Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Soul net, CoP ja lighting helix  (Luettu 3294 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sanchez

Soul net, CoP ja lighting helix
« : 17.12.06 - klo 20:42 »
1)Vastustajalla on pöydässä Soul Net ja creature menee hautausmaalle. Voiko se maksaa sen kuinka monta kertaa vaan?

2)Vastustajalla on pöydässä CoP white ja mä hyökkään Guardian of the Guildpactilla sen kimppuun, voiko preventata?

3)Vastustaja heittää lighting helix mun ainoaan supermörssäriin, mutta sitten vastustaja huomaa että siihene ei voi käyttää spellejä tai abilitejä. Mitä loitsulle käy?

Poissa Polari

Vs: Soul net, CoP ja lighting helix
« Vastaus #1 : 17.12.06 - klo 21:00 »
1)Vastustajalla on pöydässä Soul Net ja creature menee hautausmaalle. Voiko se maksaa sen kuinka monta kertaa vaan?

Soul Netin kyky on triggered ability, samaan tapaan kuin esim. Fecundityn. Se siis tapahtuu kerran, jolloin voit joko maksaa tai olla maksamatta yhden manan.

2)Vastustajalla on pöydässä CoP white ja mä hyökkään Guardian of the Guildpactilla sen kimppuun, voiko preventata?

Protection from X estää mitään X:ää targetoimasta, equippaamasta, enchantoimasta tai blokkaamasta kyseistä otusta, sekä preventoi kaiken X:ien siihen tekemän vahingon. Koska CoP: White ei tee mitään näistä, voit valita sourceksi myös Guardianin.

3)Vastustaja heittää lighting helix mun ainoaan supermörssäriin, mutta sitten vastustaja huomaa että siihene ei voi käyttää spellejä tai abilitejä. Mitä loitsulle käy?

Ilmeisesti tarkoitat Humble Budokaa tai vastaavaa? Jos tällainen virhe havaitaan heti, peruutetaan pelissä tilanteeseen juuri ennen kuin laiton toiminto tapahtui - vastustajasi siis untappaa manansa ja palauttaa Lightning Helixin käteensä. Tämä siis olettaen että virhe havaitaan ennen kuin mitään kummempaa ehtii tapahtua - jos aikaa kuluu enemmän eikä tällainen peruuttaminen onnistu, yksinkertaista ratkaisua ei enää ole, jolloin tilanne poistuu pelin sääntöjen piiristä ja siirtyy turnaussääntöjen puolelle.
« Viimeksi muokattu: 17.12.06 - klo 21:04 kirjoittanut Polari »
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)