Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Ropeconin Magic-turnaukset 2008  (Luettu 6517 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jkk

• L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Ropeconin Magic-turnaukset 2008
« : 25.06.08 - klo 14:23 »
Ropeconissa järjestetään tänäkin vuonna Magic-turnauksia.

Tämänhetkinen ohjelma:

Perjantai:

17:00 Grand Prix Kööpenhamina Trial. Standard-formaatti. REL Competitive, K-value 24. Pelaajamäärästä riippuen 1, 2 tai 4 pelaajaa saavat 3 byeä Kööpehaminan GP:lle. Lisäksi palkintoina lahjakortteja.

Lauantai:

11:00 PTQ Berliini. Lorwyn/Shadowmoor Block Constructed. REL Competitive, K-value 32. Voittaja saa kutsun sekä matkarahaa Berliinin PT:lle. Lisäksi palkintoina lahjakortteja.

18:00 Highlander saksalaisittain.

Sunnuntai:

11:00 Vintage

« Viimeksi muokattu: 31.07.08 - klo 16:02 kirjoittanut duracel »
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa ilpo

Vs: Ropeconin Magic-turnaukset 2008
« Vastaus #1 : 25.06.08 - klo 22:34 »
Sunnuntaivintage!
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa instiqma

« Vastaus #2 : 25.06.08 - klo 22:39 »
Sunnuntaivintage!

Seconded, ihan vaan koska se kuuluu 'Coniin. Ja toivon mukaan nostaa oululaisten ilmestymistodennäköisyyttä.

Poissa euj

« Vastaus #3 : 25.06.08 - klo 23:13 »
Joo, sunnuntailta näkyy puuttuvan T1.

Onko tämä itsestäänselvien vintageturnausten sivuuttamisen yrittäminen ja/tai riitauttaminen joku pysyvämpikin trendi? Ainakaan SM-kisojen äänestysketju ei mielestäni ollut kovin onnistunut kenenkään kannalta...

--
Esko

Poissa pyyhttu

Re: Ropeconin Magic-turnaukset 2008
« Vastaus #4 : 25.06.08 - klo 23:48 »
Kyselin jo aikaisemmin sivulauseessa vintageturnauksesta Johannalta mailitse ja vastaus oli:

Lainaus käyttäjältä: On Fri, 13 Jun 2008 11:51:19 +0300, Johanna Virtanen wrote

Sellaisia turnauksia tulee joille on järjestäjä tiedossa. Vintagelle ei toistaiseksi ole.

Poissa duracel

Re: Ropeconin Magic-turnaukset 2008
« Vastaus #5 : 26.06.08 - klo 00:09 »
Eikö se nyt ole selvää, että niihin turnauksiin tarvitaan joku vetäjä? Ei ne Vintaget mistään taivaasta putoa teillekään. Millään muotoa ne eivät ole itsestäänselviä.

Ja mitä tulee SM-kisaäänestykseen, niin sehän oli oikein onnistunut. Tällä hetkellä on molemmat turnaukset suunnitelmissa.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa jkk

• Vaihtopalaute:
    ( | | )
« Vastaus #6 : 26.06.08 - klo 09:35 »
Tosiaankin, ei ne turnaukset itsestään järjesty. Magic-turnausjärjestäjiä minulla on tällä hetkellä 3 kappaletta (mukaanlukien Tuomas, joka järjestää tuon saksalanderin). Oikeastaan tarvittaisiin pelkästään GPT:tä ja PTQ:ta varten pari tyyppiä lisää.

Poissa Polari

« Vastaus #7 : 26.06.08 - klo 16:47 »
Conin korttipuolellahan on jo parina edellisenäkin vuonna painittu työvoimapulan kanssa, ja jos henkilöstön määrä on suuruusluokkaa neljä, alkavat yksittäisten naamojen ongelmat näkyä ohjelmassa. Esim. minä en intin takia uskalla lupautua hommiin ennen kuin tiedän varmasti pääseväni paikalle, ja vaikka pääsisinkin niin en varmasti vietä kolmatta vuotta putkeen koko viikonloppua Magicin parissa.

Vilkaiskaapa vaikka tätäkin threadia. Ei Johanna siellä ihan huvikseen huutele. Vaikka miten haluaisin nähdä Vintagen sunnuntailla, jos ketään ei saada sitä järjestämään, ei vaan mahda. Sama pätee kaikkeen muuhunkin kivaan mitä ohjelmaan kenties haluttaisiin. Samaten vaikken itse juuri tuosta saksalaishighlanderista pidä enkä varmasti priorisoisi sitä ensimmäiseksi, se toteutuu tänäkin vuonna tasan siksi että asiasta välittävät ihmiset ovat riittävän aktiivisia järjestääkseen sen itse.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa jkk

• Vaihtopalaute:
    ( | | )
« Vastaus #8 : 08.07.08 - klo 10:27 »
Iloitse, syldaavi! Nyt meillä on Vintage-turnaus sunnuntaina, koska eräs hyväsydäminen henkilö on lupautunut tuomaroimaan sen! Myös muille päiville on saatu lisätyövoimaa, joten saatanpa vielä lisätä draftit ohjelmistoon.

Poissa Anssi

« Vastaus #9 : 09.07.08 - klo 19:13 »
Vaikka tämä ketju nyt onkin Magicille omistettu, kysyn silti. Osaatko kertoa mitään ropeconin muista korttipelitapahtumista, itseä nyt erityisesti kiinnostaa wowin SM-kisat ja se, miten sinne smq:iden lisäksi kelpoistuu.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa vodel

« Vastaus #10 : 10.07.08 - klo 15:35 »
Lainaus
Iloitse, syldaavi! Nyt meillä on Vintage-turnaus sunnuntaina, koska eräs hyväsydäminen henkilö on lupautunut tuomaroimaan sen! Myös muille päiville on saatu lisätyövoimaa, joten saatanpa vielä lisätä draftit ohjelmistoon.

Jos draftit saadaan ohjelmistoon, niin kyseessä varmaan Lorwyn (LOR,LOR,MOR) ja Shadowmoor (SHA,SHA,EVE) drafteja? Kiinnostaa tuo siinä mielessä, että tietää mitä boostereja ottaa mukaan.
Nopeat elävät, kuolleet eivät.

Poissa jkk

• Vaihtopalaute:
    ( | | )
« Vastaus #11 : 10.07.08 - klo 15:58 »
Teoriassa voidaan draftata mitä formaattia ihmiset vain haluavat. Käytännössä varmaan lähinnä Shadowmoor/Eventideä ja ehkä Lorwyn/Morningtidea.

Poissa malin

• L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
« Vastaus #12 : 10.07.08 - klo 17:25 »
Vodel: Jos haluat jotakin muuta formaattia draftata, hehkuta jotakin ja ehdota ajankohtaa ja ihmiset voivat kiinnostua ja tulla Coniin sopivat boosterit mukana niin sellainenkin saadaan kasaan.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa JunioRcmf

« Vastaus #13 : 07.08.08 - klo 12:48 »
Pitääpi kyseistä, että pitääkö drafteihin tuoda omat basic landit?

Poissa jkk

• Vaihtopalaute:
    ( | | )
« Vastaus #14 : 07.08.08 - klo 13:07 »
Landia on tarjolla talon puolesta, mutta ei niistä omista landeista voi haittaakaan olla.

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
« Vastaus #15 : 07.08.08 - klo 14:49 »
Taitaa olla ensimmäinen vuosi pitkään aikaan kun Ropecon jää väliin eikä vähiten tuon turnausohjelmiston takia. Neljä constructed formaattia on vähän jäykkää. Tosin iso syy on että on töissä päivystysviikonloppu JA parhaan kaverin polttarit vielä tämän kanssa päällekkäin. Mutta kainona toivomuksena esitettäköön tulevaisuutta ajatellen että edes yksi limited formaatti olisi kiva.

Onnea kuitenkin kaikille jotka turnauksiin tuolla osallistuvat ja muistakaa pitää hauskaa!

nimim. Hylkeiden ystävä
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa jkk

• Vaihtopalaute:
    ( | | )
« Vastaus #16 : 07.08.08 - klo 14:52 »
Onhan siellä FNM Sealed ja booster drafteja. Arvoturnaukset ovat  nyt Constructed-painotteisia koska ne nyt vaan piti saada mahtumaan kesän turnauskalenteriin, ja muista turnauksista voin sanoa vaan että sellaisia turnauksia järjestetään joihin ilmaantuu vapaaehtoisia järjestäjiä. Siksi meillä on nyt Vintagea ja Highlanderia.

Ehkä ensi vuonna on sitten Sealedia. Riippuu niistä jotka ovat silloin conia järjestämässä.

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
« Vastaus #17 : 07.08.08 - klo 14:59 »
Dräftit kyllä mainittiin jo aiemmin, mutta niitä voi tehdä muuallakin, FNM:stä näin ensimmäistä kertaa maininnan että sellainen on conissa. Ja ymmärrän kyllä että nyt on constructed GP tulossa ja PTQ seasonikin on constructedia. Tämän takia jää myös skandinavian GP väliin kun ei voi jaksaa vaivautua hankkimaan pakkaa sitä varten. Ja tietenkin jos vapaaehtoisia turnauksenjärjestäjiä löytyy niin tottakai he saavat päättää mitä formaattia turnauksessaan pelataan. Jotenkin vaan näytti surkealta limitedmiehen näkökulmasta ja vaivauduin nillittämään.

Ongelmahan on myös siinä että jos haluaisi limitediä niin varmimmin sitä saisi itse järjestämällä. Tosin sitten ei pääsisi pelaamaan  ;D

Ja oliko tuo viimeinen kommentti ymmärrettävissä että olet kypsähtänyt toimimaan Ropeconin järjestelyissä (mikä ei minua yhtään ihmetyttäisi)?
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa jkk

• Vaihtopalaute:
    ( | | )
« Vastaus #18 : 07.08.08 - klo 15:16 »

Ja oliko tuo viimeinen kommentti ymmärrettävissä että olet kypsähtänyt toimimaan Ropeconin järjestelyissä (mikä ei minua yhtään ihmetyttäisi)?

Ropeconin järjestämiseen kuuluu kypsähtäminen olennaisena osana.

Tällä hetkellä en osaa sanoa olenko ensi vuonna mukana Ropeconia järjestämässä, ja jos olen niin missä ominaisuudessa. Minulla ei ole ollut tänä vuonna aikaa panostaa Ropeconiin niin paljon kuin olisin halunnut (tämäkin on osasyyna siihen että formaatit ovat mitä ovat). Jos joku on oikeasti kiinnostunut korttipeliconiitin paikasta, niin tulkaa ihmeessä juttelemaan conin aikana.

Poissa rayenni

« Vastaus #19 : 08.08.08 - klo 23:37 »
Tietoja isommissa turnauksissa pärjänneistä ja failanneista arvostettaisiin ainakin tampereella  ;)

Poissa Nastaboi

« Vastaus #20 : 09.08.08 - klo 09:16 »
GPT:ssa byet harjasivat Pekka Ahonen ja Tuomas Kotiranta RDW:lla voittaen molemmat semissään monivärisen Larkin.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Jukkis

« Vastaus #21 : 09.08.08 - klo 11:25 »
Pekken! <3
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)