Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Viive ja myrsky - Delay ja storm  (Luettu 3453 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Viive ja myrsky - Delay ja storm
« : 22.05.07 - klo 23:14 »
Mitenpä käyttäytyy vaikka Dragonstormin myrskykopio, kun siihen pelataan Delay? Delayn sanamuoto aiheuttaa ihmetystä: "If the spell is countered this way, remove it from the game with three time counters on it instead of putting it into its owner's graveyard." Tapaushan olisi selvä, jos tuossa olisi "spell card".

Lisäksi haluaisin tilittää hetkisen siitä, että Delay on järkyttänyt pitkään vallinnutta status quo'ta. Ennen vanhaan flashbackillä poistuttiin aina pelistä, käytettiinpä sitten Remandia tai Memory Lapsea. Mutta nykyään - jee - Delay toimiikin eri tavalla. Yritäpä sitten selittää aloittelijoille, miksi Memory Lapse ja Remand saavat erilaisen kohtelun kuin Delay. Ei mulla muuta. Sainpahan vähän avautua.

Poissa Polari

Vs: Viive ja myrsky - Delay ja storm
« Vastaus #1 : 23.05.07 - klo 00:00 »
Mitenpä käyttäytyy vaikka Dragonstormin myrskykopio, kun siihen pelataan Delay? Delayn sanamuoto aiheuttaa ihmetystä: "If the spell is countered this way, remove it from the game with three time counters on it instead of putting it into its owner's graveyard." Tapaushan olisi selvä, jos tuossa olisi "spell card".

503.10a A copy of a spell in a zone other than the stack ceases to exist. A copy of a card in any zone other than the stack or the in-play zone ceases to exist. This is a state-based effect. See rule 420.

Eli kopio counteroituu ja gravelle menon sijaan Delay poistaa sen pelistä. Välittömästi tämän jälkeen kopio lakkaa olemasta samaan tapaan kuin mihin tahansa muualle stäkistä poistuessaan.

Lisäksi haluaisin tilittää hetkisen siitä, että Delay on järkyttänyt pitkään vallinnutta status quo'ta. Ennen vanhaan flashbackillä poistuttiin aina pelistä, käytettiinpä sitten Remandia tai Memory Lapsea. Mutta nykyään - jee - Delay toimiikin eri tavalla. Yritäpä sitten selittää aloittelijoille, miksi Memory Lapse ja Remand saavat erilaisen kohtelun kuin Delay. Ei mulla muuta. Sainpahan vähän avautua.

Flashbackin sanamuoto tältä osin on edelleen sama kuin ennenkin - "remove this card from the game instead of putting it anywhere else any time it would leave the stack". Delay on jo valmiiksi poistamassa kortin pelistä, joten flashbackkia ei kiinnosta. Ehkäpä tiesitkin jo tarkemman syyn, varmaankin on kenelle tahansa epäselvä jos opettelee pelin toiminnan tapauskohtaisesti eikä sääntöjen kautta, mutta ihan loogisesti tuo toimii jos vain kummankin efektin tekstit lukee tarkasti.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)