Poromagia

Kirjoittaja Aihe: T2 Monowhite samurai  (Luettu 5682 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa CK

T2 Monowhite samurai
« : 26.11.05 - klo 19:52 »
Saakohan sitten tällaista pakkaa toimimaan? Ainakaan kaverini eivät tätä omaa tekelettäni voittaneet (jotkut sit ei vaan osaa...)
Ja nyt, pyydän, ei ainuttakaan valitusta korttien määrästä. Minun pakoissani on kortteja useimmiten 2 jokaista (pahimmassa tapauksessa myös basic landeja), joskus jopa 4, välillä ikävä kyllä myös vain 1 jos ei enempää oo... En vain satu pitämään pakoista, joissa on 4 jotain paria eri korttia. Pakassa pitää olla elämää! Ja korteillahan pelataan kuitenkin huvin vuoksi...

Anyway, tässä on pakkani (taas):

Land
Eiganjo Castle
21 Plains

Creature
2 Eight-and-a-Half-Tails (Joo joo, ei ole samurai, mutta sopii tähänkin pakkaan silti.)
2 Takeno
2 Nagao
2 Golden-Tail
Opal-Eye
Konda

2 Samurai Enforcers
2 Konda's Hatamoto
2 Samurai of the Pale Curtain (Jee molemmat foileja, oma ylpeyteni.)
2 Hand of Honor

2 Kitsune Blademaster
2 Mothrider Samurai (On vain niin vähän lentäviä samuraita...)

Muut permanentit
2 Konda's Banner
General's Kabuto

No-Dachi
Peregrine Mask (Up, up and away!)

Day of Destiny
Glorious Anthem

2 Faith's Fetters

Muut spellit
2 Devouring Light
2 Reciprocate

2 Call to Glory

Pakka on tehty melko pienellä budjetilla, mitä nyt Eightyt ja Anthem, joten jos tätä pitää korjailla, niin ei mitään WoGeja tms.
EDH-pelaaja. Entinen judge.

Poissa Tonttu

T2 Monowhite samurai
« Vastaus #1 : 26.11.05 - klo 20:42 »
Näyttää ihan suhteellisen hyvältä ainakin pikaisen tarkastelun jälkeen. Pari juttua, jotka ei oikein sovi dekkiin/on huonoja:

-Opal Eye (Haluat tehdä paljon damagea ja tämä ei osaa hyökätä, joten mun mielestä aika turha.)
-Konda (Hieno kortti, mutta aivan liian kallis toimiakseen. Pitäisi pystyä voittamaan jo ennen kuin tämän saa peliin.)
-Samurai Enforcers (Omasta mielestäni 6 manan 4/4 ei ole tarpeeksi hyvä, vaikka sillä onkin bushido 2.)
-Peregrine Mask (Ei kannata tehdä omasta creaturesta defenderiä, jos haluaa tehdä damagea.)
-Day of Destiny (Tämä nyt on vähän siinä rajalla, kun noita legendoja on tossa näiden mun ehdotusten jälkeen 8. Suosittelen kokeilemaan miten toimii ja päättämään sitten itse tunteeko ne tarpeeksi hyödyllisiksi.)

Eli suosittelisin noiden poistamista pakasta. Tilalle voi laittaa melkein mitä tahansa halpoja samuraita sekä equipmentteja. Samuraista esimerkiksi Devoted Retainerit on tosi ärsyttäviä: vaivaisia 1 manan creatureita, mutta kuitenkin pieksee myös ne 2/2 creaturet. Equipmenteista hyviä on esimerkiksi Shukot.

Poissa CK

T2 Monowhite samurai
« Vastaus #2 : 26.11.05 - klo 21:01 »
Itse asiassa itse ajattelen niin, että samuraiden puolustus on yksi parhaista hyökkäyksistä, miksi niillä muuten olisi esim. Hold the Linen tapaisia kortteja (joita allekirjoittaneelta on hävinnyt 2, ainoani)...
  Ja sitten nämä Maskit, Konda ja Enforcerit. Arvaa vain rasittaako, kun vastustaja laittaa kentälle jonkun Keigan tai vastaavan. Milläs siinä sitten blokit pidemmän päälle, kun Mothriderit lähtevät? Konda pöytään (olen huomannut, että loppujen lopuksi mana riittää), hänelle maski päähän ja voila! Täydellinen mahtidefender on valmis! Takenon kanssa Kondakaan ei kaadu edes -X/-X-taikoihin yms. Ja olisihan tuossa tietty nuo Devouring Lightit ja Reciprocatetkin, mutta jos eivät satu käteen...

Voisikohan tähän laittaa vaikka Bushi Tenderfooteja tai Pious Kitsuneita? Edellä mainittu on helppo saada heittämään kärrynpyörää jo 2. vuorolla esim. Wojek Sirenillä, joita tähän voisi myös laittaa. Devoted Retainerit on kyllä hyviä, voisi niitä johonkin väliin koettaa ängetä... Pitäisi varmaan harkita WW:tä...

EDIT: Niin ja olen huomannut, että iso osa (50-70%) Lappeenrannan turnausporukoista pelaa ?-sinistä controllia tai muuta vastaavaa hidasta ja rassaavaa pelityyliä. Itselleni jää aina aikaa katsella muiden pelejä, kun omiin 2 erään menee puolet muiden 1. erästä...
EDH-pelaaja. Entinen judge.

Poissa Headless1

T2 Monowhite samurai
« Vastaus #3 : 29.11.05 - klo 19:10 »
Nii ja sit voitais vaik lähtee ulos leikkii ninjoi!. "NINJ!" "NINJ!"

Poissa Seafarer

T2 Monowhite samurai
« Vastaus #4 : 29.11.05 - klo 20:11 »
Mm. Keigankin saa helpommin alas vaikka Devoring Lightillä.

Poissa miinin

Re: T2 Monowhite samurai
« Vastaus #5 : 29.11.05 - klo 23:11 »
Lainaus käyttäjältä: "CK"
Minun pakoissani on kortteja useimmiten 2 jokaista. En vain satu pitämään pakoista, joissa on 4 jotain paria eri korttia. Pakassa pitää olla elämää! Ja korteillahan pelataan kuitenkin huvin vuoksi...

Varsin varteenotettava vaihtoehto olisi highlanderin tekeminen. Eli määrä X kortteja (80, 100, 40, 15 - porukasta riippuen) ja basiclandeja lukuunottamatta kutakin korttia saa olla maks. 1 kpl. Näin pelit vaativat enemmän kikkailua, eikä voittaminen välttämättä tule aina samalla kaavalla.