten sen saa periaatteessa itse pelaajaryhmä päättää miten pelaa.