Poromagia

Kirjoittaja Aihe: PTQ-Berliini @ Kuåpiå 8.6.2008 - WHITE WEENIE VICTORIOUS  (Luettu 4859 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teroin

Joskus Oulun SM-karsintaa ennen puhuttiin Keskitalon ja Ekin kanssa että pitäähän se Kuopioon mennä tuuttailemaan ku kerran Uuleoporiin ei PTQ:ta ollu tulossa. Lisäksi Saksa on sopivan paska maa, joten sinne ois myös kiva reissata. Charsten oli nopeasti messissä ja ilmotti saman tien pelaavansa aina yhtä hyvää WW:tä. MTG-kansa maailmalla oli sentään ollu sen verran ovelaa, että nimitys ”WW” oli korvattu koodinimillä kuten ”Tokenweave”, ”Mirror Master” tai ”Uskomaton Jäte”, näin harhauttaen herkkäuskoisia random turtteja pelaamaan valkosia pieniä miehiä. Yhtä kaikki kasa puskee kithkineitä tiskiin ja rukoilee että vastustajan dekki kusee.

Pari viikkoa ennen turnausta putosin parvekkeelta alas, söin lääkkeitä, join viinaa ja olin henkisesti atomeina. Päätin siis pelata sitä samaa motherfucking kithkinkasaa jostain edelleen hämäräksi jääneestä syystä. Onneks me asutaan ensimmäisessä kerroksessa, burana toimii selkäkipuun vaihtelevalla menestyksellä ja vappuki meni suunnilleen sinnepäin, kuulemma.

Blokkitestaukset oli tunnetusti helppo järjestää:
”Pitäis alkaa varmaan testailemaan pikkuhiljaa.”
”Joo, niin pitäis.”
Seuraavalla viikolla:
”Pitäis varmaan alkaa pikkuhiljaa testailemaan.”
”Pitäis niin, joo.”


Loppujenlopuks pelattiin turnausta edeltävinä keskiviikkona ja torstaina. Testisetup oli seuraava:

Keskinkertanen – Elementtaalilevy
Eki – Keijo
Mä – Altavastaaja

White weenie näytti tunnetusti parhaita puoliaan testeissä. Läjä on erittäin konsistentti: se häviää ihailtavan varmasti pelistä toiseen. Emmentaalia (hyvä matchup? haha) vastaan tulee ensin turpaan ja siden jälkeen on aivan turha edes pelata. Keijoja vastaan voittamalla nopanheiton, kuorimalla godhandin ja summonoimalla Smemmenin on saumoja jos keijomies unohtaa pelata ländejä ja spellejä ja nostaa kortteja. 8-commandia vastaan en halunnu edes yrittää, ja random keittiönpöytäherkut on laidasta laitaan n. 75-25 kithkinejä vastaan. Mirror on 25-25, 50% mahdollisuus että molemmat häviää. Rannikkovelhosto ilmotti ennen turnausta että ww-mirroreissa voittava osapuoli ei saa pisteitä ja hävinnyt menettää kolme pojoa. Lisäksi kumpikin pelaaja saa viiteen seuraavaan sanktioituun turnaukseen rangaistuksena 10 sijaa pudotusta starttiruudukossa. Tasapelin sattuessa molemmat tuomitaan hävinneeksi ja diskataan. Muut turnauksen ww:t saavat seuraavalle kierrokselle game lossin.

Emmentaalit esiinty edukseen tetsauksessa. Sen vuoksi Keskitalo foldas koko reissun edellisenä iltana. Soulstoket ja Primal Beyondit ei ollu löytymässä mistään, joten Mikko ei jaksanu hakea muitakaan paanuja lainaan. Matilainen ilmottautu Koomikon tilalle reissuun messiin, dekkinä….ww… Kilisin keijuja ja emmentaaleja kohti muutaman turnausta edeltävän päivän, mutta ku Eki sano että musta ei tule oikeaa pelaajaa ennenku oon menettäny ww-neitsyyden, oli pakko laittaa kavut viistoon. Korttien keräämisessä oli jo totuttuun tyyliin hirveitä hankaluuksia ku sattumoisin ei löydy noita nalleja liikaa. Charstenin faijan uus Passatti fetsas Junnilaisen Mutavaultit ja Herwoodin keisari Marky Ragula laitto viimisen kithkinliegen tanperelaivueen mukaan, joten paskakasa oli valmis.

16:09 <@jpuranen> Tarina raporttiin: yritettiin Rikolan kanssa kuvailla sua Rikulle, että se osais antaa sulle jonkun kortin. Markulle tuli sitten mieleen, että olishan susta yks kuva. Mä sanoin, ettei välttämättä turnauspaikalla tunnista parhaiden paikkojen perusteella.


Sunnuntai

Onneksi turnaus alko vasta kymmeneltä niin ei tarvinu herätä kovin aikasin. Kello soi puol viis ja olin nukkunu kuitenki kaks tuntia, vittuako tässä valittamaan. Onneks mun ei tarvinu ajaa. Söin aamupalanki ensimmäistä kertaa moneen kuukauteen: pari kanapihviä ja kattilallisen riisiä. Charsten ja Matilainen ilmesty vähä ennen viittä pihaan. Matilainen näytti suoraan aikakoneesta heränneeltä 70-luvun suurelta ajattelijalta. Eki messiin ja ABC-aterian kautta Kuopioon.

Oltiin vähän etuajassa saitilla vaikka vähä ajettiinki Kuopion liittymien ohi paskanjauhamisen lomassa. Ensimmäinen näky oli ww-mirrorhitsaus. Ei tarttenu hirveesti miettiä metan pelatuinta läjää. Tutun ja tuntemattoman näköstä turjaketta alko lappaan sisään ja pian Jossu komensi possujonon ilmottautuun. 32 turttia eli tuntia luultua aikasemmin kämpille.


MtG:ssä on myös viides väri mutta sitä ei voi pelata.dec

4 Isamaru
3 Täpperi
3 Firespoutfighter
4 Senni
4 Lifelink-nalle
3 Mirror Matchity
4 Spectral MVP
3 Kithkinliege
4 Seksuaalivähemmistögiant
3 Mirror Veivi
4 Clachlachcalcan
4 Heights
3 Yks Vaultti Liikaa
14 Pleins

4 BB-Mare
1 BFT
3 Lark
3 Tonttuliege
1 Mirrorweave
3 Lullaby

Kilahdin laittamaan uw-lieget automatkalla mainiin Ekin tukiessa päätöstä. Ne on tonttukavereitaan parempia keijoja vastaan ja mirrorissa, koska omaa liegeä vissin haluaa veivata vihua ennen. Kaikkea muuta vastaan tonttu sit onki parempi. Vault on noin aina paska alotuskädessä ku kaikkeen menee pelkkää valkosta manaa.

Yritän vetää matsikuvaukset mahdollisimman nopeasti, kelläänhän ne ei kiinnosta. Virheitä voi löytyä, aivan sama.


Round 1 – Silfver, BG-Tonttu

Ekassa pelissä Ahti käy Pariisissa ja jättää pelaamatta lääniä. Nalle kostaa. Toisessa Finks nostaa vastustajan 19:sta lifeen ku seuraavalla vuorolla saisin veivattua 18 sisään, ja liha ajaa yli. Viimisessä Silfver osuu NATH OF THE GILT-LEAFILLA tietysti autoloss-weaveen vaikka jätin läänitki pelaamatta. Saan yhen vuoron kellon tiskiin mutta oho ku tulee yhteensä 21 naamaan äksää ja fearimiestä. Hienosti lähti.

0-1, 1-2


Round 2 – Putkisalo, RB-Jotaingoboja

Putkisalon kanssa oli hauska pelata, Simo on rento kaveri. Molemmat haukuttiin omia pinoja, kuulemma Shusher ei oo kuumin mainitechi ja läjä muutenki yskii ja nykii. Voitan muistaakseni ensin Weavella ja sitten jollain muulla tai vaihtoehtosesti Weavella.

1-1, 3-2


Round 3 - HäGGkvist, Emmental

Häviän nopanheiton ja meinaan skuupata heti. GGkvistin kasa ei kuitenkaan suostu auttaan Samia ollenkaan ja Pariisissa ollaan. Nostan perushanskan, lääniä ja nalleja, mitäpä sitä muutakaan. Samilla kusee manat ja oksennan käden tiskiin siinä uskossa että mainissa ei spouteja ole. Sit spout vie nallepataljoonan pönttöön ja sekotellaan toiseen peliin. Samilla kusee taas manat ja voitan jollain vehkeellä. Kolmannessa tuplapariisin jälkeen Sami missaa toisen läänidropin ja ajelen nalleilla. En nosta itekkään mitenkään hirveetä kaasua ja vastapuolella alkaa lääniä näkymään. Perusruletti pois-pois be my pois alkaa laulaa, mutta GGkvist on jo tosi alhaalla ja kuorasen pakan päältä Larkin to seal the deal. Mä oisin todennäkösesti kilahtanu tollasen matsin jälkeen mutta Sami otti homman kylmän rauhallisesti.

2-1, 5-3


Round 4 - Koskinen, WEEWEE

Mun ja Rikun vieressä Matilainen ja Vainikainen pelas myös erittäin jännittävää ww-mirroria. Voitan nopan ja kuorin aivan uskomattoman broken käden mirroriin. Riku on nallen verran perässä ja voitan. Toisessa pelissä nostan vastustajaa paremmin, voitan Lullaby-klässin ja pelin tripla-rangerin jälkeen, joihin tosin piti hetken odottaa viidettä manaa.

3-1, 7-3


Round 5 – Ahonen, Hmm?

Mä oisin voinu vakavasti harkita tasuria, mutta Ahosen oli pakko pelata, joten sit pelattiin. En oikein tarkalleen tiiä/muista mikä pakka Pekalla oli ku se näytti kusevan reisille molemmissa peleissä. Thresherin ja BB:n näin, punasta manaa ja jotain poistoja. Weave your Thresher voittaa ensimmäisen, toisesta en muista oikestaan mitään. Pelin jälkeen Ahonen tuumaa että läjässä on helvetisti poistoa ja että ww-nallet on menny solmuun aiemmin. En epäile.

4-1, 9-3

Voitin swissin ku en päässyt tasuroimaan. Onneks saatiin Planeswalker-pinssit. Se on myynnissä, 95€. Eki jäi historiallisesti suolasijalle ja se oli perseestä.


Quarterfinals – Silfver

Olin tyytyväinen ku ei tullu commandia tai emmentaalia vastaan. Ensimmäisessä nostan hyvän hanskan ja ajan loppuun prosessitoksuilla. Toisen vihu vie tekemällä enemmän äijiä (!) ku mä. Kolmannessa Ahti mulligoi pari kertaa, mutta deathtouch-tonttua vastaan on pakko ajattaa liege ja vaultit hidastaa. Lopulta mulla on yks ajaja enemmän ku toisella puolen blokkereita ja läpi päässy nalle onkin sitten 10/10.

5-1, 11-4


Semifinals – Wallden, Keiju

Ekassa molemmilla on manan kans tekemistä. Ajatin täpperin vaultia päin Valtterin Ambitionsin jälkeen notta saisin CCommand-manat täppiin, toivoen ettei oo enempää Ambitionsia näyttää Entityyn. Turha toivo. Valtteri ei kuitenkaan nosta sen kummempia vehkeitä ja mulla on aikaa nostaa manaa ja nallea. Ranger resolvaa jossain vaiheessa ja ajan kaikella paskalla. Wallden pelaa Vendilionin johon respondaan toisella rangerilla heightsistä. Se resolvaa ja päätän kokeilla Weavea vihun Scioniin. Valtteri keräili. Toisessa pelissä Incremental Blight harventaa nallerivistöä ja Sower vie mun nihtin. Taaskaan ei painetta tule ja saan vehkeitä resolvaamaan. Mulla oli kaks Weavea kädessä, joten eiku tökkiin taas kepillä jäätä. Pre-combat mainissa tehty Weave rangeriin resolvaa ja ei muutaku tiimi sivuttain. 15 naamaan ja Valtteri viiteen. Vielä tais jotain poistoja tulla, mutta prosessi naulaa taas.

6-1, 13-4


Finals – Vallin, Keiju

Häviän nopanheiton, mutta onneksi säkitän taas pelissä. Vastustaja joutuu ponderoimaan manaa ja kuorasen gamebreaking prosessin kolmannelle vuorolle. En totta puhuen muista ollenkaan miten lopulta voitin. Toisen pelin häviän liikoihin poistoihin ja hieman puuntakasiin Peppersmokeihin. Kolmannessa on taas vähän tiukkaa läänien kans molemmilla puolilla. Turn 2 BB tais olla aikalailla Hannun koko peli, mutta mulla on Fistmare. Sen jälkeen pelaan heightseistä pari prosessia ja Vallin tarjoaa kättä.

7-1, 15-5

Lyhyenä yhteenvetona pakka on paska ja ihan helevetin tylsä pelata. Lisäksi voitin normaalisti sen takia että vastustajat nosti huonosti tai päin helvettiä. Omaan suoritukseen täytyy olla suunnilleen tyytyväinen, huomasin tehneeni vain kaks suurempaa pelivirhettä. Walldenia vastaan Valtteri mietti responsea johonki mun vehkeeseen sen aikaa että aloin miettimään juhannussuunnitelmia ja unohdin pelata läänin vaikka pari edellistä droppia olinki missannu. Vallinia vastaan respondasin Inversion Cenniin Weavella kaks muuta äijää tiskissä. Lindroos vieressä huomas että Inversio vie creaturetypet joten nalle pääsi ku pääsikin pönttöön, niceplaytero.


Superfinals – Rambo, Ilpo Smäsh

Rambo voittaa nopanheiton, koska vintagemiehet heittää defaultina 15+. Alle kympin heitoista tulee gameloss. Rambo pelaa uudistettua versiota mauttomasta Ilpo Smäshistä joka voittaa koska siinä on ainoastaan hyviä kortteja. Rautiolandian alottaa island, brainstorm, sun. Pelaan nallen go. Rambolta tulee brainstoHETKONEN TUOMARI! Teemu tuomaroi tätä turnausta ja kuuntelee ku väitän BS:n olevan restriktoitu. Teemun mielestä ruikutan turhasta paskasta ja tuomitsee mulle gamelossin. Lisäksi Rambo saa alottaa toisen pelin Fastbond ja kaks islandia tiskissä ja Gush kädessä. Hetken mietinnän jälkeen myönnän tuomion olevan kohtuullinen ja päätän taistella. Sidetän sisään Wispmaret. Alotan toisen plains, mare evokella. Se syö forcea. Rambo pelaa omalla vuorollaan 83422 kertaa Gushin ja lopuksi lataa Tendrilsin 98245:lla naamaan. Kättelen rehdisti parempaani.
Teemun mielestä osotin niin hienoa urheiluhenkeä että päättää kustantaa omasta pussistaan munki matkan Berliiniin. Majoituski on tiedossa.

23:29 <@teemuhy> matkatavarasäilytys on nimittäin kova juttu

Todennäkösesti unohdin sanoa jotain mutta näillä mennään. Kiitokset vastustajille, Ekille ja Koomikolle tetsiseurasta, paanujen lainaajille, Charstenin Passatille ja Spectral Processionille.

”Vaikka pärjäsitki niin se tahra ww:llä pelaamisesta ei lähde pesemälläkään.” –Eki

So long,
PT-turisti Niemi
« Viimeksi muokattu: 09.06.08 - klo 21:33 kirjoittanut Teroin »
23:35 <@Rancid-> lekahomo tarjoo muna pystyssä cursecalan foilista
23:35 < ilpo-> mulla on semmonen

23:10 <@teemuhy> surffaan muiden osaamisella

Poissa Rancid-

Vs: PTQ-Berliini @ Kuåpiå 8.6.2008 - WHITE WEENIE VICTORIOUS
« Vastaus #1 : 09.06.08 - klo 23:56 »
Joonaksen kannalta olennaisia juttuja majoituspläänistä:

Lainaus käyttäjältä: Heart of Gold
Baari, 24-h vastaanotto, Savuttomia huoneita, Invahuoneita, Hissi, Talletuslokero, Lämmitys, Matkatavarasäilytys, Homoystävällinen, Ilmastointi.

Baaria ei tarvi ku kantaa sata kiloa sotasimaa mukana.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: PTQ-Berliini @ Kuåpiå 8.6.2008 - WHITE WEENIE VICTORIOUS
« Vastaus #2 : 10.06.08 - klo 11:08 »
Erinomainen raportti. Vaadin, että Terosta käytetään vastedes ainoastaan nimitystä Teus of Calamity.

Poissa ADraw-

Vs: PTQ-Berliini @ Kuåpiå 8.6.2008 - WHITE WEENIE VICTORIOUS
« Vastaus #3 : 10.06.08 - klo 17:49 »
Raportti olis hyvä jos edes tekstissä olis tajuttu käyttää jotain muuta väriä kuin valkosta. Suosittelen esimerkiksi sinisen kokeilemista, se on kuulemma paras väri.

Mm, ilpo ja homoystävälliset invahuoneet.... Voin vain kuvitella kuinka kiihkeä matka on tulossa!

Poissa Heikki

Vs: PTQ-Berliini @ Kuåpiå 8.6.2008 - WHITE WEENIE VICTORIOUS
« Vastaus #4 : 10.06.08 - klo 22:41 »
Erinomainen raportti. Vaadin, että Terosta käytetään vastedes ainoastaan nimitystä Teus of Calamity.

Teroa on perinteisesti nimitetty Empuksi.  :)

Niin ja raporttihan on parasta A-ryhmää!

Mulla alkoi WW oksettamaan heti ekan matsin jälkeen. En tiedä oliko osasyynä väsymys vai mikä, mutta pahoinvointia se aiheutti..
« Viimeksi muokattu: 10.06.08 - klo 23:21 kirjoittanut Heikki »
[19:23] <@teemuhy> viideltä jonoon ja kuudelta foldiin, se on sellainen modomiehen maanantai

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: PTQ-Berliini @ Kuåpiå 8.6.2008 - WHITE WEENIE VICTORIOUS
« Vastaus #5 : 11.06.08 - klo 08:12 »
Loistavaa shittiä koko rapport. Ja Terohan on perinteisesti ollut Terska joka antaa luvan hotellin aulassa kysellä "Onk kukkaa nähny Terskaa?".

Valkoisen värin pelaaminen Kavujen kera tuo mieleen tämän. Anteeksi jo etukäteen.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Laukkanen

Vs: PTQ-Berliini @ Kuåpiå 8.6.2008 - WHITE WEENIE VICTORIOUS
« Vastaus #6 : 11.06.08 - klo 11:16 »
Loistava raportti  ;D