Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Muutama kysymys.  (Luettu 3516 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zacharias

Muutama kysymys.
« : 13.12.07 - klo 18:43 »
Olisi tässä pari kysymystä joita olen/olemme kavereiden kanssa mietitty:

1. Avatar of Woe tulee pöytään. Voiko se vastustajan vuorolla käyttää abilityään? (tap: destroy target creature.)

2.Teferi, Mage of Zhalfir tai jokin muu olento Flashillä tulee pöytään vastustajan vuoron loppuun. Voiko se hyökätä minun omalla vuorollani?

3. Arcanis the Omnipotent on minulla pöydässä. Vastustajani tuhoaa arcaniksen esim. Terrorilla. Voinko nostaa Arcaniksen esim. hautuumaalta abilityllään? (2UU: Return Arcanis the Omnipotent to its owner's hand.)

Jos jollakin muullakin kortilla on sama ability kuin arcaniksellä, voiko saman asian tehdä?

4. Miten tuo Control Magic oikein toimii? tästäkin on ollut paljon erimielisyyksiä...

Varmaan löytyisi vastaukset näihinkin jos vain jaksaisi etsiä, mutta täältä varman saa nopeiten vastaukset. :)

Kiitos ja Anteeksi.

Poissa KukistajA

Vs: Muutama kysymys.
« Vastaus #1 : 13.12.07 - klo 18:52 »

1. Avatar of Woe tulee pöytään. Voiko se vastustajan vuorolla käyttää abilityään? (tap: destroy target creature.)

Ei voi. Olennolla on summoning sickness jos et ole kontroloinut sitä vuorosi alusta lähtien. Summoning sickness kestää vuorosi alkuun saakka.

Lainaus
2.Teferi, Mage of Zhalfir tai jokin muu olento Flashillä tulee pöytään vastustajan vuoron loppuun. Voiko se hyökätä minun omalla vuorollani?

Teferillä on summoning sickness vastustajan vuoron lopulla, ja se poistuu tultaessa omalle vuorollesi.

Lainaus
3. Arcanis the Omnipotent on minulla pöydässä. Vastustajani tuhoaa arcaniksen esim. Terrorilla. Voinko nostaa Arcaniksen esim. hautuumaalta abilityllään? (2UU: Return Arcanis the Omnipotent to its owner's hand.)

Jos jollakin muullakin kortilla on sama ability kuin arcaniksellä, voiko saman asian tehdä?

Korttien abilityt toimivat ainoastaan pelissä, ellei kortissa nimenomaan erikseen sanota että abilityä voi käyttää esim. kädestä tai graveyardilta.

EDIT: Joskin voit vastauksena terroriin käyttää käteen nostokykyä, jollon arcanis on jo kädessäsi turvassa kun terror alkaa resolvaamaan.

Lainaus
4. Miten tuo Control Magic oikein toimii? tästäkin on ollut paljon erimielisyyksiä...

Control magic on aura, joka tulee peliin kiinnitettynä johonkin olentoon. Kun se tulee peliin, control magicin pelaaja (controlleri) saa olennon haltuunsa kunnes se (tai control magic) poistuu pelistä. Jos olento kuolee, se menee omistajansa hautuumaalle.

Kannattaa tosiaan lueskella nuo sääntökoulut läpi, lähes kaikkiin kysymyksiin olisi löytynyt suora vastaus ja esimerkki niistä.
« Viimeksi muokattu: 14.12.07 - klo 08:42 kirjoittanut KukistajA »
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.