Poromagia

Kirjoittaja Aihe: mitäs armeijan suhteen?  (Luettu 47726 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fumba

Vs: mitäs armeijan suhteen?
« Vastaus #150 : 20.03.08 - klo 16:01 »
Niin siis tuossa totesimme aiemmin, ettei armeija tule vapaaehtoiseksi niin kauan kuin ihmisillä on vanhentunut käsitys siitä. Siksi kompensoiva vaihtoehto olisi tuoda edes tasa-arvo kuntoon, kun ei siihen ole mitään estettä.

Aivan, miehet ja naisethan ovat tunnetusti fyysisiltä ominaisuuksiltaan täysin samanlaisia  :o

Poissa Nox

Vs: mitäs armeijan suhteen?
« Vastaus #151 : 20.03.08 - klo 16:04 »
Fyysiset ominaisuuden eivät ole este palvelukselle. Käyhän armeijassa jo nyt pieni määrä naisia.

Poissa electricgorilla

Vs: mitäs armeijan suhteen?
« Vastaus #152 : 20.03.08 - klo 16:10 »
Tää on kuudetta sivua silkkaa vittuilua ja pilkunnussimista,pari asiallista kommenttia siinä välissä.Tästä ei voi saada hyvää keskustelua.Miten niin sivarin kannalla ei voi olla,kun ei oo käyny armeijaa?Toinen hyvä juttu on tasa-arvoon vetoaminen,johon tulee vastauksena:"Mikä vitun tasa-arvo,itse olen sovinisti,sekä roturealisti".Ja sitä jauhetaan muutaman sivun verran."Väitellään,minä toimin tuomarina!"Tällaiset aiheet vaan aina menevät siihen.

Poissa False

Vs: mitäs armeijan suhteen?
« Vastaus #153 : 20.03.08 - klo 16:20 »
Lainaus
"Ei johtajia" ei tarkoita etteikö olisi jotakin päättävää elintä. Se kuitenkin tarkoittaa sitä, että päätökset pyritään tekemään tasavertaisina ja konsensuksessa.

Oletko demokratiasta kuullut?
Aiemmin vertasin jo demokratiaan. Lue huolella ja ajatuksella uudestaan mitä kirjoitin.

Ihmetyttää täällä itkeminen siitä kun naisten ei tarvitse käydä armeijaa, mitä sitten?
Vertaatteko tosiaan itseänne naisiin, te jotka olette sitä mieltä että myös naisten se pitäisi käydä jotta asiat olis hyvin  ::)
Ja mikäs vika naisissa on? Ihminen on ihminen, oli sillä mitkä vehkeet jalkojen välissä tahansa.
Nämä ovat periaatekysymyksiä. Haluan kaikille ihmisille samanarvoista kohtelua ja kunnioitusta, edusti sitten mitä sukupuolta, rotua, uskontoa, ikäluokkaa, poliittista linjaa tai seksuaalista suuntaumusta tahansa. Otetaan tuon nais-esimerkin rinnalle toinen ihmisryhmä, jolla ei ole lainkirjaamaa velvollisuutta isänmaataan kohtaan: jehovantodistajat. Ja tasavertaista kohtelua tässä tapauksessa on mielestäni se, että kaikilla on sama mahdollisuus mennä tai olla menemättä inttiin.

Lainaus
kuten jo aiemmin mainitsin, monille ei aseeton palveluskaan ole mielekäs vaihtoehto, jos ei halua vannoa tappavansa.

Miten se vannominen liittyy tähän? Sun ei ole pakko sanoa siellä mukana jos se nyt siitä on kiinni. Itse olen armeijani käynyt hyvin, mutta silti en valaa kyllä allekirjoita tilanteen tullen. Sotimaan voin mennä, mutta en laita maata itseni tai läheisteni edelle.
Tämäkin on pohjimmiltaan periaatekysymys. Itse haluan ottaa vastuuta teoistani ja sanoistani ja katteettomien lupausten tekeminen ei kuulu tapoihini. Ikävää, jos koet sanasi noin merkityksettömäksi.
Tarkistaa en jaksa, mutta luulisin, että tuolla valalla on jotain merkitystä myös lain silmissä.

Ja sitten tekstiä ei kenellekkään:
En ymmärrä miksi ihmiset kannattavat anarkiaa, lähinnä siksi että ne kannattajat ovat niitä jotka jäisivät vähäosaisiksi anarkian vallitessa.
Ja pakkoprovo:
Sanotaan että sivari on hyödyllinen, koska saa työkokemusta ja työsuhteita. Kuinka moni oikeasti pääsee sivarissa sellaisia duuneja katselemaan jotka ovat miehen arvoisia(ts. 3k minimi palkkana vaikka rajana)
tästä en nyt ymmärtänyt sanaakaan. voisitko vääntää hieman rautalangasta, etten joudu arvailemaan, että mitä tarkoitat? siis kummassakin kohdassa.


edit.
Tää on kuudetta sivua silkkaa vittuilua ja pilkunnussimista,pari asiallista kommenttia siinä välissä.Tästä ei voi saada hyvää keskustelua.Miten niin sivarin kannalla ei voi olla,kun ei oo käyny armeijaa?Toinen hyvä juttu on tasa-arvoon vetoaminen,johon tulee vastauksena:"Mikä vitun tasa-arvo,itse olen sovinisti,sekä roturealisti".Ja sitä jauhetaan muutaman sivun verran."Väitellään,minä toimin tuomarina!"Tällaiset aiheet vaan aina menevät siihen.

Niin totta, mutta täytyy myöntää, että tällaisista aiheista jauhaminen on sen verran kiinnostavaa ja henkilökohtaista puuhaa, että tätä ihan mielellään jatkaa. Vaikka täytyy kyllä välillä pahoitella innostuksissaan heittämiään aiheettomuuksia ja ajatuspieruja. Keskustelu on mielestäni lähes aina jollain tapaa hyödyllistä, sillä vaikka kumpikaan ei muuttaisi kantaansa väittämistään, antaa se kuitenkin pohjaa itsetutkiskelulle ja oman ajattelunsa syventämiselle.
« Viimeksi muokattu: 20.03.08 - klo 16:23 kirjoittanut False »

Poissa Nox

Vs: mitäs armeijan suhteen?
« Vastaus #154 : 20.03.08 - klo 16:37 »
Haluaisin tuoda "keskusteluumme" seuraavan tiedon, jota ei ilmeisesti olla edes vielä mainittu.

"Enemmistö suomalaisista asepalveluikäisistä miehistä kävisi armeijan, vaikka se olisi vapaaehtoista."

Näin sanoo Väli-Suomen sanomalehtien Sunnuntaisuomalaisen teettämä selvitys.

Poissa veijari

Vs: mitäs armeijan suhteen?
« Vastaus #155 : 20.03.08 - klo 17:56 »
Miten tuohon tulokseen on päädytty? Ihan vain kirjoittamalla se lehteen ilman perusteita?
Oikeasti suurin osa ihmisistä ei tekisi yhtään mitään jos asiat olisivat vapaaehtoisia. Kuka nyt kouluja kävisi tai duunia tekisi jos voisi vain maata himassa ja harrastella kaikki päivät, kaunis ajatus mutta ei vain toimi.
Mikä siinä nyt on niin vaikeaa mennä sinne inttiin ja vähän temmeltää poikien kanssa metsässä ja paistaa makkaraa?
Olet kuitenkin ensmimäisten 6 vuoden jälkeen seuraavat 59 vuotta siinä tietyssä oravanpyörässä joka on luotu. Menet koullun, menet uuteen kouluun x kertaa, käyt intin, lisää koulua tai duunia ja loput duunia eläkkeeseen asti. Eli tuosta jos ajattelee niin tuollaisen pyöreät 60 vuotta teet sitä mitä on määrätty ihmisen tehtäväksi niin miksi se yksi vuosi siellä itkettää niin paljon noihin muihin verrattuna. Hankkikaa selkäranka, yhteiskunta ei toimi jos kaikki olisivat sellaisia "mä en alistu" tyyppejä -> eli siis niitä jotka paskat piittaa mistään kunhan oma perse voi hyvin. Jos kaikki päättäisivät lopettaa työnteon koska "ei huvita tai naapurin perakaan oo mitään duunia ikinä tehny" niin ei systeemi enää toimisi. Valitettava tosiseikka, mutta se että jätät armeijan käymättä ei edes muuta sitä että olet syntymästäsi asti määrätty tiettyyn kehään jonka kuljet tai vaihtoehtoisesti elät sosiaalipummina.


PS: False sekä electrogorilla, älkää vääristelkö tekstiäni.

Poissa Nox

Vs: mitäs armeijan suhteen?
« Vastaus #156 : 20.03.08 - klo 18:12 »
Miten tuohon tulokseen on päädytty? Ihan vain kirjoittamalla se lehteen ilman perusteita?
Oikeasti suurin osa ihmisistä ei tekisi yhtään mitään jos asiat olisivat vapaaehtoisia. Kuka nyt kouluja kävisi tai duunia tekisi jos voisi vain maata himassa ja harrastella kaikki päivät, kaunis ajatus mutta ei vain toimi.
Mikä siinä nyt on niin vaikeaa mennä sinne inttiin ja vähän temmeltää poikien kanssa metsässä ja paistaa makkaraa?
Olet kuitenkin ensmimäisten 6 vuoden jälkeen seuraavat 59 vuotta siinä tietyssä oravanpyörässä joka on luotu. Menet koullun, menet uuteen kouluun x kertaa, käyt intin, lisää koulua tai duunia ja loput duunia eläkkeeseen asti. Eli tuosta jos ajattelee niin tuollaisen pyöreät 60 vuotta teet sitä mitä on määrätty ihmisen tehtäväksi niin miksi se yksi vuosi siellä itkettää niin paljon noihin muihin verrattuna. Hankkikaa selkäranka, yhteiskunta ei toimi jos kaikki olisivat sellaisia "mä en alistu" tyyppejä -> eli siis niitä jotka paskat piittaa mistään kunhan oma perse voi hyvin. Jos kaikki päättäisivät lopettaa työnteon koska "ei huvita tai naapurin perakaan oo mitään duunia ikinä tehny" niin ei systeemi enää toimisi. Valitettava tosiseikka, mutta se että jätät armeijan käymättä ei edes muuta sitä että olet syntymästäsi asti määrätty tiettyyn kehään jonka kuljet tai vaihtoehtoisesti elät sosiaalipummina.

Hohhoijaa kun puhutaan "selvityksestä" puhutaan yleensä tutkimuksesta eli tässä tapauksessa kyselystä. Lopputeksti oli kuin et olisi lukenut ainuttakaan viestiä tästä ketjusta.

Poissa False

Vs: mitäs armeijan suhteen?
« Vastaus #157 : 20.03.08 - klo 18:13 »
Miten tuohon tulokseen on päädytty? Ihan vain kirjoittamalla se lehteen ilman perusteita?
Oikeasti suurin osa ihmisistä ei tekisi yhtään mitään jos asiat olisivat vapaaehtoisia. Kuka nyt kouluja kävisi tai duunia tekisi jos voisi vain maata himassa ja harrastella kaikki päivät, kaunis ajatus mutta ei vain toimi.
Mikä siinä nyt on niin vaikeaa mennä sinne inttiin ja vähän temmeltää poikien kanssa metsässä ja paistaa makkaraa?
Olet kuitenkin ensmimäisten 6 vuoden jälkeen seuraavat 59 vuotta siinä tietyssä oravanpyörässä joka on luotu. Menet koullun, menet uuteen kouluun x kertaa, käyt intin, lisää koulua tai duunia ja loput duunia eläkkeeseen asti. Eli tuosta jos ajattelee niin tuollaisen pyöreät 60 vuotta teet sitä mitä on määrätty ihmisen tehtäväksi niin miksi se yksi vuosi siellä itkettää niin paljon noihin muihin verrattuna. Hankkikaa selkäranka, yhteiskunta ei toimi jos kaikki olisivat sellaisia "mä en alistu" tyyppejä -> eli siis niitä jotka paskat piittaa mistään kunhan oma perse voi hyvin. Jos kaikki päättäisivät lopettaa työnteon koska "ei huvita tai naapurin perakaan oo mitään duunia ikinä tehny" niin ei systeemi enää toimisi. Valitettava tosiseikka, mutta se että jätät armeijan käymättä ei edes muuta sitä että olet syntymästäsi asti määrätty tiettyyn kehään jonka kuljet tai vaihtoehtoisesti elät sosiaalipummina.


PS: False sekä electrogorilla, älkää vääristelkö tekstiäni.
lainasin suoraan tekstiäsi, enkä mielestäni edes ulos kontekstista. tarkenna hieman.

tuo noxin lainaus tutkimuksesta liittyy sen lehden teetättämään tutkimukseen, kuten siinä lukeekin. lue nyt ihan huolellisesti kaikki nuo postaukset.
heittelet myös aika hätiköityjä johtopäätöksiä ihmisluonnosta ja yhteiskunnasta täysin ilman perusteita.
en pidä kyllä myöskään kovin arvostettavana keskustelutaitona huudella jotain summittaisia "hanki selkäranka" heittoja. lienevät samaa sarjaa kuin "leikkaa hiuksesi". jos ei ole mitään sanottavaa, ei kannata ehkä sanoa mitään. selkärankaa minulla on enemmän kuin useimmilla valmiita polkuja tallaavilla, kiitos vain.

Poissa veijari

Vs: mitäs armeijan suhteen?
« Vastaus #158 : 20.03.08 - klo 18:46 »
Selvitä minulle mitä ihmisluonto on pohjimmiltaan jollei mukavuudenhaluinen?
Ja miten yhteiskunta sitten oikein toimii jos ei sillä että kukin tekee osansa?
Ja eipä teillä ole oikein missään vaiheessa ollut mitään _järkeviä perusteita_ näkökannoillenne, joten on ikävää että rupeatte käyttämään argumenttina muiden puutteellista argumentointia.

Poissa Laava

Vs: mitäs armeijan suhteen?
« Vastaus #159 : 20.03.08 - klo 18:49 »
Nyt jää lukkoon. Todistus jätetään harjoitustehtäväksi.
DCI Level 1 Judge


Ufojen kosminen viesti