Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Pari epäselvää kysymystä.  (Luettu 5024 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wrakis

  • Kuopio
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Karplusan Forest, punaista, Birds of p... Eiku vit
Pari epäselvää kysymystä.
« : 04.11.07 - klo 20:54 »
Esimerkki 1.

Mulla on pöydässä Samurai of the Pale Curtain, Oathkeeper, Takeno's Daisho ja joku olento X (Tämä on samurai), jolla tämä Oathkeeper on. Olento X kuolee. Heitetäänkö tämä olento pelistä Pale Curtainin voimin vai palautuuko se Oathkeeperin avulla takaisin peliin?

Esimerkki 2.

Voiko tulla tasapeli 1/1 tokenit vs. Hissing Miasma jos tokeneita on yhtä paljonkin kuin molemmilla lifeä?

Esimerkki 3.

Kumpi ability tulee enemmin voimaan? Jos upkeepissä mulla on Aeon Chronicler jolla on X + 1 time counteria ja saan nostaa lapun. Mutta kun minulla tulee Wheel of Fate pöytään, ja joudun discartoimaan käteni. Tuleeko Aeonin antama kortti käteeni dissauksen ja uuden käden noston jälkeen vai, meneekö se suoraan graveyardille?

Esimerkki 4.

Coat of Arms + Sensei Golden-Tail (tai joku muu Fox samurai) + Creature X (joku toinen Fox Samurai)

Saako Creature X Sensei Gloden-Tailin ansiosta +2/+2 kun molemmat ovat Samuraita ja Foxeja?

Miten Planeswalkerit toimivat?
« Viimeksi muokattu: 25.11.07 - klo 14:42 kirjoittanut Wrakis »

Poissa Rancid-

Vs: Pari epäselvää kysymystä.
« Vastaus #1 : 04.11.07 - klo 21:28 »
Lainaus käyttäjältä: Wrakis
Esimerkki 1.

Mulla on pöydässä Samurai of the Pale Curtain, Oathkeeper, Takeno's Daisho ja joku olento X (Tämä on samurai), jolla tämä Oathkeeper on. Olento X kuolee. Heitetäänkö tämä olento pelistä Pale Curtainin voimin vai palautuuko se Oathkeeperin avulla takaisin peliin?

Pale Curtainin kyky on ns. replacement ability, jonka johdosta olento X ei mene lainkaan hautausmaalle eikä Oathkeeper siis triggeröidy.

Lainaus käyttäjältä: Wrakis
Esimerkki 2.

Voiko tulla tasapeli 1/1 tokenit vs. Hissing Miasma jos tokeneita on yhtä paljonkin kuin molemmilla lifeä?

Näillä korteilla tasapelin aikaansaanti on hyvin vaikeaa. Hissing Miasma triggeröityy declare attackers stepissä, eli tokeneita kontrolloiva pelaaja on todennäköisesti kuolemassa kauan ennen kuin pikkumiehet tekevät pistettäkään vahinkoa.

Lainaus käyttäjältä: Wrakis
Esimerkki 3.

Kumpi ability tulee enemmin voimaan? Jos upkeepissä mulla on Aeon Chronicler jolla on X + 1 time counteria ja saan nostaa lapun. Mutta kun minulla tulee Wheel of Fate pöytään, ja joudun discartoimaan käteni. Tuleeko Aeonin antama kortti käteeni dissauksen ja uuden käden noston jälkeen vai, meneekö se suoraan graveyardille?

Sekä Aeon Chroniclerin että Wheel of Faten suspend-triggerit tapahtuvat upkeepin alussa, joten niiden kontrolloijana saat itse päättää, missä järjestyksessä ne laitetaan stackiin.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Wrakis

  • Kuopio
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Karplusan Forest, punaista, Birds of p... Eiku vit
Vs: Pari epäselvää kysymystä.
« Vastaus #2 : 24.11.07 - klo 13:07 »
Uus kysymys.

Poissa duracel

Re: Pari epäselvää kysymystä.
« Vastaus #3 : 24.11.07 - klo 13:11 »
Älä nyt hemmetissä mene poistamaan vanhoja kysymyksiä, vaan postaa uusi perään!

Ja vielä kerran: Coat of Arms ei laske creature typejä, vaan creatureita, joilla on samoja typejä. Se vertailee creatureiden typejä, ja katsoo onko niillä samoja typejä. Sillä ei ole väliä kuinka monta yhteistä typeä niillä on. Kaksi Changeling creaturea saavat kumpikin vain yhden plussan. Kaksi Samurai Foxia saa kumpikin vain yhden plussan. Kaksi Elfiä saa kumpikin vain yhden plussan.

~jari
« Viimeksi muokattu: 24.11.07 - klo 13:14 kirjoittanut duracel »
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa JunioRcmf

Epäselvä kysymys Chalicesta ja replicatesta
« Vastaus #4 : 24.11.07 - klo 20:38 »
Sanotaan, että pöydässä on Chalice of the Void yhdellä napilla. Pelaan Shattering Spreen ja replicateen sen kerran targetoiden Chalicea. Alkuperäinen Spree ainakin counteroituu Chaliceen, mutta tuhoaako kopio Chalicen vai counteroituuko sekin? Oman ymmärrykseni mukaan kopion pitäisi hajottaa Chalice, koska koipioitahan ei pelata vaan ne tulevat stackkiin, mutta en ole asiasta täysin varma joten päätin kysellä.

Edit: Niin ja jos pöydässä olisi toinen Chalice nollalla napilla niin sekäänhän ei vaikuttaisi kopioiden resolvaamiseen, vai?
« Viimeksi muokattu: 24.11.07 - klo 20:40 kirjoittanut JunioRcmf »

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Pari epäselvää kysymystä.
« Vastaus #5 : 24.11.07 - klo 23:09 »
Juuri näin. Alkuperäinen counteroituu, kopiot eivät. Ja juuri mainitsemastasi syystä - kopioita ei pelata vaan ne laitetaan suoraan stackiin, ja Chalice taasen triggeröityy spellin pelaamisesta.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa KajaaninOlli

Vs: Pari epäselvää kysymystä.
« Vastaus #6 : 28.11.07 - klo 13:43 »
Juuri näin. Alkuperäinen counteroituu, kopiot eivät. Ja juuri mainitsemastasi syystä - kopioita ei pelata vaan ne laitetaan suoraan stackiin, ja Chalice taasen triggeröityy spellin pelaamisesta.

Eli siis minkä vaan spellin, jolla on replicate, kopioihin ei tehoa counterspell. Niinkö?

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Pari epäselvää kysymystä.
« Vastaus #7 : 28.11.07 - klo 13:48 »
Ei. Kyllä ne kopiot on ihan normaaleja spellejä siellä stäkissä ja niihin voi pelata counterspellejä. Sen sijaan Chalice katsoo spelliä PELATTAESSA sen casting costia, se ei enää pysty vaikuttamaan asiaan kun spelli on jo stäkissä. Counterspell kun käytännössä resolvatessaan poistaa targetoimansa spellin pois stäkistä.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Sigu7

Vs: Pari epäselvää kysymystä.
« Vastaus #8 : 28.11.07 - klo 19:24 »
Voiko sen replicaten torjua millään kortilla nykyisessä t2?

Poissa duracel

Re: Pari epäselvää kysymystä.
« Vastaus #9 : 28.11.07 - klo 19:30 »
Missään kortissa nykyisessä standardissa ei ole Replicatea.

Käydään vielä rautalangan kanssa läpi tuo Replicate. Kun spelliä pelataan, siihen voidaan ylimääräisenä maksuna maksaa niin monta kertaa Replicate, kuin pelaaja haluaa. Kun spelli on pelattu ja maksettu, menee stackiin triggered ability, joka resolvatessaan pistää stackkiin niin monta kopiota pelatusta kuin spellistä kuin Replicate-maksuja maksettiin. Nämä spellit ovat alkuperäisen kopioita, ja muuten ihan tavallisia spellejä, mutta stackissa niitä ei esitä kortti. Ne toimivat kuitenkin täysin samalla tavalla, niitä voi counteroida millä tahansa asialla, joka counteroi spellejä. Itse Replicate-triggerin voi counteroida millä tahansa asialla, joka counteroi triggered abilityja.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Sigu7

Vs: Pari epäselvää kysymystä.
« Vastaus #10 : 28.11.07 - klo 19:36 »
ok. onkos muuten delve triggered ability

Poissa duracel

Re: Pari epäselvää kysymystä.
« Vastaus #11 : 28.11.07 - klo 19:39 »
Delve on additional cost, eli spelliä pelatessa voit poistaa graveyardilta kortteja ja jokaisesta poistetusta kortista spellin kokonaishinta laskee yhdellä. Se on siis ylimääräinen maksu, joka oikeasti halventaa spelliä.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!